سیدضیاءالدین مظهری بنیانگذار و قائم‌مقام انستیتو ژنتیک گفت: متأسفانه عده‌ای از مادران اصرار دارند که با اجبار و استفاده از هر روشی به کودک خود غذا بدهند که این امری بسیار اشتباه است، به گونه‌ای که همین باور غلط باعث افزایش وزن و چاقی در کودکان شده است. وی افزود: در سالیان اخیر شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی چاقی در کودکان بوده‌ایم. این طرز تفکر که هر چه کودک چاق‌تر باشد، سالم‌تر است بسیار اشتباه است، به گونه‌ای که این موضوع نیز خود زمینه‌ساز بیماری در سنین بالاتر است.
نگاهی به تهدید فاصله گرفتن بسیج از ساده زیستی
   فرهاد مهدوی/  کار بسیج هنوز به پایان نرسیده است، زیرا بسیاری از ملل مستضعف جهان در آفریقا، آسیا، اروپا و حتی آمریکا منتظر شنیدن صدای بسیج هستند. این نگاه امام امت در دوم آذر 67 به بسیج  و بسیجیان  است. بسیج با قدرتی که از تبعیت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب گرفته است، هنوز هم قدرتمندترین نهاد مردمی در جهان است. نمونه‌های اثربخش تفکر بسیجی سبب شده است که آمریکا و ایادی آن در عراق، سوریه و یمن دچار شکست‌های مفتضحانه شوند. اکنون ما را چه شده است در زمانی که ملل دیگر در حال الگوگیری از بسیج هستند، برخی شرکت‌های ورشکسته در حال نفوذ به افکار معنوی بسیجیان هستند؟ چرا تلاش می‌شود وسوسه‌های شیطانی در زندگی طیبه بسیجیان جاری شود؟ در ماه‌های گذشته برخی اقشار بسیج شاهد یک اطلاعیه عجیب در تابلوهای محل کار بوده‌اند  با عنوان «شرایط ویژه محصولات گروه خودروسازی...» خودروهایی که قیمت هر یک از آنها بالای 50 میلیون است و سود 18 تا 21 درصد هر یک از آنها برای دو سال قیمت خودرو را از 10 تا 25 میلیون تومان افزایش می‌دهد. هرچند که جمع‌وجور کردن این پول حتی بدون سود برای یک بسیجی خیلی سخت است و باید هم آن را وام بگیرد و مطمئناً برای این میزان هم نزدیک به ده میلیون باید سود بپردازد؛ یعنی برای خرید یک خودرو دو برابر قیمت نقد پول واریز شود. کدام بسیجی این توان را دارد که اینگونه سودی را به یک شرکت لیزینگ بپردازد؟ مگر اینکه سال‌ها زیر انبوهی از بدهکاری، چک و وام‌های گوناگون کمر خم کند.
برادران بسیج بهوش باشند «کار بسیج هنوز به پايان نرسيده»! چرا در میانه راه، فرزندان راستین انقلاب ما را در دهانه توپ مستکبرین مال‌اندوز و شهوتران قرار می‌دهید و می‌خواهید سالیان دراز آنها را بدهکار بانک‌ها کنید؟! چرا به دنبال آن هستید با اسم بسیج و شرایط خرید خودرو برای بسیجیان بین مردم و بسیجیان فاصله بیندازید؟! چرا تنها تکیه‌گاه ملت‌های مستضعف را به گونه‌ای از ماهیت اسلامی و انقلابی تهی می‌کنید که سبب قطع امید آنان شود؟!
برادرانی که فکر می‌کنند اینگونه به بسیج خدمت می‌کنند سخت در اشتباه هستند، بهترین روزهای زندگی بسیجیان امروز زندگی با اشراف و ملاکان بزرگ و لم دادن در خانه‌های ویلایی نیست؛ بلکه احیای زندگی برای کسانی است که خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند، احیای زندگی برای کسانی است که هنوز یک لیوان آب آشامیدنی سالم ننوشیده‌اند؛ کسانی که هنوز هم در کپرها زندگی می‌کنند و از امکانات آموزشی محرومند.
برخی از دوستان با این استدلال که اینگونه جذابیت‌ها سبب افزایش کمّی نیروهای بسیج می‌شود، به سرعت وارد گفت‌وگو با این شرکت‌های چینی وابسته به آمریکا می‌شوند! 
دوستان بسیجی که شکی در اخلاص و پاکی‌شان نیست باید بیانات رهبر عزیز انقلاب را دوباره مرور کنند، آنجا که فرمودند: «بسیج این ارتش عظیم مكتبی و مردمی كه به ضرورت انقلاب اسلامی و دفاع از اهداف و آرمان‌های آن به وجود آمده است، دانشگاهی عظیم برای ساختن و پرورش نسلی است آرمانخواه و خداجو كه دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سرلوحه‌ اهداف خویش دارد و جانبازترین و فداكارترین انسان‌ها در آن جمع شده‌اند تا از محرومان و مستضعفان عالم در برابر تجاوز جهانخواران قدرتمند و نیروی اهریمنی ابرقدرت‌ها دفاع كنند. در ایران اسلامی شمع وجود جوانان دلباخته انقلاب گرمی‌بخش و برافروزنده‌ سنگرهای نبرد حق بر ضد باطل است.» (۴ آذر1362)
در سال‌های گذشته اردوهای جهادی که با ایده اولیه رهبر حکیم انقلاب راه‌اندازی شد، سبب پرورش نسلی از جوانان بسیجی شده که بهترین روزهای خود را در ایام عید و تابستان با خدمت به محرومان می‌گذرانند، آنها تنها به این امر نیز راضی نیستند؛ بلکه از اندوخته‌های خود، وام‌های دانشجویی و حتی پول توجیبی‌ای که از والدین گرفته‌اند صرف خرید هدایای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستاها و محله‌های دورافتاده کشورمان می‌کنند. حقیقتاً فضای زندگی امروز بسیجیان با بسیجیان دفاع مقدس تفاوتی نکرده است، آنها نیز در تابستان‌ها و گرمایی که به قول شهید آوینی؛ سایه هم تشنه است و در آن گرما حتی یخ هم تشنه است، حاضر نیستند خود را به سایه بسپارند.
برادران عزیز بسیجی که تلاش دارید با این گونه امتیازات جبهه مجاهدان فی‌سبیل‌الله را رونق بخشید، توجه داشته باشید که بسیجیان به این‌گونه امتیازات نیازی ندارند، اگر واقعاً به دنبال کمک به بسیجیان هستید، اردوهای جهادی بسیجیان را رونق دهید و هزینه‌ها و کمک‌ها را برای آن موارد صرف کنید. 
لطفاً تلاش نکنید که با این سرگرمی‌های کودکانه فرزندان انقلاب را به کام فراعنه‌های زمان بکشید، لطفاً سعی نکنید با این امتیازات بسیج را از میان تهی کنید و جبهه آرمانی او را در اختیار جبهه استکبار قرار دهید. خطر بیخ‌ گوش‌هاست! حواس‌مان باشد...


 سعید چهرآزاد/ روزهای اخیر با تحلیل محتوای خبرها و گزاره‌های رسانه‌ها در فضای سایبر مردم و رصدکنندگان عرصه عمومی شاهد و ناظر تضاد، تضارب و مقابله کلامی در سطح رؤسای قوا می‌باشند. اگر حوزه‌های حساس را به دو موضوع «چالش‌های درونی» و «تهدیدات بیرونی» تقسیم کنیم، با واکاوی هر یک از این دوگانه‌ها به این نتیجه خواهیم رسید که در چنین موقعیت‌های مخاطره‌آمیزی، به ویژه از ناحیه تحولات منطقه خاورمیانه، نخبگان کشور، به خصوص نخبگان رسمی و آن هم در سطح رؤسای قوا نباید چنین آشکار با یکدیگر مواجهه کلامی ـ فرسایشی داشته 
باشند.
 وفاق و اتحاد ملی که انسجام را در پی خواهد داشت در عرصه داخلی سبب ایجاد همدلی و همزبانی بین آحاد مردم و مسئولان می‌شود. این همدلی و همزبانی اجتماع را در رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... یکصدا می‌کند. حال در نظر بگیریم اگر همین مردم هر روز شاهد چالش‌های نخبگان و مسئولان کلان کشوری باشند، چگونه و با چه تعبیری می‌توانند اتحاد و انسجام را برای یکدیگر زمزمه کنند. آیا نباید حتی اگر اختلاف‌نظر یا تضارب‌آرایی هم بین مسئولان کلان وجود داشته باشد، آن را در فضایی صمیمی و به دور از تنش مسری به جامعه با محوریت گفت‌وگو حل کنند؟
 همه موارد ذکر شده سعی دارد رابطه بین این رفتارها و وفاق ملی را مورد تحقیق، تفحص و کنکاش قرار دهد. معادلات و معماری امنیتی حکم می‌کند در چنین شرایطی هیچ تنش و چالشی به جامعه تحمیل
 نشود. 
به ویژه تنش و چالشی که بخواهد از سمت نخبگان بر مردم سرازیر شود مخاطره‌آمیزتر تصور می‌گردد؛ لذا با توجه به اینکه «امنیت» با توافق گوناگونی صداها و نظرها و هویت‌های متکثر معنا می‌یابد، نخبگان رسمی ملزم به افزایش آستانه تحمل و کاهش آستانه دگرسازی و طرد می‌باشند.  چرا که نخبگان به عنوان نیروهای تاثیرگذار و راهنمای جامعه در گرایش مردم موثر بوده و طبعا عملکردشان می‌تواند در ایجاد ثبات یا تشنج جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
 مؤثرترین و عاجل‌ترین پیشنهاد، جغرافیای معرفتی مشخص کنش و سیاست‌ورزی است. این جغرافیای معرفتی به صورت غنی و واضح در الهیات دینی ما قابل مشاهده است که در ابتدای یادداشت حاضر نشانه‌ای از آن ذکر شد.
 دومین راهکار و پیشنهاد؛ پذیرش تعدد مجاری تصمیم در ساحت سیاست می‌باشد. تصمیم‌سازی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ساخت کاملاً متوازنی است که تجلی و تبلور آن «موازنه قوا» 
می‌باشد. این توازن سازوکاری است که وظایف و گستره خاص تصمیم هر یک از قوه‌ها را مشخص کرده و متولیان قوا ملزم به پذیرش آن به دور از حواشی می‌باشند.که عدول از آن می‌تواند نتایج نگران کننده و حتی غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد. 
سومین و آخرین پیشنهاد در قالب این یادداشت کوتاه، لحاظ کردن اولویت‌ها و فوریت‌ها در راهنمای عمل هر یک از نخبگان رسمی است. در نگاه‌های مدیریتی کلان محور تقدم و تأخر میان امور از واجبات این حیطه است، مقتضیات زمان و چالش‌های مکان(منطقه) حکم می‌کند تقدم بر عدم مواجهه و تقابل آشکار باشد تا تضارب تنش‌آلود و آشوبناک؛ چه فوریت را از «اولویت» بدانیم، چه آن را در زمره «اولویت‌ها» قرار
دهیم.

 مهدی پرچمی‌پور/ اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی و رشته‌ها و بحث‌هایی از این قبیل معمولاً رشته‌هایی هستند که خاستگاه غربی دارند. ضرورت شناخت شیعه، اسلام یا هر دین و فرهنگ دیگری برای کشورها و دولت‌های جهان بر کسی پوشیده نیست. این شناخت‌ها در بسیاری از موارد برای تسهیل روابط بین پیروان ادیان یا فرهنگ‌های مختلف است؛ اما در همه موارد با وجود تسهیل روابط، بحث‌های استراتژیک هم به این مباحث دامن می‌زند.
رشته شیعه‌شناسی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مانند انگلیس یا آمریکا نسبت به دیگر کشورها سابقه‌ای طولانی‌تر دارد؛ اما این رشته در دولت جعلی صهیونیستی حکایتی دیگر دارد. در رژیم اشغالگر قدس شاید به دلیل حساسیت موضوع و سیاست‌های ضد شیعی توجه ویژه‌ای به این مسئله شده است تا جایی که با اطمینان می‌توان گفت، بهترین و قوی‌ترین پژوهش‌ها در این زمینه در رژیم غاصب صهیونیستی انجام شده است. اینکه هدف صهیونیست‌ها از توجه به این رشته چیست و چرا تا این اندازه به آن توجه می‌­شود، بحث‌هایی است که در نوشتار پیش رو به آن پرداخته می‌شود.
پیش از هر چیز باید این نکته مهم و کلیدی را مدّنظر قرار داد که در رژیم صهیونیستی نوعی از مطالعات  شیعه‌شناسی وجود دارد که با مطالعه اندیشه‌ها و نگاه‌های محققان یا اندیشمندان صهیونیستی به خوبی می‌توان فهمید که دغدغه‌های آنها فقط آکادمیک نیست. حالا این سؤال مطرح می‌شود که اگر این‌گونه است، آیا ارزش علمی اینها بسیار پایین است؟ برای نمونه، مطالعات علمی نمی‌کنند؟ در پاسخ می‌توان گفت، اتفاقاً مطالعات و پژوهش‌های میدانی دقیقی را مدّنظر خودشان قرار داده‌اند؛ اما ماحصل این مطالعات فقط تولید مقالات علمی در مجلات نیست؛ بلکه به صورت پروژه، راهکار و راهبرد‌هایی در اختیار نهادهای اطلاعاتی یا به تعبیری بازیگران عرصه مطالعات امنیتی قرار می‌گیرد.
در پاسخ به چرایی این مسئله در ابتدا باید توجه داشت که صهیونیست‌ها دریافته‌اند با تمامی اختلافات و تمایزاتی که بین نحله‌های مختلف شیعی در جهان از شیعیان زیدی، اسماعیلی، علوی و... وجود دارد، همه اینها با تمامی تفاوت‌ها و اختلافاتی که دارند، در حال رسیدن به یک همگرایی هستند؛ از این رو مراکز مطالعات امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی، در دو رویکرد متفاوت تلاش دارند تا اولاً دریابند که چگونه می‌شود حرکت‌های موازی در جهان تشیع ایجاد کرد و ثانیاً با ایجاد نحله‌های فکری جدید، مانند گروه‌های تکفیری داعش و امثالهم به دنبال تقابل فکری و عملی با مکتب تشیع هستند؛ از این رو امروز شاهد آن هستیم که گروه‌های تکفیری، به‌ویژه داعش با وجود ادعای مسلمانی، یک نوع رویکرد تسنن صهیونیستی را دنبال می‌کنند؛ یعنی روایت‌هایی که گروه‌های تکفیری از دین دارند، به جای اینکه اوامر یا گزاره‌های دینی را به عنوان میزان قبح و حسن ذاتی قرار بدهند، دغدغه‌های سیاسی و تروریستی را میزان حسن و قبح دین قرار داده و یک چرخش پارادایمی را در دین انجام داده‌اند.
در مجموع، این‌گونه می‌توان تحلیل کرد که رویکرد مطالعات شیعه‌شناسی در رژیم غاصب صهیونیستی با ماهیتی امنیتی در نهایت به دنبال ایجاد نحله‌های وهابی ـ صهیونیستی، همچون «داعش» در جهان اسلام و درگیر کردن مناطق مختلف اسلامی با یکدیگر و برانگیختن جنگ شیعی و سنی و ایجاد نقاط امن برای رژیم غاصب صهیونیستی است. در این میان، نقش سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ارتباط تنگاتنگ آنها با مراکز مطالعات شیعه‌شناسی این رژیم و حتی مراکز مطالعاتی سایر کشورها، از جمله انگلستان و آلمان بسیار پررنگ و برجسته است. برای نمونه، می‌توان به «بنیاد آلمان ـ اسرائیل» (GIF) اشاره داشت که با همکاری مستقیم دانشگاه‌های صهیونیستی «بارایلان» و «عبری اورشلیم» و با حمایت بی‌واسطه ارتش صهیونیستی و موساد پروژه پیدایش داعش را بر اساس طرح مطالعاتی و امنیتی «ابن‌قیم جوزیه» برعهده دارد. این بنیاد آلمانی ـ صهیونیستی که 55 سال پیش «کنراد آدنایر» و «دیوید بن‌گوریون» آن را با هدف تحکیم روابط آلمان و اسرائیل تأسیس کردند، در حال حاضر بر روی جریان‌های افراطی صهیونیستی ـ وهابی، چون داعش متمرکز است.

روستایی که درآن هیچ بیکاری وجود ندارد
 اکبر کریمی/ در مسیر بزرگراه تهران ـ قم، 15 کیلومتر مانده به خروجی فرودگاه امام خمینی‌(ره)، جاده رباط‌کریم قرار دارد. برای رسیدن به روستایی که در ورودی آن تابلوی بزرگی با عنوان «به پایتخت مبل ایران، شهرک وهن‌آباد خوش آمدید» نصب شده، باید 7 کیلومتری را طی کنید. گزارش این شماره نشریه به معرفی فعالیت اقتصادی پا گرفته در این روستا اختصاص دارد.
طبق بررسی‌های به عمل آمده 80 درصد مبل ایران در رباط کریم و روستاهای اطراف آن مثل وهن‌آباد و علی‌آباد تولید می‌شود.
«ابراهیم بیگی» یکی از تولیدکنندگان مبل در وهن‌آباد است. او از 13 سالگی وارد این حرفه شده و سابقه‌ای 17 ساله در این صنعت دارد. ابراهیم در کارگاه تولیدی خود برای 12 نفر شغل ثابت ایجاد کرده و علاوه بر نمایشگاه دائمی فروش مبل در روستا، دو شعبه فروش در شهر دیوانیه عراق نیز دارد. وی درباره وهن‌آباد می‌گوید: «صنعت مبلمان قدمتی 40 ساله در وهن‌آباد دارد. خشکسالی طی سالیان گذشته موجب شده تا عمده فعالیت اقتصادی روستاییان در صنعت مبلمان متمرکز شود. در حال حاضر نزدیک به 90 درصد شغل اهالی روستا به این صنعت اختصاص دارد.»
در روستای وهن‌آباد به برکت رونق صنعت مبلمان، هیچ جوان بیکاری وجود ندارد. علاوه بر این جوانان فراوانی از نقاط مختلف کشور از جمله ملایر، خرم‌آباد، گنبد کاووس، تبریز و ... در  بیش از500 کارگاه تولیدی این روستا مشغول فعالیت هستند. سخاوتمندی وهن‌آبادی‌ها موجب شده تا جوانان روستاهای اطراف نیز طی سالیان گذشته با یادگیری این صنعت و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، پا به پای تولیدکنندگان وهن‌آبادی فعالیت کنند.
ابراهیم می‌گوید جوانان غیر بومی روستا پس از مدتی این صنعت را یاد می‌گیرند و می‌توانند با هزینه اولیه حدود 30 میلیون تومان کارگاه کوچک تولید مبل راه‌اندازی کنند.
اولین مرحله برای تولید مبل،‌ تهیه چوب خام مصرفی است. ابراهیم در این زمینه می‌گوید: «همه چوب‌هایی که در صنعت تولید مبل کشور استفاده می‌شود، تولید داخل است. چوب‌های راش و توسکا نیز که برای مبل‌های استیل به کار می‌روند نیز از داخل کشور تهیه می‌شوند. چوب معروف روسی نیز چوب کاج کشورمان است؛ ولی متأسفانه چون دستگاه‌ها و انبارهای تقطیر این چوب در کشورمان وجود ندارد، درخت‌های کاج جنگل‌های شمال کشور به روسیه برده شده و پس از عمل فرآوری و جداسازی شیره از چوب با نام چوب روسی به کشورمان برمی‌گردد. کشور روسیه به علت داشتن زمستان‌های بسیار سرد و آب و هوای نامساعد، قابلیت پرورش این درخت را ندارد. بخش عمده ارزآوری صنعت چوب روسیه از طریق ایجاد ارزش افزوده بر روی چوب‌های خام وارداتی است.»
چوب کارگاه‌های وهن‌آباد به صورت متراژی از کارخانه‌های چوب تبریز و استان‌های شمال کشور تهیه می‌شود، سپس برای تولید کلاف به اندازه‌های مختلف، برش می‌خورد و اسکلت مبل، میز ناهارخوری، سرویس خواب و... درست می‌شود. مرحله بعدی، رنگ‌کاری است و در مرحله سوم، رویه‌کوبی انجام می‌شود. در این مرحله با استفاده از فوم، اسفنج، الیاف و پارچه آخرین مرحله تولید مبل تکمیل می‌شود و در نهایت مبل تولید شده وارد بازار مصرف می‌شود.
ابراهیم می‌گوید: «به جرئت می‌گویم، تمامی مواد اولیه لازم در صنعت مبلمان با کیفیت و قیمت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود و از این بابت هیچ نیازی به واردات اجناس خارجی نداریم. از میخ و چوب گرفته تا رنگ و حتی پارچه را می‌توانیم از تولیدات ایرانی تهیه کنیم.»
بنا به گفته این تولیدکننده 32 ساله، بیش از 70 درصد پارچه مورد نیاز روستا از کارخانه‌های پارچه‌سازی یزد تهیه می‌شود و 30 درصد دیگر پارچه‌های وارداتی ترک، چینی و تایوانی هستند که معمولاً به سلیقه مشتری روی مبل دوخته می‌شود. ابراهیم در این باره چنین توضیح می‌دهد: «ما پارچه‌های تولید یزد را به سایر پارچه‌های خارجی ترجیح می‌دهیم، چون پارچه‌های یزدی در مقایسه با پارچه‌های خارجی، هم کیفیت قابل رقابت و مناسبی دارند و هم به دلیل قیمت مناسب‌شان باعث پایین آمدن قیمت تمام شده محصول می‌شوند؛ ولی متأسفانه در این صنعت این تفکر کاذب به مشتری القا شده که پارچه ترک بخرد، در حالی که پارچه ترک که متری حداقل 28 هزار تومان قیمت دارد در مقایسه با پارچه‌های یزدی که ما استفاده می‌کنیم و متری حدود 18 هزار تومان است، هم از نظر طرح و هم تراکم و دوام، بالاتر از تولید داخل نیست و تنها این ذهنیت کاذب در مشتری است که منِ تولیدکننده را مجبور می‌کند برای جلب نظر او در نمایشگاهم پارچه خارجی هم بگذارم تا محصولم را با سلیقه مشتری تولید کنم.
در وهن‌آباد سالیانه بیش از دو هزار دست مبل و انواع محصولات چوبی تولید می‌شود. طی چهار سال اخیر فروش این تولیدات در خود روستا افزایش یافته و در حال حاضر بیش از 80  نمایشگاه دائمی در آن فعال است که اجناس تولیدی خود را با قیمت کارگاهی به مردم می‌فروشند. روش‌های دیگر فروش محصول روستا عبارت است از: تولید و ارسال محصول به مشتریان دائمی از سراسر کشور، تولید و صادرات بخشی از محصولات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و برخی کشورهای اروپایی، شرکت در نمایشگاه‌های فصلی، تولید و فروش کلاف خام به برخی کارگاه‌های موجود در سطح کشور، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت مبلمان به منظور معرفی محصولات متنوع تولیدی و جذب مشتری دائم برای خرید محصول، فروش محصول تولیدی به قطب‌های فروشگاهی سطح استان تهران از جمله؛ یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر(عج)، جاجرود، دلاوران، بازار مبل کرج،‌ شهریار و...
یکی از مهم‌ترین بخش‌های مطرح در این صنعت، طراحی است. ابراهیم می‌گوید: «تولیدکنندگان وهن‌آبادی برای تهیه طرح، به طرح‌های خارجی یا طرح‌های ثابت بازار وابسته نیستند.» او معتقد است طرح‌های تولیدکنندگان وهن‌آباد به قدری حرفه‌ای، متناسب با دانش روز جهان و مشتری‌پسند است که حتی قابلیت تجاری‌سازی و برند شدن نیز دارند.
وهن آباد با وجود داشتن زمین‌های وسیع، بافت کوچکی دارد. تراکم کارگاهی در این روستا روزبه‌روز در حال افزایش است و راه‌اندازی شهرک کارگاهی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در آن ضرورت دارد.
مشکل بزرگ دیگر، نبود تبلیغات محیطی مناسب و به نوعی گمنام ماندن این منطقه اقتصادی است.
برای تهیه گزارش از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خود با شماره تلفن 09193472981 برادر اکبر کریمی تماس بگیرید.

دانسته‌ها و بایسته‌های حقوقی‌ـ ۲۵
 شهریار اقتصاد/ در ادامه بحث صلاحیت‌ها به صلاحیت‌های مندرج در ماده 10 قانون دیوان عدالت اداری در شماره پیش اشاره شد که در این شماره به صورت اجمالی به صلاحیت و اختیارات دیوان اشاره می‌کنیم.
گفتنی است، در صورتی که تصمیمات و اقدامات موضوع شکایت، موجب تضییع حقوق اشخاص شده باشد، شعبه رسیدگی‌کننده حکم بر نقض رأی یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت یا الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده صادر می‌کند.
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با شرکت حداقل دو سوم از قضات دیوان به ریاست رئیس دیوان یا معاون قضایی وی تشکیل می‌شود و با نظر اکثریت اعضای حاضر در محدوده صلاحیت خود رأی صادر می‌کند. به طور کلی، هیئت عمومی دیوان دو وظیفه رسیدگی به شکایات علیه تصمیمات عام‌الشمول و صدور رأی وحدت رویه را به عهده دارد. اساساً صلاحیت هیئت عمومی دیوان به شرح زیر است:
ـ رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آیین‌نامه‌ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی به دلایلی، چون مغایرت با شرح یا قانون یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوءاستفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود.
ـ صدور رأی وحدت رویه در صورتی که نسبت به موضوع واحد، آرای مشابه متعددی صادر شده باشد.
رسیدگی به تصمیمات قضایی قوه قضائیه و صرفاً آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و تصمیمات رئیس قوه قضائیه و مصوبات و تصمیمات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و شورای عالی امنیت ملی از شمول این ماده خارج است.
اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رأی هیئت عمومی است مگر درباره مصوبات خلاف شرع یا در مواردی که به منظور جلوگیری از حقوق اشخاص، هیئت مذکور اثر آن را به زمان تصویب مصوبه مترتب کند. طبق قانون دیوان مرجع حل اختلاف در صلاحیت بین شعب دیوان و سایر مراجع قضایی شعب دیوان عالی کشور است.
ماده 15 دیوان در زمینه حکم اصلاحی اشعار می‌دارد که رفع ابهام و اشکال صدور حکم اصلاحی، دستور اجرای حکم و انفصال مستنکف و هرگونه اقدامی که مستلزم تصمیم‌گیری مجدد باشد، به عهده شعبه صادر‌کننده رأی قطعی است.
در صورتی که رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان عدالت اداری از مغایرت یک مصوبه با شرع مقدس یا قانون مطلع شود، قانوناً باید طرح موضوع را در هیئت عمومی دیوان به منظور ابطال مصوبه درخواست کند. در این راستا اگر مصوبه به لحاظ مغایرت با موازین شرعی برای رسیدگی مطرح باشد، موضوع به منظور اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود. نظر فقهای شورای نگهبان برای هیئت عمومی لازم‌الاتباع است. گفتنی است، مستفاد از اصل 91 قانون اساسی به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر مغایرت نداشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها، شورای نگهبان تشکیل می‌شود. 
هیئت عمومی پس از رسیدگی چنانچه شکایت را وارد تشخیص دهد، با اکثریت آرا حکم به ابطال مصوبه صادر خواهد کرد؛ همچنین طبق قانون دیوان عدالت اداری هرگاه در موارد مشابه آرای متناقض از یک یا چند شعبه دیوان صادر شود، رئیس دیوان موظف است به محض اطلاع موضوع را در هیئت عمومی دیوان مطرح کرده و هیئت پس از بررسی و احراز تعارض، نسبت به صدور رأی وحدت رویه اقدام کند.