تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۸۴
جديت نهادهاي امنيتي در پيگيري حمله به ميرمحمود موسوي

موسوي در گفت‌وگو با «مردم‌سالاري»: بنا ندارم در اين باره صحبت کنم

پایگاه بصیرت / محبوبه شعاعي

(روزنامه مردم‌سالاري – 1395/02/22 – شماره 4035 – صفحه 2)

گروه سياسي: اخبار مربوط به حمله به «ميرمحمود موسوي» اين روزها در رسانه هاي مجازي و رسانه هاي غيرمجازي حسابي براي خودش جا باز کرده است. بعد از گذشت‌ دو روز از اين واقعه، معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور اعلام کرد: «حمله به ميرمحمود موسوي را با جديت دنبال مي‌کنيم.» از طرفي بنا به گفته هاي حسين ذوالفقاري؛ وزارت اطلاعات، ناجا و استانداري تهران نيز دنبال بررسي پرونده هستند. اما خود ميرمحمود بنا ندارد درباره آن روز صحبتي داشته باشد. در تماس تلفني کوتاه مردم سالاري با او، اعلام کرد: «بنا ندارم فعلا درباره اين موضوع صحبتي کنم».

همه به جد پيگير هستند

معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور گفته است: «وزير کشور در مورد حمله به ميرمحمود موسوي از‌‌ همان ساعات اوليه دستور پيگيري داده‌اند و استانداري تهران، ناجا و وزارت اطلاعات به جد اين مسئله را دنبال مي‌کنند که اين اقدام توسط چه کساني انجام شده است. يا اينکه اين مسئله اتفاقي بوده يا خير.» حسين ذوالفقاري در رابطه با آخرين وضعيت پيگيري‌هاي وزارت کشور در خصوص حمله به ميرمحمود موسوي گفت: «ناجا در حال پيگيري اين موضوع است و بررسي‌ها از ساعات اوليه در حال انجام شدن است.»

او با اشاره به دستور وزير کشور براي پيگيري اين مسئله گفته است: «آقاي وزير کشور از‌‌ همان ساعات اوليه دستور پيگيري داده‌اند و استانداري تهران، ناجا و وزارت اطلاعات به جد اين مسئله را دنبال مي‌کنند که اين اقدام توسط چه کساني انجام شده است. يا اينکه اين مسئله اتفاقي بوده يا خير. معاون امنيتي وزير کشور ادامه داده است: «بررسي‌ها در محل وقوع حادثه انجام شده و ما بررسي کرديم که در آن مکان دوربيني وجود داشته است يا خير، اطلاعاتي هم که مضروب در اختيار قرار داده در حال بررسي است و عزيزان نيروي انتظامي اعلام کردند که اين مسئله با جديت در حال دنبال شدن است».

مسئله زورگيري يا امنيتي؟

بعد از پيگيري‌هاي خبرنگار مردم‌سالاري ميرمحمود بالاخره جواب تلفن را داد اما با وجود اصرار زياد، صراحتا اعلام کرد قصد ندارد درباره ماجراي آن روز صحبت کند. او بعد از سه بار حمله در 10 روز متمادي بالاخره کارش به بيمارستان مي‌کشد و مدتي را در بيمارستان سپري مي‌کند. اما بر اساس شنيده ها او چندان در بيمارستان نمانده و به منزل منتقل شده است. اما در طي تماس‌هاي تلفني با نزديکان و خود او، مشخص شد که ميرمحمود به اصرار خودش به منزل رفته است. از همان ساعت‌هاي اوليه انتشار خبر، استانداري و وزارت کشور به دنبال قضيه مي‌روند. اما وزيرکشور اين ماجرا را زورگيري خوانده و گفته بود: «اين‌طور اتفاقات به طور روزانه براي افراد مختلف رخ داده مي‌شود.

طبق برآوردهاي اوليه اين موضوع از نوع زورگيري بوده و قصد خاصي پشت آن نبوده اما دستور پيگيري و برخورد با عاملان داده شده است.» سيدحسين هاشمي، استاندار تهران نيز گفته بود: «به معاون امنيتي براي پيگيري موضوع آقاي موسوي دستور لازم داده شده است. اطلاعات اوليه حاکي از زورگيري بودن حادثه است اما با اين حال به معاون امنيتي و انتظامي استانداري دستور دادم درباره علت اصلي حادثه تحقيقات لازم را انجام دهد.» در اين ميان امنيتي بودن موضوع بسيار محتمل است. اما اين موضوع را غلامحسين محسني اژه اي، سخنگوي قوه قضاييه رد کرده و گفته بود: «تحقيقاتي که تاکنون شده به اين نتيجه رسيده که اين مسئله امنيتي نبوده است. وزير کشور هم اين موضوع را دنبال کرده و مطرح شده که احتمال سرقت و دزدي مطرح بوده است».

پيگيري وضعيت سلامتي ميرمحمود موسوي از سوي ظريف

براساس اعلام منابع آگاه، محمدجواد ظريف وزير خارجه کشور نيز ضمن تماس تلفني و اعزام نماينده‌اي جهت ديدار از ميرمحمود موسوي در جريان وضعيت سلامتي اين ديپلمات ارشد وزارت خارجه قرار گرفت. ميرمحمود موسوي به عنوان يکي از ديپلمات‌هاي باسابقه کشور شناخته مي‌شود که پيشتر سفير ايران در هندوستان و پاکستان بوده است. وزير امور خارجه ضمن محکوم کردن اين رويداد تلخ و دعا براي سلامتي ميرمحمود موسوي ابراز اميدواري کرد ابعاد دقيق اين حادثه با پي‌گيري وزارت کشور و مراجع قانوني ذيربط مشخص شده و تدابير لازم جهت برخورد با آن اتخاذ شود.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=247334

ش.د9500096

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات