صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۰۵۰

برنده و بازنده انتخابات

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند دارای نقطه‌های اوج دیگری از قدرت و صلابت نظام جمهوری اسلامی بود؛ البته روند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند دارای نقطه‌های اوج دیگری از قدرت و صلابت نظام جمهوری اسلامی بود؛ البته روند برگزاری و نتایج آن نشان‌ می‌دهد، این انتخابات نیز مانند هر انتخابات دیگری برنده‌ها و بازنده‌هایی دارد. رسانه‌های داخلی و خارجی درباره برندگان و بازندگان این انتخابات نظرهای متفاوتی دارند و حداکثر اظهارنظرشان این است که گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا را برنده یک یا چند حوزه معرفی می‌کنند؛ اما این انتخابات پیام‌هایی مهم‌تری نیز دارد:
اول: رهبر معظم انقلاب که با روشنگری‌های خود همه افراد و جریان‌ها را سرخط آوردند و انتخاباتی در ایران به وقوع پیوست که دشمنان نیز به عظمت و زیبایی آن اعتراف کردند.
 دوم: ملت بزرگ ایران یکی از برندگان این مسابقه هستند که با وجود برخی مشکلات باز هم به نظام اسلامی اعتماد کردند و در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.
سوم: در شرایطی که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به تعداد تمام رأی‌دهندگان کشورمان تکثیر شده‌اند، اما رسانه ملی توانست اعتماد عمومی را به‌گونه‌ای بالا ببرد که به تنها مرجع رسانه‌ای انتخابات تبدیل شود.
چهارم: فتنه ۸۸ و اعتراضات برخی از جریانات بازنده خسارات زیانباری  برای نظام به دنبال داشت، اما در این انتخابات برخلاف هجمه رسانه‌های بیگانه و افزایش رسانه‌های تحریک‌گر، هیچ‌گونه تحرک مخربی که آثار ملی و بین‌الملل داشته باشد، بروز نکرد و مردم و منتخبان به نتیجه صندوق‌های رأی تمکین کردند.
پنجم: شورای نگهبان قانون اساسی نیز یکی از برندگان مهم این انتخابات است که با وجود فشارهای مختلف در مقابل زیاده‌خواهی‌ها کوتاه نیامد؛ در این راستا حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی افزایش مشارکت را در بسیاری از حوزه‌ها به دنبال داشته است.
ششم: گروه‌ها و فعالان سیاسی نیز در این انتخابات خوش درخشیدند و بررسی شعارها و گفتمان‌ها نشان می‌دهد، بیشتر افرادی که منتخب این گروه‌ها بوده‌اند، شعارهای خود را در قالب ساختارهای نظام مطرح کرده و از خطوط قرمز عبور نکرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات