صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۵۱

اخبار

۱- حمایت جبهه پایداری از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم
محمدمهدی زاهدی با اشاره به حمایت جبهه پایداری از علی لاریجانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس، گفت: «نباید این دوره را با دوره‌های قبل مقایسه کنیم؛ ما باید هر دوره را در درون آن دوران بررسی کنیم.» نماینده منتخب مردم کرمان در مجلس دهم عنوان کرد: «دوره ریاست لاریجانی در مجلس هم دارای نقاط مثبت بوده و هم نقاط ضعف؛ ولی سرجمع ایشان مدیر لایقی برای مجلس بوده‌اند.» زاهدی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل اختلاف‌نظرهای عمیق جبهه پایداری با لاریجانی در زمان ریاست او بر مجلس نهم ابراز داشت: «اینکه گفته می‌شود ما اختلاف زیادی با ایشان داشتیم، درست نیست. گاهی ما اختلاف‌نظرهایی نیز با هم داشتیم، اما این به این معنا نبود که ایشان را قبول نداشتیم.» او با بیان اینکه جبهه پایداری در حال حاضر از ریاست ایشان حمایت می‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم ایشان به خوبی می‌توانند مجلس را اداره کنند.»
۲- یورش صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی
صهیونیست‌های افراطی با حمایت نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس، به صحن مسجدالاقصی یورش بردند. به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع»، منابع آگاه در بیت‌المقدس گفتند که شهرک‌نشینان صهیونیست در پی ورود به مسجدالاقصی دست به اقدامات تحریک‌آمیز زدند. نمازگزاران و روحانیون حاضر در مسجدالاقصی نیز برای مقابله با شهرک‌نشینان با سر دادن شعار «الله‌اکبر» آنها را وادار به ترک مسجد کردند. بر اساس این گزارش، مقام‌های رژیم صهیونیستی با اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی، درصدد تقسیم زمانی و مکانی آن و یهودی‌سازی این شهر مقدس هستند. این در حالی است که سرزمین‌های اشغالی شاهد انتفاضه سوم مردم فلسطین موسوم به «انتفاضه قدس» است که در پی تشدید برخورد صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان با مردم فلسطین و هتک حرمت‌های مکرر آنها به مسجدالاقصی آغاز شد و از آغاز انتفاضه قدس تاکنون، ۲۱۲ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست درکرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیده‌اند.
۳- برخی در دانشگاه آزاد حقوق نمی‌گیرند
هاشمی‌رفسنجانی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در مراسم سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: کسانی هستند که در دانشگاه آزاد کار می‌کنند‌، حقوق هم نمی‌گیرند؛ برخی به اندازه نیاز حقوق می‌گیرند و برخی هم حق خودشان را می‌گیرند، ولی به کلی این کار در راه رضای خدا و برای خدمت به مردم، ‌اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) صورت گرفته است. ادعای هاشمی در حالی است که فیش حقوقی یکی از مدیران استانی این دانشگاه در سال گذشته حاکی از دریافت ماهیانه حدود ۲۵ میلیون تومان است که قطعاً این مبلغ در سال جاری افزایش یافته است. از سوی دیگر، باید توجه داشت وقتی این میزان دریافتی برای یک مدیر استانی است، قطعاً مدیران رده‌بالای این دانشگاه دریافتی‌های چندین برابر دارند.
۴- صبر بیش از حد بسیاری از فرصت‌ها را از ما گرفت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سه سال گذشته، صبر و انتظار بیش از حد برای تحقق برجام، بسیاری از فرصت‌ها را از ما گرفت. دوستان دولتی می‌توانستند طرح نجات بانکی را که طرح خوبی است، دو سه سال پیش پیگیری کنند. محسن رضایی افزود: این انتظار برای تحقق برجام به رؤیایی کردن جامعه منجر شد. توهم ارزانی کالاها و بالا رفتن کیفیت اجناس، ترمز بیشتری را بر رکود زد و در حالی که سال گذشته باید رکود کاهش می‌یافت، این انتظار سبب شد که رکود تا دو سال دیگر ادامه پیدا کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات