بررسی مقدماتی و زیرساختی از یک تعبیر نو در ادبیات رهبر معظم انقلاب
 مهدی جمشیدی/ مفهوم «مصون‌سازی فرهنگی» که رهبر معظم انقلاب تا به حال چندین بار از آن استفاده کرده‌اند، از جمله تعابیر نو و بی‌پیشینه در ادبیات ایشان بود. اهتمام معظم‌له به موضوع فرهنگ به‌مثابه امری اجتماعی که روح و هویت جامعه را تشکیل می‌دهد، سبب شده است که در طول دهه‌های گذشته، ایشان همواره از فرهنگ سخن بگویند و درباره آرمان‌ها و دغدغه‌های فرهنگی خود، به‌صورت جدی و عالمانه، مفهوم‌پردازی کنند. مفهوم «مصون‌سازی فرهنگی» رنگ تازه‌ای دارد و محتاج تأمل و مداقه است. نگارنده‌ این سطور تلاش می‌کند تا به‌مثابه‌ مطالعه‌ای مقدماتی و زیرساختی، به یک سلسله از پیش‌فرض‌ها و اصول موضوعه‌ ایده‌ «مصون‌سازی فرهنگی» اشاره کند تا به‌واسطه‌ شناخت و تحلیل آنها، مفهوم و موقعیت نظری آن مشخص شود.

اول‌ـ جهان فرهنگی ما 
مبتلا به تهدید است
در دوره‌ تاریخی پس از دفاع مقدس، غرب به‌روشنی فهمید که رویارویی با انقلاب اسلامی را باید از قلمرو نظامی به قلمروهای دیگر و از جمله قلمرو فرهنگ، تغییر دهد و این انقلاب را به‌واسطه‌ سازوکارهای نرم، ساقط کند. به این ترتیب موج تازه‌ای از تهاجم فرهنگی آغاز شد. این موج آنچنان ویرانگر و خطرناک بود که امام خامنه‌ای از آن به‌ «شبیخون فرهنگی» یاد کردند. موج تهاجم فرهنگی در مرحله‌ جدید خود، که از آن دوره آغاز شد، همچنان ادامه دارد و امروز نیز جهان فرهنگی ما با توطئه‌های فرهنگی دست‌به‌گریبان است. در چنین فضایی که آغشته به تهدید، چالش و آسیب است، باید از مصون‌سازی فرهنگی سخن گفت و آن را طلب کرد.

دوم‌ـ تهدیدات فرهنگی
 حذف‌شدنی نیستند
جهان فرهنگی ما دشمنان سرسختی دارد، آنها جز به انهدام و اضمحلال جهان فرهنگی ما نمی‌اندیشند و هرگز سر سازگاری و مدارا با آن ندارند و از دشمن جز این نمی‌توان انتظار داشت: «وَلاَ یزَالُونَ یقَاتِلُونَکمْ حَتَّی یرُدُّوکمْ عَن دِینِکمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ»؛ و آنان [کافران] پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند، شما را از دین‌تان برگردانند.(بقره: ۲۱۷) همچنین می‌فرماید: «و لَن تَرْضَی عَنک الْیهُودُ وَلاَ النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»؛ [ای پیامبر!] هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضی نمی‌شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی.(بقره: ۱۲۰)
پس تا آن هنگام که انقلاب اسلامی و جهان فرهنگی برخاسته از آن، دشمن دارد، تهدیدات فرهنگی نیز ادامه خواهد داشت. تهدیدات فرهنگی از این نظر حذف‌شدنی نیستند که دشمن دست از دشمنی کردن برنخواهد داشت و طریق صداقت و رفاقت در پیش نخواهد گرفت؛ بنابراین این تصور که دشمنی وجود ندارد و تهدید و تهاجم فرهنگی، ناشی از ذهن توطئه‌اندیش و فرافکن است، نهایت غفلت و ساده‌اندیشی است.

سوم‌ـ نمی‌توانیم بر گرداگرد جهان فرهنگی‌مان
 دیوار آهنین بکشیم
تجربه‌ ساختن دیوار آهنین، تجربه‌ای شکست‌خورده است و آزموده را آزمودن خطاست. بلوک شرق با وجود تمام سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ها، نتوانست تمام مراودات و ارتباطات مردمان خود را با جهان فرهنگی غرب مهار کند، البته این همه به آن معنا نیست که مرزبندی با جهان‌های فرهنگی بیگانه، ناممکن است و ما چاره‌ای جز هضم و مستحیل شدن در جهان فرهنگی غرب نداریم. «مقاومت فرهنگی» ممکن است و از جمله روش‌های آن، حرکت نکردن به‌سوی همگرایی با جهان فرهنگی غرب از طریق مرزبندی با آن است. «مرزبندی فرهنگی» یک اصل خدشه‌ناپذیر و حتمی است و با هیچ توجیهی نمی‌توان آن را نادیده گرفت و تن به ادغام و استحاله‌ فرهنگی داد. در قرآن کریم به مسلمانان امر شده است که با غیرمسلمانان مرزبندی فرهنگی کنند و اجازه ندهند اختلاط و آمیزش فرهنگی حاصل آید و خلوص و تمایز فرهنگی‌شان از دست رود: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکمْ أَوْلِیاء تُلْقُونَ إِلَیهِم بِالْمَوَدَّه»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستی برمگیرید؛ [به‌طوری] که با آنها اظهار دوستی کنید.(ممتحنه:۱)

چهارم‌ـ مصون‌سازی فرهنگی
 ممکن است
بسط فراگیر تجدد (که از آن به جهانی شدن تعبیر می‌شود) موجب شده است تا عده‌ای امکان هرگونه مقاومت و بازدارندگی در مقابل غرب را منتفی بدانند و انطباق داوطلبانه با نظم فرهنگی تجدد را تنها گزینه‌ پیش روی جوامع غیرغربی بپندارند. اینان معتقدند چون ظرفیت‌ها و مقدورات ما با قدرت‌های تجددی برابری نمی‌کند، به‌جای ایجاد اصطکاک و چالش فرهنگی، که بی‌فایده و نامعقول است، باید آغوش خود را به‌روی جهان فرهنگی تجدد بگشاییم و به ارزش‌های آن گردن بنهیم.

پنجم‌ـ  امر فرهنگی
 قابل تصرف آگاهانه است
«مصون‌سازی فرهنگی» تعبیری است که از نوعی تغییر ارادی و اختیاری در جهان فرهنگی حکایت می‌کند؛ یعنی باید عاملیت‌های انسانی را که در معرض تهاجم و رخنه‌ فرهنگی هستند و ممکن است گزندهای فرهنگی بر آنها اثر بگذارد، توانایی و قابلیت مقاومت ببخشیم. این روند، روندی خودساخته و آگاهانه است، نه طبیعی و غیر ارادی. فرهنگ در مقایسه با انسان، نه یک ساختار مسلط و غیرشکننده است، نه یک ساختار منفعل و سست. فرهنگ، هم می‌سازد و هم ساخته می‌شود. پس انسان می‌تواند تا حدی در فرهنگ، تصرف آگاهانه و ارادی کند.

ششم‌ـ مصون‌سازی فرهنگی
 مطلق نیست
به‌طور کلی، واقعیت‌های اجتماعی مطلق نیستند و این‌گونه نیست که به‌صورت صددرصدی تحقق یابند. ازاین‌رو هنگامی که جامعه‌ای از لحاظ فرهنگی، مصون‌سازی می‌شود، نمی‌توان ادعا کرد که تمام افراد جامعه مصونیت یافته‌اند، یا مصونیت‌یابی همه با یکدیگر برابر است و یا این مصونیت تا پایان بقای جامعه ادامه پیدا خواهد کرد. مصون‌سازی فرهنگی، هم از نظر تحقق خارجی و هم از نظر تداوم زمانی، امری نسبی است؛ چه اینکه هر واقعیت اجتماعی، نسبی است. اما از سوی دیگر، یک واقعیت اجتماعی می‌تواند اکثری یا اقلی باشد. هرچند مصون‌سازی فرهنگی مطلق نیست، ولی مطلوب آن است که اکثری باشد؛ یعنی هم از نظر تحقق خارجی و هم از نظر تداوم زمانی، اکثری باشد و عاملیت‌های انسانی و مقطع زمانی بیشتری را دربرگیرد. چنانچه برنامه‌های فرهنگی، حکیمانه و عالمانه باشند، از نتایج عمیق‌تر و وسیع‌تری برخوردار خواهند بود و به درجه‌ اکثری خواهند رسید.

هفتم‌ـ مصون‌سازی فرهنگی، 
لایه‌ای از استحکام ساخت درونی است
رهبر حکیم انقلاب در سال‌های اخیر، ایده‌ای را با عنوان «استحکام ساخت درونی» مطرح کرده‌اند. ایشان معتقدند که برای وصول به پیشرفت و کسب توانایی و ظرفیت برای رویارویی با تهدیدها و مخاطرات بیرونی، باید به استحکام ساخت درونی رو آورد؛ یعنی چنانچه ساخت یک نظام اجتماعی، قوی‌بنیاد و مقاوم باشد، در برابر گزندها و تکانه‌هایی که از بیرون بر آن تحمیل می‌شود، بی‌ثبات نخواهد شد، چه رسد به اینکه فروبپاشد. در مقابل استحکام ساخت درونی، ایده‌ وابستگی به نظام‌های اجتماعی دیگر قرار دارد که شاید در این رویکرد نیز رشد و ترقی حاصل شود، ولی این رشد و ترقی، صوری و بی‌ثبات و وابسته به خواست و اراده‌ دیگران است.

هشتم‌ـ مصون‌سازی فرهنگی، 
رویکردی انفعالی نیست
شاید این اشکال مطرح شود که برخلاف ایده‌ صدور انقلاب، که به معنای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی برپایه‌ رویکردی تهاجمی و فعال است، ایده‌ مصون‌سازی فرهنگی، معلول رویکردی تدافعی و انفعالی است؛ چرا که صدور انقلاب معطوف به انهدام «دیگری» است و مصون‌سازی فرهنگی معطوف به قوت‌یابی «خود». پاسخ این است که ایده‌ مصون‌سازی فرهنگی، «خود» را می‌پرورد و تقویت می‌کند و معطوف به «دیگری» نیست، اما به صورت غیر مستقیم، بر تغییر «دیگری» نیز اثر می‌گذارد؛ زیرا تغییر «دیگری» متوقف بر وجود یک «خود» مقتدر و مستحکم است. یک «خود» فرهنگی ضعیف و بی‌ثبات و ناتوان، که با بحران وجودی دست به گریبان است و بقا و تداومش محل مناقشه است، نمی‌تواند بر «دیگری»های فرهنگی غلبه یابد و آنها را دگرگون سازد.
تلخیص از:  khamenei.ir

  مهدي سعيدي/ ارديبهشت ماه سال 1396 علاوه بر ميزباني دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، به طور همزمان برگزاري انتخابات شوراهاي شهر را نيز به خود اختصاص داده است. اين همزماني موجب شده تا تحولات انتخابات رياست‌جمهوري بيشتر اذهان عمومي را به خود جلب کند و انتخابات شوراها از توجهات دور شود. اين در حالي است که انتخابات شوراها به دلايل متعددي از اهميت خاصی برخوردار است.
يکي از مسائل مهم در اين انتخابات سازوکار نظارتي آن است که به نحوي متفاوت از ديگر انتخابات کشور طراحي شده است؛ انتخاباتي که در آن شوراي نگهبان در جایگاه ناظر حضور ندارد و اين امر به مجلس شوراي اسلامي واگذار شده است. بر اساس ماده ۷۳ قانون شوراهاي شهر و روستا، پنج نفر (سه نفر از کميسيون شوراها و امور داخلي کشور و دو نفر هم از کميسيون اصل ۹۰) انتخاب مي‌شوند و صحن علني به آنها رأي مي‌دهد و با رأي نمايندگان، آنها ناظر بر کل انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در کنار وزارت کشور به عنوان مجري انتخابات خواهند بود. اين مسئله خود موجب شده تا مسئله نظارت بر اين انتخابات با ترديدها، ابهامات و نگراني‌هايي مواجه شود و مناقشاتي را به همراه داشته باشد؛ چرا که با توجه به گستردگي و پراکندگي اين انتخابات، نيازمند مجموعه‌اي منسجم و باتجربه در اين زمينه هستيم که مجلس فاقد آن است. اين وضعيت وقتي پر ابهام خواهد شد که ميان وزارت کشور و مجلس نيز نوعي همسويي سياسي وجود داشته باشد!
با اين مقدمه بايد گفت که انتخابات شوراها براي اصلاح‌طلبان از شرايط مهياتري برخوردار است و آنها با جديت خاصي اين انتخابات را دنبال مي‌کنند. اصلاح‌طلبان که تکليف انتخابات رياست‌جمهوري خود را روشن شده مي‌دانند و راهکاري جز حمايت از روحاني براي خود نمي‌‌بينند، تمرکز خود را بر انتخابات شوراها گذاشته‌اند تا اين بار با فتح شوراها، به ویژه در شهرهاي بزرگ و به طور ويژه کلانشهر تهران، مديريت شهري را در اختيار خود درآورند. اين گروه پس از آنکه توانستند در انتخابات مجلس موفق شوند، تقويت شده و اميدوارانه به اين عرصه مي‌نگرند. اهميت ديگر فتح شوراها براي اصلاح‌طلبان آن است که اين جريان به انتخابات رياست‌جمهوري سال 1400 نيز مي‌اندیشند، و تلاش دارند تا در آن دوره که ديگر روحاني نامزد انتخابات نخواهد بود، فردی اصلاح‌طلب ميدان‌دار انتخابات باشد تا پس از چند سال مجدداً قوه مجريه را به طور کامل در اختيار بگيرد.
به همين دليل جلسات شوراي عالي سياست‌گذاري به طور مرتب در حال برگزاري است و سامانه ورود به انتخابات شوراها در سراسر کشور در حال طرح‌ريزي است. در همين راستا اخباري مبني بر ورود چهره‌هاي شاخص ردصلاحيت شده انتخابات مجلس به عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شوراها منتشر شده که به تأييد محمود ميرلوحي معاون وزير کشور در دوران اصلاحات و عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان رسيده است و حکايت از آن دارد که اصلاح‌طلبان با همه توان وارد اين عرصه خواهند شد. ورود افراطیون و ردصلاحيت‌شدگان انتخابات مجلس به اين عرصه مي‌تواند فضاي انتخابات ارديبهشت 92 را با نگراني‌هايي همراه سازد و مسئله بررسي صلاحيت ايشان تنش‌ها و درگيري‌هايي را به همراه داشته باشد. 
اصلاح‌طلبان همچنين براي فتح شوراي پايتخت، تخريب شهرداري و شوراي شهر را کليد زده‌اند تا اولاً از حضور شهردار در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي جلوگيري کنند، ثانياً بستر را براي موفقيت در انتخابات شوراها فراهم آورند. اين هجمه همه‌جانبه را در پایگاه‌ها و شبکه‌هاي فعال فضاي مجازي مي‌توان مشاهده کرد، به نحوي که کمتر روزي است که اصلاح‌طلبان خبري تخريبي عليه شهردار و شوراي شهر تهران منتشر نکنند. سناريوي افشاگري و سندسازي زمين‌هاي نجومي نيز جزئي از همين سناريو بود که چندماه پيش کليد خورد و تأثير بسزايي در تخريب نمايندگان اصولگراي شورا و شهردار تهران در آستانه انتخابات 96 داشت.
تا آستانه انتخابات نزدیک به پنج ماه باقي مانده و مي‌توان انتظار داشت که جريان‌هاي سياسي با آمادگي بيشتري وارد عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي شوراها شوند؛ انتخاباتي که بي‌شک کم‌اهميت‌تر از انتخابات رياست‌جمهوري نخواهد بود.

فرمانده قرارگاه عمار
حجت‌الاسلام طائب گفت: «تنها راه براندازی جمهوری اسلامی ایران براندازی با چاشنی نظامی است؛ اما قدرت ایران مانع این براندازی می‌شود و برجام درصدد بود تا فتیله این قدرت را پایین بکشد؛ اما رهبری مانع شدند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار در جمع کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه ایران به جز تهدید مستقیم نظامی از سوی صدام دو بار مورد تهدید نظامی قرار گرفت، اظهار داشت: «یک بار سال 58 در ماجرای اشغال لانه جاسوسی و تهدید کارتر بود که امام(ره) با وجود نبودن قدرت نظامی فقط گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکند، اما تهدید دیگر سه سال قبل توسط نتانیاهو بود که حضرت آقا با وجود توان نظامی در لبنان و غزه گفتند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم.» وی ادامه داد: «ماجرای برجام این بود که بتوانند توان پاسخگویی از لبنان و غزه را از ما بگیرند، سپس برجام دو سه را مطرح کردند؛ اما رهبری هوشیاری به خرج دادند و با حفظ قسمتی از توان هسته‌ای مانع از برجام‌های دو و سه شدند؛ یعنی برجام دنبال خلع سلاح ما بود. طائب افزود: «ترامپ رأی آورد چون به مردم آمریکا گفت این کشور دارد غرق می‌شود؛ یعنی حرف مردم آمریکا را زد که بدهکاریم و زیرساخت‌ها کهنه شده است، او گفت که آمریکا فرسوده شده، اما عده‌ای از ترس این آمریکا می‌خواستند برجام را به سرانجام برسانند.»

نکته: داشتم برمی‌گشتم خونه که یه لحظه متوجه پوست موزی شدم که مثل کسی که آفتاب گرفته باشه تا بدنش برنزه بشه، روی زمین لَم داده بود. حالت پهن شدنش روی زمین حکایت از اون داشت که مغزش رو خوردن و پوستش رو از داخل ماشینی انداختن بیرون. بیچاره روی زمین ولو شده بود. نگاهم به نگاهش افتاد. با خنده‌ای موذیانه، گویی به تلافی بلایی که سرش آورده بودن، منتظر نشسته بود تا در شلوغی رفت‌وآمد عابرین، جفت‌پایی بزنه به عابر بخت‌برگشته‌ای و اونو نقش زمین کنه و بشینه قاه قاه بخنده. خیالش هم راحته که کسی به دنبال بازخواست پوست موز نیست! خودم را جمع‌وجور کردم و آروم خم شدم و اونو از روی زمین برداشتم و به سطل زباله انداختم. از قیافه‌اش می‌شد فهمید که خیلی دلخور شده، ولی چاره‌ای نبود و می‌بایست پوست موز بی‌مغز را از جلوی پای خلق‌الله برمی‌داشتم. 
نظر: اون کسی که در این ماجرا می‌بایست حواسش رو جمع کنه تا زمین نخوره، من و شما هستیم، والّا آدم‌هایی که روی زمین پوست موز بندازن، همیشه بوده و خواهد بود و صد البته پوست موز در شکل‌های مختلف و متنوع اجتماعی، مثل چشم و ابرو و غمزه یار، آب رکناباد و گردابی چنان هایل، سیاسی مثل قراردادهای به ظاهر زیبا و شیک در قالب برجام و فرجام و سرانجام دبه خالی از محتوا و البته پر از بدعهدی و پوست موزهای دیگه‌ای که اگر مواظب نباشی، همین که روش سُر خوردی، تو رو به عقب پرت می‌کنه و معلوم نیست مثل زمین خوردن‌های عادی بتونی به سلامت از جا بلند بشی. پس مواظب سیاست پوست موز باش.



  روح‌الله صالحی/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۹ آذر سال جاری راهبردهای سیاست‌های داخلی ایران را برای پنج سال آینده تصویب کردند. هرچند به دلیل تحریم‌های غرب در سال‌های اخیر، بودجه‌های نظامی ایران کاهش یافته بود؛ اما در برنامه ششم توسعه کل کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی را به این لایحه اضافه کردند که دولت را موظف می‌کند توسعه برنامه دفاعی کشور را در اولویت سیاست‌های داخلی قرار دهد. نهایی شدن این بند، اجرای دستوری را که رهبر معظم انقلاب پیش از این، درباره افزایش توان دفاعی داده بودند، تسهیل خواهد کرد.  
افزایش و توسعه توان تولیدی موشکی، توسعه و تقویت توان پدافند هوایی در سطوح مختلف برد کوتاه، متوسط و بلند، توسعه و به‌روزرسانی شبکه‌های ارتباطی امن با هدف استقرار کامل سیستم فرماندهی و کنترل هوشمند و متحرک‌‌سازی تمامی سیستم‌‌های تسلیحاتی متناسب با تهدیدات، تحقیق، طراحی و تولید اقلام مورد نیاز برای مواجهه و تقابل با گروه‌های مسلح تروریستی، توسعه توان دریایی از طریق تجهیز نیروهای دریایی به سلاح‌های پیشرفته و همچنین توسعه و تقویت توان جنگ الکترونیک از مفاد این بند هستند که دولت باید آنها را در اولویت‌های دفاعی کشور قرار دهد.
ارتقای قابلیت‌های نظامی و رسیدن به خودکفایی در عرصه تسلیحات از دغدغه‌های همیشگی رهبران کشورها بوده است.
قدرت دفاعی و نظامی از مهم‌ترين مؤلفه‌‌های هر كشوری است كه می‌خواهد در عرصه داخلي به پيشرفت و توسعه دست يابد و در عرصه جهانی نيز حرفی برای گفتن داشته باشد؛ چراكه اولين مؤلفه برای تحقق توسعه و پيشرفت اصل امنيت و مقابله با تهديدات امنيتی داخلی و خارجی است. 
در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هرگونه تهدید نظامی محور بحث‌های روز در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها است، بررسی فناوری موشک‌‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها پهنه گسترده‌ای از مناطق جهان را پوشش می‌دهد و همین توان دفاعی سبب ناامیدی دشمنان در حمله نظامی به تأسیسات هسته‌‌ای و در نهایت منجر به افزایش قدرت چانه‌‌زنی مذاکره‌کنندگان هسته‌‌ای ایران در دفاع از حقوق هسته‌‌ای ایران  شد.   
برنامه ششم توسعه افزایش قدرت نظامی و دفاعی ایران را در اولویت قرار داده است. به نظر می‌رسد، ناامن شدن وضعیت در ساختار منطقه‌‌ای غرب آسیا، موجب می‌‌شود ایران در جایگاه یک «بازیگر خردمند»، برپایه‌ قدرت درونی درصدد تأمین امنیت ملی خود از طریق حفظ و افزایش قدرت نسبی‌‌اش باشد. قدرت اول نظامی منطقه بودن نه با خريد تسليحاتی يا رابطه با آمريكا، بلكه با خودكفايی میسر می‌شود؛ مؤلفه‌‌‌ای كه موجب شده تا نيروهای مسلح ايران به مثابه قدرتی بزرگ در سراسر جهان ‌نقش ایفا کنند. عملكرد موفق نيروی دريايی در آرام‌سازی درياها در برابر دزدان دريايی ناشی از قدرت برتر دفاعی است كه با دستان توانمند مردان اين سرزمين رقم خورده است.

کنترل جمعیت به شیوه خانم معاون
پس از رسانه‌ای شدن وضعیت گورخواب‌های نصیرآباد، شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از افرادی که حمایت از حقوق حیوانات را در اولویت بالاتری از حقوق انسان‌ها قرار داده است، با انتشار مطلبی در فضای مجازی با اشاره به آسیب‌های برآمده از افراد گورخواب، نوشت: «نمی‌شود که این افراد بی‌خانمان تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم شکم آنها را سیر کند. تنها راه حل کنترل جمعیت کارتن‌خواب‌ها، عقیم کردن آنهاست...»

واردات یک میلیارد دلار ماشین سواری
طی 9 ماهه سال جاری بالغ بر 40 هزار و 445 خودروی سواری وارد کشور شده است. طبق گزارش گمرک، از اقلام عمده واردات 21 هزار و 665 خودرو متعلق به حجم سیلندر 1500 سی‌سی تا 2000 سی‌سی و نیز 18 هزار و 790 خودرو مربوط به حجم سیلندر 2000 سی‌سی تا 2500 سی‌سی است. در مجموع، ارزش خودروهای سواری وارد شده در این مدت، یک میلیارد و 37 میلیون و 922 هزار دلار گزارش شده است.


بزک قرارداد
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: «برخی از نیروهای دولتی به قراردادهایی که با اروپایی‌ها منعقد کرده‌اند، ظاهری شیک و زیبا می‌دهند که ما وارد فلان پروژه شده‌ایم و اینکه چه دستاوردهایی را برای کشور به همراه خواهد داشت، ولی حقیقت مطلب این است که ارزش و آورده‌ای برای ما نخواهد داشت.» فریدون عباسی افزود: «در IPC و FATF آنها سعی کردند با دیدگاه‌های امنیتی و کتمان حقایق، هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام دهند؛ اما رسانه‌ها نگذاشتند.»



 عایدی ایران
 از رفع تحریم‌ها
 «وال‌استریت‌ژورنال»روزنامه آمریکایی با استناد به گفته‌های مقام‌های فعلی و گذشته این کشور گزارش داده است: «حدود 10 میلیارد دلار از عایدی‌های ایران پس از رفع تحریم‌ها، طی سه سال گذشته به صورت پول نقد و طلا بوده است.» مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند این 10 میلیارد دلار پول نقد و طلا از طریق کشورهای ثالث در خاورمیانه و اروپا به ایران منتقل شده است. به نوشته این روزنامه، این فرایند با آزادسازی درآمدهای نفتی مسدود شده ایران در بانک‌های بین‌المللی ژاپن، هند و کره جنوبی آغاز شد و سپس وجوه آزاد شده به بانک‌هایی در عمان و امارات متحده عربی و گاهی به برخی مؤسسات مالی در سوئیس و ترکیه انتقال داده شدند.

9 دی بدون
 احمدی‌نژاد
امسال نیز در نهم دی ماه احمدی‌نژاد و حامیانش از خود واکنشی در بزرگداشت این روز مهم انقلابی نشان ندادند. البته تنها احمدي‌نژاد نبود كه نامي از او در مراسم‌هاي «۹ دي» ديده نشد؛ بلكه اگر به كانال‌هاي تلگرامي نزديكان وی، از جمله بقايي، علي‌اكبر جوانفكر، بهمن شريف‌زاده و... مراجعه شود، مشخص می‌شود که این افراد اشاره‌اي هر چند كوچك به اين روز نکرده‌اند.

اسرار جدیدی
 از اعدام صدام
«موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق فاش کرد، شماری از رئیسان و پادشاهان کشورهای منطقه از دولت نوری مالکی درخواست کرده بودند صدام را اعدام نکند. الربیعی در گفت‌وگو با شبکه «روسیا الیوم» تصریح کرد: «حاکمان کشورهای منطقه بیم آن داشتند که اعدام صدام به رویه‌ای تبدیل شود و ملت‌های منطقه، در هر کشور، محاکمه و اعدام حاکمان‌شان را خواستار شوند.» الربیعی که طناب‌دار اعدام صدام را در خانۀ خود نگه داشته است، افزود: «مسئولان آمریکایی در قبال اعدام صدام دو رویکرد داشتند، سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا خواهان به تعویق انداختن اعدام او بودند، اما جورج بوش و وزارت دفاع و سازمان امنیت ملی آمریکا، اعدام او را تأیید کردند.»

آموزش بی‌غیرتی
 و بی‌عفتی
پدر و مادر، اصلی‌ترین رکن خانواده ایرانی هستند که همواره مورد هدف شبکه‌های ماهواره‌ای بوده و این شبکه‌ها همواره به دنبال این بوده‌اند که پدر خانواده را دچار بی‌غیرتی و مسائل غیر ‌‌اخلاقی کنند. مادر خانواده نیز از این جنگ نرم رسانه‌ای در امان نبوده و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند با پخش سریال‌ها و فیلم‌های مخرب، وی را نیز دچار بی‌حیایی و بی‌عفتی کنند. برخلاف خانواده‌های ایرانی که در آن مادران نماد حیا و عفت هستند، مادرانی که در سریال‌های ماهواره ترویج می‌شوند، افرادی‌اند که دنبال عیش‌ونوش و بی‌عفتی بوده و کوچک‌ترین توجهی به تربیت سالم فرزندان خود ندارند.

رسیدگی به پرونده 
فریدون
سیدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشکیل اولین جلسه کمیته رسیدگی به پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در مجلس در آینده نزدیک خبر داد. پیشتر حجت‌الاسلام سلیمی، رئیس کمیته آموزش مجلس از تشکیل کمیته‌ ویژه مجلس برای رسیدگی به پرونده تحصیلی «حسین فریدون» خبر داده و گفته بود، برخی از نمایندگان بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به پرونده تحصیلات وی را دارند. پس از انتشار اخباری در تیر ماه درباره تحصیل «حسین فریدون» در مقطع دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی با وجود قبولی وی در آزمون سراسری سال قبل این مقطع در دانشگاه گیلان، سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌‌های مختلفی روند تحصیل وی را قانونی اعلام کرد.

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت و استاد دانشگاه تهران در واکنش به اقدام خائنانه سی نفر از ضد انقلابی‌ها که در نامه‌ای به ترامپ تحریم ایران را درخواست کردند، نوشت: من اصلاح‌طلبم و دموکراسی را راه نجات ایران می‌دانم و در این مسیر از هر نوع فعالیت مدنی و قانونی و زندان رفتن هم دریغ نمی‌کنم؛ ولی اگر کشور ایران و جان و امنیت ایرانیان به خطر بیفتد، به عنوان تنها مردی که از یک خانواده شهید باقی‌مانده، زیر فرماندهی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به جبهه می‌روم.