صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۱۰۳۱۷۷

اخبار ویژه روزنامه های بیستم مرداد 88


کیهان

بحث داغ «چه غلطی می توانیم بکنیم» در میان مقامات آمریکایی (خبر ویژه)

دولت آمریکا در قبال نحوه تعامل با ایران در وضعیت بغرنجی قرار گرفته است. مرور آخرین مواضع و ارزیابی ها در این زمینه حاکی از آن است که واشنگتن از یک سو مایل به تشدید فشار برای نشاندن ایران پای میز مذاکره است اما از طرف دیگر و در پی تعیین ضرب الاجل های بی پشتوانه در این زمینه، سردرگم است از اینکه در صورت بی اعتنایی ایران چه واکنشی باید نشان دهد، درحالی که هیچ اهرم فشار دیگری ندارد.

وزیرخارجه آمریکا دیروز در اظهاراتی که معلوم نبود از سر تهدید است یا التماس و استیصال، گفت: من تصوری درباره اینکه ایران ابتکار ما برای مذاکره را می پذیرد یا نه ندارم. واشنگتن نمی تواند تا ابد منتظر پاسخ ایران بماند. ما در ماه سپتامبر (شهریور) تلاش های خود را برای بازگرداندن ایران به سر میز مذاکره مورد ارزیابی مجدد قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: ما تصوری در زمینه پاسخ ایران به مذاکره بر سر برنامه هسته ای این کشور و اختلافات دیگر نداریم. پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز چنین تصوری درخصوص تعامل با ایران نداشتیم. اما نمی توانیم تا ابد درها را باز بگذاریم.

تعبیر «نمی توانیم تا ابد منتظر پاسخ ایران باشیم» تعبیری تکراری است که مقامات آمریکایی طی چند سال گذشته هر بار که برای نشاندن ایران پای میز مذاکره و رفع نیازهای خود ناکام مانده اند، بر زبان جاری ساخته اند اما با سررسید اولتیماتوم ها، دوباره دعوت به مذاکره و تعامل کرده اند.

به دلیل همین سردرگمی ممتد هم بود که خبرگزاری رویتر و مجله تایم در تحلیل های مشابهی، درماندگی آمریکا را به چالش گرفته و پرسیدند «سؤال بزرگ این است که اگر ایران به ضرب الاجل آمریکا اعتنا نکند، اوباما دست به چه کاری می تواند بزند؟ او گزینه های بسیار محدود و ناکارآمدی در اختیار دارد.»

اظهارات جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا نیز همین نکته را تأیید می کند. او دیروز گفت: واشنگتن به جز تعامل با دولت و رئیس جمهور ایران، گزینه های بسیار محدودی در اختیار دارد. ما باید با مقامات ایران وارد تعامل شویم.

خبرگزاری رویتر در تبیین ناچاری آمریکا می نویسد: گزینه های معدود پیش روی اوباما، گزینه های مطلوبی نیستند. هیلاری کلینتون چندی پیش از تحریم های فلج کننده سخن گفت و سنای آمریکا نیز تحریم شرکت های فروشنده بنزین به ایران را پیش کشیدند اما کارشناسان می گویند اوباما به احتمال فراوان از اقدامات تنبیهی یکجانبه خودداری می کند و رسیدن به یک توافق جامع با دیگران درباره تحریم های جدید نیز مشکل به نظر می رسد. اکنون اشتیاق بسیار کمی در میان کشورها برای تصویب قطعنامه ای جدید علیه ایران در سازمان ملل وجود دارد و چین و روسیه دو شریک ایران به طور شفاف گفته اند زیر بار تحریم های جدید نمی روند.

رویتر می افزاید: تجربه دولت های آمریکا نشان می دهد اراده بین المللی برای تحریم های شدید اساساً محدود است. از سوی دیگر آمریکایی ها اذعان می کنند که گزینه نظامی نیز پیامدهای بسیار فاجعه باری را دارد و در کنار بسته شدن تنگه هرمز، حمله متحدان ایران به نیروهای آمریکا و اسرائیل، باعث تضعیف تلاش های اوباما برای نزدیکی به جهان اسلام می شود.

رویتر با طرح این سؤال که پس چه گزینه ای باقی می ماند، از قول کارشناسان می نویسد: هیچ گزینه دیگری باقی نمی ماند جز پیگیری مذاکرات. مقامات دولتی اذعان می کنند که مذاکره با ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست و تلاش برای انزوای ایران نیز شکست خورده است... صرف نظر کردن اوباما از پیشنهاد تعامل و آشتی می تواند تردیدهایی درباره تعهد واشنگتن به رویگردانی از مواضع شکست خورده قبلی ایجاد کند. این یک دوراهی است. اوباما اگر هم اقدامی نکند، خود را ضعیف جلوه خواهد داد.

مجله تایم هم در تحلیل مشابهی نوشت: روسیه و چین هیچ یک در مورد تهدیدآمیز بودن برنامه هسته ای ایران متقاعد نشده اند. تحریم های مدنظر کنگره هم تأثیر محدودی خواهد داشت. حتی اگر تحریم های فلج کننده هم به ایران تحمیل شود، ممکن نیست این کشور را از موضع خود برگرداند ضمن اینکه نارضایتی افکار عمومی ایران از غرب را بیشتر می کند درحالی که هدف آمریکا آن است که شکاف میان نخبگان سیاسی و افکار عمومی را در ایران افزایش دهد نه اینکه به دورنمای تغییرات سیاسی آسیب وارد شود. اما از آن طرف ادامه راه دیپلماتیک که ظاهراً راهی جز آن نیست به خاطر عدم امکان قانع کردن مخاطبان در غرب دشوار است.

شاهد از دور و نزدیک رسید! (خبر ویژه)

انتشار یادداشت علی مطهری خطاب به کیهان در برخی پایگاه های اینترنتی، حقایق مهمی را درباره میزان امیدی که ضد انقلاب به روحیه ساده اندیش و تحریک پذیر وی بسته، آشکار ساخت.

علی مطهری در مقاله نخستین خود استدلال دلسوزان نظام را در این باره که برپا کنندگان تجمعات غیرقانونی مقصران اصلی آسیب هایی هستند که به بی گناهان وارد شده، زیر سؤال برده و آن را با سخن معاویه در جنگ صفین مقایسه کرده بود. کیهان در مقاله ای به آقای مطهری یادآوری کرد که این سخن او به معنای در هم آمیختن حق و باطل است. علی مطهری در جوابیه ای به کیهان ضمن ناسزاگویی های فراوان که آشکارا محصول تأثیرپذیری از القائات این و آن است، تلاش کرد به استدلال کیهان پاسخ دهد. مطهری در آن جوابیه کیهان را متهم ساخته بود که عقیده دارد هر کس در جانب حق بود هر کار دلش خواست می تواند بکند. حال آنکه چنین ادعای گزافی نه در آن مقاله و نه در هیچ جای دیگر از روزنامه کیهان مطرح نشده است و آقای علی مطهری هم برای این ادعای خود هیچ شاهد و نمونه ای نیاورده است. علاوه بر این آقای مطهری گفته بود که کاری ندارد چه کسی مردم را به خیابان آورده بلکه برای او مهم این است که چه کسی «مستقیماً» به آنها آسیب زده است. در این بخش هم علی مطهری از کنارگزارش های موجود درباره قتل برخی از افراد توسط اراذل و اوباش اجاره ای و نیز شهادت 9 بسیجی به گونه ای معنی دار عبور کرده بود.

کیهان در جواب علی مطهری و در نهایت اختصار تأکید کرد اولاً همه تخلفات قابل پیگیری است. ولی بزرگترین مظلوم را نظام اسلامی می داند که دشمنانش می توانند اینطور به سادگی یادگار یکی از عزیزترین شهیدانش را به راه خود بکشانند و علیه اعتقادات پدر شهیدش بشورانند. ثانیاً تأکید کرده بود آقای مطهری باید پاسخ بدهد بالاخره در این میانه برای دستورالعمل های صریح و بی پرده آمریکا، اسرائیل و انگلیس و نیز موسوی و خاتمی و... به عنوان بانیان اغتشاش سهمی قائل هست یا نه و این سؤالی است که مطهری ترجیح داده بود که به آن پاسخی ندهد!! آقای مطهری که ظاهراً علاقه ای به مباحثه منطقی ندارد و به خاطر تحسین هایی که ضد انقلاب نثارش می کند سرخوش است متن کامل جوابیه خود را به برخی پایگاه های اینترنتی- که آنها هم علاقه فراوان به فحاشی علیه کیهان دارند! - داد و آنها هم با ولع به انتشار آن پرداختند غافل از اینکه آبروی خود می برند بی آنکه زحمت کسی بدارند. چرا که فحاشی علی مطهری علیه کیهان سال های متمادی است که از سوی رادیوهای آمریکا، اسرائیل، تلویزیون های ماهواره ای ضدانقلاب، بهایی ها و مفسدان اقتصادی نثار کیهان می شود.

در یکی از این پایگاه ها - که در میان اهالی رسانه به سایت «گنج یاب» و در میان اهل تجارت به سایت تهران- روح شهرت دارد- ذیل مقاله آقای مطهری عباراتی به عنوان نظرات خوانندگان درج شده که جالب توجه است و به وضوح نشان می دهد چه کسانی از فحاشی علی مطهری به کیهان ذوق زده شده اند و از چه نظرگاهی به استقبال فحاشی های او آمده اند.

در یکی از این نظرات نویسنده از آقای مطهری بابت اینکه نشان داد حرف عبدالکریم سروش درباره پدر شهیدش راست بوده تقدیر کرده است!

البته در میان نظرات ارائه شده یکی دو نظر دیگر هم هست که به علی مطهری هشدار داده است و کیهان آقای مطهری را دعوت به تأمل درباره آنها می کند. از جمله آن که یکی از نظر دهندگان از آقای مطهری می پرسد چرا دشمنان انقلاب پشت سر هم خواهان ترور حسین شریعتمداری هستند اما از علی مطهری تعریف و تمجید می کنند؟!

همدردی برادرخوانده های تروریست (خبر ویژه)

پس از تصرف پایگاه اشرف (مقر گروهک تروریستی منافقین) توسط ارتش و نیروهای امنیتی عراق، گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در بیانیه ای با ابراز همدردی با برادران و همتایان تروریست خود، دولت عراق را تهدید به تلافی کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور) در این بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت از دولت عراق می خواهد به حقوق انسانی ساکنان اشرف احترام بگذارد و از اقدامات ضد بشری و ضد انسانی خودداری کند»!

این گروهک تروریستی در ادامه بیانیه خود با محکوم کردن اقدام دولت عراق از تمامی سازمان های اپوزیسیون با هر دیدگاه و ایده ای می خواهد که در برابر این جنایت(!) موضع گیری نمایند.

گروهک عبدالمالک ریگی در پایان با ابراز همدردی با همتایان تروریست خود ضمن تسلیت این حادثه از ایزدمنان برای آنان مغفرت و رحمت آرزو کرده است!!

گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در حالی دم از حقوق بشر و اقدامات انسانی می زند که همانند گروهک کوردل منافقین طی سال های گذشته دست خود را به خون تعدادی از هموطنانمان آلوده کرده و هر آن اگر فرصت مهیا شود با نهایت قساوت و بی رحمی هر جرمی را مرتکب می شوند.

همچنین رئیس گروهک تروریستی ریگی که عامل جنایات بسیاری در ایران است به دفاع از آزادی در رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس پرداخت.

عبدالمالک ریگی که بارها از سوی سران کاخ سفید مورد تمجید قرار گرفته است در گفت وگو با شبکه العربیه وابسته به دربار سعودی مدعی شد در همه جهان حتی در آمریکا، انگلیس و اسرائیل مردم در دفاع از مذهبشان آزادند(!) ولی سنی ها در ایران از ساده ترین حقوق محروم هستند.

وی که عامل قتل عام بی رحمانه و ناجوانمردانه بسیاری از مردم بی گناه از جمله مسافران اتوبوس و آدم ربایی با هدف باجگیری است در ادامه مدعی شد مسئولیت گروهش دفاع از حقوق سنی ها در ایران است!

این ادعاهای ریگی که ترجمان خواست اربابان غربی اش مبنی بر تشدید اختلافات مذهبی و قومی در ایران است در حالی صورت گرفته که برادران سنی و شیعه سالهاست با حفظ احترام به عقاید یکدیگر در استان های مختلف کشور به زندگی آرام خویش مشغولند و بارها نیز از جنایات عناصر مزدوری چون ریگی ابراز برائت کرده اند.

گفتنی است به دلیل جنایات فراوان عبدالمالک ریگی و رابطه فاش شده وی با موساد، بسیاری از علمای اهل سنت نیز وی را طرد کرده و از جنایات او ابراز برائت کرده اند.

الآن وقتش نیست پشت جبه سبز را نشان بدهیم (خبر ویژه)

محافل ضد انقلاب با درک تناقض و تضادهای بنیادین در ادعاها و عمل میرحسین موسوی، به توجیه چرایی و چگونگی حمایت از وی می پردازند.

در این زمینه سایت ضد انقلابی اخبار روز وابسته به گروهک فدائیان خلق (چپ های آمریکایی) با اشاره به ترویج رنگ سبز از سوی موسوی نوشت: آیا برای وحدت باید یک رنگ شویم؟ آیا نمی توانیم در تظاهرات رنگ خود را داشته باشیم؟ آیا به اسم «الان وقتش نیست» و «امروز زمان وحدت است» باید شعار سرنگونی را به تأخیر بیندازیم؟ بسیاری بین بد و بدتر، موسوی را برگزیده اند چون امیدی به تغییر اساسی ندارند به همین دلیل هم لباس سبز بر تن کردند و برایشان مهم نیست که سبز نماد مذهب شیعه است.

این نوشته در واقع اعتراضی بود به تحلیل سایت ضد دینی و ضد انقلابی سکولاریسم نو که در کنار حمله صریح به اسلام و معرفی دین به عنوان عامل عقب ماندگی نوشته بود: موسوی تا پیش از این یک بنیادگرای دینی بود اما جنبش آن چنان تراشی به او داد که هم اکنون به آدم دیگری دگرگون شده و دارای ویژگی های درخوری شده است. شعار او بر پایه «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد» نباید ما را بترساند زیرا او به اندازه یک نفر ارزش دارد... امروز که جنبش هنوز ناتوان است و از سازماندهی برخوردار نیست، هنوز خیلی زود است تا با تازش ]حمله[ به ارزش های اسلامی چیره بر کشور بخواهیم دراین مبارزه، جبهه تازه ای را در برابر بنیادگرایان اسلامی بگشاییم، وضعیتی که به علت بارگران آن می تواند هزینه زیادی بر دوش جنبش بگذارد و شاید ما را ناگزیر کند که زیر آن بزاییم(!) از این رو باید حتی از پیوستن هر دینکار یا آخوند به جنبش سبز که به سکولاریسم به معنی جدایی دین از کشورمداری باور داشته باشد به گرمی پیشواز کرد. امروز باید گام به گام و با بهره گیری از ابزار «الله و اکبر»، هواداران را از نظام تهی کرد و سرانجام آنها را از جایگاه متحدشان زدود و کنار گذاشت.

توصیه گازوئیلی برای مهار قدرت اتمی ایران! (خبر ویژه)

سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد: ایران مرزهای توانمندی هسته ای را درنوردیده و بعید است در آینده هم مانعی جلودار آن باشد.

دورگولد طی مقاله ای در لس آنجلس تایمز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر ایران امسال اعلام کرد خللی در اراده هسته ای ایران وارد نخواهد شد. تا این لحظه تحریم های سازمان ملل آن قدر ضعیف بوده که تاثیری بر جای نگذاشته است. این نکته مهم است که متوجه باشیم ایران مرزهای توانمندی هسته ای را به رغم هشدارهای بسیار مبنی بر غیرقابل قبول بودن این اقدام درنوردیده و در آینده هم بعید است مانعی جلودار آن باشد. مادامی که برنامه هسته ای ایران بدون هیچ مانعی پیش می رود، کشورهای بیشتری در منطقه از آن پیروی خواهند کرد و در نهایت کل خاورمیانه تغییر شکل خواهد داد.

وی در عین حال در توصیه ای مضحک و از سر ناچاری نوشت: فقط شدیدترین تحریم ها مانند تحریم فروش گازوئیل و بنزین می تواند در دقیقه آخر، ایران را از موضعش به عقب براند.

جاسوس ها آب رفتند و کوهنورد شدند! (خبر ویژه)

عنوان 3 جاسوس آمریکایی که به خاطر حضور غیرقانونی در داخل مرزهای ایران دستگیر شدند، از توریست و گردشگر به کوهنورد تغییر کرد و این در حالی است که برخی محافل رسانه ای آمریکا از آنها به عنوان ژورنالیست هایی که راه را گم کرده و اشتباهاً از خاک عراق وارد خاک ایران شده اند، یاد می کردند.

در آخرین اظهارنظرها جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: ما با فرستادن پیامی خواستار آزادی این 3 جوان کوهنورد آمریکایی و بقیه بازداشتی ها [!؟] شده ایم. آنها بی گناه هستند.

رادیو فردا با مخابره این خبر مدعی شد این 3 نفر کوهنورد به طور اشتباهی وارد خاک ایران شده اند.

ژورنالیست، توریست و سپس کوهنورد معرفی کردن 3 آمریکایی بازداشت شده در حالی است که برخی رسانه های آن کشور پیش از این از شان بوئر، سارا شورد و جاشوا فتال به عنوان روزنامه نگار و ژورنالیست یاد کرده و آنها را روزنامه نگاران و نویسندگان روزنامه های سانفرانسیسکو کرونیکل، کریستین ساینس مانیتور، خبرگزاری الجزیره و نیز یک نشریه اسرائیلی معرفی نموده بودند!

قدس

اخبار ویژه 

آیةا... مکارم : دایره دروغ گسترده شده است

نواندیش- آیة ا... ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، شامگاه شنبه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: در جامعه شاهدیم که دایره برخی صفات رذیله همچون دروغ و تهمت و شایعه سازی بسیار گسترده شده و نه تنها زیاد دروغ گفته می شود بلکه افراد دروغ پذیر هم زیاد شده اند.

بهزادیان نژاد: ستاد ما با بیگانگان رابطه نداشت

قلم- قربان بهزادیان نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی اتهامات مطرح شده درباره ارتباط این ستاد با بیگانگان را دروغ خواند.

بازداشت شماری از شیعیان در عربستان

واحد مرکزی خبر- نیروهای امنیتی سعودی به خانه های برخی از مسلمانان شیعه در منطقه احساء در شرق این کشور یورش بردند.

گزارش شبکه العالم حاکیست، نیروهای امنیتی سعودی در این یورش هشت تن از شهروندان شیعه را به اتهام شرکت در فعالیتهای دینی مختلف بازداشت کردند.

حضور حسینی در کابینه دهم قطعی شد

مهر- حضور دکتر سیدمحمد حسینی که هم اکنون رئیس دانشگاه پیام نور و قائم مقام وزیر علوم است در کابینه دولت دهم قطعی شده است و وی به عنوان یکی از وزیران علوم یا فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه دهم فعالیت می کند.

آمادگی فرانسه برای اعطای پناهندگی به آشوبگران

فارس- وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد سفارت این کشور در تهران آماده اعطای پناهندگی به اغتشاشگران پس از انتخابات ایران است.

برنار کوشنر روز یکشنبه گفت: به سفارت فرانسه در تهران دستور داده شده است که درصورت درخواست پناهندگی از سوی تظاهرات کنندگان مورد تعقیب در ایران، این سفارتخانه به آنها پناهندگی بدهد.

احمدی نژاد: قالیباف در فرانسه است

فارس- پروین احمدی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ریزش تونل توحید در روز شنبه را تأیید کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران کجا ست؟ مدعی شد: وی در یک مرخصی شخصی به فرانسه سفر کرده است.

تصمیم احتمالی مجلس برای 7 وزیر

مهر- جواد آرین منش نماینده مردم مشهد در مجلس پیش بینی کرد که احتمال رأی اعتماد مجلس به محصولی ضعیف است.

وی همچنین با گمانه زنی درباره رأی آوری شش وزیر پیشین در جایگاه وزارتی دولت نهم ابراز عقیده کرد: احتمال رأی آوری محرابیان، علی احمدی و اسکندری وزیران صنایع، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در جایگاه وزارتی سابقشان اندک و احتمال رأی آوری متکی، سعیدی کیا و فتاح وزیران خارجه، مسکن ونیرو در جایگاه وزارتی سابقشان بیشتر است.

گزینه جدید احمدی نژاد برای وزارت کشور

عصر ایران - به دلیل مخالفت برخی مقامات با انتصاب «مصطفی محمد نجار» به سمت وزارت کشور از سوی احمدی نژاد، رئیس دولت دهم به معرفی «عبدالرضا شیخ الاسلامی» به عنوان وزیر کشور کابینه دهم نزدیک شده است.

از سوی دیگر خبرهای دیگر رسیده از پاستور حاکی است که ستاد کل نیروهای مسلح با انتخاب «صادق محصولی» به سمت وزارت دفاع موافقت نکرده است.

معاون خبر ایرنا تغییر کرد

فارس- در حکمی از سوی محمد جعفر بهداد، معاون خبر ایرنا تغییر کرد.

بر اساس این حکم، عبدالرضا داوری به جای روح ا... جمعه ای به عنوان معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی منصوب شده است.

آلیا: نامه لاریجانی را باهنر تهیه کرد

شبکه ایران- فاطمه آلیا، نامه لاریجانی را به رئیس جمهور تأکیدی بر شاخصهای انتخاب وزیران خواند و افزود: متن نامه بیشتر جنبه تذکر و هشدار دارد تا رئیس جمهور برای انتخاب وزیران ازفضای مجلس آگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به امضای 200 نماینده مجلس که زیر نامه لاریجانی به احمدی نژاد دیده می شود، گفت: باهنر این نامه را تهیه کرد.

نذر 120 میلیونی برای پیروزی احمدی نژاد

رسا- یک شهروند شاهرودی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری نذر کرده بود در صورت پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری 120 میلیون تومان به مسجد در دست ساخت علی بن الحسین(ع) شهرک گلبرگ شاهرود کمک کند، پس از پیروزی احمدی نژاد برای ادای نذر خود این مبلغ را در یک فقره چک به هیأت امنای این مسجد داد.

به دلیل آن که این شهروند، هیأت امنای مسجد را به فاش نشدن نامش ملزم کرده است، خبرنگار خبرگزاری موفق به شناسایی این فرد نشد.

انتقاد حاج علی اکبری از طرح دولت

مهر- حجة الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری گفت: طرح ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی و راه اندازی وزارتخانه ای جدید غیرکارشناسی است و امیدوارم نمایندگان مردم در مجلس هشتم با بررسی بیشتری به این طرح رأی ندهند.

مقصد بعدی حاج علی اکبری کجاست؟

جهان- گفته می شود با توجه به قطعی شدن رفتن «خاموشی» از سازمان تبلیغات، «حاج علی اکبری» گزینه جانشین «خاموشی» تعیین شده است.

کاتوزیان: وقتی هاشمی زیر شکنجه بود،برخی گروهبان شاه بودند

مهر- حمید رضا کاتوزیان، نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به پیامد آنچه «آزادی افسار گسیخته برخی در هتاکی علیه بزرگان نظام» خواند، هشدار داد و گفت: وقتی هاشمی رفسنجانی زیر شکنجه ساواک بود، آنها گروهبان ارتش شاه بودند.

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان به نامه کروبی

فارس- انجمن اسلامی دانشجویان 10 دانشگاه کشور با انتشار نامه ای سرگشاده به مهدی کروبی، نسبت به نامه اخیر وی به هاشمی رفسنجانی واکنش نشان دادند.

رسیدگی به 433 شکایت از مأموران پلیس

مهر- یک مقام آگاه در نیروی انتظامی گفت: این نیرو در پی بررسی 433 شکوائیه و گزارشهای مردمی درباره روش برخورد مأموران در مسایل اخیر، بیش از 17 میلیون تومان خسارت داده است.

سقوط یک هلی کوپتر ناجا در منطقه «سیرچ»

ایسنا- فرماندهی انتظامی کرمان از سقوط یک فروند هلی کوپتر نیروی انتظامی در منطقه خبر داد.گفته می شود، این بالگرد در حوالی ساعت 16 دیروز با کوههای منطقه «سیرچ» برخورد کرده است.

ایران

ایران بحران پس از انتخابات را پشت‌سر گذاشت

خبر اول این که روزنامه سوری «الثوره» نوشته: با انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران توسط «محمود احمدی نژاد»، این کشور با شکست نقشه‌های خارجی، بحران انتخابات را پشت سر گذاشت.

این روزنامه افزوده: ایران وارد مرحله جدیدی از حرکت سیاسی شده است که اساس آن گفت و گو و تمایل مشترک میان اقشار مختلف برای حل حوادث اخیر است. به نوشته این روزنامه، احمدی‌نژاد بر عظمت ملت ایران، با نشاط بودن و قدرت انجام کارهای بزرگ توسط آنان تأکید دارد.

اعترافات «رسام»، گاردین را گیج کرد

خبر دیگر این که اعترافات حسین رسام تحلیلگر سیاسی سفارت انگلیس در جلسه دادگاه مبنی بر نقش گسترده این سفارت در اغتشاشات تهران، نشریه گاردین چاپ انگلیس را گیج کرد. گاردین در گزارشی از دادگاه متهمان اغتشاشات اخیر، به اعترافات رسام اشاره کرده، ولی در عین حال مدعی شده که به دولت انگلیس قبلاً اطمینان داده شده بود که وی محاکمه نخواهد شد.

البته گاردین نگفته که چه کسی این اطمینان را به آنها داده است.

اگر ایران، ضرب‌الاجل شهریور را نادیده بگیرد، چه می‌شود؟

شنیدیم که خبرگزاری امریکایی رویترز نوشته: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، اواخر سپتامبر (شهریور) را به عنوان مهلت ایران برای پاسخ به پیشنهاد او جهت ورود به مذاکرات تعیین کرده است اما به احتمال فراوان ایران این ضرب الاجل را نادیده خواهد گرفت. اما سؤال بزرگ اینجاست که اوباما در مرحله بعدی و پس از پایان این مهلت دست به چه کاری خواهد زد؟

رویترز در پاسخ به این سؤال اظهار داشت که تحریم نفت و بنزین ایران عملاً غیر‌ممکن است و حمله نظامی هم در واشنگتن طرفداری ندارد و در نهایت تنها گزینه پیگیری مذاکرات است. مقامات دولتی اذعان می‌کنند که مذاکره با ایران به نفع امنیت ملی امریکاست و اوباما خاطرنشان کرده که تلاش‌های گذشته برای منزوی کردن ایران با شکست مواجه شده است.

ایران تاکنون به پیشنهاد مذاکره با واشنگتن «نه» نگفته و ممکن است همچنان برای خرید زمان تلاش کند کمااینکه این کار را قبلاً با موفقیت در مذاکرات با غرب برسر برنامه اتمی خود صورت داده است.

گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی دولت عراق را تهدید به تلافی کرد

با خبر شدیم که گروهک تروریستی ریگی (جندالله) پس از تصرف پادگان اشرف توسط نیروهای نظامی عراق، دولت این کشور را تهدید به تلافی کرد.

در بخشی از بیانیه سران گروهک تروریستی ریگی (جندالله) آمده است: از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که در برابر این‌گونه اقدامات ضد انسانی که به دستور رژیم ایران انجام می‌گیرد بایستند و برای متوقف کردن یورش به اشرف و برای حفظ حقوق ساکنان اشرف فوراً اقدام نمایند.

با سفارتخانه‌های خارجی مرتبط نبودیم

خبر رسیده که رئیس ستاد انتخابات میرحسین موسوی گفت:مسئولان ستاد مهندس موسوی با سفارتخانه‌های خارجی مرتبط نبودند. پس از آشکار شدن ارتباط مستمر اعضای ارشد ستاد میرحسین موسوی با وابستگان سفارتخانه های کشورهای اروپایی در تهران طی دادگاه عوامل اغتشاشات اخیر ،قربان بهزادیان‌نژاد، در واکنش به این موضوع مدعی شد:از ابتدای تشکیل ستاد، ارائه پاسخ منفی به درخواست‌های ملاقات سفرای کشورهای مختلف با مسئولان ستاد به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی مورد تصویب قرار گرفته بود. وی برخلاف اظهارات و مدارک ارائه شده در صحن دادگاه اغتشاشات اخیر افزود: هیچ یک از مسئولان ستاد مهندس موسوی با سفارتخانه‌های خارجی مرتبط نبوده‌اند.

اعتراف لس‌آنجلس تایمز به خبرنگار بودن 3 امریکایی بازداشت شده در مرز ایران و عراق

دست آخر این که روزنامه لس‌آنجلس تایمز برای اولین بار اعتراف کرده که سه امریکایی که از مرز ایران و عراق عبور کرده و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، خبرنگار بوده وبا همین عنوان درهتلی در سلیمانیه عراق مستقر شده‌اند. روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشته‌: این اتفاق در برهه‌ای از زمان روی داده که ایران در حال محاکمه تعدادی از افراد به اتهام جاسوسی برای غرب و تلاش برای براندازی حکومت خود است. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه این سه امریکایی را «قطعاً جاسوس» دانسته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات