ای خدای خوب و مهربانم!
مرا بینشی عطا فرما تا تو را بشناسم
و دانشی عطا فرما تا خود را بشناسم
مرا نیرویی عطا فرما تا در نبرد زندگی‌، پیروز شوم
و همتی عطا فرما تا گناه نکنم
صبری عطا فرما تا سختی‌ها را تحمل کنم
و طبعی عطا فرما که با مردم بسازم
مرا بزرگواری عطا فرما که با دشمنم مدارا کنم
و بینشی عطا فرما تا زیبایی‌های هستی را ببینم
و ثروتی عطا فرما تا محتاج غیر تو نباشم
مرا عشقی عطا فرما تا تو و همه را دوست بدارم
و سعادتی عطا فرما تا خدمتگزار دیگران باشم
و معنویتی عطا فرما تا زندگی برایم لذت‌بخش باشد./ آمین
قال ابوعبدالله علیه‌السلام: «من باب عند قبرالحسین علیه‌السلام لیلة عاشورا لقى‌الله یوم القیامة ملطخا بدمه كأنما قتل معه فى عرصه كربلا.»
حضرت امام صادق(ع) فرمود: «كسى كه شب عاشورا را در كنار مرقد امام حسین(ع) سحر كند، روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت كه به خونش آغشته باشد، مانند كسى كه در میدان كربلا و در كنار امام حسین(ع) كشته شده باشد.»
وسائل‌الشیعه، ج 10، ص 372

 آرش فهیم/ در سال‌های اخیر، اصلی‌ترین برنامه تلویزیون برای پاسخگویی به نیاز مخاطب در ایام محرم، پخش چند باره سریال «مختارنامه» بوده است. در یک دهه اخیر و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در کنار نمایش تصاویر زیبای عزاداری مردم در نقاط مختلف کشورمان، «مختارنامه» نیز در قالب چند فیلم سینمایی روی آنتن می‌رود. هر چند که این مجموعه، یکی از بهترین آثار تلویزیونی در ایران محسوب می‌شود و ماجراهای آن همواره، هم جذابیت دارد و هم با وضعیت و اتفاقات روز نیز قابل تطبیق است؛ اما در همین دوران؛ شاهد ظهور حرکتی هستیم که برخلاف شباهت با قیام مختار؛ اما جایش در سریال‌های تلویزیونی و سینما خالی است. 
همزمان شدن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم و ایام سوگواری برای سیدالشهداء(ع) و یارانش، استعاره‌ای از پیوند شاخصه‌های فرهنگی عاشورا با دفاع مقدس است. هر چند که میان این دو مقطع از تاریخ اسلام (عاشورا و دفاع مقدس) بیش از هزار و 400 سال فاصله زمانی است؛ اما بخشی از جغرافیای جهان، محل تلفیق این دو مقطع تاریخی شده است. امروز دیگر عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یک شعار نیست. چون اطراف ما پر شده از حوادثی که یادآور وقایع محرم سال 61 هجری قمری هستند؛ انسان‌هایی که به دلیل گفتن حرف حق سرشان از تن جدا می‌شود، کودکانی که در آتش قهر متجاوزان می‌سوزند و از حق حیات محروم  می‌شوند، زائرانی که موقع زیارت خدا با لبان تشنه جان می‌دهند، حرم‌هایی که به دست خلیفه‌های جور و جنون در تیررس ویرانی قرار دارند و... همه ماجراهایی هستند که این روزها پیرامون ما و در مناطق مختلف جهان هر روز تکرار می‌شوند. دیگر چهره یزید و شمر را فقط در شبیه‌خوانی‌ها و سریال‌های تاریخی تلویزیون و نقاشی‌ها نمی‌بینیم؛ بلکه هرروز در رسانه‌ها، می‌توانیم آدم‌هایی را با ظواهر مختلف مشاهده کنیم که راه یزید و شمر را ادامه می‌دهند.
اما اینها همه روی سیاه عاشورا و کربلای امروز هستند، این تاریخ، روی روشن و درخشانی هم دارد؛ مبارزانی که در برابر هجوم قهرآمیز یزیدیان زمان ایستادگی می‌کنند و در اوج مظلومیت و گمنامی، تاریخ را به لرزه درمی‌آورند. امروز قبیله عاشوراییان، غم یک مختار که دربند و غایب بزرگ معرکه باشد را ندارد، چون در روزگار ما اگر یزیدیان به دلارهای رنگین و تسلیحات نظامی پیشرفته و انواع و اقسام رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مجهز شده‌اند، این طرف هم مختارها، تکثیر شده‌اند و پرشورتر از همیشه پرچم خونخواهی‌ امام حسین(ع) را برافراشته‌اند.
در شش سال اخیر، باز هم مانند دوران دفاع مقدس، هر روز در خیابان‌های شهرهای ما پیکر جوان‌هایی تشییع می‌شود که فدایی حرم و حریم انسانیت شدند. در آن دوران، برای وصال حرم معشوق جان می‌دادند و در این دوران برای پاسداری از حریم حرم. نکته تأمل‌برانگیز اینکه همچون لشکر امام حسین(ع) و مانند دوران دفاع مقدس، در میان مدافعان حرم هم می‌توان طیف‌ها و نسل‌های گوناگونی را دید؛ از جوانان 15، 16 ساله تا افراد کهنسال، از هنرمندانی چون «هادی باغبانی و سعید سیاح طاهری» تا شخصیت‌های نظامی، مهندس، پزشک و... که زندگی هر یک از آنها می‌تواند تبدیل به یک فیلم درخشان و جذاب شود.
اما آنچه ناگوار است، جای خالی چنین قهرمانانی در سینما و همچنین سریال‌های تلویزیونی است. شگفت‌آور است که با گذشت شش سال از ظهور جریان مدافعان حرم، هنوز هیچ سریالی درباره این موضوع تولید نشده است. در سینما نیز تعداد کمتر از انگشتان یک دست، فیلم در ارتباط با مدافعان حرم ساخته شده است. یکی از این فیلم‌ها، فصل چهارم فیلم «هیهات» است که به مدافعان حرم در عراق پرداخته است. این فیلم شامل چهار روایت از چهار کارگردان جوان سینمای ایران درباره مفاهیم عاشورایی است؛ اما اپیزود پایانی «هیهات» به کارگردانی «هادی مقدم‌دوست» یک خط‌شکنی ماهرانه و چشم‌نواز و دلپذیر است. مقدم دوست برای این بخش، در زمانی کوتاه، هم به موضوع عاشورا می‌پردازد، هم به دلدادگی آدم‌ها به امام حسین(ع) و کربلای او. هم مقاومت و رزم و نبرد با ظلم را نشان می‌دهد و هم شهادت در راه دفاع از حرم اسوه‌های کربلا را؛ البته روایت این بخش از فیلم هم، به روز است و از دریچه شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای مدرن و جدید ارتباط جمعی استفاده می‌کند. کاری که جذابیت فیلم را هم دو چندان ساخته است. به جز این، فیلم نیمه بلند «هنگامه» و فیلم سینمایی «جشن تولد» نیز به مدافعان حرم پرداخته‌اند. همچنین فیلم «سرگشته» نیز دارای چنین مضمونی است؛ اما هنوز رنگ پرده سینما را ندیده است. 
این روزها همه منتظر رونمایی از فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا با نام «پرواز به وقت شام» هستند که آن هم با محوریت وقایع سوریه است. هنوز از داستان آن چیزی فاش نشده و مشخص نیست که آیا مدافعان حرم هم در آن حضور پررنگی خواهند داشت یا نه؟ اما با توجه به دغدغه‌های جاری در ذهن و دل حاتمی‌کیا، می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال در جشنواره فیلم فجر با این فیلم می‌توان به «مختارهای زمانه» ادای دین کرد.

بودند کسانی که بی‌خبر از آن حادثه بزرگ، به کسب و کارشان مشغول بودند.
بودند کسانی که حق را شناختند؛ اما سر یاری کردن امام(ع) را نداشتند.
بودند کسانی که از میانه راه بازگشتند.
بودند کسانی که شبانه امام(ع) را ترک کردند.
بودند کسانی که تا ظهر عاشورا در جبهه امام(ع) جنگیدند؛ اما گریختند.
بودند کسانی که دنیای‌شان را در سپاه یزید دیدند و به روی حجت خدا، تیغ کشیدند.
بودند کسانی که از سپاه یزید به سپام امام حسین(ع) شتافتند.
و بودند کسانی که تا پای جان در راه امام(ع) جنگیدند و جاودانه شدند.
و امروز؛ کربلا هنوز کربلاست و هنوز تاریخ در ظهر عاشورا زنده است. کربلا تنها آزمون مردمان عراق، شام و مدینه در سال 61 هجری نبود. صحرای کربلا وسعتی به اندازه زمین و آسمان دارد و عاشورا در هر لحظه از تاریخ در جریان است. هنوز دعوت امام(ع) پابرجا است: «من کان فینا باذلا مهجته و موطنا علی لقاءالله نفسه فلیرحل معنا؛ آنکه قصد نثار خون خود در راه ما را دارد و طالب دیدار خداست با ما کوچ کند.»
چگونه با قافله کربلا همراه شویم؟ 
کربلا با عافیت‌طلبی، بیگانه است و عافیت‌طلبان هرگز قدم به کربلا نگذاشتند. تشنگان دنیا نیز که محبت دنیا کر و کورشان کرده بود، در چاه ابن‌زیاد افتادند. عده‌ای خیرخواهانه امام حسین(ع) را به صلح با یزید دعوت کردند و با امام راهی نشدند. آنها هم که از جان و مال و فرزندان‌شان بیمناک بودند، بهانه‌ها تراشیدند تا بازگردند و...
انتخاب با ماست که چگونه باشیم تا از قافله جا نمانیم.
زهیر باش دلم! تا به کربلا برسی
به کاروان شهیدان نینوا برسی
امام پیک فرستاده در پی‌ات، برخیز!
در انتظار جوابت نشسته، تا برسی
چه شام باشی و کوفه، چه کربلا ای دل!
مقیم عشق که باشی، به مقتدا برسی
زهیر باش! بزن خیمه در جوار امام(ع)
که عاشقانه به آن متن ماجرا برسی
مرید حضرت ارباب باش و عاشق باش!
که در مقام ارادت به مدعا برسی
تمام خاک جهان کربلاست، پس بشتاب
درست در وسط آتش بلا برسی
زهیر باش دلم! با یزید نفس بجنگ!
که تا به اجر شهیدان نینوا برسی.
مریم سقلاطونی

 مهدی امیدی/ تاریخ باز هم به سود فیلم‌های مسئله‌دار تکرار شد. هشت سال پیش نیز سازمان سینمایی دولت دهم کار خود را با دادن چراغ سبز به نمایش برخی از فیلم‌های مشکل‌دار شروع کرد. هدف بیش از آنکه فرهنگی باشد، سیاسی بود. مسئولان سینمایی وقت که بیشتر آنها امروز نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی دارای مسئولیت هستند، استدلال‌شان این بود که ماندن تعدادی فیلم روی دست دولت، هزینه ایجاد می‌کند و موجب ناراضی شدن سینماگران از حاکمیت می‌شود؛ اما این روش، تغییر در اصل ماجرا ایجاد نکرد و موجب حل مسئله نشد. چون در سال‌های بعد، باز هم فیلم‌هایی ساخته شدند که امکان اکران آنها نبود. 
بعد از هشت سال، سازمان سینمایی دوباره به همان نقطه برگشت. این‌بار و در آغاز فعالیت سازمان سینمایی دولت دوازدهم است که این مدیریت عزم آزاد کردن نمایش چند فیلم مسئله‌دار را دارد. برخی از این فیلم‌ها به تابوهای اخلاقی می‌پردازند. برخی نیز از فتنه 88 حمایت می‌کنند. بعضی نیز به شدت خشونت‌آمیز هستند. فیلم‌هایی که این محورهای محتوایی را دارند، به زودی روی پرده سینماها خواهند رفت؛ اما مشکل اصلی همچنان پا برجاست؛ فیلم‌هایی که هر سال با محتوایی در تضاد با قوانین، ارزش‌های اخلاقی و مذهبی و آلوده به موضوعات سیاسی ناسالم ساخته می‌شوند. نمایش فیلم‌های به اصطلاح توقیفی، تنها پاک کردن صورت مسئله است و به درمان بیماری تولید این نوع فیلم‌ها کمکی نمی‌کند. این سیاست، نه تنها سبب بهبود حال سینما نمی‌شود؛ بلکه خودش تشویق و دلیلی برای ساخته شدن آثار مشابه است. دولت با باز کردن راه چنین آثاری، ولو به صورت محدود، این پیام را به فیلمسازان می‌دهد که تولید چنین فیلم‌هایی مانعی ندارد. بخشی از سینماگران نیز چون توان بالای هنری و تکنیکی ندارند، برای فتح گیشه و کسب درآمد از راه جلب توجه جشنواره‌ها و محافل خارجی، اقدام به تولید آثاری با مضامین ملتهب و مغایر با خطوط قرمز می‌کنند.
یکی از عوامل ساخت این نوع فیلم‌ها در این است که برخی فیلمسازان برای یک فیلم‌نامه، مجوز ساخت می‌گیرند؛ اما در طول تولید، فیلم‌نامه اولیه را تغییر می‌دهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملاً متفاوت می‌شود. به نظر می‌رسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب می‌شود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلم‌های تنش‌زا و ضد فرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد. علاوه بر اقدامات سلبی، می‌توان با روش‌های ایجابی نیز فیلم‌های توقیفی را کاهش داد. متأسفانه در حال حاضر فضای سینما به گونه‌ای است که فیلم‌هایی با مضامین ارزشی و انقلابی مغفول و مهجور باقی می‌مانند. به همین دلیل هم بیشتر فیلم‌سازان ترجیح می‌دهند برای اینکه به منافع بیشتری دست یابند، سراغ ساخت فیلم‌هایی با پرده‌دری‌های اخلاقی یا حاشیه‌های سیاسی بروند. مدیریت سینمایی اگر به جای کارهای تبلیغاتی و سیاسی به دنبال اعتلای جایگاه فیلم‌های ارزشی باشد، خود به خود ساخت فیلم‌های مبتذل و مسئله‌دار کاهش خواهد یافت.


 مذاکره با سردار قاسم سلیمانی برای انتشار کتاب خاطراتش
نماینده ولی‌فقیه در نیروی سپاه قدس، از مذاکره با سردار قاسم سلیمانی برای انتشار کتاب خاطراتش خبر داد.
«حجت‌الاسلام علی شیرازی» در مراسم رونمایی از کتاب‌های ترجمه‌ شده دفاع مقدس در سخنانی درباره کتاب خاطرات سرلشکر حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: «در این زمینه یک کتاب به چاپ رسیده است که ما اعلام کردیم به هیچ وجه مورد تأیید نیست، چرا که این خاطرات ناقصند و در شأن حاج قاسم نیستند.»
وی افزود: «اما خود حاج قاسم دو جلد کتاب درباره کربلای ۵ و یک عملیات دیگر نوشته‌اند؛ ولی تاکنون اجازه چاپ آنها را نداده‌اند. اخلاص فرماندهان ما این‌گونه است که این کتاب‌ها پس از حیات‌شان منتشر شوند؛ اما با این وجود با ایشان صحبت کرده‌ایم که این آثار به چاپ برسند.»
گفتنی است؛ در روزهای پایانی سال گذشته خاطرات سردار سلیمانی برای اولین‌ بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع و منتشر شد. کتاب حاوی خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی در بازه زمانی بهمن سال 1360 تا اردیبهشت سال 1361 است که از زبان فرمانده وقت لشکر 41 ثارالله روایت شده است. با این حال سردار سلیمانی از انتشار این کتاب ها ناراضی بود.

جشنواره تئاتر مقاومت بین‌المللی شد
مدیر گروه نمایشی بنیاد روایت فتح از رایزنی با کشورهای مختلف برای تولید آثار به منظور حضور در جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد.
امیر نوروزبیگی در نشستی خبری بیان کرد: «این گروه که پیش از این، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نام داشت، با راه‌اندازی یک‌سری شوراهای تخصصی برای برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه تئاتر و با عنوان جدید خود فعالیت می‌کند.»
و در ادامه گفت: «این گروه نمایشی در جایگاه یک قرارگاه تولیدی و در تمام بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای، مکتوب و پژوهشی فعالیت‌های جدید‌تری خواهد داشت.»
وی از بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد و گفت: «فراخوان دوره شانزدهم این جشنواره نیمه دوم مهر ماه امسال منتشر خواهد شد. برای این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت، رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم تا بخش بین‌الملل با مشارکت کشورهای مختلف انجام شود و نمایش‌های خوبی با مضامین مورد نظر آماده شود. ما در این زمینه به چند کشور همجوار که ارتباطات بیشتری با آنها داریم، اکتفا نخواهیم کرد؛ بلکه سعی داریم تا کشورهایی که کمتر در این زمینه مشارکت‌ داشته‌اند؛ اما مشترکات ذهنی زیادی با ما دارند را در جشنواره داشته باشیم.»

مخالفت با معرفی 
«ماجرای نیمروز» به اسکار
بنیاد سینمایی فارابی در نهایت از معرفی فیلم «ماجرای نیمروز» در مقام نماینده سینمای ایران به اسکار خودداری کرد و در نهایت فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، به آکادمی اسکار معرفی شد. محمدحسین مهدویان، کارگردان «ماجرای نیمروز» در واکنش به این مسئله و حملاتی که در هفته‌های اخیر به این فیلم شده، در صفحه مجازی خود نوشت: «بعد از «ایستاده در غبار» در خلوت خودم چیزی بود که خیلی آزارم می‌داد. اینکه وقتی همه به تو آفرین بگویند، احتمالاً یک جای کارَت می‌لنگد؛ این یعنی چیزی را تغییر نداده‌ای و فکری را آشفته نساخته‌ای. شاید برای همین است که حالا دیگر دارم مطمئن می‌شوم «ماجرای نیمروز» را از همه‌ کارهایم بیشتر دوست دارم‌. چون در کنار تحسین‌ها، واکنش‌های منفی و حتی دشمنی‌ها را نیز برانگیخت؛ این یعنی این دفعه کارم را بهتر از همیشه انجام داده‌ام و لازم است، تکرارش کنم.»

مستند «نگاه» درباره
 شهید حججی تولید می‌شود
رئیس ‌سازمان هنری و رسانه‌ای امور سینمایی و دفاع مقدس از ساخت یک مستند سینمایی درباره شهید حججی خبر داد. علی‌اصغر جعفری گفت: «مستندی با عنوان «نگاه» در ارتباط با شهید حججی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد و نماهنگی نیز در این ارتباط تولید شده است که پخش می‌شود. همچنین مجموعه انیمیشن بلند در 180 قسمت با عنوان «فرزندان انقلاب» تولید خواهد شد. در نظر داریم که مجموعه فیلم‌های سینمایی را مورد حمایت قرار دهیم. سه فیلم سینمایی تفاهم‌نامه‌اش امضا شده است. «شگرا»، «کاتالیزور» و «یونس» سه اثر سینمایی هستند که قرار است حمایت شوند و بخشی از هزینه‌اش را پرداخت خواهیم کرد؛ البته در برخی فیلم‌ها مشارکت داریم؛ برای نمونه فیلمی درباره سرلشکر شهید حسن باقری که قرار است با کمک بنیاد سینمایی فارابی آن را انجام دهیم.»


فیلم حمله داعش به «بهارستان» ساخته می‌شود
یک فیلمساز گفت: «در ابتدا قرار بود فیلمی درباره مدافعان حرم تولید کنیم؛ اما با بررسی‌های بیشتر، به این نتیجه رسیدیم که تولید کاری با موضوع حمله تروریستی داعش به مجلس، ضروری‌تر است.»
هادی حاجتمند افزود: «این پروژه در حال حاضر، در مرحله تحقیق و نگارش فیلم‌نامه قرار دارد؛ البته برای واقعی‌تر شدن داستان فیلم، در حال رایزنی با سپاه هستیم تا اطلاعات نیروهای حاضر در مجلس را هم بگیریم.»
حاجتمند اضافه کرد: «فیلم‌نامه این اثر که تا پایان سال نهایی می‌شود، برعهده «صابرالله دادیان» است و کار با دقت نظر خاصی روبه جلو حرکت می‌کند تا متن مناسبی تهیه شود، به همین علت امسال به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد.»


رکورد جدید کتاب 
«سلام بر ابراهیم»
کتاب دفاع مقدسی «سلام بر ابراهیم» شامل زندگی‌نامه شهید «ابراهیم هادی» رکورد جدیدی را در فروش و تجدید چاپ ثبت کرد. این کتاب با استقبال گسترده مردم به چاپ صدوهفدهم رسید. هر چند کتاب‌های دفاع مقدسی دیگری هم در سال‌های اخیر به چاپ‌های متعدد رسیده‌اند؛ اما آنچه «سلام بر ابراهیم» را به پدیده این روزهای بازار نشر تبدیل کرده، زمان کوتاهی است که از زمان چاپ اول این کتاب گذشته است. جلد اول کتاب زندگینامه شهید ابراهیم هادی برای اولین بار در سال 88 منتشر شد و این کتاب در کمتر از هشت سال به چاپ 117 رسیده است. جلد دوم «سلام بر ابراهیم» هم که اوایل سال جاری منتشر شد، تاکنون به شمارگان 100 هزار نسخه رسیده است.

 اکبر لیلازاد
باز هم اول مهر آمده بود
و معلم آرام
اسم‌ها را می‌خواند.
اصغر پورحسین؟
پاسخ آمد: حاضر
قاسم هاشمیان؟
پاسخ آمد: حاضر 
اکبر لیلازاد؟
پاسخش را کسی از جمع نداد
بار دیگر هم خواند:
اکبر لیلازاد؟
پاسخش را کسی از جمع نداد
همه ساکت بودیم
جای او اینجا بود
اینک اما، تنها
یک سبد لاله سرخ
در کنار ما بود
لحظه‌ای بعد، معلم سبد گل را دید
شانه‌هایش لرزید
همه ساکت بودیم
ناگهان در دل خود زمزمه‌ای حس کردیم
گل فریاد شکفت!
همه پاسخ دادیم:
حاضر!
ما همه اکبر لیلازادیم
قیصر امین‌پور


توهم عطرآگین
پاشیده‌ای نگاه مرا
در دوردست یک توهم عطرآگین
آیا دوباره تو را خواهم دید
آن روز
یک دسته گل به سینه‌ات آویختم
یک دسته از شقایق صحرایی
گفتی که بازنمی‌گردی
زخمی میان حنجره‌ات بود
بعد از تو ای عزیز سفر کرده
دل‌های ما تراکم چشم است
تا کی به روی ما بشکوفی
****

گفتند از تو هیچ نمی‌دانند
شاید که با ستاره درآمیختی
هرگز چنین گرفته نبودم
آن سوی این دریچه که من ایستاده‌ام
باران هنوز می‌بارد
آیا دوباره ترا خواهم دید...
****
دیروز باز هشت شاخه گل سرخ
در ازدحام آینه تشییع شد
اینجا چقدر در ضیافت گل‌ها 
یگانگی است
اینجا چقدر عاطفه جریان دارد
ای کاش! با شکوفه نارنج می‌آمدی!
ایرج قنبری


سلام بر ماه
همان ماهی که در پس ابر خانه گزیده به غیبت
سلام بر گل نرگس
همان گلی که این باغ عطر جانفزایش را کم دارد
سلام بر ناجی
همان که سکان کشتی نجات در دستان اوست
سلام بر آدینه
همان آدینه‌ای که میعاد من و یار است
سلام بر انتظار
همان انتظاری که شیرین‌تر از آن سراغ ندارم
سلام بر مهدی
او که همه امید این کاشانه است
سلام بر حسین
همو که شمشیرش را به دستان عشق سپرد و آسمانی شد
سوگند به تو و دستان آفتابی‌ات مولای من
که گواهی می‌دهد این دل که می‌آیی
که جلوه‌ خواهی کرد به عشق...
شک ندارم!
و تو بهتر از من می‌دانی که؛
«ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند»!