صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۰۲۵۱

اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رویترز، كاهش ارزش دلار برای سومین روز پیاپی سبب افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز گذشته شد. رشد قیمت نفت در اوضاعی محقق می‌شود كه سطح ذخیره‌سازی نفت در آمریكا همچنان بالاست و تولیدكنندگان عمده نفت در جهان هیچ برنامه‌ای برای محدود كردن تولید خود ندارند. قیمت شاخص نفت خام برنت با ٩٣ سنت افزایش، به ٤٨ دلار و ١١ سنت رسید و قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریكا نیز با ٧٠ سنت رشد، در سطح ٤٦ دلار و ٣ سنت تثبیت شد.
بر اساس اخبار منتشر شده، بدهي بخش دولتي به نظام بانكي، معادل ۱۱۰هزار و ۱۳۰ميليارد تومان بوده كه طي ۹ ماه رشد ۶/۹ درصدي داشته و حدود ۹ هزار و ۶۵۰ ميليارد تومان نسبت به اسفند ۹۳ بيشتر شده است. بر اساس اين‌، بدهي بخش دولتي به نظام بانكي و بدهي دولت به بانك‌ها همچنان به‌منزله يكي از چالش‌هاي عمده بازار پول رو به افزايش است.
استفان دوجاريك، سخنگوي دبيركل سازمان ملل گفت: اين سازمان نامه وزير امور خارجه ايران را بررسي و به حل مناقشه بين تهران و واشنگتن كمك مي‌كند. به گزارش خبرگزاري رويترز، محمدجواد ظريف در پي حكم دادگاه آمريكا به توقيف دو ميليارد دلار از دارايي‌هاي مسدود شده ايران، در نامه‌ای به «بان كي مون» از او خواست تا وارد عمل شود.
پایگاه «المانیتور» اقدامات تحریک‌آمیز و خصمانه آمریکا علیه ایران پس از امضای برجام را عاملی می‌داند که به رشد احساسات ضد آمریکایی در میان مردم ایران منجر شده است. المانیتور می‌نویسد:  تمامی این اقدامات آمریکا، نتایج زیان‌باری بر‌ای ایرانی‌ها دارد، چرا که خاطرات بین دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰، به ویژه پس از کودتا علیه دولت مصدق را برای آنها زنده می‌کند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: پس از بررسی‌های انجام شده، قرار است نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را به همان روال قبلی، یعنی به صورت کاملاً محسوس و آشکار ادامه دهد و غیرمحسوس بودن گشت‌های ارشاد مختص امنیت اجتماعی باشد، نه اخلاقی.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ايراني‌تبارهاي ساكن كشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس بدنه مؤثر و كارآمد اين كشورها را در حوزه‌هاي مختلف تشكيل مي‌دهند. جنتي افزود: ايرانيان از ديرباز در اين كشورها حضور داشته‌اند و بسياري از دستاوردهاي اين كشورها مديون حضور و تلاش مردم ايران است.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات