صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۳۲۴۳

اخبار کوتاه


در ایام تعطیلات عید فطر بیشترین حجم مصرف بنزین در روز سه‌شنبه ۱۵ تیر ماه با ۹۶ میلیون لیتر به ثبت رسیده است که این میزان مصرف در روز رکورد تازه‌ای در مصرف بنزین کشور به شمار می‌آید. در روز چهارشنبه ۷/۹۱ میلیون لیتر، پنجشنبه ۳/۸۱ میلیون لیتر و در روز جمعه ۳/۶۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور استفاده شده است. در مجموع، میزان مصرف بنزین در کشور طی چهار روز آخر هفته گذشته ۳/۳۳۷ میلیون لیتر بوده است.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: به تازگی به‌دنبال کشف تونل‌های متعلق به جنبش حماس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است اجرای طرح مقابله با تونل‌های غزه را تسریع بخشد و بودجه‌ای را به این منظور اختصاص داده است. این طرح رژیم صهیونیستی شامل چند بخش، از جمله فناوری کشف تونل‌های زیرزمینی و ایجاد دیوار هوشمند در امتداد مرز نوار غزه و همانند دیواری است که در مرز مصر و سرزمین اشغالی احداث شده است.
عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی گفت: صادرات غیرنفتی در ۹۱ روز نخست امسال ۱۴ درصد کم شد که این یعنی خطر. وی همچنین افزود: کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای که به عنوان مواد اولیه برای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استفاده می‌شوند، با افت واردات روبه‌رو شده‌اند که نشان می‌دهد به دلیل پایین آمدن تقاضا در بازار، کارخانه‌ها سطح تولید خود را کاهش داده‌اند.
ارتش عراق به همراه گروهی از نیروهای مردمی در شمال این کشور، منطقه القیاره، مرکز اصلی سرقت نفت عراق از سوی داعش و پایگاه هوایی این منطقه را از اشغال این گروه تروریستی آزاد کردند. «محمود السورجی» سخنگوی نیروهای مردمی در استان نینوا در شمال عراق با اعلام این خبر گفت: پایگاه القیاره، یک مرکز مهم راهبردی و کلید آزادسازی موصل به شمار می رود.
رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه خبرهای ناخوشایندی از قاچاق کالا به کشور به گوش می‌رسد، گفت: شکی نیست که سرنخ قاچاق کالا به کشور به افراد گردن‌کلفتی می‌رسد که در دستگاه‌های دولتی و بعضاً سیاسی فعال هستند.
مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران گفت: کارشناسان این مجموعه خسارت وارد شده به پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را حدود ۶۰ میلیون یورو تخمین زده‌اند که این میزان خسارت در اسرع وقت و پس از تکمیل بررسی‌ها پرداخت می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات