صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۴۱
سردار سلامی:

قدرت ما جوشان و درحال تصاعد است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز شتاب ما برای رشد قدرت دفاعی با نیازهای ما منطبق شده است گفت: نرخ تولید رشد قدرت دفاعی ما دقیقاً به روز است.
پایگاه بصیرت: جانشین فرمانده کل سپاه در همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با تبیین ابعاد امنیتی و دفاعی استحکام درونی قدرت ملی گفت: نظریه مبنایی و دکترین نظام سلطه برای تسلط بر جهان غلبه دادن منطق قدرت بر جریان امور است به این معنا که جهانی سلسله مراتبی از قدرت ساخته شده و تمامی مناسبات بین ملت‌ها و دولت‌ها در پرتو این ساختار قدرتمند معنا شود.
سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» با بیان اینکه منطق غرب برای تسلط بر جهان براین پایه است که حق همیشه با قدرتمندان است اظهار داشت: پروژه‌های ملت سازی امریکایی‌ها بر این مبنی استوار است که ساختمان شخصیت و هویت ملت‌ها توسط آنها تصویر شود، عدالت آنگونه معنا شود که آنها توصیف و تفسیر می‌کنند که در چنین منطقی به عنوان مثال مبارزه ملت مظلوم فلسطین برای دستیابی به حقوق از دست رفته خود تروریسم و کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها دفاع مشروع تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه از منظر غربی‌ها امنیت و دموکراسی چیزی است که تنها در غرب معنا پیدا می‌کند گفت:در این نگاه جهان غیر غرب تنها می‌بایست توسط مهره‌های دیکتاتوری که حافظان منافع غرب هستند اداره شود.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: از این منظر کشتار مردم هیروشیما و ناکازاکی توسط بمب‌های اتمی امریکا مفهومی عادی در گفتمان رایج در تحولات بین المللی است اما سایر کشورها نمی‌توانند از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند و این جهانی است که غرب تصویر می‌کند و همه ابزارهای خود را بکار می‌گیرد تا آن را بسازد.
سردار سلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در برابر این منطق امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی آمد تا این روند را فروپاشانده، نظم کهن را فروشکسته و قدرت را تحت فرمان عدالت، آزادی و استقلال قرار دهد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مبین این واقعیت است که قدرت باید از آن کسی باشد که بر حق است وقتی این دو منطق در مقابل هم قرار می‌گیرند آرایش جهانی فشرده‌ای علیه انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: روندهایی برای تغییر نقشه ژئوپلتیک جهان از سوی امریکا و متحدانش به ویژه در جهان اسلام برای تجزیه و تضعیف ملت‌ها و دولت‌ها و کشورهای مسلمان و نیز تخریب و عقب‌مانده نگاه داشتن آنها در ادامه روند مقابله با منطق انقلاب اسلامی شکل گرفت.
سردار سلامی افزود: از سوی دیگر روند به هم پیوستگی ژئوپلتیکی در جهان اسلام به منظور شکل گیری پیکر امت واحده توسط انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته که این دو روند متضاد تصویرگر منازعه راهبردی بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه در جهان می‌باشد.
وی با تأکید بر اینکه ما برای مقابله با این ائتلاف جهانی قدرت نیازمند قدرتمند شدن هستیم گفت:با مدل ضعف نمی‌توان بر استکبار جهانی پیروز شد.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه منطقی که انقلاب اسلامی به عرصه آورد جبران‌گرهایی است که موازنه‌ی تأثیر را به نفع انقلاب اسلامی به هم زده است، تصریح کرد: در مقطع کنونی قطب جدیدی از قدرت در جهان ظهور پیدا کرده که هم در ساحت ژئوپلتیکی عمل می‌کند، هم در عرصه‌ی امنیتی و میدانی ابتکار عمل را در دست گرفته و هم در صحنه سیاسی مبدع تحولات سیاسی نوین می‌شود و این قدرت، ناموازنه ی قدرت در ساحت فیزیک را شکل می‌دهد.
سرداری سلامی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان قطب جدید در قدرت منطقه تبدیل شده است گفت: تکیه گاه اصلی قدرت ما رهبری بود که با مدل ولایت فقیه توانست از این ملت شخصیتی آرمانی، انقلابی و کوچک شمارنده‌ی شوکت قدرت‌های بزرگ بسازد.
وی در ادامه با یادآوری اینکه اسلام منبع اصلی قدرت و عاشورا منشأ جوشش و حرکت ما است اظهار داشت:امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی دشمن را در میدان‌های وسیع در دور و نزدیک درگیر کرده و استکبار جهانی و امریکا در معکوس کردن روند پیشروی گفتمان انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده‌اند.
عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه با برشمردن ناکامی‌های متعدد توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و مقاومت تصریح کرد:امروز از نواز غزه تا لبنان، سوریه، عراق، ایران، بحرین و یمن جغرافیای مقاومت است و ظرفیت‌هایی که تحولات میدانی را مدیریت می‌کند در آنجا شکل گرفته است.
سردار سلامی در ادامه با بیان اینکه نرخ تولید رشد قدرت دفاعی ما به روز شده است گفت: ما درک کرده‌ایم که قدرتمند شدنمان بسیار ساده است؛ شتاب ما برای رشد قدرت دفاعی دقیقاً با نیازهای ما منطبق شده است.
وی تصریح کرد: آن قدر آزمایش‌ها و تست‌های عملیاتی در سیستم‌های دفاعی زیاد شده که ما برای جلوگیری از نظامی شدن فضای افکارعمومی از انتشار و رسانه‌ای شدن آن خودداری می‌کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد:در گذشته پرتاب یک موشک با برد کوتاه باعث شگفتی می‌شد اما امروز وقتی موشک دوربردی با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر را با دقت بالا آزمایش می‌کنیم و یا اینکه پهپادی با ۳۰۰۰ کیلومتر شعاع عملیاتی، عملیات تهاجمی انجام دهد دیگر برای ما شگفت انگیز نیست.
سردار سلامی تصریح کرد: امروز اگر پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از سوی قدرت‌های بزرگ به ما پیشنهاد شوند دیگر برای ما جذابیتی ندارند بدلیل آنکه مشابه و یا بهتر از آن را داریم.
وی در پایان با بیان اینکه امروز نظام، انقلاب و هواداران ما مانند یک قطب قدرت عمل می‌کنند و قدرت‌های استکباری به بازیگر عادی و یا حاشیه نشین تبدیل شده‌اند تأکید کرد:قدرت ما جوشان، لایزال و در حال تصاعد است و به یاری خدا این مسیر ادامه خواهد یافت.
منبع:فردا نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات