صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰  ، 
کد خبر : ۱۴۴۸۱۵

اخبار ویژه روزنامه های 11خرداد89


قدس

اخبار ویژه 

اظهارات وزیر خارجه کانادا علیه ایران

ایسنا- لورنس کانن، وزیر خارجه کانادا با ادعای همکاری نکردن ایران با آژانس بین المللی اتمی گفت: تا زمانی که ایران به وظایفش در قبال آژانس عمل نکند نباید هیچگونه کنفرانسی در زمینه عاری سازی خاورمیانه از سلاح هسته ای برگزار شود! وی در گفتگو با خبرگزاری کنوست مدعی شد: بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان، ایران است.

وکیل صدام: ایرانیان مسلمان نیستند!

عصر ایران- خلیل الدلیمی، وکیل صدام حسین در مصاحبه با شبکه خبری العربیه وابسته به سعودی، در ادعایی توهین آمیز گفت که هیچ ارتباطی میان مردم ایران با دین اسلام وجود ندارد.

حضور زیردریاییهای صهیونیستی تکذیب شد

قدس- گروه سیاسی: یک مسؤول در ستاد کل نیروهای مسلح، خبر حضور سه زیردریایی رژیم صهیونیستی نزدیک آبهای ایران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، یک مسؤول در ستاد کل نیروهای مسلح با تکذیب خبر حضور سه زیردریایی رژیم صهیونیستی نزدیک آبهای ایران گفت: نیروهای مسلح ایران با هوشیاری و قدرت مراقب مرزهای زمینی، هوایی و دریایی هستند.

انتشار اعتراف عبدالناصر درخصوص خلیج فارس

جهان- پایگاه خبری الجوار مقاله ای از جمال عبدالناصر مهمترین رهبر پان عربیستها منتشر کرد که در آن از نام خلیج فارس استفاده شده است. این مقاله در مجله دارالهلال و در سال 1957 میلادی و در موضوع اتحاد کشورهای عربی منتشر شد و برای دومین بار در یک کتاب درسی دبیرستانی به نام المغنی به سال 1963 در مصر به چاپ رسید.

آنها به اشتباهشان اعتراف کردند

برنا - علیرضا زاکانی، عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: بخش عمده ای از امضاکنندگان طرح وقف دانشگاه آزاد به اشتباه خود اعتراف دارند.

اقدامات جدید منافقین برای ایجاد فتنه

جوان آنلاین- دور جدید فعالیت منافقین برای فتنه گران کلید خورد.بنا براین گزارش، از دو روز گذشته منافقین با شماره ای ناشناس به تلفن های همراه شهروندان در تهران و سایر شهرستانها تماس گرفته و اقدام به پخش یک فایل صوتی منصوب به مسعود رجوی کرده و از مردم می خواهند در روز 22 خرداد به خیابانها بریزند.

غبار ورودی از عراق آلوده به اورانیوم است

مهر- محمدمهدی شهریاری، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با یادآوری این مسأله که خاک عراق آلوده به اورانیوم ضعیف است، گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار باید برای جلوگیری از سرایت آلودگی خاک عراق به ایران تدابیری اندیشیده شود.

تروریست های اعدام شده از ما بودند

الف- رئیس کمیته مرکزی «پ ک ک»که گروه تروریستی «پژاک» به آن وابستگی دارد، در گفتگو با نشریه «هاولاتی» با تأیید عضویت چهار تروریست اعدامی با این گروهک گفت: با اعدام این چهار نفر، پژاک اقدامات نظامی خود را علیه ایران از سر می گیرد.

اعتراض خاتمی به موسوی

جهان - سیدمحمد خاتمی در نشستی با برخی از اعضای بنیاد باران و هواداران جریان سبز با اعتراف به اینکه اکنون موسوی در افکار عمومی رأیی ندارد، گفت: نباید ما در افکار عمومی تبدیل به اپوزیسیون بشویم. ما می خواهیم برای انتخابات کار کنیم، پس باید در چارچوب نظام حرکت کرد.

مجری بدحجاب کنار گذاشته شد

جهان- اجرای یکی از مجریان جدید برنامه های صدا و سیما مسؤولان رسانه ملی را وادار به جایگزینی وی کرد. این مجری که اجرای یک برنامه اجتماعی را بر عهده داشت به نمایش چهره خود با آرایش جدید و پوشش خاص اصرار می ورزید، اما مسؤولان شبکه یک این مجری را با فرد دیگری که از پوشش مناسب تر و متانت رفتاری بیشتری برخوردار است، جایگزین کردند.

نژادحسینیان: ابهامات قرارداد گازی ایران- پاکستان را برای مردم شفاف کنید

مهر- هادی نژاد حسینیان، معاون سابق وزیر نفت در دولت نهم در نامه ای با بیان هفت پرسش خواستار شفاف سازی ابهامات قرارداد فروش گاز ایران به پاکستان از سوی مسؤولان وزارت نفت شده است. نژادحسینیان در یکی از بندهای نامه اش پرسیده است: چرا قرارداد در خارج ایران و چرا در سفارت فرانسه در اسلام آباد امضا شد؟

ایران

دیگه چه خبر؟

منافقین باز هم برای فتنه‌گران آستین بالا زدند

خبر اول این که دور جدید فعالیت منافقین برای فتنه‌گران کلید خورد. از روز یکشنبه منافقین با شماره‌ای ناشناس به تلفن‌های همراه برخی شهروندان در تهران و سایر شهرستان‌ها تماس گرفته و اقدام به پخش یک فایل صوتی منسوب به مسعود رجوی کرده و از مردم می‌خواهند در روز 22 خرداد به خیابان‌ها بریزند. در این پیام صوتی از مردم خواسته می‌شود که به فرقه سبز در روز 22 خرداد پیوسته و جهت نابودی نظام اسلامی دست به تظاهرات و آشوب بزنند.

شیطنت بی‌بی‌سی برای جنایت اسرائیل علیه ناوگان آزادی

خبر دیگر این که وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی پس از تأخیری طولانی در انتشار خبر جنایت اسرائیل علیه کشتی «ناوگان آزادی»، ضمن استفاده از تیتری مضحک برای پوشش این خبر،‌ تعداد کشته های 20 نفری این جنایت را تنها 2 نفر اعلام کرد. این شبکه تلویزیونی دولتی انگلیس، در گزارش خود از جنایت صبح دیروز که با تأخیری طولانی همراه بود، با انتخاب تیتر مضحک «کماندوهای اسرائیلی در کشتی‌های امدادی عازم غزه پیاده شدند» سعی در پائین آوردن حساسیت موضوع داشت. بی‌بی‌سی فارسی که توسط بهایی‌ها اداره می‌شود در حالی تعداد تلفات این جنایت را 2 نفر اعلام کرد که سایت بی‌بی‌سی انگلیسی تعداد آنها را 10 نفر اعلام کرد.

جاسبی: یک کار خلاف قانون در دانشگاه آزاد انجام نشده!

شنیدیم که رئیس دانشگاه آزاد گفته: طی 28 سال گذشته حتی یک کار خلاف قانون در دانشگاه آزاد اسلامی انجام نشده است و هیچ نهاد دولتی، غیردولتی و خصوصی به اندازه دانشگاه آزاد زیر ذره‌بین بازرسی قرار نگرفته است. جاسبی همچنین گفته که دانشگاه آزاد از سالم‌ترین نهادهای کشور است.

به نام منتظری، به کام صانعی!

با خبر شدیم که در پی اعتراضات علما و روحانیون قم نسبت به اخذ وجوهات و باز بودن دفتر مرحوم منتظری پس از فوت وی، صبح دیروز دادگاه ویژه روحانیت با حضور احمد منتظری برگزار شده است! در پی اعتراضات علما و روحانیون قم نسبت به اخذ وجوهات توسط احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری پس از فوت پدر، صبح دیروز دادگاه ویژه روحانیت با حضور وی برگزار شد. وی در دفاعیات خود چنین بیان داشته که از شیخ یوسف صانعی، شیخ اسدالله بیات و سید صادق شیرازی در مورد جمع آوری وجوهات اجازه گرفته است! شایان ذکر است که دفتر مرحوم منتظری در ایام بعد از فوت وی به محلی برای رفت و آمد برخی افزود تبدیل شده است.

عضو سازمان ادوار تحکیم به پژاک پیوست

خبر رسیده که یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت به گروهک تروریستی پژاک پیوسته است. «محمد. ص» از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت اخیراً با خروج غیرقانونی از کشور به ترکیه عزیمت کرده و در مقر گروهک پژاک مستقر شده است.

تکذیب حضور 3 زیردریایی اسرائیل نزدیک آب‌های ایران

دست آخر این که یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح، اخبار منتشر شده در مورد حضور سه زیردریایی رژیم صهیونیستی نزدیک آب‌های جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد. این مقام مسئول گفته: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و قدرت مراقب مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود هستند و هر حرکت خطای رژیم نامشروع صهیونیستی، عواقب شدیدی برای دولت اشغالگر قدس خواهد داشت.

کیهان

تو بهتر می فهمی یا من که می گویم شکنجه شده ای؟! (خبر ویژه)

یک عضو مرکزیت حزب مشارکت برای تخطئه اظهارات روشنگر سعید شریعتی (دیگر عضو حزب) ادعا کرد شریعتی در زندان مورد شکنجه قرارگرفته است.

البته سعید شریعتی به اظهارات شکوری راد واکنش نشان داد و ادعای شکنجه سفید را تکذیب کرد اما با این وجود شکوری راد مجدداً مدعی شد شریعتی مورد شکنجه قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که شکوری راد طی مقاله ای در سایت زیرزمینی «نوروز» مدعی شد اظهارات حجاریان، عطریانفر، ابطحی، شریعتی و چند نفر دیگر در دادگاه، پس از یک دوره شکنجه سفید بوده و اعتباری ندارد. او البته توضیح نداد که مگر این آقایان خود زبان ندارند که پس از بیرون آمدن از بازداشت بگویند مورد شکنجه سفید قرار گرفته اند؟!

در این میان سعید شریعتی به ادعای شکوری راد که متضمن تحقیر و انکار اظهارات افراد یاد شده بود، اعتراض کرد و نوشت: آقای دکتر شکوری بنده نه شکنجه سفید شدم و نه شکنجه سیاه، اگر هم هر کدامش بر من اعمال می شد برخلاف اعتقاداتم حرف نمی زدم. گمان نمی کنم حداقل شما تأیید نکنید که من برخلاف اعتقاداتم حرفی نزدم.

اما شکوری راد در پاسخ این دفاع شریعتی از مواضع خود بار دیگر تأکید کرد که وی مورد شکنجه سفید واقع شده است. شکوری راد نوشت: اگر کسی را پس از یک دوره انقطاع با جامعه یکباره بیاورند در تلویزیون و او حرف هایی متفاوت از آنچه قبل از دوره انقطاع بر زبان می آورد بر زبان بیاورد، محکوم است به اینکه تحت شکنجه سپید بوده حتی اگر خودش هم آن را انکار کند(!)

این موضع پدرسالارانه که تحلیلگران را به یاد خانه های تیمی گروهک های نفاق و عملکرد کسانی چون رجوی می اندازد، در حالی است که سعید شریعتی پس از خروج از حالت به اصطلاح انقطاع و با وجود ملاقات با اغلب دوستان مشارکتی خود طی ماه های اخیر، همچنان به مواضع انتقادی خود نسبت به حزب مشارکت و میرحسین موسوی اصرار دارد و البته تحت فشار روانی شدید (همان شکنجه سفید!) از سوی پدرخوانده های حزبی قرار گرفته است.

برخورد از موضع بالای شکوری راد با امثال شریعتی در حالی است که شخص وی با وجود تظاهر به تندروی هرگز بازداشت نشده و مورد سأال برخی از هم حزبی ها قرار دارد.

سعید شریعتی عضو دفتر سیاسی حزب مشارکت شهریور سال گذشته در دادگاه از قاضی وقت خواست تا نکاتی را متذکر شود. وی ضمن تأکید بر برخورد محترمانه مسئولان پرونده، گفت: ریشه اصلی رخدادهای غم انگیز اخیر، انتشار و دامن زدن به شایعه تقلب گسترده در انتخابات بود، ادعایی فوق العاده بزرگ و مسئولیت آور با تکیه بر حداقل مستندات و صرفاً براساس شایعات ناموثق. به اعتقاد من در مکانیزم موجود رأی گیری و شمارش آراء، امکان تقلب در حدی که با چنین فاصله ای ]11 میلیون رأی[ آراء را دگرگون کند وجود ندارد. ریشه توهم به وجود آمده آنجاست که اصلاح طلبان گمان می کردند با افزایش مشارکت به بالای 60 درصد، پیروزی آنان قطعی است اما این تحلیل مبتنی بر یک شرط مقدر بود و آن اینکه جامعه احساس کند میان اصلاح طلبی و به اصطلاح اصولگرایی یکی را برمی گزیند اما مشارکت به 85 درصد رسید اما چون آن شرط مقدر حاصل نشد، و 2 قطبی دیگری در جامعه رواج یافت، خصوصاً با آن ناشکیبایی و اشتباهی که یکی از بزرگان حامی نامزد مورد حمایت ما در روزهای منتهی به انتخابات مرتکب شد، نتیجه غیر از آن چیزی شد که ما تصور می کردیم...

گذشته از موضوع تقلب، آقای مهندس موسوی به عنوان کاندیدای مورد حمایت ما اشتباهات بزرگ دیگری نیز مرتکب شدند. اشتباه اول ایشان ورود نابهنگام و ناهماهنگ بدون برنامه تبلیغاتی و بدون چشم انداز روشنی برای چگونگی اداره کشور درآینده بود که موجب شگفت زدگی، سردرگمی و به هم ریختن برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان شد.

2 عارضه توهم و استغنا که من همواره در نقد رفتار ایشان و اطرافیانشان بیان داشته ام، هم موجب پدید آمدن اصطکاک های فراوان در طول مسیر حرکت های انتخاباتی و هم زمینه ساز تحریک پذیری و عملکردهای احساسی ایشان در رویارویی با نتایج انتخابات شد. عدم تعادل و عدم برخورداری ایشان و ماشین انتخاباتی شان از یک شیب و شتاب قابل تحمل در فرآیند رفتار تبلیغاتی و انتخاباتی مشکل و اشتباه دیگر ایشان بود.

شریعتی که پیش از آن در جلسات درون حزبی هم انتقادات و نگرانی های خود را مطرح کرده بود، افزود: اشتباه دیگر و بزرگ ترین اشتباه آقای موسوی نوع مواجهه ایشان با مسئله نتایج انتخابات و نحوه اعلام آن بود که تعجیل، تحریک شدگی، احساسات زدگی موجود در آن از سیاست مداری با سابقه و پخته چون ایشان بعید می نمود. ادعای فوق العاده بزرگ، تحریک کننده و خطرناک ایشان صرفاً مبتنی بر برخی گزارش های ناکافی و ناموثق تک روانه و اسباب تحمیل پیروی ناگزیر گروه ها و شخصیت های سیاسی حامی از ایشان بود.

این اشتباه منجر به خیابانی شدن سیاست شد و آسیب های بزرگی بر ثبات، امنیت و منافع ملی، زندگی و معیشت و جان و مال شهروندان زد و طمع بیگانگان را در تداوم بی ثباتی و ناآرامی در کشور و بهره گیری از آن در اعمال فشار به نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی برانگیخت... دوستان و عزیزان موج سبز! خاطرتان هست که در ایام انتخابات سرود سازمانی یکی از فرقه های ضد انقلاب ]فدائیان خلق[ توسط بخش هایی از ستاد آقای موسوی برگزیده شده و بر روی آن نماهنگ انتخاباتی ساخته شد. در آنجا وعده می داد که تفنگ و گل و گندم داره میاره، من می خواهم برادرانه عرض کنم اگر این موج سبز بر مدار شخص محوری مدعاهای بزرگ و بی پشتوانه توهم و استغنا و تحمیل هزینه بر مردم و نظام، در عمل به رویارویی با نظام برآمده از انقلاب اسلامی سوق یابد و از آن ناگوارتر، مطمع نظر و مورد طمع بیگانگان قرار گیرد، یقین بدانید از گل و گندم در آن خبری نخواهد بود.

شریعتی 5 ماه بعد هم در گفت وگو با خبرگزاری مهر گفت: از زمان تحصن مجلس ششم و در آستانه انتخابات مجلس هفتم بود که انحراف و شکاف های بسیار جدی در جریان اصلاح طلب اتفاق افتاد که ترجمان اصلاح طلب پارلمانتاریستی از یکسو و متکی بر مدل های خیابانی از سوی دیگر بود... برخی از سران جریان های اعتراضی اخیر پس از گذشت 9 ماه این موضوع را مطرح می کنند که باید به قانون بازگشت. اگر قرار بود بعد از گذشت 9 ماه به قانون بازگردید از ابتدای جریان نیز می شد به قانون اساسی بازگشت و این همه هزینه هم نپرداخت! من خودم را همچنان منتقد احمدی نژاد می دانم اما این دلیل نمی شود که رأی مردم را نپذیرم. من از شب اول پس از برگزاری انتخابات به عنوان یک تحلیلگر سیاسی و فعال انتخاباتی می دانستم که هیچ تقلبی رخ نداده است.

فرض که جیره خوار آمریکا هستند خوب که چی؟! (خبر ویژه)

سایت ضدانقلابی بالاترین از به هم ریختگی شدید روحی در میان عناصر افراطی و آشوبگر خبر داد و تصریح کرد به فرض که سران اصلاح طلبان «جیره خوار» آمریکا باشند باید از آنها حمایت کرد و به خیابان آمد!

یکی از همکاران این سایت صهیونیستی با اشاره به سالگرد انتخابات نوشت: بعد از مدتها باز هم سعی کردم بنویسم. هر روز نگران تر می شوم. برای سالگرد انتخابات چه برنامه ای داریم؟ آیا اصلا برنامه ای داریم؟ هرچه گشتم هیچ چیز غیر از تفرقه ندیدم! یکی می گوید از فلان خیابان، دیگری می گوید نه! یکی می گوید موسوی و کروبی رهبر هستند و آنها باید بگویند. دیگری می گوید جنبش رهبر نمی خواهد! عده ای هم در حال تخریب این و آن هستند. اگر راه حلی دارید پس کی می خواهید ارائه دهید؟! اگر هم ندارید پس چرا تفرقه اندازی می کنید؟ فرضا که شما درست می گویید و همه سران اصلاح طلب بد هستند و جیره خوار آمریکا! خوب که چه؟! لطفا کمی هم فکر کنید!

بالاترین خواستار شب نامه پراکنی شد و نوشت: دوستان خارج از کشور بیشترین کمک را می توانند بکنند. این مطلب برای شروع بحث بود چون اصلا فضای «وب» آماده نیست.

شایان ذکر است تامین محتوای سایت صهیونیستی بالاترین غالبا از طریق تیم منوشه امیر صهیونیست ایرانی الاصل صورت می گیرد. جریان ضدانقلاب خارج نشین غالبا تلاش کرده به تحمیق عناصر ساده لوح و زودباور بپردازد.

اغلب مطالب جریان رسانه ای شبکه عنکبوت مبتنی بر شایعه سازی، تحریف، هیجان آفرینی، فریب، اغوا و تحریک و تحمیق مخاطبان خاص خود است که اوج این ماجرا در پروژه اسب تروای 22بهمن 88 آشکار شد.

عزاخانه ای که خانه تیمی هم شد (خبر ویژه)

دو تن از بازیگران آلت دست فتنه صبح دیروز با هم ملاقات کردند.

اولین خبر درباره این ملاقات به جای اینکه از سوی سایت کلمه (وابسته به موسوی) یا سحام نیوز (متعلق به کروبی) منتشر شود، مقارن ظهر دیروز توسط یکی از سایت های وابسته به گروهک نهضت آزادی (میزان نیوز) منتشر شد. پیشدستی میزان نیوز در انتشار خبر ملاقات کروبی و موسوی به روشنی از مدیریت بازیگران فتنه توسط گروهک هایی نظیر گروهک آمریکایی نهضت آزادی حکایت می کند. پیش از این هم برخی سایت های ضدانقلاب خارجی نظیر «جرس» نیز پیشدستی و دستپاچگی مشابهی را از خود به نمایش گذاشته بودند که معلوم می کند سران فتنه در اندرونی و خانه و محل کار خود از سوی یک حلقه سیاسی- رسانه ای بدنام مدیریت می شوند.

کروبی و موسوی در دیدار اخیر نیز به روال گذشته تلاش کردند آرمان های امام را زندانی و محصور توصیف کنند و خود را هنوز وفادار به امام جا بزنند. موسوی گفت: هم اکنون وضعیت کشور به گونه ای است که این افراد(؟) تصویر امام را نیز زندانی کرده اند. امام متعلق به همه ماست و متعلق به همه مردم است اما کاری که انجام شد این بود که یک عده ای مهندسی کردند و تصویری که خودشان می خواستند از امام بیرون دادند تا بتوانند سر قدرت بمانند که این یعنی حصر کردن امام.

کروبی هم گفته است: هم اکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کرده اند که یک گروه خاص فقط می تواند درباره امام سخن بگوید.

به روال مواضع یک سال اخیر، خبر ملاقات و گفته های دیروز این دو بازیگر فتنه نیز بلافاصله پس از انتشار تبدیل به تیتر اول رسانه های ضدانقلاب آمریکایی و انگلیسی و هلندی و ... شد که لابد به خاطر شدت علاقه رسانه های استکباری به امام خمینی است!!

موسوی و کروبی در حالی مدعی داشتن تعلق و وفاداری به حضرت امام هستند که امام خمینی بارها و به صراحت فرموده بود روزی که دشمنان و مستکبران از ما تعریف کنند و کف بزنند، باید عزا بگیریم. حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان عضو مستعفی مجمع روحانیون مبارز یکشنبه شب با اشاره به این شاخص صریح در کلام حضرت امام گفت منظور امام این است که اگر دشمنان از کسی تعریف کردند، آن شخص مرده است چون عزا را برای مرده می گیرند.

سران جبهه استکبار از اوباما و کلینتون گرفته تا شیمون پرز و سارکوزی بارها با ادبیات گوناگون عملکرد سران فتنه سبز را الهام بخش، شجاعانه، آزادیخواهانه و ضداستبدادی توصیف و از آنها حمایت صریح کرده اند. سران- بازیگران آلت دست- فتنه هم چنین ابتدا به صورت پنهانی و سپس علنی با گروهک هایی نظیر نهضت آزادی مراوده برقرار کردند که آخرین آن ملاقات چند هفته پیش موسوی با برخی اعضای این گروهک بود ضمن اینکه موسوی و کروبی طی ماه های گذشته مدام به خانه های عناصر گروهکی سر زده اند و این در حالی است که حضرت امام شدیدترین مواضع و برائت ها را نسبت به همین گروهک به ویژه نهضت آزادی داشتند.

وقتی اطلاع رسانی گلّه ای می شود (خبر ویژه)

شوخی تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با یکی از دوستان خود در شبکه فیس بوک، سایت های ضد انقلاب و دروغ پراکن را هیجان زده کرد.

ماجرا از این قرار است که تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی برای شوخی با یکی از دوستانشان در فیس بوک صفحه ای تحت عنوان «محمد فیض را آزاد کنید» ایجاد می کنند که در مدت کمتر از یک هفته تعداد کثیری از بازدیدکنندگان به عضویت این صفحه درمی آیند! در پی این اقدام، تریبون های رسانه ای جریان سبز در سایت های «کلمه»، «دانشجو نیوز» (وابسته به نهضت آزادی)، «پیک ایران»، «جرس» صدای آمریکا (VOA) و... به انعکاس گسترده خبر زندانی شدن و حتی کشته شدن نامبرده پرداختند!

به گزارش شبکه خبر دانشجو، سایت دانشجو نیوز در خبری با اظهار تأسف از دستگیری این دانشجو نوشت: محمد فیض یکی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه فردوسی مشهد پس از پایان تجمع روز دوم خرداد دانشجویان دانشگاه فردوسی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد؛ از زمان دستگیری محمد فیض تاکنون، وی هیچ تماسی با خانواده اش نداشته است. هم اکنون خانواده این فعال دانشجویی در بی خبری کامل از وضعیت فرزندشان به سر می برند و هیچ اطلاعی از مکان بازداشت این دانشجو دردست نیست(!)

یک سایت مشابه نیز در خبر دروغ دیگری نوشت: در پی بازداشت محمد فیض، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در حال تدارک تحصن های دانشجویی در اعتراض به این بازداشت می باشند و اعلام کرده اند که در صورت ادامه بازداشت وی در صحن دانشگاه متحصن خواهند شد. در طی تجمع سبزها در دانشگاه مشهد ]!؟[ درگیری های لفظی بین بسیجی ها و دانشجویان معترض پیش آمد که طی آن بسیجی ها به تهدید دانشجویان پرداختند(!)

اما در حالی که لحظه به لحظه خبر دستگیری، شکنجه و کشته شدن محمد فیض در فضای رسانه ای بویژه در سایت ها و وبلاگ های منتسب به سبزها بیشتر و بیشتر انتشار می یافت، محمد فیض روز پنجشنبه در صفحه فیس بوک مطلب زیر را خطاب به دوستان خود نوشت: «این قدر شوخی کردین که الان VOA گفت منو گرفتن، ببینم آخرش میتونین واسه من دردسر درست کنید؟!»

لازم به ذکر است مانور تبلیغاتی رسانه های منتسب به جریان سبز بر روی این خبر ساختگی و همچنین تجمع خیالی در روز دوم خرداد در این دانشگاه در حالی که هیچ تجمعی در این روز در دانشگاه فردوسی برگزار نشده بود، شگفتی، بهت و اسباب خنده دانشجویان این دانشگاه را فراهم کرد.سایت های زنجیره ای سابقه بدی در انتشار انبوه دروغ و شایعه دارند و در اوج آشوب های خیابانی تلاش کردند به هر قیمت شده با شهیدسازی و افزایش تعداد آسیب دیدگان، به باج خواهی بیگانگان مشروعیت ببخشند.

رسالت

شنیده ها و نکته ها

تهدید خاتمی از سوی کروبی

کروبی در جلسه ای خاتمی را تهدید به افشاگری کرد شنیده های موثق حاکی است کروبی در جلسه ای که اخیرا با میرحسین داشته از برخی تحرکات و فعالیت های خاتمی که به زعم موسوی و کروبی تکروانه و معامله گرایانه است به شدت گله کرده و وی را تهدید به افشاگری کرده است. کروبی که به خاطر طرح اتهامات دروغ و بی پایه به نظام از سوی ضد انقلاب به لقب شیخ شجاع اصلاحات مفتخر شده است در این دیدار از انتقادات خاتمی نسبت به تحرکات دو عضو موثر فتنه (کروبی - میر حسین) و عدم حمایت از جنبش سبز گله کرده و با اشاره به برخی دیدارهای خاتمی با بعضی مسئولین جهت جدا کردن راه اصلاح طلبان متعادل از افراطیون گفته است اگر خاتمی بخواهد با نظام وارد مذاکره شود باید با هماهنگی ما باشد. در غیر این صورت درباره گذشته خاتمی و عملکرد او که باعث از دست دادن قدرت های قانونی اصلاح طلبان به رقیب شد با مردم افشاگرانه سخن خواهم گفت. کروبی در این جلسه طرح اختلافات اصلاح طلبان در جلسات علنی را به زیان جنبش سبز دانست اما تاکید کرد صبر ما تا زمانی است که خاتمی سر ماکلاه نگذارد و برای خودش امتیاز نگیرد اما اگر مسیری غیر از این را برود من تکلیف او را با مردم روشن خواهم کرد. گفتنی است خاتمی رفتارهای افراطی موسوی و کروبی را عامل بد نام شدن اصلاحات می داند.

 ابراز ندامت و عفو برخی محکومان

تعدادی از متهمان و محکومان حوادث یک سال اخیر بزودی آزاد می شوند. شنیده های موثق حاکی است که اقدامات نامعقول دو کاندیدای شکستخورده در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته طی ماه های اخیر و بویژه رسوایی هایی که عناصر افراطی جنبش به اصطلاح سبز در روز قدس و عاشورا انجام دادند موجب ریزش شدید هواداران سابق برخی کاندیداها شده است. در همین ارتباط گفته می شود تعدادی از عناصری که در حوادث یک سال اخیر نقش موثری در بروز حوادث داشته وپس از پی بردن به ماهیت لجوجانه میرحسین و بررسی مواضع غیر منطقی و خارج از قانون موسوی و کروبی دریافتند که آلت دست این افراد شده بودند و برای خود و خانواده و حیثیت کشور دردسرهای بیهوده فراهم کرده اند نامه ها به مسئولین ذیربط نوشته و ضمن محکوم کردن مواضع سران فتنه و ابراز ندامت از رفتارهای گذشته خواهان عفو و نادیده گرفتن خطاهای خود شده اند. یک منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: بررسی هایی روی نامه افرادی که فریب سران فتنه را خورده و بدون غرض وارد برخی حوادث خیابانی شده اند صورت گرفته و بزودی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و محکومان مشمول لطف نظام قرار خواهند گرفت.

 غیبت وزیر اقتصاد در طرح هدفمند کردن یارانه ها

وزیر اقتصاد و دارایی در بحث هدفمند کردن یارانه ها با سیاست های دولت همراهی مناسبی ندارد. در شرایطی که دولت دهم آماده اجرای بزرگترین جراحی در اقتصاد کشور با نام هدفمند کردن یارانه ها می شود و در این مسیر مسئولین اقتصادی دولت بیشترین وظیفه را برای روشن کردن افکار عمومی و رفع موانع اجرایی کار بر عهده دارند و باید حضور فعالی در عرصه رسانه ها و افکار عمومی داشته باشند اما واقعیت ها درباره وزیر اقتصاد و دارایی به گونه ای دیگر است. یک بررسی اجمالی در عرصه رسانه ها نشان می دهد که تماس رسانه ها برای مصاحبه با وزیر اقتصاد در بحث هدفمند کردن یارانه با مخالفت وزیر روبه رو می شود. از سوی دیگر وزیر اقتصاد که به طور طبیعی می بایست بزرگترین و موثرترین نقش را در توجیه افکار عمومی داشته باشد بزرگترین غایب این عرصه می باشد. در کنار دوری وزیر اقتصاد از حضور در رسانه ها، اخباری از منابع موثق می رسد که جناب وزیر در جلسات خصوصی از منتقدین جدی طرح هدفمند کردن یارانه هاست و نسبت به اصل اجرای آن از سوی دولت ابراز تردید کرده و موفقیت آمیز بودن طرح را زیر سئوال می برد که انتظار می رود شخص وزیر اقتصاد به این ابهامات و عدم حضور موثر خود در توجیه افکار عمومی پایان دهد و در اجرای این کار مهم دولت مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرد.

تصمیمات جلسه کروبی ومیر حسین

کروبی ومیر حسین برای تکرار دروغ های بزرگ سال گذشته خود تقاضای مجوز جهت تجمع کردند شنیده های موثق حاکی است که میر حسین صبح دیروز به منزل کروبی رفته تا برای ایام سالگرد رحلت حضرت امام وچگونگی حضور در مرقد امام راحل البته در فضایی بدون حضور مردم وهمچنین فراهم کردن آشوب طلبی در ایام سالگرد انتخابات چاره جویی کنند.اخباردرز کرده از این ملا قات حاکی است طرفین گلا یه های فراوانی از خاتمی کرده ومعتقدند خاتمی در حال دور زدن آنها وزد وبند برآمده است.دراین جلسه نامه ای از سوی کروبی وموسوی تهیه وامضا شد تا برای استانداری تهران ارسال شود تا در سالگرد انتخابات مجوز راهپیمایی به این حضرات داده شود تا مجددا فرصت پیدا کنند تا دروغ های بزرگ واتهامات اثبات نشده پارسال خود را امسال هم تکرار کنند دراین جلسه بحثی شده که باید به زیارت مرقد امام هم برویم تا خود را ارادتمند امام معرفی کنیم اما موسوی وکروبی از خشم واعتراض مردم علا قه مند به امام ونظام که این روزها در حرم امام حضور دارند نگران بودند لذا قرار گذاشتند که بعد از14  خرداد که حرم امام کاملا _ خلوت می شود به دور از چشم مردم به حرم امام خمینی بروند وعکس وفیلمی برای ثبت در تاریخ تهیه کنند.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع

 ***  شرکت "نستله" بار دیگر مورد توجه بعضی نشریات دانشجوئی و سایت‌ها قرار گرفته و از اینکه مسئولان مربوطه با عرضه محصولات این شرکت در بازارهای ایران برخورد نمی‌کنند شاکی هستند. سایت جهان به نقل از یک خبرنامه دانشجوئی نوشت: شرکت "نستله" صهیونیستی است و علاوه بر شیر خشک، اخیرا آب معدنی، نسکافه و قهوه نیز با این مارک به فروشگاه‌های شرکت‌های دولتی کشور سرازیر شده‌اند.

***  رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از بانوی سرافراز ایرانی که پیش از ظهر دیروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به حضور چهار زن در هیات دولتش (دو معاون، یک مشاور و یک وزیر زن)، گفت: هرگاه کاری را به این همکاران سپردم، خیالم راحت است که به درستی انجام می‌شود. به گزارش شفاف به نقل از خبر آنلاین، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به حاضران اعلام کرد: مطمئن باشید اگر بخواهم همکاری را در کابینه تغییر دهم، قطعا یک زن را جایگزین او خواهم کرد. گزارش این همایش، بطور زنده از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

***  در ادامه کارشکنی‌های اخیر دولت آذربایجان مبارزه با فرهنگ تشیع و ایجاد محدودیت برای شیعیان، به دستور وزارت فرهنگ این کشور، تعدادی از کتاب‌های شیعی و به خصوص رساله ‌های علمیه مراجع تقلید ایرانی از کتابخانه‌های این کشور جمع‌آوری شدند همچنین خرید و فروش آنها در کتاب فروشی‌ها نیز ممنوع اعلام شد. به گزارش "ابنا" این اقدام در پی اعتراض مراجع تقلید به تصمیم دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر تخریب مسجد فاطمه زهرا(س)‌ی باکو و جلوگیری از تخریب آن صورت گرفته است. براساس این گزارش، حتی رساله عملیه مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی که خود اصالتا از شیعیان آن کشور بود و به همین علت مقلد و مرید فراوانی در آذربایجان داشته و دارد نیز ممنوع شده است. گفته می‌شود وزارت فرهنگ آذربایجان دلیل جمع‌آوری رساله‌های مراجع تقلید و هفت کتاب شیعی دیگر را مبارزه با تفرقه میان پیروان اهل سنت و تشیع در آذربایجان اعلام کرده است! شیعیان آذربایجان نزدیک به 99درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و یک درصد بقیه نیز از مسیحیان ارمنی مقیم آذربایجان هستند.

***  در پی اعتراض مردم به تعطیل شدن تنها بیمارستان مرکز شهر پلدختر، نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی اقدام روزنامه‌ها وخبرگزاری‌هائی که این خبر را منتشر کرده‌اند را حرکتی در امتداد جریان فتنه قلمداد کرد. خبر مربوط به این بیمارستان در تاریخ 5/3/89 در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید و تعدادی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز در روزهای بعد اقدام به انتشار آن کردند. امام جمعه پلدختر نیز در خطبه نماز جمعه به تعطیلی این بیمارستان اعتراض کرد.

*** خلیل الدلیمی، وکیل صدام حسین در مصاحبه با شبکه خبری العربیه ادعا کرد که مردم ایران، مجوس و کافر هستند و هیچ ارتباطی میان آنان، دین اسلام و تشیع وجود ندارد. به گزارش عصر ایران، وکیل دیکتاتور معدوم عراق که اخیرا کتابی با عنوان "خاطرات صدام حسین از زندان امریکایی" منتشر کرده است، ایران را به همکاری با امریکا در توطئه علیه عراق متهم کرد و گفت که ایران از انتشار کتاب او در عراق جلوگیری کرده است. شبکه خبری العربیه وابسته به عربستان سعودی، مدت زیادی است که بخش گسترده‌ای از برنامه‌های خود را به تبلیغات بر ضد ایران اختصاص داده و اخیرا این تبلیغات شکل نژادی بیشتری بخود گرفته است.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات