صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۳۲۴۰

اخبار

شاهزاده سعودی از مرگ مسعود رجوی خبر داد!
 ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنرانی خود در اجتماع سالیانه حامیان گروهک منافقین در پاریس، از مرگ «مسعود رجوی»، سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد. وی در جریان سخنرانی خود چندین بار از لفظ «فقید» و «درگذشته» برای اشاره به رجوی استفاده کرد. پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر فرار سرکرده منافقین از عراق به عربستان، پس از حمله آمریکا به این کشور، منتشر شده بود. الفیصل همچنین با ابراز امیدواری برای سقوط رژیم جمهوری اسلامی، خطاب به منافقین گفت: ما با شما ایستاده‌ایم و از شما حمایت می‌کنیم. این شاهزاده سعودی که در میان تشویق‌های پی‌درپی اعضای منافقین به سخنان خود ادامه می‌داد، خطاب به مریم رجوی و همسر فقیدش افزود: از خدا می‌خواهیم تا به شما کمک کند که به اهداف‌تان دست یابید.

هزینه یک تریلیون دلاری برای به‌روزرسانی زرادخانه‌های هسته‌ای
دولت آمریکا قصد دارد طی ۳۰ سال پیش رو، بیش از یک تریلیون دلار برای به‌روز رسانی زرادخانه هسته‌ای خود هزینه کند. به گزارش اسپوتنیک، این مدرن‌سازی شامل ارتقای دقت سلاح‌های هسته‌ای و وحشتناک‌تر از آن ساخت محصولات تطبیق‌پذیر است که امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را محتمل‌تر می‌کند. گفتنی است، مسکو مرتباً به کاهش ساخت این سلاح‌ها اصرار می‌ورزد، در حالی که شاهد تجهیز و مدرن‌سازی صنایع و سلاح هسته‌ای آمریکاست. در واقع، این امر نقض مفاد معاهده منع آزمایش و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای به شمار می‌آید. یکی از طرفداران پر و پا قرص افزایش سلاح‌های هسته‌ای در آمریکا، «جان مک‌کین» رئیس کمیته خدمات نظامی سنای این کشور است. وی در ماه مارس گفته بود که به دلیل «خصوصیات تهاجمی روس‌ها» افزایش ساخت و مدرن‌سازی این گونه سلاح‌ها کاملاً ضروری است.

انتقام مدیران متخلف بانکی از افشاگران فیش‌های نجومی
با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان حقوق‌های نجومی، اخبار رسیده نشان می‌دهد، در تعدادی از بانک‌هایی که مدیران عامل آنها برکنار شده‌اند، بسیاری از مدیران و نیروهای خدومی که احتمال دست‌داشتن آنها در انتشار فیش‌های نجومی مدیران می‌رفته، از سمت خود برکنار یا بازنشسته شد‌ه‌اند. در برخی دیگر از بانک‌ها که هنوز مدیران ارشد آنها عزل نشده، اما در معرض تهدید تغییر هستند، متولیان بانک‌ها در اقدامی پیش‌دستانه برخی از نیروهای ارزشی را که احتمال می‌رود در افشای تخلفات مالی مدیران نقش ایفا کنند، از محل کار خود اخراج یا از سمت خود برکنار کرده‌اند تا از دسترسی آنها به اطلاعات و مدارک تخلفات جلوگیری کنند.

مخالفت دولت انگلیس با برگزاری دوباره همه‌پرسی
به گزارش پرس‌تی‌وی، دولت انگلیس به طور رسمی با درخواست بیش از چهار میلیون نفر از مردم جزیره برای تکرار همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) مخالفت کرده است. دولت در واکنش به این درخواست اعلام کرد: هنگام تصویب قانون همه‌پرسی اتحادیه اروپا حدّنصابی برای حداقل میزان مشارکت تعیین نشده است. وزارت خارجه بریتانیا هم اعلام کرد: «نخست‌وزیر و دولت به صراحت گفتند این رأی‌گیری یک مرتبه در طول یک نسل رخ می‌دهد و نخست‌وزیر گفته بود به این تصمیم باید احترام گذاشت.» گفتنی است، انگلیس در ماجرای آشوب فتنه سال ۸۸ خواستار تجدید برگزاری انتخابات در ایران شده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات