صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۱۶۸۳۲

طراحى فرمول رقابت مجازی / صالح اسکندری


توپ جمع کن‌هاى دوم خردادى وارد بازى شده‌اند وبا پاک کردن صورت مسئله واقعى رقابت درانتخابات آتى مجلس قصد دارند به اصطلاح ریزش‌هاى اصولگرایان را به اردوگاه خودجذب کنند. طراحان فرمول رقابت در کمیته جنگ روانى افراطیون دوم خردادى مصمم به تحویل فضاى انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهورى هستند. در واقع آ‌نها مى‌خواهند با ترسیم یک فضاى دو قطبی(موافقان دولت - مخالفان دولت) ویا تشکیل جبهه به اصطلاح واقع گرایى علیه اقتدارگرایى ! شرایط را به نحوى وانمودکنندکه گویى انتخابات ریاست جمهورى است و سپس با توسل به این فضاى کاذب ریزش‌هاى احتمالى اصولگرایان را زیرخیمه اصلاح‌طلبان جمع کنند. برخى از شنیده‌ها نیز حاکى از رایزنى دوم خردادى‌ها باتعدادى از اصولگرایان است که البته دست رد به سینه آنها زده‌اند واین پروژه تا کنون موفقیتى را در پى نداشته است.

این در حالى است که القاى چنین فضایى بازتاب شرایط طبیعى وواقعى رقابت نیست. کشور در آستانه انتخابات مجلس است ونه ریاست جمهوری. باید به درک عمومى احترام گذاشت وبا مقایسه منصفانه عملکرد مجلس هفتم با دوره‌هاى پیشین على‌الخصوص مجلس ششم فرصت یک انتخاب سالم و مصون از فضاسازى‌هاى مسموم را براى مردم فراهم نمود.

بررسى تطبیقى رفتار وممشاى مجالس ششم وهفتم کژتابى‌هاى کاذب را برطرف مى‌نماید وامکان یک انتخاب درست را به افکارعمومى مى‌دهد .

مجلس هفتم تنها در بعداقتصادى با تکیه بر رشد عدالت محور ، رفع موانع تولید، سالم‌سازى محیط کسب وکارومبارزه بافقر وفساد وتبعیض توانست همراه با دولت نهم در صورت بندى وتصویب قوانین ضمن یک تشریک مساعى جدى کارنامه درخشانى را از خود به جا بگذارد.در واقع مجلس هفتم در کانون فرایند تصمیم‌سازى‌هاى کلان قرار دارد وبرخلاف برخى دوره‌ها صرفادرپى مشروعیت بخشى به تصمیماتى که درجاى دیگرى گرفته شده نیست. برخى ازاقدامات کوتاه مدت و بلندمدت مجلس هفتم به شرح زیر است:

1-تثبیت دو ساله قیمت حامل انرژى

2- دو برابر کردن دریافتى مددجویان کمیته امدادوبهزیستی

3- ساماندهى حمل ونقل عمومى درقالب تبصره13

4- منطقى کردن نرخ سودبانکی

5- الزام به افشاى اسامى مفسدان اقتصادی( اصلاح ماده 182 قانون مدنی)

6- رسیدگى به اموال مسئولین

7- اجراى سیاست‌‌هاى کلى اصل 44 در رقابتى کردن محیط اقتصادی

8- الغاى انحصارات وامتیازات دولتی

9- طراحى سازوکار توزیع سهام عدالت

10- قانون مدیریت خدمات کشورى براى اصلاح نظام ادارى و بوروکراسى بر مبناى عدالت

و...

البته نمى‌توان منکر برخى از کاستى‌ها از قبیل تورم وگرانى فزاینده در کشور بود اما نباید فراموش کرد که تشدید فعالیت اقتصادى وجهش‌هاى بزرگ معیشتى بویژه درمناطق محروم وروستاها هزینه بر است. اگر خواستار افقى روشن براى کشور وفرزندانمان هستیم باید ظرفیت تحمل سختى‌ها را در خودمان افزایش دهیم .

کشور با یک آهنگ پرشتاب در حال تکمیل زیرساخت‌هاى اقتصادی، اجتماعى ،‌فرهنگى و ... است وتمام شاخص‌ها و آمارها حکایت از آ‌ینده‌اى روشن درافق چشم انداز بیست ساله دارد. به‌عنوان نمونه عمر به بهره‌بردارى رسیدن پروژه‌هاى عمرانى قریب به دو سال کاهش یافته و آثار سوء تورم آن به مرور در حال کاهش است. پیشرفت‌هاى فوق‌العاده علمى درسال‌هاى اخیر بیانگر اهتمام ویژه دولت ومجلس اصولگرا به مقوله تولید علم وتقویت کرسى‌هاى نظریه‌پردازى است . همراهى مجلس هفتم با دولت نهم در سیاست خارجى دوره درخشانى را در دیپلماسى جمهورى اسلامى رقم زده وضمن تشنج زدایى عملى در منطقه، دشمنان فرا منطقه‌اى ایران را به موضع انفعال کشانده است.

اما از بازخوانى جعبه سیاه مجلس ششم چیزى جز نطق‌هاى مخرب افراطیون دوم خردادی، تشنج‌آفرینى در داخل وتنش زدایى بادشمنان در خارج، همراهى و هم صدایى با اپوزیسیون خارج نشین ، تهدید خروج از حاکمیت ، تحصن و... چیزى دیده نمى‌شود اما آیا واقعا بلوغ سیاسى مردم این اجازه را به آنها خواهد دادمجددا به روزهاى تلخ برگردندکه منافع ملى ومصالح کشور به ثمن بخس توسط افراطیون دوم خردادى فروخته مى‌شد.

در نهایت به نظر مى‌رسد هدف کمیته جنگ روانى افراطیون دوم خردادى از تحویل رقابت طبیعى مجلس هشتم و تدارک جبهه موافقان علیه مخالفان دولت فرافکنى مشکلات داخلى وممانعت از رونمایى و یا بازخوانى کارنامه عملکرد مجلس ششم است. این درحالى است که افکار عمومى بهتر از هر جریان دیگرى در درک واقعیت‌ هاى فضاى سیاسى کشور پیشگام است وحافظه مردم به این سادگى پاک نخواهد شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات