صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۸۶۵۲۹

واعظ طبسی: عده‌ای به اشتباه خود را حزب اللهی می‌دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: «اصول گرایی» یعنی جریانی که از جنبه فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، طبق مبانی دین عمل کند و خود را در مقابل مردم، خدا و انبیاء الهی مسئول ببیند.
 آیت الله واعظ طبسی در جمع اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما جریان حزب الله را در بین همه جریان‌های فکری، سیاسی و عقیدتی مقدم می‌دانیم، اظهار کرد: اصول گرایی نیز به به معنای حزب اللهی بودن است، اصول‌گرا یعنی خود را از "جند خدا" بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که "جند الله" همیشه غالب خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یک اصولگرا باید سعی کند همه کارهایش به خاطر رضای خداوند متعال باشد و مادامی که مطمئن نشد کارهایش برای رضای خداست، اقدام نکند.

واعظ طبسی با اشاره به فرمایشی از معصوم(ع) که پذیرش مسئولیت در زمان وجود افراد اصلح را "خیانت به عالم اسلام" عنوان می کند، تصریح کرد: در وهله اول هر کسی باید بین خود و خدای خود بررسی کند که آیا ویژگی‌های یک حزب اللهی واقعی را دارد و می‌تواند خود را در ارتش خدا ببیند یا خیر؟ در این صورت همه این نزاع‌ها و درگیری‌ها باید از بین برود؛ نه اینکه کم شود.

وی افزود: جریان اصول گرایی که مدعی است ما اصول گراییم. اما جریان‌های دیگر هم اگر قبول مسئولیت و فعالیت برای رسیدن به یک سمت را برای خدا می‌دانند، باید به این جریان ملحق شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان تاکید کرد: وجود احزاب و گروه‌ها در جامعه لازم است و اساسنامه همه هم باید مبتنی بر مبانی دین تنظیم شود. اگر محوریت حرکت مبانی دین باشد و ما در بحث‌های فکری نیز به یک تفاهم نرسیم، در کنار هم با کمال صمیمیت و دوستی قرار می‌گیریم و هر کس مطابق افکار خودش، فعالیت می‌کند و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.

واعظ طبسی ادامه داد: در غیر این صورت پیشرفت معنا پیدا نمی کند و مجلس فعال، آگاه، آشنا به جریان‌های فکری و سیاسی و اهل تدبیر برای برخوردهای لازم شکل نمی‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه عده‌ای به اشتباه خود را حزب اللهی می دانند، گفت: بسیاری از اختلافاتی که منجر به برخوردهای جدی می شود نیز معلول همین امر است که ما اشتباه می کنیم و حزب اللهی نیستیم.

واعظ طبسی با اشاره به عدم ثبت نامش در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در بحث انتخابات امسال دیدم که فضلا، علما و دانشمندانی جوان و خوش فکر حضور دارند و بهتر است ما فعلا از کنار نظاره گر باشیم و اگر چیزی هم به نظرمان آمد، عرض کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان در بخش دیگری از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مجلس بی نظیر یاد و عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا نمی بینیم که انتخاباتی اینگونه برگزار شود و این جمعیت کاندیدا شوند. اگر هم کاندید شوند، نمی پذیرند و انتخابات کاملا محدود است.

وی ادامه داد: آمریکایی های مدعی دموکراسی، آزادی و مخالفت با حرکت های خشن و تروریستی، با همه خباثتی که دارند، تنها 2 حزب دموکرات و جمهوری خواه در کشورشان فعال است و کسانی که قصد دارند در انتخابات کاندیدا شوند نیز باید عضو یکی از این دو حزب باشند. آیا این آزادی است؟ اما در کشور ما همه آزادند و هر کسی که نظام و قانون اساسی را قبول دارد، به امامت، ولایت و رهبری جامعه اسلامی معتقد است و می خواهد برای خدمت به مردم کار کند، می تواند در انتخابات حاضر شود.

واعظ طبسی با تاکید بر جایگاه ویژه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی، گفت: به لطف خداوند متعال در کشور ما همه مسئولان کنار هم هستند و ما باید بتوانیم عظمت و جایگاه مجلس را ترسیم کنیم، اما باید بدانیم که مجلس جایگاه بسیار مهمی است.

وی افزود: همین آمریکایی های خبیث، گاهی به یک نماینده هم دل بسته اند که بتوانند به مجلس نفوذ دهند و استفاده کنند.

واعظ طبسی با تاکید بر ضرورت حضور آحاد ملت در انتخابات، عنوان کرد: باید یک مجلس قوی، قدرتمند، خوش فکر، اهل تدبیر و حکمت با تلاش همه ما به وجود بیاید.

وی افزود: باید تلاش کنیم انتخابات مجلس امسال بهتر از همه سال‌ها، شکوهمند و بیانگر عزت، استقلال و عظمت مردم ایران برگزار شود. دنیا باید بداند که کهنسال و میانسال مردم ما از لحاظ فکری و سیاسی بسیار رشد و پیشرفت کرده اند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه ما می توانیم با تلاش دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم، گفت: البته عده ای بیمارند و تحت هیچ عنوانی به راه نمی آیند. اگر هم گاهی چیزی می گویند، حرف است و در مقام عمل، اهل عمل نیستند. با این ها کاری نداریم. اما افرادی که به خاطر نزدیکیشان به مبانی حزب الله، می توان با آن ها همکاری کرد را باید با تبلیغات صحیح جذب کنیم.

واعظ طبسی سپس خطاب به اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطرنشان کرد: وظیفه شما بسیار سنگین است؛ چراکه شما به عنوان یک جریان حزب اللهی دارای سابقه، مشغول فعالیت هستید و اگر خدای ناکرده یک حرکت سیاسی و فرهنگی خلاف این ادعا از شما صادر شود، کل جریان مورد سوال قرار می گیرد. پس باید برای تبلیغات منسجم شوید، بیندیشید، افراد را کاملا بررسی کنید و برترین ها را برگزینید.

وی با تاکید بر اینکه رضایت همه مردم قابل جلب نیست، گفت: به همین دلیل انسان باید راه را تشخیص دهد، نشان دهد و با علم و یقین دنبال کند. اگر در مقابل قدرت های سلطه گر بیگانه و مسلح به تمام سلاح های روز قرار گرفت، نترسد و اگر هم کارها آن طور که او فکر می کند، پیش نرفت، محزون نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین از تبلیغات به عنوان یک کار فنی و هنری یاد و عنوان کرد: تبلیغ موثر نیازمند بهره گیری از اندیشه، مشورت و توانمندی افراد متخصص است.

واعظ طبسی با بیان اینکه در تبلیغات محکم به میدان بیایید و با یک حرف کنار نکشید، اظهار کرد: اگر خود را واجد شرایطی که عرض کردم می دانید، جلو بروید، فعال باشید و اهل مناظره و بحث باشید.

وی مناظره و بحث های انتخاباتی را پدیده ای خوب دانست و در عین حال بر رعایت ادب و تقوا در این گفت و گو ها تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به ایام پیش رو، شرایط کشور در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را یاد آور شد و عنوان کرد: ما باید قدر این روزها را بدانیم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط عجیبی در کشور حاکم بود و اصلا به کسی اجازه حرف زدن نمی دادند. انسان وقتی از نزدیک با آن افراد ساواکی خبیث و کثیف برخورد می کرد، می فهمید که کشور دست کیست و توسط چه کسانی اداره می شود. متاسفانه عده ای هم احساس مسئولیت نمی کردند، تا اینکه امام(رض) حرکت جدید فکری و فرهنگی را آغاز کردند.

واعظ طبسی تاکید کرد: امروز قدرتمندترین و عزتمندترین کشور روی زمین به ویژه از جنبه های فرهنگی، جمهوری اسلامی ایران است و باید به این دلیل به ملت ایران تبریک بگوییم و از آن ها تشکر کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات