صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۶۸۰۰۰

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3913 شنبه 21 تیر ماه 1393


سرمقاله

تنها راه توقف تهاجمات به غزه!

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در پنجمین روز، با شدت تمام ادامه دارد. آن طور که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرده، ارتش این رژیم نامشروع تاکنون بیش از هزار نقطه را در غزه هدف قرار داده است. حاصل این تهاجم وحشیانه، شهادت 118 فلسطینی و جراحت بیش از 850 نفر بوده است. بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی آن‌ها بیش از 600 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند. این تهاجم ددمنشانه علیه مردم مظلومی که در محیط بسیار کوچک جغرافیایی (360 کیلومتر مربع) سکونت دارند، نشانه عمق کینه سران رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینیان است. شاید علت اصلی این کینه‌ورزی که در شکل شعله‌های آتش ظاهر شده و هستی فلسطینیان را می‌بلعد، روحیه مقاوم و تسلیم‌ناپذیر این ملت باشد. زمانی که سران رژیم صهیونیستی با تمام توان و به کارگیری همه تسلیحات و با حمایت ظالمانه کشورهای غربی و به‌ویژه شیطان بزرگ و در سکوت و بی‌تحرکی کشورهای عربی با آزادی کامل بارها و بارها غزه به ظاهر کوچک؛ اما سربلند را زیر آتش کینه و خشم می‌گیرند و در مقابل، رشادت و مقاومت محکم می‌بینند، بسیار عصبانی و خشمگین می‌شوند و به‌شدت احساس حقارت و ذلت می‌کنند و برای آرام ساختن روح پلید و مجروحشان دوباره و چندباره دست به جنایت می‌زنند تا شاید وضعیت را تغییر دهند؛ اما بر خلاف انتظارشان باز هم با کوه مقاومت و ایستادگی فلسطینیان مظلوم و بی‌دفاع مواجه می‌شوند؛ اینجاست که خوی حیوانی صهیونیست‌ها به اوج می‌رسد و منازل مسکونی، مساجد و حتی بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند و در کمال قساوت و بی‌رحمی به قتل‌عام زنان و کودکان روی می‌آورند. اگر افزایش روزافزون این جنایات ضدانسانی اندک تحرکی را در سازمان ملل و جنبش عدم تعهد و... ایجاد کرد که تاکنون نتیجه‌ای برای فلسطینیان نداشت، افزایش تهاجمات موشکی نیروهای مقاومت و هدف قرار دادن شهرهای مناطق اشغالی فلسطین و به لرزه درآوردن زمین در زیرپای مقامات رژیم صهیونیستی و برهم خوردن نشست خبری نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و فرار وی به پناهگاه، نشان داد که در معرکه فلسطین همچنان مقاومت و دادن پاسخ‌های دندان‌شکن به دشمن صهیونیستی کارگشا است و چنانچه مقاومت و تهاجم نیروهای مقاومت با وجود خساراتی که مردم متحمل می‌شوند، ادامه یابد، دیری نخواهد گذشت که حامیان بین‌المللی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی اجتماعی رژیم جنایت‌پیشه صهیونیستی دست به کار می‌شوند و تقاضای آتش‌بس و مصالحه می‌کنند؛ پس برای به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی و متوقف ساختن حملات ددمنشانه آن و جلوگیری از کشتار بیشتر فلسطینیان بی‌پناه باید حجم حملات موشکی به مراکز اصلی صهیونیستی را افزایش داد و این، بزرگ‌ترین ابزار بازدارندگی نیروهای مقاومت است.

 

ترجمه

ایران حامی حماس در جنگ غزه

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی نشریه تایم 12 ژوئیه 2014 (21 تیر) در مقاله‌ای به حمایت‌های ایران از حماس پرداخت و نوشت: مقامات می‌گویند ردپاهای ایران در تأمین و تقویت توان راکتی حماس مشهود است. درگیری اخیر میان اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و حماس سبب شده که مقامات آمریکایی و اسرائیلی بار دیگر به نقش کلیدی ایران اذعان کنند. ادرویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، روز جمعه گفت «عامل تقویت و پشتیبانی حماس کیست؟... این ایران است که نقش‌آفرینی می‌کند.» مقامات آمریکایی و اسرائیلی مدت‌هاست ایران را به تأمین و تقویت توان موشکی حماس از جمله برخی از موشک‌های دوربرد متهم می‌کنند که در حال حاضر حماس از آن‌ها علیه شهرهای اسرائیل استفاده می‌کند.

در ادامه مقاله آمده است: ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا، می‌گوید: «ایران همچنان هر آنچه که می‌تواند، برای ارسال راکت به غزه انجام می‌دهد... ایران به طور مشخص حامی حماس است و جهاد اسلامی کاملاً تحت مدیریت ایران است.» (جهاد اسلامی گروهی شبه‌نظامی و کوچک‌تر از حماس است که در غزه فعال است.) موج کنونی خشونت پس از کشته شدن چند نوجوان (سه اسرائیلی و سپس یک فلسطینی) آغاز شد که به نظر می‌رسد افراط‌گرایان دو طرف به چنین اقداماتی دست زده‌اند. به طور گسترده‌تر، این مسئله محصول کشمکش تاریخی میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست؛ اما این مسئله، بخشی از خشونت و جنگ سردی است که میان اسرائیل و ایران جریان دارد. ایران همواره تسلیحات شبه‌نظامیان فلسطینی را تأمین کرده ‌است. ایران راکت‌ها را از طریق کشتی به سودان منتقل می‌کند و سپس از آنجا به صحرای سینا می‌برند و سپس از طریق تونل‌های زیرزمینی مخفی به غزه قاچاق می‌شود. از زمان‌ قدرت‌یابی حماس در غزه در سال 2007، اسرائیل این باریکه را تحت محاصره خود درآورده است. حماس احتمالاً از ایران به دلیل ارسال برخی از خطرناک‌ترین راکت‌هایی که این هفته به اسرائیل پرتاب کرد، سپاسگزار است. به نظر می‌رسد این راکت‌‌ها ام-3025 باشد که برد آن صد مایل است. این راکت‌ها می‌تواند شهرهای شمالی اسرائیل را تهدید کند.

در پایان مقاله آمده است: خبر و تحول خوشایند برای اسرائیل این است که قاچاق تسلیحات برای حماس از زمان کودتای نظامی تابستان گذشته در مصر دشوارتر شده است. رژیم عبدالفتاح السیسی که به‌شدت مخالف حماس است، عمده تونل‌های متصل به غزه را بسته است. حماس برای تسلیحات خود تنها به خارج وابسته نیست. سفیر اسرائیل روز جمعه گفت: «بسیاری از راکت‌ها ساخت داخل غزه است.» با وجود این، به گفته مقامات اسرائیلی، حتی در مورد راکت‌های ساخت داخل غزه نیز ردپاهای ایران مشهود است. یک مقام سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل ماه ژوئن گفت که «ایران منبع اصلی فناوری برای چنین تلاش‌هایی است.» نشانه‌ای مبنی بر نیت اسرائیل برای اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران وجود ندارد؛ اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که اسرائیل از چنین کشمکش‌هایی برای نشان دادن جدی بودن تهدید ایران به‌ویژه برنامه هسته‌ای آن استفاده می‌کند.

اخبار و تحلیل‌ها: مشکل رژیم صهیونیستی در مقابله با فلسطینیان، حمایت‌های ایران نیست؛ بلکه توانمند شدن گروه‌های فلسطینی در ساخت موشک است؛ همان‌طور که سفیر رژیم صهیونستی اذعان داشته که بسیاری از راکت‌ها، ساخت داخل غزه است. صهیونیست‌ها باید می‌دانستند که تداوم کشتار مردم بی‌دفاع فلسطینی در نهایت به تقویت نظامی گروه‌های فلسطینی منجر می‌شود که همین‌گونه نیز شد.

 

اخبار

خدا به ما دستور جهاد با اسرائیل را نداده است!

1- گروهک تروریستی داعش در مورد عدم جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: خداوند در قرآن به ما دستور جهاد با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و یهود را نداده است. پایگاه خبری «المصری الیوم» در این باره گزارش داد؛ صفحه توئیتر داعش در پاسخ به پرسش بسیاری از کاربران درباره اینکه چرا داعش، فرزندان عراق و سوریه را می‌کشد؛ اما با اسرائیل وارد جنگ نمی‌شود، نوشت: «جواب شما در قرآن است که منافقان را دشمن نزدیک شما و بدتر از کافران می‌داند.»

جواب شما نزد صلاح‌الدین ایوبی و نورالدین زنگی است که پیش از بیت‌المقدس با شیعیان در مصر و شام جنگیدند و وقتی از صلاح‌الدین پرسیدند «چرا با شیعیان می‌جنگی و صلیبی‌های اشغالگر قدس را رها می‌کنی؟»، جواب داد: «وقتی کمر برای جنگ با شیعه بسته‌ام، با صلیبی‌ها نمی‌جنگم.» در ادامه این توجیهات و دروغ‌پردازی‌های داعش آمده است: «ما تا این بت‌ها را نشکنیم که عین استعمارگران هستند و بر سرنوشت جهان اسلام حکومت دارند، نمی‌توانیم بیت‌المقدس را آزاد کنیم.» این گروهک تروریستی که با هدایت و حمایت کامل جبهه عبری- غربی-عربی به جنایات خود علیه مسلمانان (چه شیعیان و چه اهل سنت) ادامه می‌دهد، تلاش کرده است تا با انتشار این مطلب، سکوت خود را در مقابل نسل‌کشی فلسطینیان به دست اسرائیل توجیه کند؛ اما این گونه پاسخ‌های دروغین هرگز نتوانسته افکار عمومی مسلمانان را قانع کند و روز‌به‌روز بر نفرت مردم منطقه از جریان‌های تکفیری افزوده شده و ماهیت شیطانی و ضد اسلامی این گروهک‌های تروریستی بیشتر آشکار می‌شود.

 

اخبار کوتاه

1- بیش از سه‌چهارم اعضای کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به اوباما خواستار مشورت با آن‌ها در مذاکرات هسته‌ای ایران شدند و تأکید کردند که کاهش تحریم‌های تهران در درازمدت نیازمند دریافت مجوز از کنگره است. به گزارش رویترز، در این نامه ادعا شده است: «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی آمریکا و متحدان ما به شمار می‌رود. در حالی که ضرب‌الاجل روز ۲۰ ژوئیه برای دستیابی به «توافقی جامع» برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای در حال نزدیک شدن است، ما خواهان مشورت وسیع با کنگره درباره بسته کاهش تحریم‌ها هستیم که ممکن است در قرارداد نهایی گنجانده شود»! 342 نماینده از مجلس ۴۳۵ نفره نمایندگان آمریکا نامه به باراک اوباما را امضا کرده‌اند.

2- یک صهیونیست با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود از حضور ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی در ساحل برای تماشای بمباران غزه خبر داد. وی نوشت: «با هر بمبی که به غزه اصابت می‌کند، صهیونیست‌ها دست می‌زنند و شادی می‌کنند»!

3- حجت‌الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور، گفت‌وگویی تفصیلی با ماهنامه ۴۲ داشت. وی در بخشی از این گفت‌وگو گفت: «بدنه اصلاح‌طلب سهم‌خواهی دارد. من در استان‌ها می‌بینم که هنوز مطالبه دارند و مدیریت می‌خواهند. اصلاح‌طلبان باید بدنه خودشان را اصلاح کنند و بدانند این دولت روحانی است و نه خاتمی.»وی در ادامه به رئیس‌جمهور توصیه کرد: «روحانی باید سعی کند عصبانی نشود و اعتدال را حفظ کند و مطمئن باشد زمان به نفع روحانی و به ضرر رقبای اوست. این وعده امید را که به همه داده است، باید به خوش هم بدهد که پیروز است. من علایم عصبانیت را نمی‌بینم. البته دوبار عصبانی شد. یکبار در دانشگاه به منتقدان گفت بی‌سواد؛ البته مسلط به کار خودش است و تا حالا از کوره در نرفته است. می‌خواهند او را در تله بیندازند.»

4- آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، جمعه در برنامه شناسنامه در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «ما به عنوان هیئت‌رئیسه خبرگان تلاش کردیم که آقای هاشمی را از محدوده فتنه دور نگه داریم خود من التماس‌ها به ایشان کردم و تذکرات فراوانی به ایشان داده شد که علیه فتنه‌گران موضع‌ بگیرند و این مقدار تأثیر در نامزد نشدن ایشان داشت.»

5- پایگاه خبری ایلاف وابسته به گروهی از مخالفان رژیم سعودی درباره علت حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان عراق نوشت: روابط اسرائیل [رژیم‌صهیونیستی] با کردها براساس «دشمن دشمنم دوستم است» شکل گرفته است.

از نگاه اسرائیلی‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی و نوع پراکندگی‌ای که کردها در منطقه خود دارند، بهره‌برداری از آن‌ها مفید و در عین حال آسان است. اسرائیلی‌ها حتی معتقدند که تشکیل کشور مستقل کردی به مثابه «ذخیره‌ای استراتژیک و طراز اول برای اسرائیل» محسوب می‌شود. «عوفرا بنجیو» در این باره می‌گوید: «شکل‌گیری کردستان مستقل باعث تضعیف کشورهای متعددی که با اسرائیل دشمنی تاریخی دارند مثل عراق و سوریه و ایران می‌شود.»           

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات