حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۸۶
سردار سلامی در هشتمین جشنواره سرباز جوان:

سربازان وارثان دو امانت اسلام و ایران هستند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: چنانکه در سال‌های پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بارها به اثبات رسیده است؛ سربازان فاتحان قله‌های بزرگ و در صفوف تحقق بخشیدن به آرمان‌های الهی ملت بزرگ ایران هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه بصیرت در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز چهارشنبه با حضور سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه، سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، شخصیت‌های عالی‌رتبه کشوری و لشکری، برخی از خانواده‌های شهدا مدافع حرم و شهدای فاجعه منا و برگزیدگان سرباز از یگان‌های مختلف نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی(ع) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در ابتدای همایش پس از قرائت قرآن کریم توسط یکی از سربازان نمونه سپاه و نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، کلیپ کوتاهی از شهید فاجعه منا و از حافظان نمونه قرآن کریم شهید محسن حاجی حسنی کارگر پخش شد.

در ادامه مراسم سردار رسول رحیمی به عنوان رئیس ستاد اجرایی جشنواره جوان سرباز در صحبت‌های کوتاهی با اشاره به وظیفه خطیر سربازان در تولید و حفظ امنیت ایران اسلامی گفت: تقدیر از سربازان، وظیفه‌ای ملی و اسلامی قلمداد می‌شود و سربازان پیشتازان عرصه‌های مختلف در نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: جشنواره جوان سرباز همانند دوره‌های پیشین با اهدافی از جمله ارتقاء منزلت و روحیه سربازی، ایجاد فضای با نشاط در جمع سربازان، ارتقاء منزلت و تقدیر از برگزیدگان این قشر عزیز برگزار می‌شود.

سردار رحیمی پیرامون نقش سربازان در حفظ و حراست از مرزهای میهن اسلامی، یادآور شد: سربازان عزیز ما با الهام گرفتن از راه شهدای مدافع حرم، پاسدار حریم عزت و کرامت مردم این سرزمین هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم که در راستای منویات رهبری عزیز، در ارتقاء منزلت و حفظ شأن و روحیه سربازان هر چه بیشتر تلاش کنیم.

وی در پایان با برشمردن شاخصه‌هایی برای انتخاب سربازان نمونه در تمام سطوح یگان‌های مختلف نیروهای مسلح، تاکید کرد: برای انتخاب سربازان نمونه محورهای ده‌گانه‌ای توسط دبیرخانه برگزاری جشنواره در نظر گرفته شد که عبارتند از: سرباز و دفاع از امنیت و اقتدار ملی، سرباز و وظیفه شناسی، سرباز و خلاقیت و نوآوری، سرباز و مسئولیت پذیری در خانواده، سرباز و سازندگی و تفکر بسیجی، سرباز و ایثارگری و فداکاری، سرباز و حضور فرهنگی و هنری، سرباز و ورزش و تربیت بدنی، سرباز و بصیرت افزایی، سرباز و نظم و انضباط اجتماعی و در این میان شعار «سرباز، مظهر بصریت، مدافع ولایت و نماد مقاومت» را به عنوان شعار محوری این جشنواره انتخاب کردیم.

پس از صحبت‌های سردار رحیمی، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در سخنانی به جایگاه ارزشمند سربازان در نظام نیروهای مسلح گفت: سربازان یکی از مهمترین عناصر قدرت در جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هستند و از این منظر تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که از وجود سربازان بهره‌مند هستند؛ باید برای ارتقاء منزلت و حفظ کرامت سربازان اهتمام بیشتری را به کار برند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل و ماندگار سربازان در بحبوحه‌ی دوران دفاع مقدس افزود: در دروان طلایی دفاع مقدس ضرورت وجود سرباز برای دفاع از انقلاب محرز شده است و به همین خاطر باید زمینه‌های عملی حفظ کرامت سربازان فراهم گردد.

سردار جزایری در پایان با اشاره به ضرورت عمق بخشی جشنواره جوان سرباز ابراز امیدواری کرد که ضمن برگزیدن شایسته‌ترین سربازان بتوان به جایگاه حقیقی این عزیزان توجه کافی مبذول کرد.

در قسمت انتهایی جشنواره جوان سرباز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه به عنوان سخنران اصلی مراسم با بیان اینکه حضور در جمع سربازان را افتخاری برای خود می‌دانم؛ گفت: سربازان نمادهای درخشان صداقت، فداکاری، وفاداری، پاکی، شجاعت، کرامت، اخلاص، شهامت، ثبات قدم، آگاهی و بصیرت برای جامعه هستند و ما می‌توانیم عناصر این هویت زیبا و جذاب را در تاریخ عمیق و پر حادثه‌ی دهه‌های اخیر انقلاب مشاهده کنیم.

وی افزود: سربازان میراث معنوی خود را از جوانانی به یادگار گرفته‌اند که سینه‌های خود را زیر رگبار گلوله‌ها برای دفاع از آزادی، استقلال و تمامیت ارضی سپر کردند. از جوانانی که باتلاق‌های هورالعظیم را بی‌محابا درنوردیدند و در عملیات‌های کربلای 4 و 5 ماشین جنگی دشمن را از کار انداختند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه با مجاهدت شما سربازان، ایران اکنون به موقعیت ممتازی در جهان دست یافته است؛ ابراز داشت: تمام عظمت این انقلاب شکوهمند که سیمای ایران و جهان را تغییر داده است؛ می‌توان در این نکته مشاهده کرد که امروز عالی‌ترین رهبران آمریکا برای حل مشکلات منطقه دست نیاز به سوی ما دراز می‌کنند.

وی با مقایسه جوانان امروزی با جوانان خود باخته‌ای که قبل به ثمر نشستن انقلاب غرق در اندیشه‌ آمریکا شده بودند؛ بیان کرد: جوانان ایرانی در همه عالم ممتازند و شما سربازان نشانه‌های متراکم شخصیت ایرانی به شمار می‌روند به گونه‌ای که امروز جوانان ما هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایمان در سیتز با دشمنان بشیریت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز اسلام و ایران دو امانت بزرگ در دست سربازان است؛ گفت: سربازان چنانکه در سال‌های پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بارها به اثبات رسانده‌اند؛ فاتح قله‌های بزرگ و در صف تحقق بخشیدن به آرمان‌های الهی این ملت بزرگ هستند.

وی در پایان با توصیه به برپایی فریضه نماز در اول وقت به سربازان، سعادت و موفقیت حقیقی سربازان را در جبهه‌های مختلف رزمی، علمی و فرهنگی از خداوند منان خواستار شد.

در پایان مراسم از 36 نفر از سربازان و افسران نمونه از یگان‌های مختلف سپاه، ارتش، ناجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اهداء جوایز و لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات