صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۲۴۵

تابلو سیاسی شنبه 7 آذر ماه 1394

تابلو سیاسی شنبه 7 آذر ماه 1394 word
تابلو سیاسی شنبه 7 آذر ماه 1394 pdf

جمع آوری سانتریفیوژها ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری ایسنا ، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان  در گفتگوی اختصاصی با روزنامه لوفیگارو فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا شما خواهید توانست به تعهدات خود در خصوص اجرای توافق هسته ای عمل کنید ، گفت: ما جمع‌آوری سانتریفیوژها از تاسیسات هسته‌ای‌مان را همان‌گونه که آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن اذعان کرده است ، آغاز کرده‌ایم و این فرآیند به مسیر خود ادامه می‌دهد.


زیارت اربعین عظیم ترین تجمع دینی جهان است
روزنامه 'هافینگتون پست' با انتشار مقاله ای تحت عنوان 'بزرگترین اجتماع دینی جهان' تاکید کرد که زیارت اربعین امام حسین(ع) بزرگترین تجمع دینی در جهان است و این باید در دایره المعارف ها ثبت شود. این مقاله می افزاید که د شمار زائران اربعین حسینی پنج برابر شمار حجاج بیت الله الحرام و به مراتب مهمتر از جشنواره بزرگ 'کوم میلا' هندوها است که سه سال یکبار برگزار می شود. در این مراسم 200 میلیون بسته غذایی در عراق طی مدت زیارت اربعین میان زائران توزیع می شود. نویسنده این مقاله مواردی را که موجب می شود از این مراسم در دایره المعارف ثبت رکوردها نام برده شود چنین بر شمرده است: بزرگترین تجمع انسانی، طولانی ترین سفره غذا در جهان، بزرگترین شمار داوطلبان برای حضور در یک واقعه. نویسنده همچنین با انتقاد تند از رسانه های غربی این سوال را مطرح می کند که چگونه یک تظاهرات کوچک در لندن یا راه پیمایی چند صد نفری در هنگ کنگ یا تجمع محدود در روسیه پوشش داده می شود، اما بزرگترین تجمع مسالمت آمیز بشری در جهان به درستی در سطح بین المللی پوشش داده نمی شود. نویسنده مقاله سوال می کند: آیا سیل خروشان زنان، مردان وکودکان را نمی بینید؟ در ادامه این مقاله آمده است: 'اگر می خواهید اسلام واقعی را بشناسید، باید به زیارت اربعین امام حسین (ع) بروید که مراسم و آیینی بی نظیر از ارزشهایی است که حضرت محمد(ص) برای مسلمانان به ارمغان آورده است'. نویسنده می افزاید: این مراسم تناقض آشکار اسلام با تروریسم و گروه های تکفیری که امام حسین (ع) را در عاشورا به شهادت رساندند نشان می دهد.

 ایتالیا شریک تجاری قابل اعتمادی برای ایران است
ایرنا / ریکاردو مونتی رئیس آژانس ایچه برای کمک به توسعه تجارت ایتالیا در خارج از این کشور با اشاره به سفر روز شنبه هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به ایران گفت: این بزرگترین هیات اقتصادی ایتالیا است که عازم ایران می شود. ایران در ماه های اخیر روشن کرده است که صرفا قصد خرید محصولات خارجی را ندارد و در پی یافتن شرکای قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری برای تولید در داخل کشور می باشد و ایتالیا در این زمینه می تواند برای ایران شریک خوبی باشد. وی افزود: کارآفرینان حاضر در این هیات بیشتر در بخش های مکانیک، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، خودرو و انرژی های تجدید پذیر و همچنین محیط زیست فعال هستند. وی گفت: در این ماموریت بزرگ اقتصادی قرار است بیش از 700 دیدار بین شرکت های ایتالیایی و ایرانی در تهران صورت بگیرد تا از این طریق بتوان گونه های مختلف همکاری، از سرمایه گذاری مشترک تا قراردادهای تجاری را به منصه ظهور رساند. گفتنی است که قرار است 178 شرکت، 20 انجمن و 12 گروه بانکی مجموعا متشکل از 370 نفر برای آغاز بزرگترین ماموریت اقتصادی ایتالیا در ایران به تهران سفر می کنند.


  پیروزی‌های پی‌درپی ارتش سوریه در لاذقیه و فروپاشی گسترده گروه‌های تروریستی
کمتر از یک ماه قبل که عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه آغاز شد، نیروهای ارتش سوریه توانستند دستاوردهای استراتژیکی کسب کنند و 20 کیلومتر از شهرک‌ها، روستاها، کوه ها، و تپه‌های مشرف بر حومه شمالی لاذقیه را همزمان با فروپاشی گسترده گروه های تروریستی بازپس گرفتند. ارتش سوریه امروز در حال ادامه پیشروی‌ها برای کامل کردن دستاوردها است. نیروهای ارتش سوریه به‌تازگی شهرک‌های "جب الغار"، "جب الأحمر"، "کتف الغنمه"، "کتف الغدر"، "الزینونه"، "الرشوانه"، روستای "المرعشیه"، "کتف الدبیبه"، روستای "الماموهیه"، تپه "المحروقه"، "کتف اسکندر"، تپه "حسونه" و تپه "سیریتیل" را به کنترل خود درآوردند. ارتش سوریه روز گذشته تپه "1112"را نیز به کنترل خود درآورد. این تپه نزدیک‌ترین منطقه به روستای "کبانه" مشرف بر شهرک سلمی که با شهرک ربیعه مرکز ثقل گروههای تروریستی به شمار می‌رود، می‌باشد. در این راستا یک فرمانده میدانی به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: دستاوردهای اخیر ارتش در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا با این دستاوردها، راه های امدادرسانی به تروریست ها از ترکیه به استان ادلب و حومه شمال غربی حماه قطع می‌شود و به تکمیل کردن محاصره شهرک سلمی کمک می‌کند. وی افزود: سرعت این عملیات منجر به فروپاشی گسترده تروریست ها شد و در نتیجه آنها نتوانستند در مواضع خود مقاومت کنند، حتی در برخی مناطق درگیری‌ها چندین ساعت بیشتر به طول نینجامید. حجم سلاحها و مهمات و تجهیزاتی که تروریست ها بعد از فرار از میادین نبرد از خود به جا گذاشتند، این امر را ثابت می‌کند.

  جزایر سه‌گانه ایرانی، جزایر صلح و برادری است
سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و باز پس گرفتن جزایر سه‌گانه ایرانی از انگلیسی‌ها به خلیج‌فارس سفرکرده بود در جمع رزمندگان و بسیجیان جزیره تنب بزرگ، گفت: رهبری عالمانه و فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری یکی از عوامل اصلی تغییر و ارتقاء جایگاه ملت ایران است. اگر ولایت نبود، انقلاب ما یا شکست می‌خورد و یا دچار انحراف می‌شد. وی افزود: ملت ایران پس از 200 سال از حاشیه روابط بین‌الملل به متن آمده است. رضایی با اشاره به‌ضرورت حفظ ارزش‌های انقلاب درزمینهٔ های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که ملت ایران را از حاشیه به متن آورد و به‌عنوان یک ملت بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان معرفی کرد. وی گفت: امروز خودمان تصمیم می‌گیریم و سرفرازانه در تعاملات جهانی مشارکت داریم. این‌که دوازده سال قدرت‌های جهان با ما سر یک میز بنشینند، بسیار مهم است و برای مردم و جوانانمان یک ارزش است که با پشتوانه مقاومت به‌دست‌آمده است. این‌که بر سرنوشت خودمان مسلط شده‌ایم، یک ارزش است. فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت موضوع جزایر سه‌گانه افزود: این جزایر برای همیشه ایرانی باقی می‌ماند و ازنظر تاریخی و دفاعی این موضوع برای ما بسیار مهم است. رضایی جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را، جزایر صلح و برادری نامید و گفت: دشمنان بدانند هر کس به کیان این ملت چشم طمع بدوزد، چشمش را کور خواهیم کرد.  

   واکنش ایران به ادعای برخی مقامات آمریکایی درباره حملات سایبری
 حسین جابری انصاری، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی در خصوص حملات سایبری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته قربانی حملات جدی سایبری نظیر استاکس نت بوده اما این حملات غیرقانونی را با حملات متقابل سایبری پاسخ نداده است. وی افزود: از دیدگاه ما فقدان یک نظام حقوقی کارآمد در عرصه بین المللی برای جلوگیری و ممنوعیت از چنین حملاتی یکی از کمبودهای جدی در این زمینه است. جابری انصاری افزود: ایران به عنوان یک کشور مسئولیت پذیر که در حال حاضر ریاست جنبش عدم تعهد را نیز برعهده دارد همواره به تدوین و تقویت ساز و کارهای بازدارنده بین المللی در این زمینه متعهد بوده و دیگر کشورها بویژه کشورهای عربی را نیز به همکاری و خودداری از اقدامات و حملات مخرب سایبری فرا می خواند. وی افزود: متاسفانه عملکرد برخی از کشورها در این رابطه سازنده نبوده و به هنجارهای بین المللی آسیب زده است.


ایران بزرگترین قدرت موشکی غرب آسیا
در بخشی از گزارش اندیشکده آمریکایی «هریتیج» در مورد شاخص‌های تهدیدکننده آمریکا آمده است: ایران عضو رژیم کنترل فن‌آوری موشکی نیست و به همین دلیل به راحتی اقدام به گسترش موشک‌های بالستیک، هدایت شونده  و ظرفیت‌های فضایی خود می‌کند. اگر‌چه زرادخانه موشکی ایران به طور عمده تهدیدی علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه است اما این کشور حتی می‌تواند برد موشک‌هایش را تا قاره آمریکا افزایش دهد. در ارزیابی ژانویه 2014 وزارت دفاع آمریکا از توان نظامی ایران ذکر شد که این کشور توسعه فن‌آوری‌هایی دقیق که بتواند بر اساس آن به موشک‌های برد بلند و کلاهک هسته‌ای دست یابد را ادامه می‌دهد. ایران اینک بزرگترین قدرت موشکی بالستیک آماده را در خاورمیانه دارد. همچنین انگیزه لازم را در زمینه توسعه پرتابگر‌های فضایی، موشک‌های برد بلندتر منجمله موشک‌های قاره پیمای بالستیک (ICBM) دارد. ایران بزرگترین میزان موشک‌های مستقر در خاورمیانه را دارد و شاکله توان موشکی اش را موشک‌های سطح به سطح  «شهاب» شکل می‌دهند. 

هدف قراردادن جنگنده های روسی عمدی بوده است
 عمران الزوبی در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" خاطرنشان کرد هواپیما های روسیه بیش از 500 کامیون حامل نفت داعش را منهدم کردند و این باعث عصابیت اردوغان شد. این کامیون ها نه فقط نفت بلکه گندم و آثار تاریخی پرارزش را از سوریه خارج می کنند. وزیر اطلاعات سوریه ضمن صحبت درباره ادعای ترکیه پیرامون نقض حریم هوایی این کشور گفت:" طوری که کمک خلبان زنده مانده هواپیمای روسی اعلام کرد واقعیت حمله به این هواپیما در حریم هوایی سوریه بدون هشداردهی باردیگر ثابت شده و ترکیه دروغ می گوید. ابتدا ترک ها گفتند 10 بار اخطار دادند اما سپس اعلام کردند هواپیمای روسی 17 ثانیه در آسمان ترکیه بوده است اما طی 17 ثانیه نمی توان ده بار اخطار داد و این از لحاظ فنی ممکن نیست". در همین حال، وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای سوری خود گفت: مسؤولان ترکیه از مرزهای مجاز خود عبور کردند، و منافع ملی این کشور را به صورت بلند مدت در موقعیت بسیار دشواری قرار دادند. وی افزود: روسیه به ارائه کمک های ضروری به سوریه در نبرد با تروریسم، ادامه خواهد داد.


هدایت عملیات جاسوسی و براندازی نظام توسط شخص جان کری!
فارس/ سردار نقدی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ری، نفوذ را تنها حربه دشمن پس از شکست‌های متعدد خواند و گفت: امروز وضعیت استکبار مانند جنایتکاری است که تمام تیرهایش تمام شده و برای حفظ جان خود به زبان نرم روی آورده است. اما باید هوشیار باشیم که این جنایتکار یقینا مترصد فرصتی است تا به محض نزدیک شدن خنجر را از پشت فرو کند. وی مهمترین عامل بسترساز نفوذ را خوش‌بینی به دشمن دانست و گفت: باید دشمن را خوب بشناسیم و نباید با ساده‌لوحی، تصوراتی غلط از دشمن داشته باشیم. وی با اظهار تاسف از تصور غلط برخی جریانات خاص که منتهی به بزک کردن چهره آمریکا در مقابل چشمان هوشیار ملت ایران شده است، عنوان کرد: آمریکا دست از سیاست براندازی انقلاب اسلامی برنداشته و با قوت تمام این سیاست خصمانه را ادامه می‌دهد. سردار نقدی افزود: آمریکا آنقدر وقیح است که مقامات سیاسی و مسئولینش شخصا هدایت فعالیت‌های براندازی نظام اسلامی را برعهده دارند. وی با بیان اینکه معمولا کشورهای مستکبر برای آشوب در سایر جوامع از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی خود عمل می‌کنند، نه رجال شناخته‌شده‌ سیاسی‌شان، اما دولت‌مردان آمریکا آنقدر بی‌چشم و رو هستند که در همان حالی که شبانه‌روز برای مذاکره و گرفتن عکس یادگاری با مسئولین کشور ما در راستای موجه نشان دادن چهره کریهشان منت‌کشی و التماس می‌کنند، همزمان عملیات براندازی را نیز شخصا بر عهده دارند! وی با اشاره به اطلاعات حاصله از اعترافات مهم جاسوسان برانداز دستگیر شده در فعالیت‌های اطلاعاتی اخیر افشا نمود: آمریکا بیش از 2 میلیارد دلار بودجه سری برای براندازی جمهوری اسلامی اختصاص داده که 200 میلیون دلار آن صرفا تحت مدیریت شخص جان کری هزینه می‌شود. فرمانده بسیج ادامه داد: همین آقایی که پشت میز مذاکره لبخند می‌زند و کم مانده برای مذاکره اشک شوق هم بریزد، 34 پروژه براندازی را شخصا برنامه‌ریزی کرده و در حال مدیریت و هدایت آنهاست. وی فضای مجازی، فمینیسم، گردشگری، شورش‌های خیابانی و انتخاباتی را از جمله‌ی این پروژه‌ها دانسته و تاکید کرد: مطابق با اطلاعات دقیق به دست آمده، بعضی از جاسوسان دستگیر شده، تنها با یک واسطه از شخص جان کری دستور می‌گرفتند. 


در اجرای برجام همه تحریم ها باید برداشته شوند
مجید تخت روانچی در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: پیش از اجرای برجام، همه تلاش‌ها باید بر بسته شدن پرونده ابعاد احتمالی نظامی (پی‌ام‌دی) برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شود. وی گفت بر اساس نقشه راهی که بین تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تیر ماه امضا شد، تمام موضوعات مربوط به پی‌ام‌دی «تا اول دسامبر پایان می‌یابد و آن‌گاه شورای حکام آژانس هم به همه چیز پایان خواهد داد و بنابراین کل پرونده پی‌ام‌دی بسته خواهد شد.» تخت‌روانچی افزود: پس از بسته شدن پرونده پی‌ا‌م‌دی، جمهوری اسلامی ایران هم انجام تعهدات خود درباره رآکتور آب سنگین اراک و خارج کردن اورانیوم غنی شده در ازای دریافت کیک زرد را آغاز خواهد کرد. به گفته او ایران «100 درصد مطمئن است که به هر چیزی که توافق کرده متعهد خواهد بود» اما در عین حال ابراز امیدواری کرد که طرف مقابل نیز روند مشابهی را در پیش گیرد و به تعهدات خود در جهت «رفع تحریم‌ها» عمل کند. وی یادآور شد: «همان‌گونه که بارها گفتیم و رهبر معظم انقلاب هم در نامه 9 ماده‌ای خود به رئیس جمهور فرمودند ما چیزی کمتر از رفع کامل تحریم‌‎های شورای امنیت، اتحادیه اروپا یا آمریکا را نمی‌پذیریم.» تخت روانچی تاکید کرد: «بنابراین، در اجرای برجام خواهان رفع همه تحریم‌های اقتصادی از روز اجرای برجام هستیم.» به گفته وی چالش بعدی ایران فشار مخالفان برجام است که سعی می‌کنند به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فشار آوردند تا به تعهدات خود عمل نکنند.


  یاران لاریجانی، رقیب اصلی اصلاح‌طلبان هستند 
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره فعالیت سیاسی یک حزب سیاسی نزدیک به رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی فارغ از هر نوع ائتلاف و نزدیکی به هر جریانی، در دو سال اخیر تاثیر زیادی داشتند و با توجه به اتفاقاتی که در جریان اصولگرایی رخ داد، حتی برای خود ایشان هم مشکلاتی درست کرد و در ‌‌نهایت به این جمع‌بندی رسیده که هویت سیاسی با رهبری خود درست کند که در عین حفظ پیشنه اصولگرایی، پیام جدیدی به جامعه بدهد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد با جدی‌تر شدن فعالیت این حزب جریان اصولگرایی لباس جدید بر تن خواهد کرد و ترکیب معرفی شده نیز حکایت از تغییر در جریان اصولگرایی می‌دهد. عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرد: علی لاریجانی امروز، لاریجانی دو دهه قبل نیست و با توجه به توانمندی مدیریتی، خواهد توانست برای انتخابات آینده محوریت اصولگرایان را به عهده بگیرد. وی خاطرنشان کرد: اگر فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو باز باشد٬ رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی از جنس رهروان ولایت خواهد بود.

  عملیات نجات خلبان روسی زیر نظر سردار سلیمانی انجام شد
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به شرح روایت یک افسر سوری از نحوه انجام عملیات نجات خلبان روسی پرداخته و می نویسد: پس از سقوط هواپیمای روسی بلافاصله روس ها جهت نجات خلبان دست به کار شدند اما با آتش شدید ارتش آزاد سوریه و ترکمان های وابسته به ترکیه مواجه شدند. در گیرودار برنامه ریزی برای عملیات جهت آزادی سریع خلبان روس، سردار سلیمانی با روس ها تماس گرفت و به آنها اطلاع داد که یک یگان ویژه جهت نجات خلبان روس آماده کرده و پیشنهاد داد به دلیل اینکه این یگان ویژه متشکل از نیروهای ویژه حزب الله لبنان و کماندوهای سوری است و آشنایی کامل با جغرافیای مکانی دارند، عهده دار عملیات زمینی شوند و نیروی هوایی روسیه پشتیبانی هوایی و اطلاعات ماهواره ای را برای آنها تامین کند... پس از ردیابی مکان خلبان روس، مشخص شد خلبان در مکانی حدود ۶ کیلومتر پشت خطوط مقدم درگیری ارتش سوریه و مخالفین قرار دارد. شش رزمنده از یگان ویژه عملیاتی حزب الله و ۱۸ کماندوی سوری برای انجام عملیات به خطوط مقدم نزدیک شدند. همزمان نیروی هوایی روس جهنمی از آتش در اطراف منطقه ایجاد کردند. افسر سوری افزود: وجب به وجب پیشروی یگان های ویژه توسط ماهواره های روسیه بگونه ای دقیق پوشش داده شده بود و لحظه به لحظه گزارش عملیات به یک مقام خیلی عالیرتبه در کرملین که به نظرش شخص پوتین بود منتقل می شد. به گفته این افسر،عملیات به شکار یکایک تروریست ها در محیط عملیات چه توسط نیروی هوایی روسیه چه یگان های عملیاتی سردار سلیمانی تبدیل شده بود. در نهایت این یگان ویژه پس از نفوذ در این شش کیلومتر و نابودی کل نیروهای باقیمانده خلبان را نجات دادند. جالب اینکه در این عملیات فوق العاده خطرناک کل ۲۴ نیرو به همراه خلبان کاملا سالم بدون حتی یک زخمی به پایگاه بازگشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات