تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۸۱
سیدمحمدصادق خرازی: نباید عده‌ای با نام شورای نگهبان، جایگاه این شورا را پایین بکشند

اگر 92 رأی نمی‌دادیم چه بسا درگیر جنگ می‌شدیم

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه - 1395/02/07 - شماره 112 - صفحه 3)

باتوجه به فرصت باقی مانده تا برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، بزرگان هردو جناح سیاسی همه توان خود را برای به دست آوردن تعداد بیشتری ازکرسی های باقی مانده مجلس به کار بسته اند. صرف نظر از تلاش جریان اصول گرا که در بسیاری از حوزه های انتخابیه نتوانسته اند لیستی به مردم ارائه دهند و برخی از این نامزدهای اصول گرا نیز حاضر نمی شوند در لیستی قرار بگیرند که امکان رأی آوری آنها را کاهش می دهد، بزرگان اصلاح طلب با پشتوانه مشارکت چشمگیر مردم تهران در حماسه هفت اسفند، به حوزه هایی که به مرحله دوم کشیده اند سفر می کنند تا با صحبت و حمایت معنوی خود از نامزدهای لیست ائتلافی امید، شانس بیشتری برای رأی آوری آنها فراهم کنند. برخی دیگر از بزرگان اصلاح طلب هم که به دلیل ممنوع التصویری و ممنوع البیانی و... امکان حضور و سخنرانی در این جلسه ها را ندارند نیز با پیام حمایتی خود از این لیست، زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی را مهیا کرده اند.

سیدمحمدصادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان نیز یکی از همین چهره های اصلاح طلب است که برای حمایت از لیست امید، عصر روز یکشنبه به تبریز سفر کرد و در جمع فرهنگیان و فرهیختگان تبریز اظهاراتی را بیان کرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از صحبت هایش گفت: نتیجه قهر مردم با صحنه انتخابات، قدرت گرفتن کسانی خواهد بود که هشت سال تمام می خواستند زوال و ناامنی را به این کشور تحمیل کنند. وی همچنین با بیان اینکه «آرمان بزرگان اصلاحات این است که رهبری ایران در اوج قدرت و عظمت، کشورمان را رهبری و مدیریت کند» بیان کرد: کسانی که دغدغه جدایی بزرگان اصلاحات از رهبری را دارند، باید بدانند این بینش در میان اصلاح طلبان وجود دارد که با اندیشه و سکوت و با ایمان و عقیده از همه فضایل کشور و سرزمین خودشان دفاع کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: شورای نگهبان براساس قانون اساسی وظیفه دارد در برابر یک جریان خطرناک انجام وظیفه کند، نه آنکه عده ای با نام شورای نگهبان، جایگاه این شورا را پایین بیاورد.

خرازی در ادامه صحبت هایش در تبریز خطاب به مردم گفت: شما مردمی هستید که برای تحقق انقلاب اسلامی بیشترین و بالاترین نقش را در میان همه اقوام ایرانی ایفا کردید و پس ازآن هم سراسر تاریخ حماسه دفاع مقدس از رشادت های مجاهدان این سرزمین آکنده است. این سیاستمدار اصلاح طلب با ابراز تأسف از اینکه مردم آذربایجان، امروز با نامهربانی و ناجوانمردی مورد قهر قرار گرفته اند، از سردار مصطفی مولوی نام برد و گفت: قافله «مولوی ها» قافله همان مردانی هستند که در روزهای سخت جهاد، عزت و سربلندی را به این کشور آوردند و امروز هم عزت و آزادگیشان را با سکوت پیوند زده اند. مشاور ارشد رئیس جمهوری دولت اصلاحات، با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دهم و نقش تاریخی آذربایجان در جریان تحول خواهی ایران، تصریح کرد: امروز ایران در انتظار جمعه شما مردم آذربایجان است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: اگر به آینده فرزندانمان می اندیشیم و دغدغه سربلندی این کشور را داریم، راهی جز این نیست که هرکدام از ما یک رسانه باشیم و دیگران را به صحنه دعوت کنیم. دیپلمات سابق کشورمان خطاب به مردم آذربایجان و تبریز بیان کرد: من به شما اطمینان می دهم، امروز اگر هاشمی و رئیس دولت اصلاحات و دیگر بزرگان کشورمان اینجا بودند، آنها هم به الموسوی، ساعی، عباس زاده و بی مقدار رأی می دادند. خرازی گفت: اگر انتخابات امسال نتیجه اش این باشد که انسان های فهیم و پرظرفیت در مجلس حضور داشته باشند، این مجلس قدرتمند و این دولت که هدفش کاستن آلام مردم است، روزگاری بسیار درخشان را پیش روی ما قرار خواهند داد.

وی در تبیین اهمیت حضور قدرتمندانه مردم پای صندوق های رأی خاطرنشان کرد: اگر شما سال ۹۲ پای صندوق های رأی نمی آمدید، چه بسا کسانی روی کار می آمدند که امروز کشور را درگیر جنگی توان فرسا کرده بودند. قهروتحریم انتخابات تراژیک ترین واقعه سیاسی بود که نتیجه آن کمدی سیاسی در ایران شد.مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: اگر دغدغه آینده این سرزمین را داریم، چاره ای نیست جز اینکه نقش تاریخی خودمان را با توجه به همه ناجوانمردی ها، بدی ها، تلخی و سختی ها جلو ببریم.

این سیاستمدار اصلاح طلب افزود: ما راهی برای بازگشت به عقب نداریم و تنها باید پیش برویم تا آینده مان با همه کشورهایی که مردمش در رفاه، امنیت و صلابت زندگی می کنند پیوند بخورد چراکه ماهیت انقلاب نیز همین بوده است. خرازی با طرح این پرسش که «کجای انقلاب بر این مبنا پایه گذاری شده است که هر روز گرفتاری جدیدی برای مردم ایجاد کنیم؟» ادامه داد: چطور به خود اجازه می دهند هفت هزار نفر را به خیابان ها بفرستند تا ایمان مردم را اندازه بگیرند! وی با تشریح فرایند تغییر تفکرات سیاسی مردم ایران، بیان کرد: به عقیده من تحول فکری مردم ایران و میزان افزایش آگاهی در دهه اخیر، می تواند به قرن ها بیداری و هوشیاری آنها تنه بزند.

دیپلمات سابق کشورمان گفت: محال است مردم اجازه دهند احمدی نژادیسم یک باردیگر در این کشور حاکم شود. سفیر سابق ایران در فرانسه، با تأکید بر اینکه اصلاحات می خواهد ایران نقش تاریخی خود را در میان همه ملل مترقی ایفا کند، ادامه داد: مگر نه این است که اصلاح طلبان همه از تبار خمینی کبیر بوده اند و مگر نه این است که ما خواهان احیای مدینه النبی در فضای سیاسی کشور بوده ایم. پس چگونه است که عده ای به خود اجازه می دهند به تفکر اصلاحات که تفکر اکثریت ملت ایران است اهانت کنند؟

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، خاطرنشان کرد: انتخابات سال ۹۲ و همین طور حماسه هفت اسفند، آغاز یک جریان پر از مسئولیت تاریخی برای ملت ایران و تکرار حرکت های بزرگی است که مردم از نخبگانشان انتظار دارند. وی در تشریح خواسته های اصلاح طلبی، گفت: مردم می خواهند در تراز جهانی جزء بهترین ها باشند و در جامعه ای زندگی کنند که رفاه و عدالت اجتماعی در همه شئونات آن تجلی یافته است، نه آنکه عده ای عدالت را لقلقه دهانشان کنند و بدترین روش ها را برای انهدام جامعه به کار بگیرند. وی ادامه داد: شورای نگهبان براساس قانون اساسی وظیفه دارد تا در برابر یک جریان خطرناک انجام وظیفه کند، نه آنکه عده ای با نام شورای نگهبان، جایگاه این شورا را پایین بیاورند.

خرازی تأکید کرد: ما خواهان اعتلای شورای نگهبان هستیم، چراکه شورای نگهبان به مردم تعلق دارد و باید در برابر کسی که بد عمل می کند، واکنش نشان دهد. دیپلمات سابق کشورمان ادامه داد: رهبران جریان فکری اصلاحات جزء مریدان و مروجان اندیشه های رهبری هستند. مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: ما باتمام وجود به این نظام تعلق داریم و اگر روزی دشمن بخواهند به این سرزمین تعدی کند، به چشم خود خواهد دید که شما در خانه مانده اید و ما اصلاح طلبان لباس رزم پوشیده ایم تا از شرف مردم و کشورمان دفاع کنیم. ما حاضر نیستیم حتی وجبی از خاک ایران به یغما برود. خرازی خطاب به دولتمردان دولت مهرورز نهم و دهم گفت: همه مسئولیت هشت ساله شما تعدی به بیت المال و اهانت به مردم بود. اگر قرار باشد با عدالت با شما برخورد شود، حتی یک کدام از شما دلیلی برای ماندن و زندگی کردن نخواهید داشت!

وی با یادآوری رد صلاحیت های گسترده جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم گفت: اگر به امثال مولوی ها اجازه می دادند، نه فقط تبریز که همه آذربایجان به آنها رأی می داد.رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با تأکید بر اهمیت انتخابات دهم اسفند، خطاب به حاضران گفت: برادران و خواهران من، جمعه روز تجلی میعاد و وحدت ماست، نه برای چهار سال نمایندگی بلکه برای اینکه بگوییم جریانی که با امام و رهبری فاصله ای عمیق دارد باید برای همیشه از این مملکت جدا شود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به عنوان شخصیت های استثنایی تاریخ انقلاب ما، در دوران اوج خودشان در تکاپو و تلاش هستند تا محبت و دوستی میان مردم توامان گسترش یابد. پیام همه دوستان ما این است، باوجود همه بی مهری ها، به کوری چشم کسانی که ظاهر و باطن شان جور دیگری است، با همه توان پای انقلاب و امام و رهبری خواهیم ایستاد.

وی تأکید کرد: اصلاح طلبان ایستاده اند و بزرگان این جریان کسانی هستند که با یک «تکرار» سخنشان این جامعه را متحول می کنند. رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: از دیدگاه ما کسانی بزرگ هستند که صادقانه از شرف و تمامیت این کشور دفاع می کنند و اگر جایی خطا و اشتباهی وجود، آن را جبران می کنند؛ آنچه ما از دغدغه مردان روزهای دشوار سرزمین مان دیده ایم همین بوده است.

ش.د9500072

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات