تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۲۳۳۴۱

نطق قبل از دستور مرضیه حدیدچی (دباغ)


سرویس خبر ـ سیاسی:
مرضیه حدیدچی دباغ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطعی که رهبر انقلاب، ریاست جمهور، ریاست شورای مصلحت، ریاست قوه قضائیه و ریاست مجلس، عمل کردن به قانون و قانون‌مند شدن را متذکر می‌شوند، چگونه است که وزارت خارجه و وزارت اطلاعات و دولت ندانند چه باید بکنند و چند نفر معلوم‌الحال با ایجاد اختلال و اغتشاش باید سیاست خارجی و داخلی را روشن کنند؟
وی روز گذشته ‌در نطق پیش از دستور خود ضمن بیان مطلب افزود: فرقانیها هم که پاره تن امام، شهید استاد مطهری (رضوان‌الله تعالی علیه) را به شهادت رسانیدند، می‌گفتند: برداشت ما از نهج‌البلاغه این بود؟ گروهی دست به قتل می‌زنند و گروهی به سرویس توریست‌ها حمله می‌کنند و متاسفانه خود را به دروغ از پیروان شهید بزرگی چون نواب رحمة‌الله علیه می‌خوانند.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: این همه بگو مگو و هتک حرمت یکدیگر می‌کنیم و با القاب زشت و منتسب کردن یکدیگر به نسبت‌های ناروا قلب امام زمان را به درد می‌آوریم. ما از انقلاب کردن چه می‌خواستیم؟ آیا تحمل آن همه شکنجه و زندان و فراق خانواده و درد و رنج سالهای سال جنگ با طاغوت و ناظر شهادت اطرافیان و دوستان دور و نزدیک بودن، برای رسیدن به پست یا مقام یا درجه یا ثروت... و امثاله بود؟ که می‌توانم به جرأت قسم یاد کنم که هدف، هیچیک از اینها نبوده، بلکه هدف رهایی اسلام عزیز از غربت و رهانیدن مظلومان تحت ستم زمان، از یوغ استثمار و استعمار اجانب و احیای جامعه‌ای بود که آزادگان بتوانند تحت لوای اسلام و ولایت فقیه رشد کرده، تکامل یابند.
وی اضافه کرد: بنده خاضعانه از رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله و مراجع بزرگ سلمه‌الله و علماء اعلام درخواست می‌کنم، مسئولین و سران این سلائق را بخواهند و نصیحت کنند که هیچ فرد و گروهی مجاز نیست که برداشتهای خود از اسلام را عین اسلام تلقی و برداشتهای سایر افراد و گروهها را برخلاف دین و شریعت معرفی نماید. همینطور هیچ فرد و گروهی اجازه ندارد که سلیقه گروه و حزب خود را به عنوان عین دین و اسلام معرفی نماید.
خانم دباغ تصریح کرد: برداشتهای گروههای مختلف هم نباید عامل تنازع، کشمکش و خدای ناکرده، برخوردهای غیر اصولی شود. آنچه مهم است اینکه برداشت‌های مختلف در روندی سالم و سازنده و در محیطی امن و صمیمی و گفت‌و‌گوهای دوجانبه به تکامل فکری و فرهنگی و اصلاح برداشت‌ها منجر شده و آرامش فکری و روانی جامعه را فراهم سازد، به داد اسلام و نسل جوان انقلابی برسید و برای رضای خدا و هدایت جوانان و آرامش ملت بزرگ و ایثارگرمان دست از برداشتهای سلیقه‌ای و گروهی برداریم و یک صدا گوش به فرمان رهبر عزیز انقلاب و مراجع و مربیان جامعه بدهیم و به خواست مردم احترام بگذاریم.
وی با اشاره به تصویب پیشنهاد گفت‌و‌گوی تمدنهای آقای خاتمی در سازمان ملل گفت: در عین حالی که رئیس‌جمهور محترم، سال 2001 را به عنوان سال گفت‌و‌گوی تمدنها مطرح فرمودند و به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل نیز رسیده است، در صورتی که دولتهای جهانخوار در طی سالهای پس از انقلاب با ترسیم چهره خشن و بی‌منطق از ایرانیان با فرهنگ و تمدن‌آفرین، سعی در مشوه جلوه دادن انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند، این افتخار بزرگ نصیب ایران و ایرانیان و انقلابیون مسلمان شده است، تا چهره‌ای روحانی و فرهیخته و جهان سومی، راهکاری اصولی در جهت حل معضلات در پیش پای جامعه جهانی قرار دهد و بر ماست که در داخل کشور و در بین جناح‌های گوناگون با دامن زدن به بحث و گفت‌و‌گو و مناظره و مباحثه و گسترش فرهنگ گفت‌و‌گو، چهره اصیل و واقعی خود را به جهانیان نشان دهیم و اجازه ندهیم اینگونه برخوردها باعث گردد که عده‌ای جرأت پیدا کرده از این بازار آشفته سوء استفاده کنند اینها چه کسانی هستند که کاتولیک‌تر از پاپ شده‌اند؟ خود فتوا می‌دهند و اجرا می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات