صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۹۴۷۲
نماینده پارلمان انگلیس پس از دیدار با اسد

اسد اطمینان دارد که شکست نمی‌خورد

یک نماینده پارلمان انگلیس که اخیرا با رییس جمهور سوریه ملاقات کرده است، ضمن توصیف محسنات شخصی وی، بر لزوم ترسیم نقشه‌ای برای بازسازی کشور جنگ زده سوریه تأکید کرد.
 یک قانونگذار انگلیسی می‌گوید «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اخیر در دیدار با هئیتی از نمایندگان حزب محافظه کار میانه روی پارلمان انگیس گفته است که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نمی‌گذارد او بازنده نبرد باشد.

به نوشته وبگاه شبکه «آی تی وی»، «دیوید دیویس» از نمایندگان حاضر در این دیدار، رییس جمهور سوریه را فردی «مودب» و «محترم» نامیده بود.

دیوس در گفت‌وگو با شبکه بی بی‌سی در باره این سفر و ملاقات با بشار اسد گفت: «رییس جمهور سوریه گفت که ولادیمیر پوتین اعلام کرده که "اجازه نخواهیم داد تا شما شکست بخورید". از نظر من این مهمترین بخش صحبت‌های او در طول این دیدار بود، چراکه دقیقا این بخش است که مشخص می‌کند نتیجه چه خواهد بود.»

دیویس در ادامه با اشاره به پیامد‌های احتمالی نبرد سوریه، به احتمال پیروزی داعش اشاره کرد و گفت: «اگر روس‌ها اجازه ندهند که آن‌ها شکست بخورند، آن وقت دو نتیجه احتمالی خواهد داشت و دیگر پیروزی جهادی‌ها که از دید من یک فاجعه است، رخ نخواهد داد. این دو نتیجه احتمالی این است که یا راهکاری از دل مذاکره به دست می‌آید یا سوری‌ها پیروز می‌شوند.»

نماینده حزب میانه روی پارلمان انگلیس با بیان این‌که از نظر او اسد نباید «الان یک خط قرمز باشد»، گفت یک موسسه‌ خیریه به وی گفته است در حال حاضر «هیچ فردی که غرب او را به عنوان چهره‌ای میانه‌رو برای اداره امور سوریه به رسمیت بشناسد»، وجود ندارد.

وی اظهار داشت، یکی از مهمترین گام‌هایی که غرب باید بردارد ترسیم نقشه‌ای برای بازسازی کشور جنگ زده سوریه است.

دیویس در خاتمه گفت که موسسه خیریه یاد شده معتقد بود که اگر اسد در انتخابات آینده حضور داشته باشد، برنده می‌شود زیرا مردم این کشور از جایگزین وی وحشت دارند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات