صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۵۱۷

تکذیب گفت‌وگوی محرمانه‌ مسکو و واشنگتن درباره سوریه

وزیر امورخارجه روسیه ادعاهای اخیر درباره مذاکرات محرمانه مسکو و واشنگتن درباره سرنوشت «بشار اسد» در سوریه را تلاشی برای اخلال وارد کردن در روند مذاکرات صلح سوریه در ژنو خواند.
 کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه روسیه، چین و هند در مسکو در ساعات بعدازظهر امروز دوشنبه برگزار شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان چینی و هندی خود تأکید کرد، تمامی اظهارات مطرح شده در خصوص توافقات محرمانه روسیه و آمریکا بر سر سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه صرفا با هدف تضعیف گفت‌وگوها در ژنو عنوان می‌شود.

وی گفت: ما همواره شاهد روند عادی جلسات مشورتی و نیز همکاری‌های دو کشور در چهارچوب گروه بین‌المللی حمایت از سوریه و نیز در چهارچوب کارگروه آتش‌بس که ذیل این گروه تشکیل شد، بوده‌ایم. اما این ادعاها درباره توافقات محرمانه میان دو کشور بر سر سرنوشت رئیس جمهوری سوریه تنها با هدف خدشه‌دار کردن مذاکرات ژنو مطرح می‌شود.

بنا به گفته وزیر امورخارجه روسیه، بسیاری در آمریکا تلاش می‌کنند روی طرح «ب» برای سوریه کار کنند، آن هم تنها با هدف براندازی حکومت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی سوریه.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یک بار دیگر بر این مسئله تأکید کرد که نیروهای دولت سوریه در حال اقدام علیه گروه‌های معارض سوری که آتش‌بس را پذیرفته‌اند، نیستند، بلکه برای ریشه‌کن کردن تروریسم و مبارزه با تروریست‌ها در این کشور تلاش می‌کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات