صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۵۸

نقد سخنان روحانی

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام و قانون اساسی ایران و حفاظت این نهاد از دستاوردهای انقلاب گفت: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور علیه شورای نگهبان بی‌سابقه بود.
احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و حفاظت این نهاد از دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: در همه دوره‌ها هجمه‌هایی از سوی برخی افراد و جریان‌ها نسبت به این شورا مشاهده می‌شود.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در خصوص شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اظهارنظرهایی که آقای روحانی کرد بی‌سابقه بود گرچه رؤسای جمهور قبل هم شاید نقدهایی داشتند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اما نقد به این شکل و مقایسه حقوق رد صلاحیت‌شدگان با اقلیت‌های مذهبی نوعی تحقیر این اقلیت‌ها بود.

خورشیدی‌آزاد افزود: نزدیک به 7 هزار نفر رد صلاحیت شده‌اند که تعداد 3 هزار و 200 نفر آن‌ها مشکلات قضایی از انواع مختلف داشته‌اند و حکم گرفته‌اند و برخی هم منهای تعداد کمی که عدم احراز گرفته‌اند مشکلاتی دیگر داشته‌اند بنابراین مقایسه رد صلاحیت‌شدگان با اقلیت‌های مذهبی نوعی تحقیر و بی‌اعتنایی به این اقلیت‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: اقلیت‌های مذهبی همپای مسلمان‌ها در این کشور در جنگ شرکت کرده و شهید داده‌اند و در ساختن کشور حضور دارند و نظام احترام بسیاری نسبت به انی اقلیت‌ها دارد.

خورشیدی‌آزاد افزود: این نوع اعتراضات ضمن این که وظیفه رئیس‌جمهور نیست دخالت در سایر امور است و نوعی تضاد در سخنان خود رئیس‌جمهور است که مدام از عدم دخالت قوا در کار یکدیگر سخن می‌گوید.

وی گفت: چرا چند روز قبل که هیئت‌های اجرایی تعدادی را رد کردند ایشان دغدغه‌ای نداشت که نشان دهنده برخورد گزینشی رئیس‌جمهور با رد صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت است.

این فعال سیاسی افزود: چنین مواضعی در شأن و جایگاه رئیس جمهور نیست و البته این موضع‌گیری در بین رؤسای جمهور بی‌سابقه بود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات