در گرماگرم رکود سنگین حاکم بر بازار مسکن، مصوبه جنجالی هیئت وزیران دایر بر اخذ مالیات 15 تا 25 درصدی از درآمد حاصل از نخستین فروش واحدهای ساخته شده، بسیاری را در این بازار شوکه کرده است. همین دگرگونی مالیاتی سبب شده است در بازار مسکن، میزان ریالی مالیات برای سمت عرضه (سازنده‌ها)، نسبت به گذشته دست‌کم 40 برابر شود. هر چند در این بین، عده‌ای از سازندگان با کمی اغماض از 50 برابر شدن مبلغ این مالیات سخن به میان آورده‌اند؛ موضوعی که در صورت قطعی بودن فریاد سازندگان را به آسمان بلند خواهد کرد.
 احمدرضا هدایتی/  در حالی که در خبرها آمده بود سند 2030 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بایگانی شد، اما چندی پیش دولت سند 2030 را آگاهانه یا ناآگانه (عامدانه یا جاهلانه) و بدون سیر مراحل قانونی، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد؛ سندی که در برخی سطوح آموزشی مانند کودکستان‌ها با توزیع کتاب‌های خاص و در مدارس با حذف برخی دروس، عملیاتی و اجرایی شده است.
برخلاف اظهارنظر برخی از مسئولان که با نگاه سطحی و بدون مطالعه دقیق و عمیق سند و پیوست‌ها و سایر اسناد مرتبط، محتوای آن را انسانی و بشردوستانه اعلام می‌کنند، در متن سند به‌طور زیرکانه و در اسناد مرتبط با آن، به‌طور علنی مواردی به کار رفته که با اصول و ارزش‌های اسلامی مغایر است و اجرای آن خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.
همان‌گونه که اشاره شد، این سند به‌طور زیرکانه و در کنار دیگر ابزار مورد استفاده دشمن از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌های سینمایی هالیوودی، انیمیشن‌های خارجی و... پایه‌های اخلاقی و اعتقادی و تغییر و استحاله هویت فرهنگی و دینی و در نهایت تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است.
لذا ضمن یادآوری نکات پیش رو، شایسته است مسئولان محترم ترتیبی اتخاذ کنند تا به موضوع با دقت بیشتری رسیدگی شود و دست‌های پنهانی که در سایه کم‌کاری مسئولان ذی‌ربط برای الگوسازی یا اجرای اسناد راهبردی موجود، شرایط را برای اجرای این سند فراهم کرده‌اند، افشا و مجازات شوند.
اهم نکات موردنظر عبارتند از:
1ـ متأسفانه بیشتر افراد به‌طور سطحی فقط اصل سند را مورد قضاوت قرار داده‌اند، در حالی که یونسکو در بندهای ابتدایی و انتهایی سند؛ امضاکنندگان را موظف به اجرای پیوست‌ها و اسناد مرتبط تصویب شده در سازمان ملل از جمله؛ قانون آزادی همجنس‌بازی، قانون آزادی روسپی‌گری و... کرده است.(کافی است در اینترنت پیوست‌ها و قوانین مرتبط جست‌وجو شود).
2ـ در سند 2030، یونسکو ضمن حفظ حق نظارت مستمر بر روند اجرای طرح، امضاکنندگان را موظف کرده تا ضمن ارائه دقیق و کامل اطلاعات مرتبط با حوزه‌های مورد نظر سند (نظام آموزشی، کشاورزی، صنعتی و...) گزارش اقدامات را نیز به طور منظم و مستمر برای سازمان ارسال کنند؛ کاری که خود کشورهای طراح هرگز انجام نداده‌اند.
یعنی پیشتر به بهانه‌هایی مانند اعطای گواهینامه استاندارد ایزو، اطلاعات مراکز صنعتی، تولیدی، خدماتی و حتی نظامی ما را می‌گرفتند و حالا هم در قالب طرح‌هایی مانند؛ طرح موذیانه شفاف‌سازی فعالیت مالی بانک‌ها سند (FATF)، نظارت هسته‌ای یا به بهانه اجرای سند 2030 انتظار دارند، اطلاعات جامع وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف در اختیار آنها قرار گیرد؛ یعنی کاری را که پیشتر از طریق جاسوسی و قبول مخاطرات و هزینه‌های هنگفت انجام می‌دادند، حالا می‌خواهند رایگان و بی‌دردسر به‌دست بیاورند.
همچنین در این سند و ملحقات آن، بر آزادی‌های بی‌قید و شرط یا بنیادین (در زمینه مسائل جنسی و اعتقادی) که معمولاً به گسترش فساد اخلاقی و نابودی بنیان خانواده منجر می‌شود، یا آگاهی دادن به کودکان در زمینه موضوعاتی که انسان در بزرگسالی به طور غریزی و طبیعی می‌فهمد و بعضاً طرح بی‌موقع آن خارج از چارچوب ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی است و می‌تواند بلوغ زودرس کودکان و در نتیجه افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی را در پی داشته باشد، تأکید و در عین‌حال به بهانه‌های واهی مانند اینکه تا 10 سالگی نباید بیش از یک زبان به کودکان آموخته شود، کشورهای هدف از جمله؛ کشورهای اسلامی را از آموزش‌های معنوی، روحی، اخلاقی و اعتقادی مانند آموزش قرآن برحذر می‌دارد.
3ـ سند در تعریف خانواده اعلام کرده منظور از خانواده، عبارت است از: مرد و زن و بچه یا مرد و مرد و بچه و یا زن و زن و بچه و به این ترتیب همجنس‌بازی را به رسمیت شناخته است.
4ـ در سند بر آزادی‌های بنیادین تأکید شده و در پیوست‌ها و اسناد مرتبط به این موضوع و در توضیح این واژه به اموری چون؛ آزادی همجنس‌بازی، آزادی روسپی‌گری و آزادی گرایش‌های فرقه‌ای از قبیل شیطان‌پرستی اشاره کرده است.
5ـ سند برابری جنسیتی را جایگزین عدالت جنسیتی کرده که همانند دو بند پیش مغایر با اصول و ارزش‌های اسلامی است.
۶- این سند بر اساس گفته تنظیم‌کنندگان آن در صدد ترویج دین طبیعی و جایگزین کردن آن با سایر ادیان و مذاهب است.
در پایان متذکر می‌شود که انقلاب اسلامی با اتکا به منابع فراوان و غنی اسلامی ـ ایرانی که در اختیار دارد، نه تنها می‌تواند با ساخت درونی خود، بار دیگر به یک الگوی درخشان جهانی تبدیل شود؛ بلکه قادر خواهد بود با قبول مرجعیت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها، پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی در جهان باشد و لذا انتظار می‌رود حرکت مسئولان محترم در جهت کسب این موقعیت برنامه‌ریزی و هدایت شود.

   پوریا بگری/ در کار تربیتی صالحین افزون بر جذب و تثبیت متربی، باید آن را رشد داد؛ از سویی فعالیت‌هایی همچون اردوی جذب، اردوهای تربیتی و تفریحی بر ادامه سیر این حرکت مهم اثرگذار است. در طرح اردوی شبانه درون‌پایگاهی بر اصل تثبیت متربی تأکید شده است و با این حرکت صفا و صمیمیت را میان اعضای صالحین پایگاه به ارمغان آورده و متربیان در این ایده تجربه با هم بودن را کسب می‌کنند.
تاریخچه‌ای از طرح
این ایده را پایگاه الغدیر پردیس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار کرده است. ایده اردوی شبانه درون‌پایگاهی به منظور تکمیل فعالیت‌های تربیتی که ایده آن قبلاً به صورت نظری ارائه شده است، برگزار می‌شود و نشانه‌ای از وحدت میان متربیان عضو حلقه‌های صالحین پایگاه است که با حضور مربی صالحین، سرگروه‌های حلقه‌ها و متربیان این پایگاه یک شب را در مسجد می‌گذرانند. در اجرای این برنامه تلاش شد متربیان در کنار یکدیگر صمیمیت را حس کنند و اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی و فعالیت‌های گروهی تجربه خوبی را در کنار یکدیگر رقم بزنند. با این کار افزون بر ایجاد محبت میان متربی، زمینه تثبیت آن در حلقه‌ها فراهم می‌شود.
فصل اول:
اهداف:
1ـ ارتقای روحیه نشاط و تعالی میان ارکان صالحین پایگاه مقاومت؛ 2ـ افزایش صمیمیت و محبت میان متربیان عضو حلقه‌ها؛ 3ـ تثبیت متربی در حلقه صالحین مسجد؛ 4ـ آشنا شدن متربیان با فضای مسجد؛ 5ـ ایجاد ارتباط گرم و صمیمی میان امام جماعت و متربیان؛ 6ـ ایجاد روحیه صفا و تجربه یک شب با هم بودن؛ 7ـ افزایش سطح معرفتی متربیان با اجرای برنامه اردوی شبانه درون‌پایگاهی؛ 8ـ فرصتی برای شنیدن سخنان و درد دل‌های متربیان؛ 9ـ مشاهده رفتارهای مربی از نزدیک و الگوبرداری از منش‌های تربیتی او.
تعاریف:
اردوی شبانه درون‌پایگاهی یک فعالیت درون‌پایگاهی است که برای تکمیل برنامه‌های فرهنگی در مسجد محل با کسب اجازه از اولیای متربیان با حضور مربیان صالحین، امام جماعت مسجد به همراه بازی، سرگرمی کلاس‌های تربیتی و اخلاقی برگزار می‌شود.
جمعیت هدف:
ـ ارکان صالحین پایگاه مقاومت بسیج، همچون متربیان و سرگروه‌ها است.
فصل دوم:
 اجرا
اردو فرصت با هم بودن است. همان فرصتی که معمولاً مربیان باید به دنبال آنها باشند تا آنچه را گفته‌اند، در عمل به متربیان خود نشان دهند.
ـ مدت و زمان اجرا: این برنامه را به صورت مقطعی در هر فصل از سال می‌توان برگزار کرد. برگزاری این دوره از ساعت 22 شب تا طلوع آفتاب ادامه دارد؛ اما بهترین موقع برگزاری این اردو شب‌های ماه مبارک رمضان است تا متربیان برای لیالی قدر آماده شوند.
مرحله اول: اطلاع‌رسانی و اعلام به متربیان و سرگروه‌ها به منظور آمادگی حضور در پایگاه برای اردوی شبانه درون‌پایگاهی و آماده کردن مکان با تلاش مربی صالحین. (در برگه‌هایی که پیش از برگزاری دوره بین متربیان توزیع می‌شود، شرایط و ویژگی‌های اردو بین بسیجیان توزیع شده و از آنان خواسته می‌شود گوشی اندروید همراه نداشته باشند.)
مرحله دوم: متربیان و سرگروه‌ها در این برنامه و فعالیت‌های گروهی، همچون مسابقات ورزشی و فرهنگی و حلقه‌های صالحین شرکت می‌کنند و برنامه‌های از پیش برنامه‌ریزی شده برای آنها اجرا می‌شود.
محتوای آموزشی:
ـ گفتمان رهبری در زمینه فعالیت‌های گروهی؛
ـ بیان سیره شهدا در زمان جنگ و تجربه در کنار هم بودن؛
ـ نمایش فیلم‌های آموزشی؛
ـ بیان احکام و داستان‌های قرآنی و زندگی معصومین؛
ـ برگزاری حلقه‌های خاطره‌گویی از زبان پیشکسوتان.
اهداف مورد انتظار:
ـ ارتقای سطح معرفت و صمیمیت و محبت متربیان و سرگروه‌ها؛
ـ تجربه با هم بودن متربیان، همچون رزمندگان زمان جنگ؛
ـ اشتیاق جوانان به حضور در برنامه‌های بسیج.

 ابوذر احمدی/ در شرایطی که ارتش عراق با همراهی نیروهای مقاومت مردمی توانسته است گروهک تکفیری ـ صهیونیستی «داعش» را از مناطقی که از سال 2015 در اختیار داشتند، خارج کند تا جایی که امروز موصل، آخرین مقر آنها در عراق تحت فشار عملیات‌های نظامی مقاومت قرار گرفته و امید است در روزهای آینده این منطقه نیز از دست تروریست‌ها آزاد شود، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام می‌کند درصدد برگزاری یک همه‌پرسی در مهرماه پیش رو است تا نظر مردم اقلیم را درباره استقلال کردستان جویا شود. البته از ابتدای سال جدید میلادی، حزب حاکم در اقلیم کردستان به طور جدی مسئله برگزاری همه‌پرسی استقلال را مطرح کرده است.
 اعلام این خبر با استقبال مقامات دولت جعلی صهیونیستی روبه‌رو شده و حمایت علنی آنها را از این اقدام «بارزانی» به دنبال داشته است. از جمله اینکه «گیدئون ساعر» عضو سابق کابینه امنیتی دولت جعلی صهیونیستی و یکی از رقبای جدی «نتانیاهو» در حزب حاکم لیکود، با حمایت از این همه‌پرسی آن را یک لحظه مهم تاریخی خوانده است. وزیر سابق داخله رژیم غاصب صهیونیستی در اظهارنظری تأمل‌برانگیز که در روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» منتشر شد، تصریح کرد که «اسرائیل باید کردستان را به رسمیت بشناسد و بکوشد ایالات متحده را نیز به استقبال از کشور کردستان متقاعد کند.»
اظهارنظر برخی مقامات جانی صهیونیستی در روزهای گذشته بازتاب‌دهنده اظهارات پیشین بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت جعلی صهیونیستی است که در سال‌های گذشته گفته بود: «تلاش و آرزوی کردها برای استقلال یک حق است.»
 این رویکرد مقامات صهیونیستی به سابقه تاریخی روابط رژیم اشغالگر قدس با اکراد عراق بر‌می‌گردد؛ روابطی که در دهه‌های 50 و 60 میلادی و در راستای دکترین پیرامونی رژیم غاصب صهیونیستی بسیار نزدیک بود و در مقطعی پس از توافق الجزایر میان ایران و عراق و گرایش دولت جعلی صهیونیستی به داشتن روابط بهتر با ایران ‌دوران متوقف شده بود. 
اما در سال‌های اخیر این روابط بار دیگر نزدیک‌تر شد تا جایی که «نتانیاهو» از حق استقلال کردها سخن گفته و امروز از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان حمایت می‌کنند.
در کنار سابقه تاریخی، نزدیکی صهیونیست‌ها و حزب دموکرات کردستان و آنچه در رژیم غاصب صهیونیستی هم‌ذات‌پنداری میان دو طرف هم ارزیابی می‌شود، این پرسش جدی را مطرح کرده که چرا امروز مقامات و به ویژه دولت جعلی صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان به طور علنی حمایت می‌کنند؟ هر چند بسیاری از تحلیلگران سیاسی و امنیتی این مسئله را مرتبط با جمهوری اسلامی ایران می‌دانند؛ اما ذکر چند نکته مهم ضرورت می‌یابد؛ 
نخست اینکه، صهیونیسم بین‌الملل تلاش دارد با حمایت مستقیم از مسئله استقلال کردستان و دامنه‌دار کردن بحران عراق، زمینه را برای حضور نظامی ایالات متحده در عراق فراهم کرده و امکان مداخله‌گری در تحولات عراق را برای آنها مقدور کند؛ البته گسترش تحرکات نظامی آمریکا در برخی مناطق عراق طی ماه‌های گذشته و ممانعت از شدت یافتن عملیات علیه داعش آن هم به بهانه‌های مختلف گواه متقنی بر این ادعاست.
دوم اینکه، توجه به تاکتیک جدید نیروهای تروریستی داعش در مقاومت نکردن جدی در برابر نیروهای کرد در سوریه و از سویی حمایت صریح دولت‌های عربی سعودی، امارات و اردن از بارزانی و مسئله جدایی اقلیم کردستان از عراق و قول ایجاد پایگاه نظامی در «اربیل» و «دهوک» از سوی آنها، ذهن  را به سمت پروژه‌ای مشترک رهنمون می‌کند که «ترامپ» در سفر اخیر خود به منطقه آن را کلید زد. حالا مطرح شدن استقلال اقلیم کردستان در چنین شرایطی می‌تواند بخشی از این سناریو باشد.
نکته پایانی اینکه نباید فراموش کرد در سناریوی جدید صهیونیسم بین‌الملل که قویاً مقابله با جمهوری اسلامی ایران در رأس اهداف آن قرار دارد، اتاق عملیات مشترکی ایجاد شده که تلاش دارد با پشتیبانی اطلاعاتی صهیونیست‌ها از گروه‌های مزدور کرد ایرانی و حمایت مالی سعودی‌ها از اقدامات گروه‌های تجزیه‌طلب کرد ایران، سلسله عملیات‌های خرابکارانه و ضد امنیتی را علیه جمهوری اسلامی ایران رقم بزند و با تحرکاتی شبیه آنچه ریگی در شرق ایران رقم زد، ایران را در خاک خود درگیر کند. البته نباید از نقش «منافقین» در طرح‌ریزی و مهندسی عملیات‌های تروریستی در این سناریو غافل ماند.

مؤسس خیریه نگین در گفت وگو با صبح صادق
 اکبر کریمی/  مؤسسات خیریه در همه نقاط جهان عمدتاً به صورت مردم‌نهاد مدیریت می‌شوند و با جذب کمک‌های خیران، به بخشی از افراد جامعه خدمات ارائه می‌دهند. در بین این مؤسسه‌ها، خیریه‌های ویژه معلولان ذهنی و حرکتی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ چرا که معلولان ذهنی به رسیدگی و مراقبت شبانه‌روزی نیاز داشته و معلولان حرکتی نیز به دلیل نقص‌های جسمی امکان فعالیت و ارتقای اجتماعی همپای مردم سالم جامعه را ندارند و به همین دلیل نیازمند توجه بیشتر و خدمات ویژه‌تری هستند.
مؤسسه خیریه نگین تهران یکی از مؤسسات خیریه در پایتخت است که دو خیّر به نام‌های محسن خوش‌صفا و سیدعلی‌اصغر میرجعفری و با هدف خدمات‌رسانی به معلولان جسمی ـ حرکتی آن را بنیان نهاده‌اند.
این مؤسسه به معلولان جسمی ـ حرکتی، نابینا، کم‌بینا، ناشنوا و کم‌شنوا خدمات کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در منطقه شمیران نو و وسط بوستان الغدیر واقع شده است. مؤسسه نگین بیش از 200 نفر عضو دارد که با شرایط سنی و جسمی مختلف از خدمات مؤسسه بهره می‌برند.
آقای میرجعفری یکی از بنیانگذاران مؤسسه درباره نحوه راه‌اندازی مؤسسه چنین می‌گوید: «شهرداری منطقه 4 بنایی در داخل بوستان الغدیر احداث و برای توانمندسازی بچه‌های معلول جسمی ـ حرکتی پیش‌بینی کرده بود که برای راه‌اندازی و مدیریت مجموعه به متولی و خیّر نیاز داشت. ما توانستیم برای افتتاح مؤسسه خیریه این فضا را از شهرداری تحویل بگیریم. در مهر ماه سال 92 مجوز مؤسسه را از سازمان بهزیستی تهران گرفته و این مکان را فعال کردیم.»

اهداف و برنامه‌های خیریه برای معلولان جسمی ـ حرکتی
آقای میرجعفری 26 سال سابقه فعالیت‌ آموزشی در مراکز علمی دارد و هدف از راه‌اندازی خیریه نگین را این‌گونه شرح می‌دهد: «مطابق بررسی‌های محیطی و با توجه به ظرفیت‌های موجود چهار هدف کلی را برای مؤسسه پیش‌بینی کردیم؛ 1ـ سلامت، 2ـ آموزش و توانمندسازی، 3ـ کارآفرینی و اشتغال و 4ـ برنامه‌های فرهنگی، حمایتی و گردشگری.»
مؤسسه نگین از سال 94 عضو کارگروه سمن‌های مردم‌نهاد ملی وزارت بهداشت شده و در این حوزه برنامه‌های مشاوره روانشناسی، پزشکی، دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و... به اعضا ارائه می‌دهد.
در حوزه آموزش و توانمندسازی، مؤسسه نگین عضو کارگروه صنایع دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی بوده و با اخذ مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در 20 رشته به فراگیران معلول آموزش می‌دهد. رشته‌هایی چون؛ معرق‌کاری، منبت‌کاری، پیکرتراشی، نقاشی، خیاطی، نقاشی روی پارچه و لیوان، رایانه، گل‌سازی، پرورش گل و گیاه و... با تکیه بر اشتغال‌زایی و خوداشتغالی معلولان طراحی شده است. تمامی فعالان مؤسسه نگین از اعضای مؤسس گرفته تا مربیان آموزشی، به صورت رایگان به فراگیران آموزش می‌دهند.
وجه تمایز مؤسسه نگین از دیگر مؤسسات هم‌طیف خود، اشتغال‌زایی پایدار برای معلولان آموزش‌دیده است. آقای میرجعفری در این باره می‌گوید: «کارگاه‌های کارآفرینی در داخل مؤسسه دایر کرده‌ایم که کارآموزان ما در حال تولید محصولات در این کارگاه‌ها هستند. مؤسسه با دایر کردن واحدهای نمایشگاهی در سطح شهر یا با حضور در نمایشگاه‌های مختلف شهر، این محصولات را به فروش می‌رسانند.» تولیدات اعضای مؤسسه به طور متوسط هفته‌ای دو روز در نمایشگاه‌های عمومی به معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود و90 درصد سود حاصل از فروش محصول به خود تولیدکنندگان می‌رسد.
با وجود معلول بودن تمامی اعضا، تاکنون سرانه بهزیستی برای مؤسسه خیریه نگین در نظر گرفته نشده و سازمان و نهاد دولتی یا خصوصی دیگری نیز مؤسسه را حمایت نمی‌کند. نیازهای مالی مؤسسه از راه حمایت اعضای هیئت مدیره و مجمع عمومی مؤسسه به علاوه ده درصد از سود حاصل از فروش تولیدات کارگاه‌ها تأمین می‌شود.

راه‌اندازی کارگاه خیاطی تولید لباس یک بار مصرف بیمارستانی
توانمندسازی و حمایت از معلولان و پیشگیری از بروز معلولیت‌ها دو رویکردی است که مؤسسه آن را از سال 95 به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
مؤسسه در راستای رویکرد اول، تا ابتدای سال 96 موفق به ایجاد اشتغال پایدار برای 30 نفر از اعضای خود در حوزه‌های خیاطی، پیکرتراشی، معرق و... شده است. برنامه سال 96 این مؤسسه ایجاد اشتغال پایدار برای 50 معلول می‌باشد.
در این راستا هیئت‌مدیره مؤسسه نگین اقدام به راه‌اندازی کارگاه خیاطی تولید لباس‌های یک بار مصرف ویژه بیمارستان‌ها کرده است. ویژگی‌های این طرح برای معلولان، پیچیده نبودن دوخت این نوع لباس‌ها، بالا بودن سفارش تولید و امکان ایجاد شغل پایدار برای معلولان، به کارگیری معلولان در فعالیت‌های جانبی این رشته مثل تولید، بسته‌بندی، اتو و... می‌باشد.
بنا به گفته آقای میرجعفری بزرگ‌ترین مانع برای توسعه این فعالیت نبودن مکان مناسب است. او می‌گوید: «به تازگی موفق شده‌ایم اجازه راه‌اندازی کارگاه خیاطی در زیر زمین مسجدی را از هیئت امنای مسجد بگیریم که در نتیجه آن 20 نفر دیگر از اعضا مشغول به کار خواهند شد.»
یکی از مشکلات دیگر مؤسسه در توسعه کارگاه خیاطی کمبود منابع در گردش است. تهیه مواد اولیه کارگاه خیاطی به صورت نقدی انجام می‌شود، اما منابع مالی حاصل از فروش محصولات تولیدی معمولاً پس از شش ماه وصول می‌شود.
یکی دیگر از اهداف مؤسسه در حوزه برنامه‌های فرهنگی، حمایتی و گردشگری است. در این حوزه با هدف تزریق روحیه به بچه‌های معلول و حمایت از آنان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود. برگزاری مراسم جشن تولد به صورت فصلی، برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی و ایام حزن و شادی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و مناسبت‌های ملی، تهیه سبد کالای حمایتی و توزیع آن به مناسبت‌های مختلف مانند ماه مبارک رمضان، عید نوروز، بازگشایی مدارس و...، تدارک صبحانه و ناهار روزانه به اعضای معلول فعال در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مؤسسه، اعزام سالیانه اعضا به مشهد مقدس، بازدید از موزه‌ها، پارک‌ها و مراکز فرهنگی شهر تهران از جمله فعالیت‌ها در این حوزه است.
برای تهیه گزارش از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خود با شماره تلفن 09193472981 برادر اکبر کریمی تماس بگیرید.

دانسته‌ها و بایسته‌های حقوقی ـ 4۲
 عمری: حق انتفاعی است که به موجب عقدی از طرف مالک برای شخص به مدت عمر خود یا عمر منتفع یا شخص ثالثی برقرار شده باشد. اگر حق انتفاع برای مدت عمر مالک برقرار شده باشد با مرگ او برطرف می‌شود، ولی اگر به مدت عمر منتفع یا ثالث باشد، فوت مالک اثری در آن ندارد و وارثان او نمی‌توانند مزاحم صاحب حق شوند.
رقبی: حق انتفاعی است که از طرف مالک برای مدت معینی برقرار می‌شود. تفاوت عمده عمری و رقبی در این است که در رقبی، مدت برقراری از طرف مالک معین شده و ارتباطی به عمر دو طرف یا شخص ثالث ندارد. 
سکنی: اگر حق انتفاع ناظر به سکونت در محل باشد، «سکنی» نامیده می‌شود. مدت برقراری حق ممکن است معین یا به مدت عمر مالک، منتفع، شخص ثالث یا به طور مطلق و همیشگی باشد. پس سکنی از نظر مدت، قسم ممتازی از حق انتفاع نیست و فقط از نظر کثرت استعمال قانون نام خاصی برای حق سکونت انتخاب کرده است. در صورتی که مالک برای حق انتفاع مدتی معین نکرده باشد، حبس مطلق بوده و حق مزبور تا فوت مالک خواهد بود، مگر اینکه مالک قبل از فوت خود رجوع کند. 
وقف: وقف عبارت است از اینکه عین مال حبس و منافع آن تسبیل می‌شود. مقصود از حبس عین، نگهداری مال و منع از نقل و انتقال آن است؛ یعنی پس از وقف نه مالک سابق و نه موقوف علیه نمی‌توانند عین موقوفه را بفروشند. تنها در مواردی که موقوفه در معرض خرابی باشد و آباد کردن آن ممکن نگردد، یا بیم خونریزی بین موقوف علیهم برود، قانون فروش آن را به طور استثنایی مجاز شمرده است. منظور از تسبیل منافع آن است که مالک از استفاده خصوصی مال چشم بپوشد و منافع آن را به امور اجتماعی و مصرف در راه خیر اختصاص دهد.
در عقد وقف حق انتفاع به طور مؤید برای صاحبان حق برقرار می‌شود و به همین دلیل رابطه مالک اصلی نیز با مال موقوفه قطع می‌شود.
حق انتفاع از مباحات: هر کس می‌تواند با رعایت قوانین و نظامات راجع به هر یک از مباحات از آنها استفاده کند. مباح اصلی، یعنی آنچه در طبیعت به صورت مباحات وجود دارد مانند؛ ماهی رودخانه و دریا و شکار و گل‌های وحشی در صحرا و کوهستان و مانند؛ ماسه در بستر رودها و سیلاب‌ها. مباح عرض، آنچه مالک معین دارد لیکن به اراده مالک، سلطه یک یا چند نفر معین یا همه مردم شده است. 
حق ارتفاق: حق ارتفاق عبارت است از؛ حق کسی در ملک دیگری، برای کمال استفاده از ملک خود، مانند؛ حق عبور، حق مجری، حق ناودان، حق داشتن در و پنجره، حق شرب و غیر آن.
کلمه ارتفاق مشتق از رفق به معنای مدارا است و شاید این حق را از این نظر حق ارتفاق گویند که مالک باید با صاحب حق با رفق و مدارا رفتار کند و نباید مانع برخورداری وی از حق خود شود. 
حق ارتفاق دارای خصوصیات زیر است: اولاً، حق ارتفاق یک حق عینی است که به اموال غیر منقول اصلی، یعنی زمین و ساختمان اختصاص دارد و به اموالی که در حکم غیر منقول یا تبعاً غیر منقولند تعلق نمی‌گیرد. ثانیاً، حق ارتفاق تابع ملک بوده و یک حق مستقل نیست. درست است که در حقیقت این حق به سود مالک برقرار می‌شود، لیکن مالک به مناسبت ملک خود و برای کمال استفاده از آن دارای حق ارتفاق است، نه به طور مستقل.
منابع دوره مقدماتی حقوق مدنی/ دکتر ناصر کاتوزیان
      دوره مقدماتی حقوق مدنی/ دکتر سیدحسین صفایی
      حقوق اموال/ دکتر محمدجعفر جعفرلنگرودی