صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۶۵۳۴۹

داستان همیشگی!

پایگاه بصیرت / احسان بهاری

یکی از علت‌هایی که بر وحدت اسلامی تأکید می‌شود، مسئله قدرت گرفتن جهان اسلام در مقابل جبهه استکباری است؛ جبهه‌ه‎ای که گوشه‌ای از جنایات آن را امروزه در غزه به وضوح شاهد آن هستیم. هیچ تردیدی وجود ندارد که کشور‌های اسلامی با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ درصد اقتصاد جهان و مهم‌ترین تنگه‌ها و آبراه‌های دنیا می‌توانند با وحدت، تمدن اسلامی را ایجاد کنند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، دوقطبی «لیبرال دموکراسی غرب» و «سوسیالیسم شرق» منفعل شد؛ دشمنان دست خود را خالی دیدند و تهدید شکل‌گیری وحدت اسلامی و خیزش جهان اسلام را حس کردند، بار دیگر به روش تحریک و تقویت تعصبات مذهبی، قومی و طایفه‌ای یا ملی‌گرایی بین شیعه و سنی چنگ زد و درصدد جلوگیری از وحدت ملت ایران و دیگر مسلمانان جهان برآمدند.
 حضرت امام (ره) در واکنش به این سیاست خصمانه جبهه استکبار فرمودند: «از ملی‌گرایی خطرناک‌تر و غم‌انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه‌انگیز و دشمن‌ساز بین برادران اسلامی و ایمانی است.»

همان زمان بود که رهبر کبیر انقلاب اسلامی با توجه به برنامه‌های خصمانه دشمنان در تفرقه‌افکنی بین مسلمان در اقدامی هوشمندانه فاصله زمانی ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر بنا بر روایت اهل سنت است تا ۱۷ ربیع‌الاول را که روایات شیعه است، «هفته وحدت» نامگذاری کردند. در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مبارزه با اسلام به کار بسته و آشکارا اعلام می‌کنند که «جهان اسلام در قرن بیست‌ویکم یکی از مهم‌ترین میدان‌های زورآزمایی سیاست خارجی آمریکاست و تقابل اصلی آینده جوامع بشری برخورد فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ غربی است.».

اما منظور از وحدت چیست؟ وحدت یعنی مسلمین در یک صف واحد در مقابل کفر و استکبار بایستند؛ چنانکه حضرت امام خمینی (ره) یک‎بار فردای پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ وبار دیگر در ۲۹ مرداد ۱۳۵۸ در پیامی‎هایی به اهالی کردستان می‌فرمایند: «خیلی از وهابی‌ها و سلفی‌ها با دلار‌های نفتی آمریکا تغذیه می‌شوند»

فراموش نکنیم، تفرقه همان داستان قدیمی روباه پیرمکار (انگلیس) است که استعمارش را با روش «تفرقه بینداز حکومت کن» گسترش می‎داد؛ رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت به کارگیری این روش از سوی دشمنان و راه حل مقابل با آن می‌فرمایند: «پیداست که مسئله اختلاف برای دشمن خیلی اهمیت دارد، شما باید نقطه مقابل دشمن حرکت کنید این خدمتی است که دشمن به ما می‌کند، دشمن به ما نشان می‌دهد که روی این نقطه حساس است در واقع معلوم می‌شود که ما بایستی روی این نقطه متمرکز شویم البته نسبت به رفتار دشمن عکس‌العملی و انفعلالی حرکت نمی‌کنیم، یک تجزیه و تحلیل منطقی وخردمندانه باید انجام داد.»

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات