بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۰۰

چرا «نه به پزشکان بدون‏‏ مرز» منطقی است؟

سوال این جاست کشوری مانند فرانسه که ید طولایی در دشمنی با جمهوری اسلامی داشته ودر مدیریت بحران خود دچار مشکل است، چگونه می تواند دلسوز ایرانیان باشد. از طرفی پشت پرده ورود این تیم به اصطلاح پزشکی، می تواند بررسی علائم کرونای ایرانی ها باشد که از این طریق  میزان درگیری بیماران را بررسی کرده و استعداد آن ها را سنجیده و نقاط قوت و ضعف را مورد آزمایش قرار دهند.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / شیرین زارعپور
چرا «نه به پزشکان بدون‏‏ مرز» منطقی است؟بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در صفحه شخصی توییتری خود نوشت: بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر «پزشکان بدون مرز» شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد. در شرایط کنونی جهان ملتهب و مضطرب از کرونا ویروس، تقویت همبستگی جهانی الزامی است.
همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز،  به نقل از سازمان پزشکان بدون مرز «تیمی متشکل از 9 متخصص، مراقبت های ویژه پزشکی کادر درمان این مرکز را که در استان اصفهان دایر شده را تشکیل خواهند داد. این مرکز کوچک در زمین های متعلق به بیمارستان امین اصفهان احداث شده است. پزشکان بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرده بودند میزان اپیدمی کووید 19 در ایران بسیار نگران کننده است.»
این ادعا در حالی است که فرانسه علاوه بر این که از نوامبر 2018 با اعتراض های ضد دولتی جلیقه زردها مواجه بوده واعتراض ها و اعتصاب های گسترده هم چنان ادامه دارد،  برای مقابله با بیماری کرونا ویروس نیز با بحران دست و پنجه نرم می کند. در روزهای گذشته و هم زمان با گسترش برق آسای ویروس کرونا در فرانسه و افزایش آمار قربانیان کووید 19، انتقاد از عملکرد دولت و به طور کلی سیاستمداران این کشور در از بین بردن ذخایر استراتژیک ماسک های پزشکی در سال های گذشته بالا گرفته و صدها شکایت از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و بهداشتی این کشور ثبت شده است.
ماجرای ناتوانی دولت فرانسه در مقابله با این بحران به رسانه های داخلی نیز کشیده شده و روزنامه نگاران منتقد در روزهای گذشته بارها و بارها دولت فرانسه را به دروغگویی متهم کرده اند. با وجود آن که درجه اعتماد عمومی به امانوئل ماکرون پس از اعلام قرنطینه 13 درجه بالا رفت اما به نظر می رسد ناتوانی دولت فرانسه باعث بی اعتمادی گسترده مردم این کشورشده است. این بی اعتمادی و خشم را می توان در دست زدن های ساعت 8 شب برای تشکر از پزشکان در بسیاری از مناطق  که جای خود را به بدو بیراه گفتن به دولت و درخواست ماسک برای کادر درمانی داده است، نظاره گر بود. از طرفی وزیر خارجه فرانسه  ضمن تایید رایزنی های پاریس با چین و دیگر کشورها برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده از تلاش برای بازگرداندن 130 هزار فرانسوی به کشورش خبر داده است.
عملکرد کشور فرانسه در رویدادها و اتفاقات سال های گذشته، در تحریم های اقتصادی، تجاری، نظامی و هسته ای نشان می دهد این کشوردر حال بازی کردن نقش دایه دلسوزتر از مادراست. درجنگ ایران و عراق، کشور فرانسه بعد از امریکا و انگلیس بزرگ ترین حامی صدام بوده و به عنوان چهارمین تولید کننده سلاح در جهان جنگنده های میراژ و سوپر اتاندارد به نیروهای هوایی عراق واگذار می کرد و این کمک ها تا جایی پیش رفت که عراق از طرف فرانسه قول اعطای بمب هسته ای دریافت کرد.  آلن فریدمن روزنامه نگار و تحلیل گر امریکایی درباره نقش فرانسه در کمک تسلیحاتی به عراق اذعان کرد «اگر فرانسه سه هفته از ارسال کمک به عراق خودداری می کرد آن کشور شکست می خورد.»
رهبر انقلاب در این باره می فرمایند: «کشورهای درجه دو و سه اروپا اهمیتی نداشتند اما اروپای اصلی یعنی انگلیس، یعنی فرانسه، یعنی المان، یعنی ایتالیا، این کشورهایی که در اروپا موقعیتی داشتند... یکسره همه پشت صدام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند... جنگ امکانات را کم می کند هرچه جنگ پیش می رفت امکانات رژیم بعثی چندبرابر می شد چه کسی به او می داد فرانسه، انگلیس، المان، امریکا.»
در همان سال ها انستیتو مریو فرانسه فرآورده های خونی آلوده به ویروس اچ آی وی را به ایران صادر کرد که در اثر آن 976 نفر از بیماران هموفیلی مبتلا شدند. وزیر بهداشت وقت فرانسه ادموند هرو با فرافکنی اظهار کرد که باید از تابستان سال 1984 خون های توزیعی آزمایش و خالص سازی می شدند و در این زمینه سهل انگاری شده است.
پس از آن فرانسه در نهم نوامبر 1993 به مریم رجوی پناهندگی سیاسی داد و از این راه منافقین ترورهای کور خود را از طریق حمایت دولت فرانسه برنامه ریزی و اجرا می کردند. در آشوب های خیابانی فتنه 88 سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه از جنبش سبز حمایت کرده و با دخالت مستقیم در امور کشورمان اعلام کرد درانتخابات ایران تقلب شده است. سال 2012 فرانسه، اروپایی ها را به تحریم واردات نفتی متقاعد کرد و خود نیز در این تحریم نقش همراه را بازی نمود. فرانسه در مذاکرات هسته ای نقش پلیس بد را بازی می کرد و پس از خروج امریکا از برجام، همراه انگلیس و آلمان در نشست ها و موضع گیری ها بر حفظ و حمایت از برجام تاکید و دو سالی هم کشور را معطل وعده های spv و اینستکس نمودند.
اکنون سوال این جاست کشوری مانند فرانسه که ید طولایی در دشمنی با جمهوری اسلامی داشته ودر مدیریت بحران خود دچار مشکل است، چگونه می تواند دلسوز ایرانیان باشد. از طرفی پشت پرده ورود این تیم به اصطلاح پزشکی، می تواند بررسی علائم کرونای ایرانی ها باشد که از این طریق  میزان درگیری بیماران را بررسی کرده و استعداد آن ها را سنجیده و نقاط قوت و ضعف را مورد آزمایش قرار دهند. در اثر این پایش متوجه خواهند شد که DNA ایرانیان در مقابله با این بیماری چه ویژگی هایی دارد تا به این وسیله بتوانند ویروسی دیگر و یا دارو و غذایی طراحی کنند که فقط روی ژن ایرانی اثرگذار باشد.
  علاوه برموارد ذکر شده، با توجه به اهمیت آزمایش و مطالعات درباره کرونا ویروس و همین طور شاخه های مهم دانش و تکنولوژی زیست فناوری که امروزه در کشاورزی و سلامت نقش مهمی دارد و به عنوان یکی از محورهای پیشرفت مطرح است، تلاش برای تسلط بر بانک های ژن و دی ان ای ایرانیان اهمیت ویژه ای در حوزه مبارزه با بیوتروریسم داشته و همین طور با توجه به این که انستیتو بهداشت امریکا پیش از این اعلام کرده بود یکی از اهدافش تسلط بر بانک های اطلاعات جهانی است، با این عمل یک قدم در راستای نابودی نژاد ایرانی برداشته و بنابراین  خروج هر نمونه انسانی، میکروبی  وگیاهی در جهت لطمه به منافع ملی و حاکمیت خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
سلام فوق العاده بود
کاملا درسته واقعا از یه سوراخ چند بار باید گزیده بشیم تا باورمون بشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات