صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۸۳

آیت‌الله شبستری:رئیس بانک مرکزی واقعیت‌ها را بیان کرد

آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پس از گذشت ۳ ماه از اجرای برجام، که برخی مسئولان سخنان دیگری می‌گویند، رئیس بانک مرکزی واقعیت‌ها را پیرامون اقدام آمریکا درباره تحریم‌ها گفت.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با انتقاد شدید از دست‌درازی آمریکا به پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا اظهار داشت: طرح اخیر دولت و کنگره آمریکا بیش از هر زمان دیگر ماهیت غارتگری و چپاول‌گری آمریکای جهان‌خوار را به همه ثابت کرد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 3 ماه از اجرای برجام، که برخی مسئولان سخنان دیگری می‌گویند، رئیس بانک مرکزی واقعیت‌ها را پیرامون اقدام آمریکا درباره تحریم‌ها گفت، تصریح کرد: آمریکا در مدت پسابرجاتم، بر تحریم‌ها علیه ایران افزوده و اخیراً نیز وزارت‌ خزانه‌داری این کشور، افراد و شرکت‌های دیگری را به‌اتهام فعالیت در برنامه‌های موشکی ایران به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه این اقدام آمریکا یک غارتگری آشکار است، تصریح کرد: ما به‌شدت این اقدام خائنانه از سوی دولت آمریکا و استکبار را محکوم می‌کنیم و آن را به هیچ وجه قابل تحمل نمی‌دانیم.

وی افزود: بعد از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، دولت و ملت باید تدبیری دسته‌جمعی و عکس‌العملی قاطع در برابر این شرارت‌های آمریکا بیندیشند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ایشان ضمن تشویق نسل جوان به معنویات و یادآوری توطئه‌ها و اهداف استکبار، اشاره کردند که اگر در برابر خواسته‌های دشمن کوتاه بیاییم آنها به پیش می‌آیند و جلوی پیشرفت‌های ما را می‌گیرند، چراکه آنان با هرگونه پیشرفت علمی ما مخالف هستند.

وی گفت: جنگ نرم زیرپوستی و فراگیری بین ایران و آمریکا و استکبار وجود دارد که خطرناک‌تر از جنگ سخت است و باید در این باره فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر همکاری و مساعدت دولت و ادارات با جوانان انقلابی، خاطرنشان کرد: باید با جوانان انقلابی در عرصه فرهنگی مساعدت شود. همان‌طور که ملت ایران در جنگ 8ساله توانستند بر دشمن پیروز شوند، مطمئن باشید در این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز می‌توانند با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیروز شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی طی هفته آینده خاطرنشان کرد: ملت ایران هفته آینده با حضور بر سر صندوق‌های رأی، افرادی را که متعهدتر، کاردان‌تر، ولایتمدارتر و استکبارستیزتر هستند، انتخاب و روانه مجلس کنند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به 5 اردیبهشت ماه، سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، گفت: طبس برای مردم ایران نه نام یک بیابان بلکه فراتر از آن است، چراکه پیچیده‌ترین عملیات نظامی آمریکا با هواپیماها و هلی‌کوپترهای پیشرفته با شکست روبه‌رو شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به 13 رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع)، به قرائت روایتی پیرامون سبقت ایشان در لبیک به ندای توحیدی پیامبر(ص) پرداخت و یادآور شد: مولا و مقتدای‌مان، نماد ایمان و تقوا بودند و مسلمانان را دائماً به تقوا و پرهیزگاری دعوت می‌کردند، چراکه به‌فرموده ایشان شفای امراض روحی و جسمی در سایه پرهیزگاری و تقوا است.

وی ادامه داد: در این هفته به‌مناسبت هفته سلامت، خواهش دارم که بیش از پیش بهداشت در جامعه رعایت شود؛ اگر مشکلات و بیماری‌های روحی و جسمی در کشور رایج شود، اقتصاد، فرهنگ و سایر مسائل قابل حل نیست.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، ایشان را مظهر صبر و استقامت در برابر مصائب و رسواکننده جنایات دستگاه خلافت اموی خواندند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات