صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۹۶

اخبار کوتاه 20 شهریور

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایطی که دولت تصمیم گرفته است سطح روابط با انگلستان را ارتقا دهد، اما همواره باید دیپلمات‌های بریتانیا تحت رصد قرار گیرند؛ چراکه انگلیس در طول تاریخ چه پیش و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عملکرد منفی داشته است. وی افزود: باید مراقب بود که انگلیس به واسطه سفیر و اعضای سفارت‌خانه‌اش دست از پا خطا نکند و تنها در چارچوب وظایف سیاسی تعریف شده در کنوانسیون وین و قوانین بین‌المللی اقدام کند.
«کریستوفر بک‌مایر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران گفته است واشنگتن انتظار ندارد توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام، مناقشات حقوق بشر و تروریسم با این کشور را حل کند. وی که در نشستی در اندیشکده شورای آتلانتیک با موضوع تحریم‌های ایران شرکت کرده بود، گفت: با گذشت ۹ ماه از زمان اجرای توافق هسته‌ای، دو طرف به آن عمل کرده‌اند.
لاله افتخاری، عضو حزب مؤتلفه اسلامی درباره اظهارنظر اخیر مصباحی‌مقدم مبنی بر اینکه چهره‌های قبلی اصولگرا امتحان‌شان را پس داده‌اند و برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دنبال چهره‌های جدید هستیم، اظهار داشت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم و در جلسات اصولگرایان حضور داشتم، بحث عبور از شخصیت‌های قبلی اصولگرا مطرح نشده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با کری در ژنو درباره موضوع سوریه گفت: مذاکرات با آمریکا در طول امسال ادامه داشت تا به راه حلی برای بحران سوریه دست پیدا کنیم؛ اما هنوز فضای بی‌اعتمادی پابرجاست و عده‌ای هم امیدوارند توافقی که اکنون به دست آمده، بر هم بخورد.
منابع خبری مدعی شده‌اند، کمپ لیبرتی پس از متواری شدن آخرین نیروهای گروهک تروریستی منافقین و انتقال آنها به «آلبانی» با کمک آمریکا، به طور رسمی بسته شده است. برخی گزارش‌ها حاکی است، دولت عراق حکم بازداشت این تروریست‌ها را صادر کرده بود، اما آنها با هویت و گذرنامه‌های جعلی از این کشور گریخته‌‌اند.
یدالله صادقی، سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: سالیانه ۷/۲میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود که اگر این مبلغ در چرخه تولید داخلی قرار گیرد، قطعاً تحول خوبی در اشتغال و رونق تولید صنعت پوشاک کشور ایجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات