صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۶۰
آیت‌الله قائم‌مقامی:

عربستان کانون جریان کفر جهانی

استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه قطع ارتباط آل‌سعود و رژیم اشغالگر حجاز با ایران بی‌حکمت نیست، گفت: عربستان کانون تاریک جریان کفر جهانی است.
پایگاه بصیرت: آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی شامگاه سه‌شنبه در همایش گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان مقابله با نفوذ و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهادت مظلومانه آیت‌الله باقرالنمر رهبر بزرگ شیعیان عربستان، در مسجد علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حادثه عظیمی در عصرمان بود که نمی‌توان آن را تنها واقعه سیاسی لحاظ کرد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد بیداری اسلامی، افزود: انقلاب‌مان ریشه عمیق فکری، اعتقادی، جهان‌بینی و ایدئولوژی دارد و آن را می‌توان یک ظهور مجدد اسلام ناب محمدی از حقیقت اسلام، رسالت و نبوت در عصرمان دانست.

این استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه با اعلام اینکه انقلاب اسلامی در مقطعی اتفاق افتاد که جریان رقیب و فاسد با سردمداری غرب به یک نقطه بحرانی و بن‌بست رسیده بود، تصریح کرد: انقلاب در مقطعی ایجاد شده که غرب دیگر ناتوان بوده و صحنه جدیدی از اندیشه عمیق و کهن دینی در دنیا پدیدار شد.

قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در مکتب انبیا الهی و مکتب اهل بیت (ع) دارد و اندیشه‌ای مدرن و جدید بوده به گونه‌ای که با اشراف تمام بر وضعیت موجود جهان و نقد دوران گذشته، حرف‌های جدیدی دارد و در مهم‌ترین هدف اعلام می‌کند که انسان باید به خداوند بازگردد.

وی بیان کرد: آمریکا بزرگ‌ترین کشور طاغوتی و مدرن استکباری جهان به دنبال ایجاد انحرافات زیادی در دنیا است که امروزه دست آن برای مردم دنیا رو شده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اعلام اینکه دین بودن محوریت اصلی ولایت و امامت فایده‌ای ندارد، گفت: با توجه به اینکه دنیای مدرن خود را مدافع حقوق بشر و مردم می‌داند نتوانسته دست به تغییر در دنیا زده و از آنچه که گفته دفاع خوبی داشته باشد.

قائم‌مقامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ ناب و خالص اهل بیت دارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی نیامده که واژه جدید و ابتکاری در جامعه ارائه کند بلکه دست به تصحیح معانی و تفاسیر زد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای درک خداوند شرط و شروط آن را بیان کرد، ادامه داد: زیرا وقتی نام خدا بر زبان می‌آید باید در ابتدا خلیفه و نماینده آن را بشناسیم و برای خدا و ولی به حق و خلیفه بر حق شریک قائل نشویم.

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دست به تفسیر درست و اصلاح معانی زد، گفت: این انقلاب از همان لحظه وقوع تاکنون برابر جریانی به چالش درآمد که بیش از دیگر کشورها مدعی است نماینده دنیای مدرن است.

این استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکا سردمدار جریانی است که برابر اسلام ایستاده و مقاومت می‌کند هر چند باید امروزه مبانی چالش، وضعیت آن و حرف‌های طرفین چالش را بدانیم.

قائم‌مقامی اظهار کرد: در یک طرف این چالش انقلاب اسلامی با حضور جریان اهل بیت در صحنه جهان جای داشته و در طرف مقابل جریان کفر جهانی به رهبری آمریکا با استفاده از دو کانون تاریک جهان همانند اسرائیل غاصب و دولت عربستان و حجاز جای دارد.

وی گفت: قطع ارتباط آل‌سعود و رژیم اشغالگر حجاز با ایران حکمتی داشت که باید انجام می‌شد در حالی که در این جریان نامشروع‌ترین حکومت با مشروع‌ترین حکومت دنیا ارتباطش را قطع کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات