آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقش وحدت باید در بحث مقاومت برجسته شود؛ زیرا  اساس هر مقاومتی، همبستگی است. جریانی با محوریت آمریکا می‌خواهد خود را به جهان تحمیل کند که کاملاً ضد ارزش‌های انسانی است؛ بنابراین جنگ علیه ایران جنگ علیه یک ملت نیست؛ بلکه جنگ علیه ارزش‌های بشری است و این جنگ، ارزش مقاومت دارد، زیرا آینده بشری در خطر است و باید در این راه هزینه پرداخت کنیم.



   یاسر سعید‌نژاد/ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اولیه و ثانویه، سبب به نتیجه رسیدن توافق مجدد یا مذاکره و از همه مهم‌تر تغییر نظام در ایران برای آمریکا نشده است. اکنون که تیم سیاست خارجی ترامپ از رویکرد تغییر نظام به تغییر رفتار ایران روی آورده‌، مباحث و تصمیمات بسیاری در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب برای مفید بودن تحریم‌ها مطرح شده است. در کنار این مسئله، اولویت‌هایی برای فشار بر ایران در جهت به ثمر نشاندن تحریم‌ها مطرح می‌شود که یک سه‌گانه ترکیبی در جهت اعمال فشار بر ایران است. این سه راهبرد یا رویکرد مبتنی بر اقدامات گوناگون اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی است که عبارتند از:
۱ـ ترمیم شکاف میان متحدان اروپایی و آمریکا: اروپایی‌ها اگرچه با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای مخالفت کردند؛ اما در بسیاری از موضوعات همچون بحث نفوذ منطقه‌ای ایران و موشک‌های بالستیک هم‌پوشانی دارند. اکنون اروپا با ایران به دنبال یک توافق موقت است. در صورت چنین توافقی، از منظر اروپایی‌ها، آمریکا باید انعطاف‌های گوناگونی را در برابر اروپا داشته باشد. اکنون پرسش این است که دلیل اصلی این انعطاف یا همراهی اروپا با ایران از چه منظری برای آمریکا مفید خواهد بود؟
چنانچه اروپا بتواند به توافق جدیدی با ایران دست یابد، این همکاری می‌تواند به همکاری دوجانبه میان ایران و آمریکا در جهت توافق جدید اعمال شود. هنگامی که ایران با اروپا به توافق برسد، اروپا می‌تواند ایران را در مسیر مذاکره با آمریکا قرار دهد؛ به گونه‌ای که ایران برای دسترسی به برخی منافع اقتصادی ناگزیر به همکاری با آمریکا باشد. بنابراین آمریکا باید برای اعمال تحریم‌های خود به اروپایی‌ها معافیت‌هایی را اعمال کند که این امر به فشار بر ایران در جهت مذاکره مجدد با آمریکا در زمینه مسائل موشکی و منطقه‌ای منجر خواهد شد.
۲ـ متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران: برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تنها اقدامات نظامی کافی نیست و هر اقدام ایران بر مبنای این تصور است که اولویت‌های آمریکا به‌ طور روزافزون به خارج از خاورمیانه منتقل می‌شود. اکنون جای این پرسش است که چرا در این مرحله آمریکا بر روی فعالیت‌های منطقه‌ای متمرکز شده و چه اقداماتی را برای متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران آغاز کرده است؟ 
تصور آمریکایی‌ها این است که در صورت توقف فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، دست آنها در مذاکرات جدید بازتر خواهد بود. از سوی دیگر، یکی از اهرم‌های قدرت ایران را نیز سلب کرده است.
در بحث اقدامات آمریکا نیز این کشور افزون بر اقدامات نظامی، از اصول دیپلماسی هم بهره گرفته است. این دیپلماسی شامل حل‌وفصل بحران یمن و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است. محدود کردن نفوذ ایران مشمول کل منطقه خواهد بود و اصول دیپلماسی از نظر آمریکایی‌ها مفیدتر از اصول نظامی است.
۳ـ به حداقل رساندن تأثیر تحریم‌ها بر مردم عادی: شعاری که اکنون دولتمردان آمریکایی مطرح می‌کنند و ادعا دارند، حریم‌ها علیه فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی اعمال شده است! اما در این مرحله هدف چیست؟ هدف در این مرحله جداسازی مردم از حاکمیت است. در این زمینه نشریه «فارین پالیسی» به ترامپ پیشنهاد می‌دهد در این مرحله ترامپ باید از راهبرد ریگان استفاده کند. ریگان هیچ موقع این واقعیت را فراموش نکرد که در مقاومت علیه «امپراتوری شر» شهروندان عادی در سراسر بلوک شرق قربانیان اصلی کمونیسم و عوامل باارزش تغییر بودند. دست آخر آنها بودند که دیوار برلین را فرو ریختند. این همان استفاده از ظرفیت مردم در جهت اقدامات متقابل علیه حاکمیت است.
در مجموع، این واقعیت برای دولتمردان آمریکایی اثبات شده است که تحریم‌ها به آن نتیجه مطلوبی که در ذهن تداعی کرده بودند، نخواهد رسید و نیازمند راهبردهای جدیدی برای فشار بر ایران از هرگونه اقدام داخلی، دیپلماسی و منطقه‌ای هستند.


  حسین عبداللهی‌فر/ ادبیاتی که این روزها مقامات آمریکا درباره ملت ایران به کار می‌برند،‌ بیان‌کننده نگرانی و نومیدی از بی‌نتیجه بودن تحریم‌هاست. وزیر خارجه آمریکا می‌گوید: «ایران اگر می‌خواهد مردمش غذا بخورند، باید به حرف آمریکا گوش کند.» جان بولتون نیز گفت: آنقدر به ایرانی‌ها فشار می‌آوریم تا جان‌شان درآید.
اگرچه استفاده از حربه «نان و غذا» برای وادار کردن دیگران به دست کشیدن از ایمان و باورهای خود سابقه طولانی در تاریخ دارد؛ اما رفتار و ادبیات این روزهای سران آمریکا مردم ایران را به یاد رفتار سران قریش در عصر  جاهلیت انداخته است که پس از هفت سال مقابله با مسلمانان و فشار به آنها برای روی‌گرداندن از اسلام وقتی از همه تلاش‌های خود نومید شدند، آنها را در شعب ابی‌طالب محاصره کرده و از هرگونه خرید و فروش کالا تحریم کردند.    
اگر چه میان جاهلیت مدرن با جاهلیت کهن تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما در رفتار و ادبیات سران آمریکا با سران قریش در تحریم مسلمانان شباهت‌های بسیاری وجود دارد که عبارتند از: 
1ـ سران قریش هم مانند سران کاخ سفید در شرایطی از حربه تحریم استفاده کردند که هیچ راه دیگری در مواجهه با مسلمانان نداشته و از روش‌های دیگر آنها، از جمله تلاش برای کشتن دسته‌جمعی پیامبر اسلام(ص) نومید شده بودند. این در حالی بود که با ایمان آوردن «حمزه» عموی پیامبر(ص)، امکان برخورد سخت و نظامی را از دست داده بودند. ضمن آنکه به شدت از ماجرای پناهنده شدن مسلمانان به حبشه و ناتوانی در بازگرداندن آنها عصبانی بودند. 
2ـ نوع تحریم‌های سران قریش نیز شباهت زیادی با تحریم‌های سه‌گانه آمریکا در شرایط فعلی دارد. مطابق با ادعای سران کاخ سفید، تحریم‌های ایران در سه زمینه تجاری، پولی و بانکی و خدماتی صورت می‌گیرد. سران قریش نیز تصمیم گرفته بودند مسلمانان را در زمینه تجاری (انجام هرگونه معامله و دادوستد)، اقتصادی (کمک و دستگیری) و... تحریم کنند. 
3ـ روند تحریم‌ها علیه ایران و مخالفت سران اروپا با آمریکا در ادامه تحریم‌ها شباهت زیادی با رفتار سران قریش دارد. آنها نیز در ابتدا تلاش کردند اجماع کفار را در زمینه تحریم مسلمانان داشته باشند؛ از این رو پیمان‌نامه‌ای نوشتند که مهر 40 نفر از سران قریش در پای آن قرار داشت. آنها این پیمان را در خانه کعبه قرار دادند تا ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشد؛ اما اندکی نگذشت که عده‌ای از آنها نسبت به ادامه تحریم‌ها تردید کرده و از اعمال تحریم‌های ظالمانه پشیمان شدند.  
4ـ اعمال زور علیه کسانی که تحریم را بشکنند، از دیگر وجوه تشابه رفتار سران قریش با دولتمردان آمریکا است. سران کاخ سفید در حالی کشورها را تهدید به همکاری نکردن با ایران می‌کنند که ابوجهل نیز همین رفتار را با حکیم‌بن‌حزام (از اقوام حضرت خدیجه) داشت،‌ وی وقتی دید حکیم در حال حمل مقداری گندم برای خدیجه بود، با او برخورد کرد و کارشان به درگیری کشید. 
تحریم مسلمانان در شعب ابی‌طالب برخلاف خواست سران قریش نه تنها به تضعیف نهضت نبی مکرم اسلام(ص) نینجامید؛ بلکه به دنبال این تحریم‌ها بود که سبب شد مسلمانان از مکه به مدینه هجرت کرده و با تشکیل حکومت اسلامی دارای قدرتی شوند که دیگر امکان حذف آن برای هیچ قدرتی ممکن نبود. 
سران آمریکا که 40 سال است ملت ایران را تحریم کرده و برای وادار کردن آنها به عقب‌نشینی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، از همان سال‌های اول انقلاب ملت ایران و در جریان حوادث گوناگونی از جمله حمله نظامی به طبس، لو رفتن کودتای نوژه، پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و خنثی شدن توطئه‌های گوناگون، دست قدرت خداوند را دیده‌اند که چگونه به یاری مردم مسلمان ایران آمده است؛ اما درس عبرت نگرفته‌اند.



   حسن خدادی/ مفهوم مدیریت انقلابی، چنانکه درخور این کلیدواژه باشد، در مجامع علمی مطرح نشده است و در منابع دانشگاهی، تعریف جامع و معینی بین اندیشمندان ندارد؛ از این رو این مقاله با وام‌گیری از بیانات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) قید انقلابی را به مفهوم مدیریت اضافه کرده تا با ارائه مفهومی جدید، کاستی‌های انواع گوناگون مدیریت را جبران کند. پیش از تشریح مفهوم مدیریت انقلابی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که زمینه‌های صورت‌بندی و طرح مفهوم مدیریت انقلابی را می‌توان با نیاز انقلاب اسلامی به بسط ید «تکنوکراتیسم» مرتبط دانست؛ اما مصاديق آن به تجربه­های صدر انقلاب اسلامی بازمی‌گردد که در سیاست‌گذاری و مدیریت مسائل اجتماعی اعمال شد.
مدیریت انقلابی، یک مفهوم فاقد مابه‌ازاء تاریخی نیست. تجربه مدیریتی صدر انقلاب اسلامی در نهادهای بی‌بدیلی که تحت عنوان نهادهای انقلاب اسلامی ایجاد شد، کمک شایانی به درک زوایای این مفهوم خواهد کرد. اگرچه امروزه بیشتر نهادهای انقلاب منحل یا در نهادهای بوروکراتیکِ موجود حل ‌شده‌اند؛ اما تجربه‌ پیدایش، عملکرد و کارآمدی آنها در صدر انقلاب تجربه‌ای پردامنه و قابل‌ توجه است. بی‌شک، اگر در این سال‌ها فراتر از کلی‌گویی‌ها در زمینه علوم انسانی، «تجربه‌های متراکم انقلاب» به‌ منزله یک کار علمی نگریسته و تدوین‌ شده بود، امروز برای تشریح این مفهوم چارچوب‌های کارآمدتری وجود داشت. 
بنابراین، به‌ طور کلی مدیریت انقلابی ورای یک مکتب یا نظریه مدیریتی، حاصل جمع مکاتب و نظریه‌های مدیریتی و ارزش‌های الهی است. بی‌شک، موفقیت این مدیریت در میدان‌ها و عرصه‌‌ کاری در سایه‌ خودباوری، ایجاد روابط صمیمانه‌ انسانی، معاشرت و مشاورت، پیشگامی در کارها، دوری از صفات زشت نفسانی همچون خودپسندی و افزون‌خواهی، اخلاص در عمل، دوری از منت نهادن و دوری از جدایی از مردم و دیگر اخلاقیات و شئون مدیریت اسلامی است که در محیط انقلابی، در طول دوران عمر جهاد سازندگی و دیگر نهادهای انقلابی، به برکت انقلاب اسلامی، رعایت و به کار گرفته ‌شده و تلاش‌ها مضاعف و موفقیت‌ها زودتر حاصل‌ شده و پیشرفت و توسعه و رفاه محقق شده است و در ادامه‌ راه نیز باید از سوی دیگر سالکان این مقصد، مورد توجه قرار گیرد.
مدیریت انقلابی تلاش مستمر در به ‌کارگیری نهایت توان و کنترل فعالیت‌های افراد، مبتنی بر مبارزه در همه عرصه‌ها، اعم از علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره با نیت الهی با هدف نیل به اهداف والاي معنوي و مادي جامعه و رفع موانع موجود است. در این نظام مدیریتی، احکام دین مبین اسلام و شریعت الهی و ائمه اطهار به مثابه راهبردی  در نظر گرفته ‌شده و هدف این نظام مدیریتی، پیاده‌سازی ارزش‌ها در جامعه به‌ منظور تبدیل آنها به کیفیت زندگی است که به تعبیر معظم‌له «اگر مدیریت انقلابی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت‌آمیزِ قدرت‌های جهانی و در شرایط دیگر، قابل ‌حل است و کشور حرکت روبه‌جلو را ادامه خواهد داد.»(23/10/1392)
به ‌طور خلاصه، بر اساس الگوي تفکر اسلامی و فرهنگ کار و تلاش در اسلام، هر عمل و فعالیتی باید با نیت الهی و در جهت کسب رضایت پروردگار انجام گیرد و انسان در این راه، باید از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود به ‌درستی استفاده کند تا كيفيت و اثربخشي کار خود را بالا برده و به هدف مورد انتظار که رضاي خدا در آن نهفته است، دست یابد. در اینجا صرف انجام عمل ملاك نیست و باید کار مورد نظر با اهتمام لازم و از روي تدبیر، دانش و تجربه کافی انجام شود تا به کسب حداکثر بازدهی منجر شود و میزان رضایت از نتیجه کار افزایش یابد. در بحث مدیریت بر این نکته تأکید می‌شود که مدیریت، یعنی استفاده مؤثر و کارآمد از منابع براي تحقق اهداف تعیین‌شده و مبتنی بر نظام ارزشی مورد قبول.


 تصویب 9 قطعنامه در سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست اخیر خود، 9 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد. در هشت قطعنامه این کمیته، اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر مردم فلسطین محکوم شده است. 
مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه‌ها نگرانی شدید خود را از تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از جمله توسل شدید به زور نیروهای اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی و تداوم سیاست‌ها و اقدامات این رژیم در نقض حقوق بشر شهروندان فلسطینی و دیگر اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی ابراز کرده است. بر اساس مفاد یکی از این قطعنامه‌ها،‌ مجمع عمومی مراتب نگرانی عمیق خود را از ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی قدس شرقی اعلام کرد و اقدامات خشونت‌بار نیروهای صهیونیستی علیه غیر نظامیان، ‌اقدامات تحریک‌کننده شهرک‌نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی را محکوم 
کرده است.
 مجمع در قطعنامه دیگر از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به سرعت به اقدامات ناقض حقوق بشر مردم فلسطین، از جمله کشتار و مجروح کردن غیر نظامیان و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان پایان دهد. در دیگر قطعنامه‌های مصوب، مجمع عمومی مراتب نگرانی خود را از درد و رنج فلسطینیان که متعاقب اقدامات رژیم صهیونیستی از سال 1967 از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، اعلام کرده و خواستار بازگشت این آوارگان به وطن خود
 شده است.
 همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته شده است، اقدامات لازم برای حفاظت از املاک، دارایی‌ها و حق مالکیت اعراب در سرزمین‌های اشغالی را با مشورت کمیته «مصالحه سازمان ملل متحد برای فلسطین» انجام دهد.

 مدیر خارجی وارد کنیم!
فیلمی از اظهارات «پیروز حناچی» شهردار جدید تهران در فضای مجازی منتشر شده است که نکات قابل توجهی از عمق نظر و عقاید مدیریتی وی را نشان می‌دهد.
 حناچی در این فیلم می‌گوید: «برای این کار ما به بهترین متخصصان شهری نیاز داریم. مگر ما برای تیم ملی نمی‌رویم مربی خارجی می‌گیریم. شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است؟ ما باید قبول کنیم که خیلی از تجربیات را نداریم. 
ما باید قبول کنیم تجربه منطقه‌ای در مقیاس کلانشهر را به طور کامل نداریم. ما تجربیاتی که میکس می‌کند سیاست‌های اقتصادی را با سیاست‌های تعادل منطقه‌ای در دانشگاه تجربه
 نکردیم.» 
پس از این شهرداری تهران با انتشار بیانیه‌ای با تکذیب این باورهای مدیریتی، اعلام کرد: «فیلمی که به تازگی از حناچی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، در حاشیه انتخابات دانشکده فنی دانشگاه تهران و در زمان معاونت معماری و شهرسازی ایشان ضبط شده و حناچی در آن بر انتقال دانش و تجربیات کارشناسان خارجی به کشور
 پرداخته است.»
 همین موضوع نشان می‌دهد، افکار و عقاید واقعی و بدون پوشش و روتوش مدیریتی وی چیست. از سوی دیگر، چطور می‌شود فردی در یک دوره مدیریتی حرفی را شفاف و پشت تریبون زده و پس از اینکه مسئولیتی بالاتر گرفته، آن باور را به طور کل کنار 
بگذارد؟ 
«اکبر ترکان» مشاور حسن روحانی در دولت یازدهم پیش از این گفته بود: «اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.»

 محسن مهدیان: آقای ظریف در اظهارات عجیبی اتهام پولشویی در ایران را تأیید و به نقش برخی نهادها در آن اشاره کرد که وقتی هزاران میلیارد تومان گردش پولشویی دارند، ده‌ها میلیارد هزینه برای کار تبلیغاتی علیه cft و غیره خیلی عجیب نیست. این ادعا ضمن اینکه تهمت زننده‌ای به منتقدان است، در حالی بیان می‌شود که مدت‌هاست دولت‌های ضد ایرانی با همین اتهام به دنبال تحریم مضاعف جمهوری اسلامی‌ هستند. هر چند این اظهارات اگر درست باشد که نیست، ابتدا انگشت اتهام را سمت خود دولت می‌برد. پرسش اصلی این است که این سطح از اظهارات ناشیانه و ضد ملی، با کدام معیار دیپلماتیک قابل توجیه است؟
 یاسر جبرائیلی: آقای عباس آخوندی پنج سال عهده‌دار وزارت راه و شهرسازی این کشور بود، اما مردم کارنامه او را به حساب انقلاب اسلامی ننویسند، مردم بدانند این جماعت هیچ نسبتی با امام و انقلاب و ولایت فقیه ندارند... مردم بدانند وقتی می‌گوییم چوب لیبرالیسم باید از لای چرخ اقتصاد خارج شود تا به پیشرفت برسیم، منظورمان دقیقاً این جماعت بی‌سواد و متوهمند که در خانه‌های هزاران متری لواسان زندگی می‌کنند، خودروهای میلیاردی سوار می‌شوند و مسکن مهر را مزخرف می‌دانند؛ اما این را هم بدانیم که این خسارت‌ها که می‌بینیم، حاصل آرای خود ماست.
حسام‌الدین آشنا: تیر ناتوی عربی کمانه کرد و به سوی خودشان بازگشت. آن که به دنبال تشکیل ناتوی عربی علیه ایران بود، امروز تکاپوی آرام ارتش اروپایی علیه خودش را نظاره می‌کند. اولی هرگز شکل نخواهد گرفت؛ چون ایران تهدیدی برای همسایگانش نیست و دومی دیر یا زود قوام خواهد گرفت، چون آمریکا خطری برای همه جهان است.


در همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی(ره) در حرم مطهر رضوی، از والدین شهید مصطفی احمدی‌روشن تجلیل شد. پدر شهید پشت تریبون آمد و در سخنانی متفاوت گفت: «مادر مصطفی به علت پا درد، قصد حضور در جلسه را نداشت؛ ولی من او را با اصرار آوردم تا در حضور او چیزی به شما بگویم.» وی سپس در حضور مادر شهید گفت: «می‌خواستم بگویم اگر مصطفی، مصطفی شد، از برکت این زن بود. این زن که هم از سلاله رسول است و هم از نسل عالمان یزد، در دامن مطهرش مصطفی را پروراند. مصطفی از قِبل این مادر مصطفی شد، نه از جانب من.» پدر شهید، ابراز علاقه خود به مادر شهید را با این جملات لبریز کرد که حاضرم در حضور این جمع، دست و چادر مادر مصطفی را ببوسم و بابت تربیت این فرزند از او تشکر کنم. توقع این بود که این سخنان فضای مجازی را پر کند. اما وقتی عاشقانه‌های نجیبانه و مؤمنانه این چنینی را ضریب نمی‌دهیم، کار به آنجا می‌رسد که مجری خام برنامه زنده، به همسر جوان یک روحانی می‌گوید به شوهرت ابراز علاقه کن تا مردم ببینند این قشر هم اهل این عاشقانه‌ها هستند.
پایان نیلی!
مسعود نیلی پس از دو هزار روز مشورت اقتصادی به دولت روحانی این دولت را ترک کرد؛ نیلی در اوایل ورود خود به دولت یازدهم، اعلام کرد: «حسن روحانی تنها رئیس‌جمهوری است که اعتقادی به افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی ندارد.» این در حالی است که براساس آمار موجود، نقدینگی از 640 هزار میلیارد تومان در سال 92، به 25/1602 هزار میلیارد تومان در سال 97 رسید. مسعود نیلی عضو اصلی تیم تدوین‌کننده بسته اول و دوم خروج از رکود، نقش مهمی در نگارش بندهای این مصوبه داشت و معتقد بود با ارائه این بسته، اقتصاد کشور از رکود خارج می‌شود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند اظهارنظرها و مشاوره‌های مسعود نیلی تأثیر مستقیمی بر بازار ارز داشته و حتی در اتفاقات اخیر بازار ارز، وی نقش پررنگی ایفا کرده است. نیلی معتقد است، دلار در ایران باید به بالاترین نرخ خود برسد. بدیهی است، این نظریه می‌تواند مؤید نقش او در نوسانات بی‌سابقه نرخ ارز در کشور باشد.
اهمیت بندر الحدیده
«دیوید بیسلی» مدیر برنامه جهانی غذا در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک بر ضرورت باز بودن بندر الحدیده برای حرکت کشتی‌های تجاری تأکید کرد و گفت: «باید به هر قیمتی که شده بندر الحدیده باز باشد؛ چرا که حدود ۸۰ درصد از واردات کالا برای یمن از طریق این بندر صورت می‌گیرد.» مدیر برنامه جهانی غذا اظهار داشت: «بخش‌هایی از شهر الحدیده به شهر ارواح تبدیل شده است.» وی از کشورهای کمک‌کننده خواستار حمایت مالی از ملت یمن شد و گفت: «ما هر ماه به ۲۰۰ میلیون دلار نیاز داریم تا با تزریق آن به اقتصاد یمن ثبات اقتصادی را در این کشور تضمین 
کنیم.»
تصمیم انفرادی ممنوع
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی درباره آسیب‌شناسی تصمیم‌گیری‌ها و حرکت‌های تشکیلات جریان اصولگرا گفت: «جریان اصولگرا باید گفتمان مشخصی ارائه دهد و با توجه به شرایط جدید خود را بازسازی کند. در گام نخست هم نیروهای این جریان باید از تشتت به انسجام واقعی برسند و از تصمیم انفرادی بپرهیزند.» وی افزود: «وقتی با بعضی شخصیت‌های اصولگرا صحبت می‌کنیم، از دیدگاه‌های آنها بر می‌آید که حرکت انفرادی دارند، در حالی که تاریخ انقلاب نشان می‌دهد، نیروهای انقلابی فردی تصمیم نمی‌گرفتند و جمعی حرکت می‌کردند. این را به منزله اصل باید بپذیریم و تصمیمات فردی را کنار بگذاریم.»