حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۷۶
سردار اشتری در یادواره 1200 شهید یگان ویژه:

هنوز شهدای بسیاری را در مسیر انقلاب اسلامی تقدیم می‌کنیم

اولین یادوراه 1200 شهید سرافراز از یگان‌های ویژه پاسداران ناجا صبح امروز با حضور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران برگزار شد.
حماسه و جهاد / به گزارش خبرنگار پایگاه بصیرت اولین یادواره 1200 شهید یگان ویژه پاسداران ناجا صبح امروز با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار کرمی فرمانده یگان‌های ویژه و جمع کثیری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از استان‌های سمنان، قزوین، تهران، البرز و قم در مقر گروهان سوم امام حسین(ع) برگزار شد.
در این یادواره که به مناسبت گرامی‌داشت یاد و نام 1200 شهید یگان‌های ویژه و لشکر 28 حضرت روح‌ الله در دوران دفاع مقدس برگزار گردید؛ سردار اشتری طی سخنانی با اشاره به جانفشانی سربازان این مرز و بوم در یگان‌های ویژه گفت: پایه‌ و اساس شکل‌گیری یگان ویژه پاسداران ناجا برگرفته از همان لشکر 28 حضرت روح الله در دوران دفاع مقدس است و شاید اصلی‌ترین عامل موفقیت و اقتدار این یگان حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های این یگان می‌باشد.
وی وجود روحیه جهاد و شهادت در بین افسران این یگان را عامل دیگری از برجستگی یگان‌های ویژه نیروی انتظامی برشمرد و تاکید کرد: در هر ماموریتی که ما وظیفه اصلی اجرا و کنترل میدان حضور نیروی انتظامی را به یگان ویژه سپرده‌ایم و افسران این یگان را به مناطق مختلف اعزام کرده‌ایم مشاهده می‌کنیم که از یک کارنامه قابل قبولی برخوردار هستند و امروز یگان‌های ویژه حامل این پیام هستند که در کنار مردم و در جهت خدمت به اقشار مختلف مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.
سردار اشتری در همین رابطه افزود: به عنوان مثال در ایام اربعین پارسال ماموران ما در یگان‌های ویژه ماموریت‌های بسیار سختی را در کنترل اوضاع و راهنمایی زائران در سه مرز بسیار پرتردد کشور در ایام اربعین یعنی مرزهای مهران، چزابه و شلمچه ایفا کردند که به وضوح قابل مشاهده بود که افسران ما هم در کمک به فرد فرد مردم و هم کمک در تسهیل و برقراری مقررات و نظم و امنیت سنگ تمام گذاشتند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر جا که با روحیه انقلابی کار کردیم موفق شدیم؛ ابراز داشت: اگر امروز فرزندان این ملت در یگان‌های ویژه منشا خدمت هستند و اگر امروز می‌بینیم که دانش دفاعی ما به درجه‌ای از اقتدار رسیده است که در دل مستکبرین ایجاد رعب و وحشت می‌کند به خاطر همین روحیه جهاد و شهادت و انقلابی‌گری است و تاریخ گواهی می‌دهد که در دوران دفاع مقدس اگر ما از این روحیه و اقتدار انقلابی بی‌بهره بودیم قطعا نمی‌توانستیم آن پیروزی‌های بزرگ را کسب کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز در راه مبارزه با شرارت‌ها و دشمنی‌های دشمنان در منطقه نیروهای جان‌برکف بسیاری را تقدیم انقلاب می‌کنیم؛ گفت: در همین چند هفته اخیر ما شهدای گرانقدر بسیاری را از پرسنل شریف ناجا در مرزهای غربی کشور در راه تامین امنیت مردم و اهالی مناطق مرزی تقدیم کرده‌ایم و باید اذعان کرد که با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در مسیر تداوم این انقلاب شهید تقدیم می‌کنیم.
در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و یادبود از خانواده‌های شهدای یگان‌های ویژه و لشکر 28 حضرت روح‌ الله در دوران دفاع مقدس از جمله خانواده‌های شهیدان بهرام باقرنژاد، عباس مقیسه، مسعود بیک وردی، سید یحیی صحرایی، ابوالقاسم حسینیان، محمدرضا علیزاده و رضا نجمی تجلیل به عمل آمد.
همچنین از مجموعه کتب منتشر شده توسط اداره فرهنگی یگان ویژه پاسداران ناجا با عناوین کما در ساعت بمباران، آن سوی آسمان، اربعین 1 و 2، صدای مرا از بهشت بشنوید، لبخندت را به من نشان بده و اولین تا قدم بهشت رونمایی شد.
شایان ذکر است لشکر 28 حضرت روح الله تنها نیرویی بود که به صورت سازمان یافته و رسمی از مجموعه نیروی انتظامی در دروان دفاع مقدس حضور داشت و در سال 1370 در مجموعه یگان‌های ویژه پاسداران ناجا ادغام شد. این لشکر با تقدیم بیش از 1040 شهید در دوران دفاع مقدس توانست به خوبی از عهده ماموریت‌های محوله برآید. در سال‌های اخیر نیز یگان ویژه پاسداران ناجا با تقدیم بیش از 160 شهید در راه تامین امنیت و مرز و بوم این سرزمین گام‌های محکمی برداشته است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات