تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۸۹۱۴۸
رئیس مجلس تشخیص مصلحت از سوی تندروها تهدید شد

سرنوشت آیت‌الله منتظری برای هاشمی!

پایگاه بصیرت / امیرعباس کلهر / خبرنگار Amirrkalhor@gmail.com

(روزنامه بهار - 1394/09/26 - شماره 71 - صفحه 1)

گویا نمی‌داند که اگر هاشمی‌رفسنجانی و امثال او نبودند شکل‌گیری نظام جمهوری‌اسلامی خیلی سخت‌تر از آن چیزی که در سال 57 شکل گرفت اتفاق می‌افتاد. بارها یار دیرین امام‌خمینی(ره) را زیر سوال برده است. او را فتنه‌گر دانسته و حتی به جریان انحرافی دولت‌های نهم و دهم تشبیه کرده بوده است. کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت است، اما از جوهر قلم او ادعا و اتهام می‌چکد. او دیروز در سرمقاله روزنامه رسالت نسبت به مصاحبه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایلنا واکنش نشان داد؛ مصاحبه‌ای که هاشمی در آن گفته بود فشار تندروها بر او مانند سروصدای کلاغ می‌ماند. انبارلویی در سرمقاله خود از این موضوع ابراز گلایه می‌کند که هاشمی بی‌آنکه بگوید تندروی چیست و تندرو کیست، به‌صورت مبهم آدرس غلط می‌دهد.

او سپس ادعا می‌کند که طی سه دهه گذشته، نظام ازسوی برخی که سر در آخور دشمنان نظام داشتند شاهد تندروی و افراطی‌گری بوده است. از آشوب و فتنه لیبرال‌ها در اتحادی نامقدس با منافقین، کمونیست‌ها و ملی‌گراها نام می‌برد که به شهادت 17هزار نفر از شهروندان ایرانی انجامید که طبق ادعای سردبیر روزنامه رسالت فجایع هفتم تیر و هشتم شهریور سال 60 از آن جمله بوده است. او حادثه 18تیر1378 و اتفاقات بعد از انتخابات جنجالی سال 1388 را فتنه‌ای می‌نامد که در آن همسر آقای هاشمی صبح روز انتخابات فرمان شورش خیابانی صادر کرده و دختر وی دست در دست منافقین و بهایی‌ها که به دوستی با آن‌ها افتخار می‌کند آتش‌بیار معرکه‌های خیابانی علیه نظام بوده است.

ادعاها و توهین‌های انبارلویی تا جایی پیش می‌رود که پرسش‌هایی را درباره هاشمی مطرح می‌کند و می‌گوید که آقای هاشمی در وسط این آشوب و فتنه کجا بود؟ چه می‌کرد؟ تعریف وی از تندروی و افراطی‌گری در فتنه88 چه بود؟ نسبت او با این فتنه چه بود؟ و سپس می‌گوید هاشمی این‌ سوالات را بی‌پاسخ گذاشته است، اما مگر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در نمازجمعه تاریخی 26تیرماه 1388 پاسخ این پرسش‌ها را نداد؟ او مگر پنج پیشنهاد برای رفع کدورت‌ها و جلوگیری از شکاف ایجادشده در جامعه نداد؟ هاشمی بود که گفت همه باید به قانون پایبند باشند، فضای بحث برای جلب اعتماد ایجاد شود، آزادی رسانه‌ها صورت بگیرد و نکاتی از این دست. آقای انبارلویی آیا بهتر نبود قبل از مطرح‌کردن این پرسش‌ها نگاهی به خطبه‌های نمازجمعه هاشمی در سال 88 بیندازید، که امروز نگویید هاشمی خیلی از پرسش‌ها را بی‌پاسخ گذاشته است.

انبارلویی در بخش دیگر سرمقاله خود مدعی شده است که هاشمی هر از چندی برای پاک‌کردن حافظه تاریخی مردم از مقوله تندروی، چیزی می‌گوید که مصداق آن را فقط می‌توان در اردوگاه اصلاح‌طلبان تجدیدنظرطلب آمریکایی که می‌خواستند امام(ره) را به موزه تاریخ بسپارند، جست‌وجو کرد؛ اما نکته دراین است که سردبیر روزنامه رسالت خود را به ندانستن زده است و گویا نمی‌خواهد بداند حادثه‌های تاریخی و اتفاقات تلخ‌و‌شیرین در کشور هیچ‌گاه از افکار عمومی مردم پاک نمی‌شود. هاشمی همیشه هاشمی بوده است. او در بازی سیاست ایران مسیر اعتدال و میانه‌روی را در پیش گرفته است و مردم هم برای همین به او اعتماد دارند. تندروی و افراطی‌گری جایگاهی در سیاست هاشمی ندارد. انبارلویی گویا برایش مهم نبوده که درمورد یکی از سران جمهوری‌اسلامی ایران درحال نوشتن است.

او مدعی شده است که دلسوزان انقلاب نگران‌اند که رئیس مجمع تشخیص‌مصحلت نظام سرنوشتی همانند سرنوشت آیت‌الله منتظری پیدا کند و این ادعا را این‌طور تحلیل می‌کند که چون رسانه‌های بین‌المللی که انبارلویی آن‌ها را دشمن می‌نامد چون از مصاحبه‌های هاشمی استقبال کرده‌اند ممکن است چنین اتفاقی مانند آیت‌الله منتظری برای او بیفتد. جفا و بی‌مرامی در عرصه کار سیاسی جایگاه خاص خود را دارد، اما مگر می‌شود در حق یار دیرین امام جفا و او را تهدید به حصر خانگی کرد. محمد هاشمی نیز دیروز در سایت هاشمی در پاسخ به‌این موضوع نوشت : «فقط به کلامی از امام راحل بسنده می‌کنم که وقتی گروه کوردل فرقان حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را هدف گلوله کینه و خشم خود قرار دادند، در واکنش به‌این اقدام رذیلانه ومنافقانه کوردلان جاهل فرمودند: «بدخواهان بدانند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.»

انبارلویی در پایان این پرسش را مطرح کرده است که ذهن حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در کدام وادی سیر و سلوک می‌کند؟ گویا نمی‌داند که شخص آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به فکر منافع ملی و حفظ نظام و انقلاب است تا واردشدن به بازی‌های سیاسی و تندروی‌ها. طبق گفته محمد هاشمی، برادر هاشمی‌رفسنجانی، امروز 36 سال از کلام گهربار امام راحل می‌گذرد و بدخواهان همچنان به‌دنبال ترور شخص یا شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند و ایشان همچنان همانند گوهری تابناک بر تارک نظام و انقلاب اسلامی می‌درخشد و تعداد کثیری از بدخواهان ایشان رسوا شده و به‌ خاک سیاه نشسته‌اند و سرنوشت کینه‌توزان امروزی نیز غیراز آن نخواهد بود.

http://bahardaily.ir/fa/Main/Detail/7770

ش.د9404548

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات