صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۲۱

یک بام و دو هوا!

جرایم عربستان که بر اساس موازین حقوقی بین‌المللی، نقض حقوق بشر به شمار می‌آید، فهرست بلندی را شامل می‌شود که از جمله آن می‌توان به نقض اصل تجاوز نکردن به کشورهای دیگر، [...]
یادداشت: نزدیک به یک سال از آغاز حملات ارتش سعودی به یمن در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری می‌گذرد. در این مدت، عربستان جرایم جنگی بی‌سابقه‌ای علیه کشور برخوردار از حاکمیت ملی مرتکب شده و همه قوانین و معیارهای شناخته‌شده بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. به گزارش وزارت حقوق بشر یمن، تاکنون بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر، از جمله هزاران زن و کودک در اثر تجاوزات وحشیانه به یمن جان باخته‌اند. جرایم عربستان که بر اساس موازین حقوقی بین‌المللی، نقض حقوق بشر به شمار می‌آید، فهرست بلندی را شامل می‌شود که از جمله آن می‌توان به نقض اصل تجاوز نکردن به کشورهای دیگر، اصل عدم حمله نظامی به غیرنظامیان، اماکن و افراد مورد حمایت موازین بین‌المللی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه ضد مردم یمن اشاره کرد.
در وهله اول عربستان، بی هیچ دلیل قانع‌کننده و مشروعی و بدون مجوز شورای امنیت به خاک یمن تجاوز کرده و موجب کشته شدن هزاران یمنی بی‌گناه شده، که این امر با اصول حاکم بر منشور سازمان ملل در تعارض است. در کنار این، عربستان سعودی با حمله هوایی خود به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن، دست به کشتار زنان، کودکان و سالخوردگان فراوانی زده است؛ در حالی که طبق قوانین بین‌المللی غیرنظامیان، مناطق مسکونی، زنان و کودکان در هر شرایطی مصون از تعرض هستند. تمام این جرایم و جنایات در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و سایر دول غربی نه‌تنها مانع عربستان نمی‌شوند، بلکه تأمین‌کننده تجهیزات و تسلیحاتی هستند که سعودی‌ها و ائتلاف همراه او در جنگ نابرابر علیه ملت یمن استفاده می‌کنند.
طنز تلخ روزگار ما این است که شورای همکاری خلیج‌فارس که با چشم‌پوشی از این جنایات دست‌شان به خون هزاران یمنی آلوده است، حزب‌الله لبنان را که در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها از خاک و ملت خود دفاع می‌کند، تروریست قلمداد می‌کنند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات