صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۴۲

بهانه‌تراشی برای یک اقدام

۲۸ کشته و ۶۱ زخمی در انفجار بمب در پایتخت ترکیه؛ در ساعات شلوغ عصرگاهی در مرکز آنکارا در منطقه‌ای نزدیک مقرهای نظامی و پارلمان ترکیه صدای مهیب انفجاری به گوش رسید، صدایی که می‌توان آن را سرآغاز یک سیاست تازه دانست؛ [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی در انفجار بمب در پایتخت ترکیه؛ در ساعات شلوغ عصرگاهی در مرکز آنکارا در منطقه‌ای نزدیک مقرهای نظامی و پارلمان ترکیه صدای مهیب انفجاری به گوش رسید، صدایی که می‌توان آن را سرآغاز یک سیاست تازه دانست؛ اما بیشتر کارشناسان مسائل منطقه غرب آسیا به این حادثه با دیده تردید می‌نگرند و آن را با پیشروی‌های ارتش و نیروهای مردمی سوریه و شکست‌های سنگین تروریست‌ها بی‌ارتباط نمی‌دانند. احتمالی که درست بودن آن با سخنان نخست‌وزیر ترکیه بیش از پیش قوت گرفت؛ داوود اوغلو پس از این انفجار در سخنانی در این‌باره گفت: عامل انفجار سوری و یکی از اعضای یگان‌های مدافع خلق (YPG) شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌.ک.‌ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند. وی وعده داد: گروه تروریستی پ.‌ک‌.ک، پس از این عملیات دیگر روی آرامش را نخواهد دید و ما به عملیات‌های نظامی و امنیتی خود علیه مواضع سازمان‌های تروریستی شدت می‌بخشیم.
اهمیت این انفجار و سخنان داوود اوغلو زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم اکنون دولت ترکیه به دلیل گلوله‌باران مناطق مرزی سوریه با مخالفت جامعه جهانی روبه‌رو است و این انفجارات و مقصر نشان دادن کردها و دیگر نیروهای حاضر در سوریه می‌تواند بهانه خوبی برای توجیه افکار عمومی و جامعه جهانی باشد. به تعبیر ساده‌تر می‌توان گفت: آنکارا درصدد است که به توجیهی برای اقدامات نظامی و احتمالاً گسترش این اقدامات در خاک سوریه دست یابد و چه دستاویزی سهل‌الوصول‌تر از متهم کردن گروه‌های حاضر در خاک سوریه؟ بر این اساس، این گمانه در ذهن تداعی می‌شود که انفجار در آنکارا می‌تواند بهانه‌تراشی جریان حاکم بر این کشور به منظور دخالت در امور داخلی سوریه و ورود به خاک این کشور برای حمایت از داعش به بهانه مقابله با پ.‌ک.‌ک باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات