صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۳۳۵۱

اخبار

مطالبه مجلس دهم از دولت بهبود وضعیت معیشتی است
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب بهبود وضع معیشتی و فرهنگی مردم است، گفت: برای حل مشکل معیشت مردم و بالا بردن توان زندگی آنها، دستگاه‌های مربوطه باید کار کنند که مجلس دهم روی همین امر کار ‌‌کرده و از دولت مطالبه می‌کند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها نسبت به پیش از انقلاب اسلامی و دیگر کشورها بسیار بهتر است، اظهار داشت: در کنار این امر وضعیت حجاب فاصله زیادی با آموزه‌های دینی دارد. حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان در دانشگاه با حجاب کامل حضور دارند، افزود: حجاب برای این افراد به هیچ وجه مانع رشد و ترقی نیست، بلکه رشد آنها بیش از مابقی افراد است.


خروج انگلیس طوفانی برای اروپاست
به گزارش روزنامه «تاگس اشپیگل»، وزیر امور خارجه اسبق آلمان، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تندبادی برای این کشور و طوفانی برای اروپا دانست. «یوشکا فیشر» با تأکید بر اینکه دوران سختی پیش روی آنها قرار دارد، بر لزوم یافتن راه حلی سریع برای مسائل اروپا تأکید کرد و افزود: من در سال ۲۰۱۳ به دیوید کامرون هشدار دادم که مسیری را در پیش گرفته است که در درازمدت نمی‌تواند آن را کنترل کند. حالا ما نتیجه رویکرد وی را می‌بینیم. فیشر در ادامه گفت: اروپا نباید جوانان طرفدار خود در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی، از جمله در شرق این اتحادیه را تنها بگذارد. وقتی نسلی وجود دارد که حامی ایده یک اروپای متحد و ارزش‌های دموکراتیک بوده و برای دولت مشروعه و باز مبارزه می‌کند، ما نباید آنها را تنها بگذاریم.

دستور القاعده برای ربایش دیپلمات‌های آمریکایی و ایرانی
به گزارش شبکه المیادین، «ایمن الظواهری» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در پیامی صوتی که در فضای مجازی منتشر شده، گفته است: به «ناصر الوحیشی» امیر سابق القاعده در یمن و ابراهیم البدری (ابوبکر البغدادی) دستور داده بودم که دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی را بربایند، اما او (ابراهیم البدری) پیام مرا نادیده گرفت. سرکرده شبکه القاعده سپس داعش را ادامه خوارج در صدر اسلام توصیف کرد و با انتقاد از خلیفه خودخوانده داعش گفت: هر کس با ابراهیم البدری بیعت کند، در تکفیر مسلمانان و در کشتار و تجاوز به آنان شریک است. سرکرده القاعده همچنین ضمن متهم کردن عربستان به «جدایی‌افکنی میان مجاهدان»، افزود: عربستان با کشاندن برخی به ریاض برای امضا کردن سند قبول تعددگرایی و اخراج مهاجران، در حال ایجاد دو دستگی در صفوف مجاهدین است.

مجازات اعدام برای داعشی‌های فراری
داعش طی چند روز گذشته ده‌ها تن از اعضای خود را اعدام کرده است. خبرگزاری شام تایمز در گزارشی نوشت: منبعی در شهر رقه (پایگاه اصلی داعش در شمال سوریه) اعلام کرده است، داعش نیروهای اعدامی خود را به تلاش برای فرار از سوریه به عراق و از آنجا به ترکیه برای نجات جان خود از حملات ارتش سوریه متهم کرده بود. این منبع خاطر نشان کرد: مردم شهر رقه می‌گویند تاکنون بیش از ۷۰ داعشی به اتهام تلاش برای فرار از سوریه اعدام شده‌اند و قاضی داعش در شهر رقه مجوز اعدام نیروهای فراری این گروه تروریستی را صادر کرده است. گفتنی است، اگر مردم عادی هم بخواهند از شهر رقه فرار کنند، اعدام می‌شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات