تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۲۵۰۵۳
رییس‌جمهور در دیدار عضو کمیته دائمی رهبری حزب کمونیست چین:

امروز پس از گذشت 40 سال، افق تازه‌ای در روابط بین تهران ـ پکن ایجاد شده است


رییس جمهور همزمان با چهلمین سالگرد برقراری روابط بین تهران - پکن با هه گوچیانگ عضو کمیته دائمی رهبری حزب کمونیست چین، دیدار و در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان و همچنین روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه) در دیدار هه گوچیانگ با اشاره به چهلمین سالگرد برقراری روابط بین تهران- پکن اظهار داشت: امروز پس از گذشت 40 سال افق تازه ای در روابط بین دو کشور ایجاد شده است که همین امر تحولات مثبتی را به نفع دو ملت و ملت های منطقه رقم خواهد زد.
وی با اشاره به قرابت تاریخی بین دو کشور، گفت: امروز علاوه بر روابط تاریخی و دیدگاه های مشترک، شرایط ایجاب می کند که سطح همکاری ها بین تهران ـ پکن گسترش یابد، زیرا افزایش سطح همکاری ها به نفع منافع دو کشور و ملت های منطقه است.
دکتر احمدی نژاد افزود:جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور چین ندارد و باید تلاش شود این روابط در سطح بین الملل نیز افزایش یابد.
وی در ادامه به برخی موانع موجود در سرمایه گذاری بین دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با برداشتن موانع موجود،می توانیم به اهداف مشترکی که دو کشور بر روی آن هدفگذاری کرده اند که مهمترین آن افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری تا 100 میلیارد دلار است، هر چه سریعتر دست یابیم.
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: امروز می توانیم در زمینه های گوناگون از جمله فناوری ، انرژی ، فناوری فضایی و گردشگری، همکاری های بین دو کشور را بیش از گذشته افزایش دهیم .
رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز ایران و چین در یک جبهه مشترکی قرار دارند ، گفت: امروز دشمنان مشترک دو کشور نمی خواهند که ملت های ما پیشرفت کنند در حالیکه ایران و چین دارای تمدن و فرهنگ تاریخی و غنی هستند و هیچ وقت به دنبال منابع سایر کشورها نبودند، اما دشمنان ما با لشگر کشی به سایر کشورها به دنبال پر کردن جیبهای خود از سرمایه و منافع سایر کشورها بوده و هستند.
دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: امروز باید دست به دست هم دهیم و در راستای پیشرفت ملت هایمان حرکت کنیم، زیرا آینده متعلق به ملت های ما هست.
رییس جمهور در ادامه به نظم ناعادلانه حاکم بر جهان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی چند کشور به دنبال آن هستند که اراده خود را بر سایر کشورهای جهان تحمیل کنند که این امر به ضرر تمامی کشورهای جهان خواهد بود، بنابراین باید تلاش کنیم تا این نظم اصلاح شود زیرا در غیر این صورت، فرصت پیشرفت از همه کشورها و ملت های مستقل و آزادی خواه گرفته خواهد شد.
با یک نگاه استراتژیک به دنبال افزایش همکاری با ایران هستیم
هه گوچیانگ عضو کمیته دائمی رهبری حزب کمونیست چین نیز در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن روابط بین دو کشور گفت: چین با یک نگاه استراتژیک به دنبال افزایش همکاری های خود با ایران است، زیرا افزایش این همکاری ها بین دوکشور علاوه بر دو ملت به نفع کشورهای منطقه است.
وی با تاکید بر اینکه روابط دو کشور از گذشته تا به امروز روابط مثبت و سازنده بوده است ، گفت : امروز پس از گذشت 40 سال از برقراری این روابط دستاوردهای بسیار خوبی نصیب هر دو کشور شده است و باید تلاش شود سطح روابط در تمامی زمینه ها گسترش یابد.
عضو کمیته دائمی رهبری حزب کمونیست با بیان اینکه کشورش ، جمهوری اسلامی ایران را دوست صمیمی و شریک تجاری خود محسوب می کند، گفت: باید تلاش شود تا سطح همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور هر چه بیشتر افزایش یابد و با توجه به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه، چین بدنبال افزایش همکاری های خود در زمینه های مختلف از جمله راه ، سد ، مخابرات و انرژی با تهران است.
وی تاکید کرد: دولت چین همواره گسترش روابط خود با ایران را از اولویت های کاری خود قرار داده است، چون مطمئن هستیم این روابط به نفع تمامی کشورهای منطقه خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات