تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۰۱۵۰

«انتفاضه قدس»، معادلات صهیونیستها را برهم زده است

(روزنامه جمهوري اسلامي ـ 1394/09/17 ـ شماره 10474 ـ صفحه 6)

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که انتفاضه کنونی تحولی بزرگ است که می‌تواند معادلات را به کلی بر هم بزند و موجب ایجاد تغییراتی بزرگ در فلسطین شود.

به گزارش خبرگزاری قدس، عملیات‌های قهرمانانه فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی از زمان شروع انتفاضه تاکنون، صهیونیست‌ها را کلافه و دستپاچه کرده است. به نحوی که «یوال اشتاینتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به ناتوانی اشغالگران در مهار انتفاضه سراسری ملت فلسطین اذعان کرد و گفت «مقابله با انتفاضه احتیاج به یک نیروی سحرآمیز دارد که از عهده ما خارج است و ما قادر نیستیم با فلسطینی‌ها مقابله کنیم».

عملیات فلسطینی‌ها به ویژه در شهر «الخلیل» نفس اسراییلی‌ها را به شماره انداخته و آنان را نگران و برآشفته کرده است. در جدیدترین موارد، طی عملیات استشهادی جوانان فلسطینی نظامیان صهیونیستی در الخلیل مورد حملات پی درپی قرار گرفته‌اند که در پی این اقدام چندین نظامی صهیونیستی زخمی شده‌اند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

هرچند نیروهای ارتش اسرائیلی مستقر در این مکان به سوی این جوانان آتش گشودند و شماری را به شهادت رساندند لیکن نسبت «یک به هفت» از واقعیتی خبر می‌دهد که باید به صهیونیست‌ها حق داد که لرزه براندامشان بیفتد و آرزوی یک قدرت سحر آمیز داشته باشند. جوانی که یک تنه بدون داشتن هر گونه سلاح،7 نظامی مسلح اسراییلی را هدف قرار می‌دهد و آنان را زخمی می‌کند نماینده ملتی است که مقاوم و استوار در صددند ریشه رژیم صهیونیستی را از بیخ و بن بکنند و این رژیم متجاوز را نابود سازند.

در روزهای اخیر نیز عملیات‌های متعددی در الخلیل صورت گرفته که طی آن ده‌ها صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شدند بدون اینکه بتوانند از وقوع چنین عملیاتی جلوگیری کنند. همین عملیات الخلیل را به شهری خطرناک برای صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای مهار این عملیات‌ها، چندین خانه را در الخلیل مصادره کرده و مدعی شده است بسیاری از عملیات‌های تیراندازی از داخل خانه‌ها انجام شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در کرانه باختری و دیگر اراضی اشغالی به اجرا گذاشته است و به هر شیوه‌ای سعی در مهار انتفاضه را دارد و در همین رابطه اقدام به نصب صدها دوربین در قدس و دیگر مناطق فلسطینی کرده و خودروهای فلسطینیان را به دقت مورد بازرسی قرار می‌دهد و بسیاری از جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مناطق صهیونیست نشین را مسدود کرده و اجازه تردد فلسطینیان در این مسیرها را نمی‌دهد.

بازداشت اعضا و رهبران حماس نیز در کرانه باختری و قدس اشغالی به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. با وجود اقدامات سرکوبگرانه و وحشیانه، رژیم صهیونیستی نتوانسته ذره‌ای از دلاوری‌ها و قهرمانی‌های ملت فلسطین کم کند و هر روز و هر لحظه منتظر عملیاتی جدید و دلهره‌ای تازه است.

به همین دلیل، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که انتفاضه کنونی تحولی بزرگ است که می‌تواند معادلات را به کلی بر هم بزند و موجب ایجاد تغییراتی بزرگ در فلسطین شود و اکنون کار به جایی رسیده است که عملیات‌های فلسطینیان تنها منحصر در کرانه باختری نیست، بلکه به مناطق اشغال شده در سال 1948 نیز کشیده شده است.

یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: «فکر نکنم عملیات‌های فلسطینیان به این زودی کاهش یابد و ممکن است اوضاع از این بدتر و پیچیده‌تر شود و دامنه عملیات‌های ضد صهیونیستی گسترده‌تر شود.»

انتفاضه فلسطین اکنون دوماهگی را پشت سر گذاشت. تاکنون بیش از 115 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از 12 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند و در نتیجه عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان نیز تاکنون 23 نظامی و شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و نزدیک به 220 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند که حال نزدیک به 45 نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

این در حالی است که مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند که انتفاضه قدس علیه جنایات رژیم صهیونیستی محکم و با صلابت ادامه خواهد داشت و عملیات شهادت طلبانه در آینده بیشتر خواهد شد.

http://jomhourieslami.net/paper/?newsid=72462

ش.د9404868

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات