صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۳۱۶

تابلو سیاسی چهارشنبه9 دیماه شماره 301

تابلو سیاسی چهارشنبه9 دیماه شماره 301- word

تابلو سیاسی چهارشنبه9 دیماه شماره 301- pdf

  سایت امام خامنه ای/  ما باید دنبال تمدّن نوین اسلامی باشیم برای بشریّت
 امام خامنه ای در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ فرمودند: امروز، وظیفه‌ی امّت اسلامی تنها این نیست که به یادبود ولادت پیغمبر یا بعثت پیغمبر جشن برپا کند؛ این کار کوچک و کمی است نسبت به آنچه وظیفه‌ی او است. دنیای اسلام امروز وظیفه دارد مثل خود اسلام و مثل خود پیغمبر، روحی در این دنیا بدمد، فضای جدیدی ایجاد کند، راه تازه‌ای را باز کند. ما به این پدیده‌ای که در انتظار آن هستیم میگوییم «تمدّن نوین اسلامی». ما باید دنبال تمدّن نوین اسلامی باشیم برای بشریّت؛ این تفاوت اساسی دارد با آنچه قدرتها درباره‌ی بشریّت فکر میکنند و عمل میکنند؛ این به‌معنای تصرّف سرزمین‌ها نیست؛ این به‌معنای تجاوز به حقوق ملّتها نیست؛ این به‌معنای تحمیل اخلاق و فرهنگ خود بر دیگر ملّتها نیست؛ این به‌معنای عرضه کردن هدیّه‌ی الهی به ملّتها است، تا ملّتها با اختیار خود، با انتخاب خود، با تشخیص خود راه درست را انتخاب کنند. راهی که امروز قدرتهای جهان ملّتها را به آن راه کشانده‌اند، راه غلط و راه گمراهی است. این وظیفه‌ی امروز ما است. اینها با اصل اسلام مخالفند؛ آنچه واقعیّت قضیّه است [همان است که‌] در ماجرای یازدهم سپتامبر آمریکا در نیویورک و آن قضیّه‌ی انفجار برجها، رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفت که جنگ صلیبی است؛ او راست گفت؛ او آدم بدی بود امّا این حرفش حرف راستی بود: دعوای بین اسلام و استکبار. البتّه او گفت مسیحیّت و [جنگ‌] صلیبی، امّا دروغ میگفت؛ مسیحی‌ها در درون دنیای اسلام با امنیّت کامل زندگی میکردند و امروز هم در کشور ما این‌جور است، در بعضی کشورهای دیگر هم این‌جور است؛ مقصودش دعوای بین قدرت استکباری و قدرتهای مسلّط عالم با اسلام بود؛ این درست بود؛ آن حرف حرف صادقانه‌ای بود. این آقایان فعلی حاکم بر آمریکا که میگویند ما با اسلام موافقیم، با فلان فرقه‌ی اسلامی مخالفیم، با فلان فرقه مخالفیم، دروغ میگویند؛ اینها نفاق می‌ورزند و ریاکاری میکنند؛ اینها هم با اصل اسلام مخالفند؛ و راه را در ایجاد دعوا و جنگ بین مسلمانها پیدا کردند. 

  خبرگزاری میزان/ موسسین حلقه کیان در پی تکرار مجلس ششم هستند
حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به یوم الله 9 دی و پایان فتنه هشت ماهه سال 88 و اظهار نظرهای مطرح شده در شبکه های ماهواره فارسی زبان در خصوص نقش پررنگ و تمام قد سپاه در مختومه کردن فتنه 88 گفت: آنچه 9 دی و حماسه بصیرت را در کشور خلق کرد حضور قاطع و حداکثری مردم عاشورایی و ولایتمدار کشورمان در صحنه بود و رسانه های استکباری اینگونه مواضع خود را صرفا در جهت جنگ روانی و اهداف خرابکارانه مطرح می کنند. وی با بیان اینکه نقش سپاه و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی باید کاملا جدای از نقش مردم تعریف شود اظهار داشت: در فتنه سال 88 نقش عمده سپاه در راستای اهداف اطلاعاتی بود.وی اضافه کرد: همانگونه که در برخی حوادث صدر اسلام همچون سقیفه و عاشورا عوامل پشت صحنه طراحی ها را انجام می دادند و در نهایت هم مصون می ماندند، در فتنه 88 نیز عوامل پشت صحنه ای که از یک سال قبل از شروع انتخابات بحث تقلب و تردید را مطرح کردند و به فکر ایجاد کمیته صیانت از آرا بودند، این روزها مشغول قلم زدن در برخی مطبوعات هستند.نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همان کسانی که در سال 68 حلقه کیان را ایجاد کردند و قائله های سال های 78 و 88 را طرح ریزی کردند، امروز قصد دارند تا با ایجاد مجلسی همچون مجلس ششم یک فتنه جدید را در کشور به راه بیندازند. 

9 دی روزدفاع مردم از ولایت فقیه بود
 رئیس جمهور در جریان سخنان خود در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام، مقامات خارجی و اقشار مردم به مناسبت هفته وحدت به 9 دی سال 88 نیز اشاره و تأکید کرد: 9 دی، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود. امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تأمین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود

روزنامه جوان/  جان‌کری مسئول طرح براندازي ايران شد
«براندازي نرم» انقلاب اسلامي را بايد گزينه‌اي دانست كه طي 37 سال گذشته هيچ گاه از دستور كار مقامات ايالات متحده امريكا خارج نشده و بعد از برجام به شكلي وسيع‌تر و دقيق‌تر از سوي آنها دنبال مي‌شود. موج فزاينده اقدامات خصمانه امريكايي‌ها كه بعد از برجام با چند قانون و لايحه از جمله «محدوديت رواديد سفركنندگان به ايران» و «تحريم‌هاي جديد عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» وارد مرحله جديدي شده بود با «اختصاص رديف بودجه‌اي براي ايجاد ناامني در ايران» تصوير گوياتري به خود گرفت. قانون H. R. ۲۰۲۹ موسوم به CAA كه روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ توسط كنگره امريكا به تصويب رسيد و محدوديت‌هاي شديدي بر شهروندان ۳۸ كشور مهم جهان در رابطه با سفر، ‌سرمايه گذاري و تجارت با ايران وضع كرد، در بند ۷۰۴۱ خود، علاوه بر تخصيص بودجه‌اي براي اجراي تحريم‌هاي امريكا عليه ايران تحت عناوين تروريسم، ‌حقوق بشر، موشك‌هاي بالستيك و گسترش تسليحات، بودجه ويژه‌اي را براي براندازي نرم در ايران اختصاص داده است.  در بند d از بخش b ماده ۷۰۴۱، اين برنامه براندازي تحت عنوان «برنامه‌هاي دموكراسي» تعريف شده و مسئوليت آن به وزارت خارجه امريكا كه هم‌اكنون مسئول آن آقاي جان كري است، سپرده شده است. بر اساس بند cاز ماده ۷۰۳۲، تعريف عبارت «برنامه‌هاي دموكراسي» روشن شده و آمده است كه منظور از اين عبارت، برنامه‌هايي است كه از حاكميت خوب، انتخابات معتبر و رقابتي، آزادي بيان، تجمع و تشكل و مذهب، حقوق بشر، ‌حقوق كارگري، رسانه‌هاي مستقل و حاكميت قانون حمايت مي‌كنند. در دريافت اين بودجه، اولويت با نهادهايي است كه تعهد خود را نسبت به دموكراسي و حاكميت قانون نشان دهند. تشخيص اين امر نيز با وزير امور خارجه يا رئيس آژانس توسعه بين‌المللي ايالات متحده (USAID) وابسته به وزارت خارجه امريكاست. آژانس USAID در ايران دفتر ندارد، ‌در روسيه نيز پس از تعطيلي آن به دليل مداخله در آشوب‌هاي سال ۲۰۱۲ اين كشور، اعلام كرد كه اقدامات خود را به صورت غيرمستقيم ادامه خواهد داد.آژانس USAIDبه دو طريق نسبت تخصيص بودجه براي اجراي پروژه‌هاي براندازي نرم و آنچه خود «گذار به دموكراسي و آزادي بيان و. . .» مي‌خواند، اقدام مي‌كند. راه نخست، شناسايي افراد و نهادهاي مجري پروژه‌ها از طريق خود آژانس يا شاخه معروف آن بنياد اعانه ملي براي دموكراسي (NED) است و راه دوم، بررسي درخواست نهادها، افراد و رسانه‌هايي است كه تمايل به اجراي اين پروژه‌ها دارند.


 سایت خبری جهان نیوز/ بعیدی‌نژاد انتقال اورانیوم را تبریک گفت!
مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه در اقدامی شگفت‌انگیز خروج ۹۸ درصد ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور را تبریک گفت! بنابر اعلام وزیر خارجه آمریکا که سپس از سوی علی‌اکبر صالحی تأیید شد ۱۱ تن اورانیوم غنی شده به روسیه ارسال و در ازای آن ۲۰۰ تن کیک زرد دریافت شده است. جان کری در بیانیه خود، خروج این میزان مواد غنی شده را «گامی مهم که زمان گریز را از ۹۰ روز به یک سال افزایش می‌دهد» توصیف کرد. این میزان غنی‌سازی حاصل زحمات ده ساله متخصصان اتمی کشورمان بوده است. پیش از این به هنگام نیاز ایران به تأمین سوخت ۲۰ درصد راکتور تهران که نیاز دارویی ۸۵۰ هزار بیمار صعب‌العلاج را تأمین می‌کرد، غربی‌ها نیاز ایران را گروگان گرفته و اعلام کردند حتی به قیمت چند برابر نیز حاضر نیستند سوخت ۲۰ درصد را تأمین کنند. به عبارت دیگر انباشت مواد غنی‌سازی شده مصارف گوناگون در مقیاس صنعتی (نیروگاهی - دارویی و ...) موضوعیت دارد و خروج ۹۸ درصد این مواد از کشور نوعی خلع‌ید و خلع قدرت محسوب می‌شود. ادعاهای عجیب و غریب مدیرکل وزارت خارجه در حالی است که غنی‌سازی در کشور اصالتا برای تامین نیازهای کشور در مقیاس صنعتی صورت گرفته و نه برای صادرات آن! از سوی دیگر غنی‌سازی ۱۱ تن اورانیوم ۱۰ سال طول کشیده و طبیعتا انجام دوباره این کار حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد.  

روزنامه خراسان/ باهنر چرا اجازه نگرفت!
حسین نجابت، نماینده اصولگرای مجلس در مورد اینکه چرا لاریجانی مانع ثبت نام نکردن جلالی شد، اما در مورد باهنر چنین اقدامی نکرد، تصریح کرد: آقای باهنر به من گفت که گویا آقای لاریجانی به وی گفته‌اند که چرا حداقل برای نیامدن اجازه نگرفته‌اید و باهنر هم به شوخی گفته که کسانی که بخواهند جواب بله بدهند می‌گویند با اجازه بزرگترها و کسانی که می‌خواهند جواب نه بدهند دیگر نیازی به اجازه ندارند.

 روزنامه وطن امروز/  تروریست‌ها به آغوش ترکیه بازگشتند
ارتش سوریه و باقیمانده عناصر مسلح محاصره‌شده در شهر الزبدانی واقع در ریف دمشق و 2 شهرک شیعه‎نشین کفریا و فوعه در حومه ادلب در آغاز ماه مهر گذشته به توافق جدیدی تحت نظارت سازمان ملل رسیدند. براساس توافق به دست آمده بین طرفین درگیر، قرار بود در یک دوره 6 ماهه ساکنان این مناطق تخلیه شوند و عناصر مسلح از آن عقب‎نشینی کنند. در این توافق همچنین تاکید شده بود که تبادل زندانیان بین 2 طرف طی6 ماه صورت بگیرد. در راستای اجرای مرحله دوم این توافق، 370 نفر از شیعیان زخمی شهرک فوعه سوریه با هواپیمای ترکیه‌ای، دوشنبه شب با استقبال نمایندگانی از حزب‌الله و جنبش الامل وارد بیروت شدند تا از آنجا به دمشق منتقل شوند. در مقابل هواپیمای دیگری 126 نفر از عناصر تروریستی داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش‌الاسلام را که در شهر الزبدانی در نزدیکی مرزهای لبنان مدت‌هاست توسط ارتش سوریه محاصره شده‌ بودند از طریق یک گذرگاه امن به بیروت منتقل کرد و سپس به ترکیه عازم شدند. قرار است این عناصر تروریستی به مناطق تحت اشغال معارضان در شمال سوریه منتقل شوند. گفتنی است ائتلاف جیش‌النصره که بیش از عربستان، از حمایت ترکیه برخوردار است، اوایل سال جاری شهر ادلب سوریه را به اشغال کامل درآورد و در پی آن 2 شهرک فوعه و کفریا در محاصره کامل قرار گرفت اما مردم و نیروهای محلی آن پس از ماه‌ها محاصره همچنان به مقاومت خود ادامه دادند.

کیهان/ شکست سنگین داعش در غرب عراق
 زوال داعش در عراق به صورت رسمی و عملی شروع شد. «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش که سودای تکیه بر کرسی خلافت در عراق و شام را دارد سرانجام به این نتیجه رسید که این لقمه برای وی بیش از حد بزرگ است و ممکن است وی را خفه کند، چرا که ارتش عراق موفق شد بزرگترین ضربه را بر داعش وارد کند. میلاد رسول مهربانی‌ها با پیروزی دلچسبی در عراق همراه شد. عملیات اصلی آزادسازی شهر رمادی که از 10 روز قبل شروع شده بود سرانجام با شکست تروریست‌ها پایان یافت و موجی از شادی سراسر عراق را فرا گرفت. سقوط شهررمادی مرکز استان الانبار که روز 25 اردیبهشت گذشته توسط تروریست‌های داعش صورت گرفت بزرگترین ضربه را بر روحیه ارتش و مردم عراق وارد کرد. اکنون این پیروزی باردیگر مردم عراق و ارتش این کشور را امیدوار به پاکسازی کامل مناطق دیگر عراق از تروریست‌ها کرده است و در مقابل داعشی‌ها را از لحاظ روحی بسیار تضعیف کرده است. از چندروز پیش اخبار بسیاری درباره پیشروی‌های نیروهای مسلح عراقی شامل ارتش و عشایر اهل سنت در شهر رمادی منتشر شد و چند روزی بود که با فرار جمعی تکفیری‌های داعش، این شهر کاملا در قبضه قدرت نیروهای عراقی بود اما وجود تله‌های انفجاری و معابر و منازل بمب‌گذاری شده مانع از اعلام رسمی آزادسازی کامل این شهر شده بود.  نخست‎وزیر عراق ضمن تبریک به ملت عراق به مناسبت آزادسازی کامل شهر «رمادی» استان الانبار تاکید کرد که سال ۲۰۱۶ سال پیروزی نهایی علیه تروریست‎های داعش است. وی اعلام کرد نیروهای ارتش به زودی موصل را نیز از دست داعش آزاد خواهند کرد.«حیدر العبادی» دیروز در اولین دیدار خود از شهر «رمادی» پس از آزادسازی از دست داعش، وارد این شهر شد.  «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند 48 درصد از سرزمین‌هایی  را که تحت تصرف گروه تروریستی داعش بود از چنگال آنها آزاد کنند. «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر نبرد نیز اعلام کرد، عملیات ما تا آزادسازی عراق از لوث داعش ستمگر ادامه خواهد یافت.

روزنامه ایران/ ادامه ادعاهای ضد ایرانی اردوغان
رئیس جمهوری ترکیه
در سخنانی ضدایرانی مدعی شد: «اگر روسیه و ایران در کنار بشار اسد نمی‌ماندند، اکنون شاهد وضعیت موجود در سوریه نبودیم.» رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگویی تلویزیونی همچنین ایران را به اتخاذ «سیاست‌های فرقه‌گرایانه» متهم کرد و در عین حال گفت: «اختلافاتی میان ایران و ترکیه وجود دارد اما من نمی‌خواهم که این اختلافات بر روابط خوب و همسایگی دو کشور تأثیرگذار باشد. ما نباید به دلایل فرقه‌ای با یکدیگر دشمن باشیم. مرجع ما باید اسلام باشد اما تلاش‌هایی در جهان وجود دارد که می‌خواهد میان ما تفرقه بیندازد.» این اظهارات اردوغان در حالی است که بســــــــیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی معتقدند در صورت فقدان حضور مستشاری ایران در سوریه ، داعش موفق به اشغال کامل آن کشور شده بود. 

سایت خبری الف/ لغو تحریم سوئیفت تاچند روز آینده
مشاور وزیر نفت با بیان اینکه تحریم سوئیفت ایران تا چند روز آینده لغو می‌شود، گفت: پرداخت یارانه ها، سرمایه گذاری جدید در بخش نفت و انرژی کشور را تعطیل کرده است.منصور معظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به سقوط آزاد قیمت جهانی نفت خام، گفت: برای جبران کاهش درآمدهای نفتی، باید میزان صادرات غیرنفتی افزایش یابد و از ۴۸ میلیارد دلار به حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد دلار افزایش یابد. معظمی با بیان اینکه با لغو تحریم‌ها، ایران قادر است که به سرعت میزان تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، تاکید کرد: ایران به منظور افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت خود در فاصله زمانی ۶ ماه پس از لغو تحریم‌ها مشکلی ندارد و این هدف محقق خواهد شد.

  خبرگزاری رسا/ حجاب جامعه ما، اسلامی نیست
 آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: جامعه ما در عرصه حجاب، اسلامی نیست؛ پوشیدن شال، روسری و مقنعه در عین اینکه موهای سر پیدا است، لباس های آستین کوتاه و تنگ، نمایان بودن ساق دست و پاها حجاب نیست بلکه بی حجابی است. امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: مادران اهل مسجد و حجاب دخترانی که این نکات را رعایت نکنند، با مهر و محبت به حجاب دعوت کنند و متذکر شوند که شخصیت زن به حجاب است. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن با سایت انحرافی های و قریب به 200 شبکه ماهواره ای بیگانه فضای جامعه را آلوده می کند و فضای اجتماعی آلوده هم سازنده غافلان از خدا است. 

 روزنامه جام جم/ پس از سیب‌زمینی، خرمای ایرانی هم خاک شد
دبیر انجمن خرما از افت شدید قیمت و برهم خوردن بازار خرما از دولت گذشته تاکنون خبر داد و گفت: خرما روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و با این وضعیت سازمان تعاون روستایی امسال هم مانند سال گذشته مجبور می‌شود خرمای خریداری شده را دفن کند.این درحالی است که اخیرا دفن صدها تن سیب‌زمینی دراستان فارس خبرساز شده وظاهرا اکنون نوبت دومین محصول است که دفن شود. علی‌اصغر موسوی با بیان این‌که بسیاری از تولیدکنندگان نخلستان‌های خود را رها کرده‌اند، افزود: مشکلی که هم اکنون در صنعت خرما وجود دارد این است که حدود یک میلیون تن خرما در کشور تولید شده و روی دست تولیدکنندگان یا حتی واسطه‌هایی که آن را از نخل‌داران خریده‌اند، مانده است.به گفته وی، اکنون قیمت صادراتی خرما توجیه‌پذیر نیست و صادرات آن نیز به این دلیل بسیار کند و به اندازه ناچیزی انجام می‌شود، چرا که قیمت صادراتی خرمای ایرانی 15 تا 20 سنت است، در حالی که قیمت تمام شده آن برای تولیدکنندگان حدود یک تا 1.5 دلار است.وی یادآور شد: با سرانه مصرف حدود یک کیلوگرمی خرما در کشور، سالانه حدود 500 هزار تن خرما در کشور مصرف می‌شود و بقیه آن روی دست تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باقی می‌ماند و به همین دلیل هم محموله‌های بسیاری خرما از سوی سازمان تعاون روستایی در سال گذشته مدفون شد و امسال هم با ادامه این وضعیت خرمای ایرانی خاک خواهد شد، چرا که این محصول بسته به شرایط سردخانه‌ای نهایتا یکسال قابلیت نگه‌داری دارد.

سایت خبری تراز/   افت صادرات خشکبار ایران
رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران درباره میزان واردات و صادرات خشکبار گفت: واردات خشکبار به صورت محدود و بیشتر شامل محصولاتی مانند بادام از آمریکا و مغز گردو از ازبکستان و چین است. وی درباره بیشترین محصولات صادراتی کشور خاطرنشان کرد: صادرات ما در خشکبار بیشتر حول سه محصول پسته، کشمش و خرما بوده و مابقی اقلام مانند بادام، گردو وفندق در رده های بعدی قرار دارند. شمس فرد در ادامه اظهار داشت: خود ایران یکی از مصرف کنندگان بزرگ خشکبار در جهان است لذا بخشی از این محصولات در داخل کشور مصرف شده و فقط خرما، کشمش و پسته به دلیل حجم بالای تولید در ایران به صورت عمده به خارج از کشور نیز صادر می شوند. رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار درباره میزان صادرات خشکبار در سال جاری گفت: البته هنوز سال به پایان نرسیده و نمی توان رقم دقیق میزان صادرات را اعلام کرد اما میزان صادرات ما در سال گذشته حدود دو میلیارد دلار بود که با برآوردهای صورت گرفته این میزان در سال جاری کاهش خواهد داشت. وی در خاتمه درباره دلایل کاهش صادرات خاطرنشان کرد: در سال جاری برخی از صادرکنندگان با توجه به دارا بودن شرایط معافیت مالیاتی با سنگ اندازی هایی از سوی سازمان مالیاتی مواجه شده و به دلیل این سنگ اندازی ها صادرات را رها کردند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات