تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۲۰۵۲۵
اعتراض به اهانت حامیان دولت به بیت امام(ره):

جریانی خاص سعی می‌کند خود را از قید امام(ره) رها کند


گروه سیاسی: رسانه های حامی دولت از جمله خبرگزاری ایرنا و روزنامه کیهان اهانت های شدیدی را به بیت امام (ره) انجام دادند. اهانت هایی که با گذشت 20 سال از ارتحال ایشان در سطح رسانه های داخلی بی سابقه بوده است.
این اهانت ها واکنش های بسیاری را برانگیخته است. نجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلا ح طلب و سید احمد هاشمی نژاد برادر شهید هاشمی نژاد در گفت و گو هایی به روندی که حذف تفکر امام را به دنبال دارد اعتراض کردند.
تلاش می‌کنند هویت انقلا ب را از بین ببرند
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با اشاره به اهانت های صورت گرفته به بیت امام(ره) گفت:جریانی خاص تلاش می کند خود را از قید امام راحت کند.
نجفقلی حبیبی در گفت و گو با ایلنا در مورد تلاش عده ای برای تشکیل گروه های اصلاح طلب جدید با بیان اینکه جریان های سیاسی این گونه نیست که یک روزه خلق شوند،اظهار داشت: جریان های سیاسی در جریان عمل و به مرور زمان و در برخورد با مسایل و موضع گیری هایی که انجام می دهند به خصلت هایی شناخته می شوند و بر همین اساس اصلاح طلبان و اصولگرایان با مواضعی که داشتند به این نام شناخته می شوند.
وی با تاکید بر اینکه گروه های سیاسی پشتوانه تاریخی دارند و خلق الساعه نیستند تصریح کرد: ایجاد یک جریان مصنوعی در کشور ما مسبوق به سابقه است ولی هیچ گاه جواب نداده است مثلا درسال های اخیر تلاش زیادی شده است با انجمن های اسلامی که تاریخ مشخص دارند برخوردهایی شود و سعی شده که انجمن های موازی با آنها شکل دهند ولی دیدیم که این رویه جواب نداد و نتوانست جای آنها را بگیرد.
حبیبی با بیان اینکه اصلاح طلب های ریشه دار سال ها است که در عرصه های اجرایی و نظریه پردازی حضوری جدی دارند تصریح کرد: اصلاح طلبان همواره جزو نیروهای پرتوان انقلاب بودند و اینکه بخواهند عده ای را خلق الساعه جایگزین آنها کنند امکان پذیر نیست.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تشکیل جریان های جدید مثبت است گفت:اما اینکه تصور شود می توان مجموعه ای که از نظر سابقه تاریخی روشن است را جایگزین مجموعه دیگری کنیم فکری اشتباه است که ممکن است عده ای در جهت فریب افکار عمومی به دنبال آن باشند ولی موفق نخواهد شد.
عضو ارشد انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در تحلیل خود از تخریب بیت امام توسط جریانی خاص با تاکید بر اینکه این جریان تلاش می کند خود را از قید امام راحت کند تصریح کرد: هیچ گاه این جریان راه به جایی نخواهد برد چراکه همان طور که رهبر معظم انقلاب گفته اند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای شناخته شده نیست.
حبیبی با بیان اینکه هنوز برخی از مردم از امام (ره) به لحاظ شرعی تقلید می کنند، خاطرنشان کرد: این انقلاب با نام امام (ره) عجین شده است و خیلی ها تلاش می کنند این هویت را از بین ببرند.
وی با تاکید بر اینکه امام (ره) فرزندان خود را به گونه ای تربیت کرده است که در مسایل سیاسی دخالت نکنند اظهارداشت: این مساله به آن معنی نیست که فرزندان ایشان توانایی و اطلاعات لازم در اداره امور کشور را ندارند آنها هم در بیت سیاست بزرگ شده اند و هم اطلاعات و تجربه لازم را دارند ولی براساس آموزه های امام (ره) بر مبنای وحدت حرکت کرده اند.
حبیبی با تاکید بر اینکه بیت امام در جامعه ما حریم دارد تاکید کرد: سید حسن خمینی همچون مرحوم احمد آقا همواره در جهت حفظ و استحکام انقلاب سخن گفتند و موضع گیری کردند و این اهانت ها کم لطفی هایی است که با هدف شکستن حرمت امام انجام می شود.
وی با بیان اینکه این جریان تخریب پس از فوت امام قوت گرفته است، خاطرنشان کرد و گفت: از همان زمان هم علمای بزرگ و مقام معظم رهبری این مساله را نفی کردند و تاکید داشتند که حفظ انقلاب در گرو حفظ امام است و کشور ما هویت تاریخی و عظمتش را از امام دارد و اگر عده ای بخواهد کشور را از این هویت خود جدا کنند باید سالها تلاش کنند تا هویت خود را ثابت کنند.
اگر به جایگاه امام بی‌حرمتی شد باید فاتحه انقلاب را بخوانیم
برادر شهید هاشمی نژاد اظهار داشت: زیر سوال بردن و بی حرمتی به جایگاه امام(ره) چیزی برای انقلاب باقی نمی گذارد و اگر این کار انجام شد باید فاتحه انقلاب را بخوانیم.
سید احمد هاشمی نژاد در گفت وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد موج جدید تخریب بیت امام(ره) با تاکید بر اینکه حرمت اندیشه های امام(ره) و بیت و وابستگان ایشان باید حفظ شود و هیچکس حق جسارت به آنها را ندارد، اظهار داشت: زیر سوال بردن و بی حرمتی به جایگاه امام(ره) چیزی برای انقلاب باقی نمی گذارد و اگر این کار انجام شد باید فاتحه انقلاب را بخوانیم، زیرا هرچه داریم از امام(ره) و اندیشه های ایشان است; طبیعی است که جایگاه حاج حسن آقا خمینی به عنوان یادگار ایشان نیز باید حفظ شود.
وی ادامه داد: خیلی زشت است در مملکت هرکس هرگونه تهدید و ارعاب که بخواهد به دیگران روا دارد، زیرا در کشوری که عنوان جمهوری اسلامی روی پیشانی آن است، جایگاه افراد باید حفظ شود، ولی متاسفانه هم اکنون حرمت ها شکسته شده است.
هاشمی نژاد در ادامه تاکید کرد: مسئولان بالای نظام باید در مقابل تهاجمات به بیت امام(ره) بایستند و با توهین کنندگان همانگونه که با افراد دیگر برخورد می شود، برخورد مناسب کنند.
وی همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا عده ای باید به راحتی بتوانند به همه شخصیتها و حتی مراجع تقلید توهین کنند و کسی نتواند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست، اما دیگران به محض طرح کوچکترین انتقاد توبیخ شوند؟
هاشمی نژاد تصریح کرد: این برخوردها در تضاد با ارزشهای امام و انقلاب است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات