صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۳۰

اخبار

۱- وزیر ‌خارجه ‌کانادا: تعطیلی سفارت‌‌ اشتباه بود
وزیر خارجه کانادا ضمن دفاع از تلاش دولت کانادا برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران تأکید کرد که تعطیل شدن سفارت ما در تهران از سوی دولت پیشین اشتباه بود. استفان دیون، وزیر خارجه کانادا در ادامه ادعاهای بی‌اساس غرب مدعی شد: هم‌اکنون قصد نداریم نام ایران را از فهرست کشورهای حامی تروریسم در طرح ایمنی دولت حذف کنیم. البته این موضوع (خروج نام ایران از این فهرست) می‌تواند به رفتار دولت ایران در آینده نیز بستگی داشته باشد. دیون پیشتر گفته بود که بازگشایی سفارت کانادا در تهران زمان‌بر است و هنوز مکان مناسبی برای ساختمان سفارت کانادا در نظر گرفته نشده است. او روند بازگشایی سفارت کانادا در ایران را یک فرایند گام‌به‌گام دانست. دولت محافظه‌کار کانادا در سال ۲۰۱۲ سفارت خود در تهران را تعطیل و روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.
۲- موشک‌های ایران دلیل ارتقای ناوهای آمریکا
آمریکا برای مقابله با موشک‌های ایران، در حال ساخت ناوشکنی با قابلیت مقابله همزمان با تهدیدهای موشکی و حمله هواپیماها است. به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از آنجا که کشتی‌های جنگی آمریکا قادر نیستند با موشک‌های بالستیک در حال پرواز در ارتفاع بالا و هواپیماها و موشک‌های کلاسیک به طور همزمان مقابله کنند، به همین دلیل نیروی دریایی آمریکا نخستین کشتی‌جنگی خود را به سامانه‌های دفاع موشکی تجهیز کرده و آنها را برای مقابله با موشک کشورهایی چون ایران و کره‌شمالی ارتقا داده است. «ثرایا کنت» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت: کنگره یک میلیارد دلار برای این طرح اختصاص داده، اما ۴۳۳ میلیون دلار دیگر برای ساخت این کشتی نیاز است.
۳- بوئینگ‌های آمریکا نباید به هواپیماهای نظامی سپاه پاسداران تبدیل شوند
به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس‌نیوز» سه نماینده کنگره آمریکا در نامه شدید‌اللحنی به شرکت بوئینگ نوشتند: «هرگونه توافق بوئینگ با ایران کمکی مؤثر به حامی برجسته تروریسم است و هواپیماهای آمریکایی به هواپیماهای جنگی ایران مبدل می‌شوند.» در بخشی از این نامه‌ آمده است: «به شما توصیه می‌کنیم که شریک جرم تبدیل احتمالی هواپیمای بوئینگ به هواپیماهای جنگی سپاه پاسداران ایران نشوید.» شرکت هواپیماسازی بوئینگ چندی پیش هیئتی را برای مذاکره با ایران به تهران فرستاده و گفت‌وگوهای انجام‌شده را با ایران تنها «یک گام» خوانده و هرگونه فروش هواپیما به ایران را به موافقت دولت آمریکا مشروط کرده است.
۴- استقبال عارف از حضور نمایندگان کنگره آمریکا در ایران
محمدرضا عارف، منتخب اول تهران در انتخابات مجلس دهم به تشریح دیدگاه‌های خود و همچنین مجلس آینده در حوزه سیاست خارجی پرداخت و با اشاره به اظهارات دو نماینده کنگره آمریکا مبنی بر درخواست برای حضور در ایران گفت: نمایندگانی با پیش‌شرط و اینکه بخواهند برای نظارت بر انتخابات به ایران بیایند، در چه جایگاهی هستند که چنین درخواستی می‌کنند؟ او افزود: حضور نمایندگان پارلمان‌ها بدون پیش‌شرط مانعی ندارد؛ زیرا ما دخالت هیچ کشوری را نمی‌پذیریم. استقلال جزء شعارهای اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و طی این سال‌ها نیز هیچ قدرتی نتوانسته خدشه‌ای به آن وارد کند.
۵- تولید محصولات سرطان‌زا در آمریکا
شرکت آمریکایی «جانسون اند جانسون»، تولیدکننده محصولات بهداشتی کودک، بار دیگر به دلیل سرطان‌زا بودن پودر بچه تولیدی این شرکت، به پرداخت ۵۵ میلیون دلار جریمه محکوم شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات