تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۶۸۵۱

اتمام حجت!

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي / anbarloee.ir
(روزنامه رسالت - 1394/07/12 - شماره 8492 - صفحه 1)

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي چهارشنبه گذشته در مراسم دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاههاي افسري ارتش جمهوري اسلامي با رژيم جبار و ميهمان‌كش عربستان سعودي اتمام حجت كردند و فرمودند : "اندك بي‌احترامي به حجاج ايراني عكس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت." نزديك به پنج هزار نفر زائر بيت الله الحرام در دوم مهرماه 1394 در منا به دليل بي‌لياقتي و بي‌كفايتي رژيم سعد جان خود را از دست دادند و با لباس احرام به ملكوت اعلي پركشيدند. 466 مهاجر الي الله ايراني در ميان اين قتل عام فجيع بودند كه ملت ايران را اكنون به سوگ نشاندند.

آل سعود عيد قربان و عيد غدير ملت ايران را تبديل به عزا كرد. گفته مي‌شود اين مصيبت عظمي محصول بي‌كفايتي و بي‌لياقتي دربار آل سعود در امر مديريت حجاج بوده است. با توجه به آنچه در دنياي اسلام مي‌گذرد و حوادث خونيني كه در يمن، بحرين، عراق، سوريه و لبنان با آن روبه‌رو هستيم و همگي محصول دميدن به كوره آدم سوزي، گردن‌زني و... تروريستهاي مورد حمايت رياض است، فقط يك كميته حقيقت ياب متشكل از علماي اسلام و حقوقدانان و قضات شريف دنياي اسلام مي‌تواند پرده از اين فاجعه دردناك و فجيع بردارد.

گزارش شاهدان عيني و فيلم‌ها و عكس‌ها نشان از يك توطئه فجيع مي‌دهد. عكس العمل مأموران امنيتي دربار آل‌سعود و اظهارات مقامات سياسي و رفتار مديران حج از صفر تا صد از فرودگاه تا خيابانهاي مكه و مدينه گرفته تا در مسجد الحرام و حرم نبي مكرم اسلام (ص) خبر از يك تغيير رويكرد مي‌دهد.

اين فاجعه را چه محصول يك توطئه عليه اسلام و مسلمانان بدانيم يا حاصل بي‌كفايتي و بي‌لياقتي فرقي نمي‌كند چرا كه متهم اين رويداد غم‌انگيز حاميان تفكر ضد اسلامي و ضد قرآني وهابيت و جريان تكفيري است. به اعتقاد همه علماي فرق اسلامي اين تفكر جايي در دنياي اسلام ندارد واكنون دارد به صورت جريان نفاق عمل مي‌كند. بهائيت و وهابيت دو فرقه دست‌ساز سازمانهاي جاسوسي انگليس در اواخر قرن نوزدهم بودند كه در ايران و تشيع با جريان بهائيت مبارزه ريشه‌اي شد و مراجع اسلام در برابر آن ايستادند و سران مزدور آن را به درك فرستادند اما جريان وهابيت در سرزمين حجاز به تخت نشست و از آن زمان تاكنون كارنامه‌اي سياه از مبارزه با اسلام و قرآن و مسلمانان به جاي گذاشته است.

امروز جريان وهابيت دست در دست صهيونيست‌ها در دنياي اسلام بويژه در عراق، سوريه، لبنان، بحرين و يمن دست به فجيع‌ترين جنايات مي‌زنند قبور اصحاب رسول الله و بزرگان اديان الهي را ويران مي‌كنند و با كشتار وحشيانه مسلماناني به شيپور ارعاب و ارهاب مي‌دمند.

آنها به نواميس مسلمانان و غيرمسلمانان تجاوز مي‌كنند. شهرها را ويران و اهالي آنها را آواره بيابانها و درياها كرده‌اند و آوارگان را تشويق به پناهندگي در بلا و كفر شرك مي‌كنند. آنها عليه اسلام و سرزمين‌هاي اسلامي به نيابت از رژيم صهيونيستي مي‌جنگند و مستظهر به پشتيباني آمريكاي جنايتكار و انگليس مكار و رژيم صهيونيستي روسياه هستند.

خويشتن‌داري ديپلماتيك جمهوري اسلامي دربار آل سعود را پررو كرده است. بي‌ترديد ديپلماسي لبخند در برابر اين‌همه خيانت و بي‌اخلاقي پاسخگو نيست. بايد به‌طور جدي مسئولان سياست خارجي در برابر جسارت دولت عربستان بايستند.

رفتار دولت عربستان همانند يك بچه پررو و بي‌ادبي است كه پدرش ميلياردر است و در يك تصادف عمدي يا سهوي برخلاف قوانين رانندگي عده‌اي را كشته و مجروح كرده است و با كمال بي‌ادبي بدون اينكه به دنبال عذرخواهي باشد پول خود را به رخ مي‌كشد كه مثلا خسارت اين تصادف را مي‌پردازد.

افكار عمومي ايراني در قبال از دست دادن نزديك به 500 زائر بيت الله الحرام به شدت عصباني است بعد وزير خارجه ابله عربستان به جاي عذرخواهي عليه دولت وملت ايران رجزخواني مي‌كند.

از همان روز چهارشنبه كه موضع مقتدرانه فرمانده كل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي به عنوان عكس العمل سخت و خشن ايران در برابر دربار آل‌سعود صادر شد، موجي از رضايت مردم را در پي داشت. اتمام حجت رهبري آن‌هم در يك مركز نظامي اين پيام را براي دشمن داشت كه ملت ما آنها را رها نخواهد كرد و تقاص خون به ناحق ريخته زوار ايراني در يك برخورد سخت و خشن جايگاه خود را پيدا كرده است.

واقعيت اين است كه ديپلماسي لبخند جمهوري اسلامي طي دوسال گذشته استكبار جهاني و برخي كشورهاي منطقه را پررو و جسور كرده است. برخي با اين منطق كه ما اگر فلان حرف يا فلان موضع را نگيريم دشمن كوتاه خواهد آمد مواضعي اتخاذ مي‌كنند يا نمي‌كنند كه خسارات عظيمي براي امنيت و اقتدار ملي در پي دارد. رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه گذشته در ديدار فرماندهان نظامي ارتش اين دادگاه را مورد نقد قرار دادند و فرمودند: "دشمني‌ها با كوتاه آمدن برطرف نمي شود." واقعيت اين است كه ما با دشمني روبه‌رو هستيم كه از كمترين عقلانيت و وجدان انساني برخوردار است.

ما در عربستان با رژيمي روبه‌رو هستيم كه از نظر ساختار سياسي و عقلاني در عصر حجر زندگي مي‌كنند. كشوري كه نه در آن انتخاباتي در كار است نه پارلماني دارد رفتار حكام آنها را نمي‌توان تحليل عقلاني كرد و مطابق با منطق الهي و انساني با آنها روبه‌رو شد. در روايات اهل بيت (ع) آمده است كسي كه مي‌خواهد يك نفر را اداره كند بايد به اندازه ده نفر عقل داشته باشد. و اگر كسي بخواهد 40 نفر را اداره كند بايد به اندازه 400 نفر عقل داشته باشد امام صادق نيز فرمودند؛ نشانه‌هاي عقلانيت دانايي، توانايي و روشن بيني است. اين قومي كه در عربستان همه ساله مي‌خواهد 2 ميليون نفر را در مراسم ومناسك حج اداره كند بايد يك بساط شور و مشورت به اندازه عقلاي جهان اسلام داشته باشد اين جماعت در رياض اصلا پارلماني، شورا و مشورتي ندارند تا از عقول حتي قوم خود استفاده كنند. يك جو عقل در بساط حكومت آنها ديده نمي‌شود.

رفتار حكام آل سعود يك رفتار عقلاني نيست. آنها اصلا سازوكار عقلاني در رفتار حكومتي خود ندارند. كل سيستم امنيتي و دفاعي خود را كنترات دادند به آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها از دل اين كنترات فجايعي مثل كشتار حجاج ايراني در سال 67 در زمان فهد كه اغلب مست بودند و فاجعه خونين دوم مهرماه 1394 كه هزاران شهيد روي دستان مسلمانان جهان گذاشت.

ان‌شاءالله آخرين حاجي ايراني كه از مكه و مدينه به ايران رسيدند بايد فكري براي تنبيه حكام بي‌ادب و مهمان‌كش آل سعود كرد. افكار عمومي درايران فقط با اين تنبيه آرام مي‌گيرد.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=213008

ش.د9402712

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات