صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۳۹

اخبار

دست ردّ پادشاه مغرب بر سینه عادل الجبیر
پایگاه «توشکا نیوز» نوشت: در گزارش محرمانه‌ای که «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان به دفتر پادشاهی سعودی فرستاده، آمده است که در سفر به «رباط» پایتخت مغرب، «محمد ششم» شاه این کشور حاضر نشده است وی را به حضور بپذیرد و این مسئله، در روابط دو کشور تأثیرگذار است. علت دیدار نکردن شاه مغرب با وزیر خارجه سعودی، اختلاف آنها درباره برگزاری نشست سران عرب در هفتم و هشتم ماه آوریل گذشته است؛ زیرا مغرب پس از آنکه متوجه شد برگزاری نشست سران عرب در رباط به منزله تأیید تصمیمات ریاض درباره مسائل منطقه به ویژه جنگ یمن و سوریه، همکاری‌های عربستان و ترکیه و توجیه‌های دخالت در سوریه و عراق خواهد بود، حاضر نشد میزبانی این نشست را بپذیرد. مسئولان مغربی گفته‌اند به نفع و صلاح مغرب نیست که نشست سران عرب در خاک مغرب و تحت سلطه عربستان سعودی برگزار شود.

تروریست‌های زن مؤثرتر از تروریست‌های مرد هستند
آسوشیتدپرس اعلام کرد: بر اساس گزارش‌های جدید اگرچه اعضای گروه تروریستی داعش را عمدتاً مردان تشکیل می‌دهند، زنان در این گروه تروریستی نقش به مراتب تأثیرگذارتری، به ویژه در ایجاد ارتباط با دیگر گروه‌ها دارند.  پژوهشگران دانشگاه میامی دریافته‌اند، اگرچه ساختار و تشکیلات گروه‌های تروریستی به طور کلی مردسالار هستند، هزاران نفر از زنان بخش‌های مختلف این ساختار را به یکدیگر متصل کرده‌اند. نتایج این پژوهش که در روزنامه «ساینس اَدونسز» منتشر شده، حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ۴۰ هزار تروریست گروه‌های مختلف تکفیری است. این گروه همچنین فعالیت این تعداد تروریست را در شبکه‌های اجتماعی و حتی در شبکه‌های اجتماعی روسی، مانند کنتاکت که محدودیت کمتری در حذف محتوای کاربران دارد، رصد و پالایش کرده‌اند.

اجماع برای حمایت از احمدی‌نژاد دور از نظر است
احمد سالک کاشانی درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: محافل اصولگرایی هنوز وارد بحث نشدند تا مشخص شود با یک یا چند نامزد به میدان رقابت سیاسی سال ۹۶ پا می‌گذارند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره نگاه اصولگرایان به تحرکات انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد گفت: شورای نگهبان درباره احمدی‌نژاد تصمیم می‌گیرد. گرچه نباید در انتخابات ریاست جمهوری ریسک کرد و حتماً باید کسی حمایت شود که بیشترین شانس پیروزی را دارد؛ اما احمدی‌نژاد می‌گوید: «بیایم با مشایی می‌آیم» که اشکال اصلی همین جاست. از این رو بعید است در جریان اصولگرا برای حمایت از احمدی‌نژاد اجماعی اتفاق بیفتد.

فروش اولین محصولات فضایی ایران
ایران، نقشه‌های جغرافیایی از سطح زمین را به چند کشور منطقه صادر کرده است؛ از جمله مهم‌ترین کاربردهای این نقشه‌ها، کاربری نظامی آنهاست. جمهوری اسلامی ایران که یکی از پرتاب‌کنندگان ماهواره با ماهواره‌برهای ایرانی است، با دریافت تصاویر خام از ماهواره‌ها از طریق ایستگاه‌های سنجش از دور ثابت و متحرک در داخل کشور و پردازش آنها در مقیاس‌های مختلف، نقشه‌های جغرافیایی را برای کاربردهای متنوع دفاعی - تجاری تولید کرده است. تولید این نقشه‌ها با توجه به کاربردهای متنوعی که در ثبت املاک، ناوبری زمینی، هوایی و دریایی، مرزبانی و حل اختلافات ارضی، مطالعات زیست‌محیطی و مراقبت از منابع طبیعی، پژوهش‌های علمی و موارد متعدد دیگر دارند، به خودی خود بسیار ارزشمند هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات