حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۵۶

فیلمی که صاحبان اصلی اش به تماشای آن نشستند

« خاکستر و برف» فیلمی که به موضوع مادرانی پرداخته است که به ندای حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و با تشویق فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده می کردند.
پایگاه بصیرت / سعید نوروزی پور

حماسه وجهاد/ اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفت.

مادرانی همچون مادر شهید منصوری، مادر شهید صبوری و مادرانی که در هشت سال جنگ نابرابر بدون هیچ چشم داشتی پاره تن خود را برای دفاع از کشور به خط مقدم می فرستادند.

فيلم سينمايى خاكستر و برف گوشه ای ازاین شهامت، شجاعت و صبر مادران شهد ا به تصویر کشیده است.

آیین اكران فيلم سينمايى خاكستر و برف ويژه مادران شهيد منطقه١٧تهران برگزار شد، اين فیلم با استقبال گرم مادران و خانواده هاى شهدا مواجه شد.

اين مراسم باحضور عوامل فيلم از جمله روح الله سهرابى كارگردان، فرهادگلى تهيه كننده، سيد مرتضى مصطفوى نويسنده، سيامك اديب بازيگر این فیلم برگزار شد.

دردقايق پايانى فيلم حاضران تحت تأثيرقصه و روايت فيلم قرارگرفتند و مادران شهدا به یاد فرزندانشان اشک می ریختند، فضا معنوى و تأثيرگذار شد بود، چنانكه با شروع تيتراژ پايانى چند تن از مادران شهدا روى صحنه حاضرشده و درباره فيلم و زندگى خود و شهادت فرزندانشان مطالبى بيان كردند و حاضران كه با قصه و داستان شهادت جوانان میهنشان آشنا می شدند به شدت تحت تأثير بيان خاطرات و درد دلهاى آنان قرارگرفته و برای چشم انتظاری این مادران اشک می ریختند.

من از پسرم راضی هستم، از خدا میخواهم او از من راضی باشد

بعد از پایان فیلم مادر شهید منصوری که قصه فیلم برگرفته از زندگی او هست گفت: "من داودم را ازدست دادم تا مردم كشورم با آرامش زندگی کنند، تا امام از ما راضى باشد. من از پسرم راضى هستم و ازخدا مى خواهم كه داود هم از من راضى باشد."

نصرت شاه نظری مادر شهید منصوری كه در نقش خود در فيلم نيز ايفاى نقش مى كند با بغض وگريه گفت: "درست است من داودم را از دست دادم اما صدها و هزاران داود ديگر بدست آورده ام كه هميشه مرا شرمنده لطف و محبتشان مى كنند."

فیلم خاکستر و برف زندگی تک تک مادران شهدا را به تصویر کشید

مادر شهيد صبورى نيز با بغض وگريه از عوامل خاكستر و برف بويژه تهيه كننده و كارگردان فيلم تشكر كرد و گفت: "اين فيلم مى شود گفت زندگى تك تك ما مادران شهداى گمنام را نشان داد اما مادامى كه كسى خود فرزندش را ازدست ندهد متوجه سختى مادران شهيد نخواهد شد و خدا را شكر كه هنوز جوانانى هستند كه چنين فيلم هايى می سازند.

روح الله سهرابى کارگردان فیلم خاکستر و برف با اشاره به اینکه مخاطب امروز غرق درجامعه، روزمرگی و مسائل کم ارزش زندگی است گفت: فراموش نكنيم چه مسيرى را پشت سر گذاشته ايم تا به این نقطه برسیم.

فرهادگلى تهیه کننده فیلم سینمایی خاکستر و برف در ادامه افزود: خدا را شکر می کنم که این فیلم توانست ارتباط خوبی با خانواده معظم شهدا بخصوص مادران شهدا برقرار کند.

وی با ابراز گلایه از ارگان های مختلف تاکید کرد: تنها جایی که ما را در ساخت این فیلم حمایت کردند بنیاد روایت و سردار جباری بودند در حالی که هفتاد درصد از تولید این فیلم بر عهده من بوده است.

تهیه کننده فیلم خاکستر و برف در ادامه اضافه کرد: کار بسیار کوچکی در این حوزه صورت گرفته است و مسئولین بدانند با این شیوه‌ی حمایت از اینگونه فیلم ها هیچ تهیه کننده‌ای جرات ورود به چنین عرصه ای را نخواهد داشت.




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات