صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۴۴

از ردّ توافق محرمانه تا هدف اصلاح‌طلبان

۱- مهم‌ترین هدف اصلاح‌طلبان تعمیق شکاف در میان اصولگرایان است
عباس عبدی «جلوگیری از وحدت اصولگرایان» و تعمیق شکاف میان آنها را مهم‌ترین لازمه حرکت جریان متبوع خود بیان کرد. این عضو حزب منحله مشارکت در نشریه «صدا» نوشت:‌ اصلاح‌طلبان از هیچ فرد یا نیرویی حمایت نمی‌کنند، مگر اینکه آن فرد یا نیرو بخشی از جورچین و برنامه سیاسی اصلاح‌طلبان باشد. وی افزود: اصلاح‌طلبان نباید از هیچ فردی به صورت یک بازیگر مستقل از بازی خودشان حمایت کنند. اینکه بگویند چاره‌ای جز حمایت از فلانی نداریم یا نداشتیم، ناشی از انفعال و نداشتن برنامه است. شاید از نظر برخی، این دو منظر در عمل به نتیجه مشابهی برسند، ولی به نظر می‌رسد که تفاوت آنها بسیار زیاد است.
۲- در جشنواره دفاع مقدس فیلم‌های ضد جنگ بود!
مسعود ده‌نمکی با انتقاد از نبود سیاست‌گذاری کلان در حوزه سینما گفت: بعضاً دیده شده برخی نهادها و ارگان‌ها و حتی فارابی بودجه‌اش هزینه فیلم می‌شود؛ ولی مضمونش ضد جنگ است. این به دلیل این است که فهم فرهنگی وجود ندارد، فیلم یا فیلم‌نامه را نمی‌فهمند. وی افزود: حتی در خود جشنواره دفاع مقدس دیدم فیلم‌هایی که بعضاً مضمون ضد جنگ داشت. ده‌نمکی در ادامه گفت: ممکن است حتی فیلم ضد جنگ را کسانی بسازند که تا دیروز فیلم دفاع مقدسی می‌ساختند؛ امروز جامعه تغییر کرده است. همان حرف‌هایی که نهضت آزادی در سال ۶۴ در بیانیه‌هایش می‌زد، اینها از سال ۶۷ به بعد در فیلم‌های‌شان می‌آورند.
۳- ارتش رژیم صهیونیستی با جبهه النصره همکاری می‌کند
یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از نظامیان صهیونیستی، اعلام کرد: ارتش اسرائیل [رژیم صهیونیستی] نه تنها به جمعیت دروزی‌های ساکن در جولان اشغالی کمکی نمی‌کند، بلکه مشغول همکاری با «جبهه النصره» شاخه القاعده در سوریه است. حسون تأکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که ارتش اسرائیل با جبهه النصره همکاری می‌کند. وی همچنین افزود: در زمان تصدی وزارت جنگ به دست «موشه یعلون» توافقی میان ارتش و جبهه النصره انجام شد که بر مبنای آن هیچ کسی حق ندارد وارد روستای دروزی‌ها شود و در ازای آن، دروزی‌ها نیز نباید وارد نبردهای محلی شوند.
۴- توافق محرمانه‌ای میان تهران و گروه ۱+۵ وجود ندارد
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هرگونه توافق محرمانه میان تهران و گروه ۱+۵ را درباره موضوع هسته‌ای تهران رد کرد و گفت: «ما در مذاکرات هسته‌ای به روشنی بر سر برنامه بلندمدت هسته‌ای به توافق دست یافتیم.» وی در گفت‌وگو با شبکه «کیو دوی» ژاپن با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گونه توافق محرمانه جانبی با کشورهای ۱+۵ بر سر محدودیت‌های هسته‌ای نداشته و این تعبیر غلط ناشی از نبود دانش کافی است، گفت: «چگونه ممکن است وقتی یک توافق که با چند کشور شریک هستید، محرمانه باقی بماند؟ دانستن کم خطرناک‌تر از ندانستن است.»
۵- درآمد عربستان سعودی از برگزاری مراسم حج
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام سعودی گفت: بر اساس برنامه اقتصادی «نگاه ۲۰۳۰»، درآمد حج کشورش تا سال ۲۰۳۰ باید به مرز ۴۷ میلیارد ریال عربستان (۵۳/۱۲ میلیارد دلار) برسد. در حالی که «مروان عباس شعبان» رئیس کمیته ملی حج و عمره و عضو هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی مکه در این‌باره گفت: آمار و ارقام فعالیت‌های اقتصادی بسته به تعداد حجاج و قدرت خرید و نیز ملیت آنها هر سال متفاوت است؛ اما امروز این آمار به بالاترین سطح خود نرسیده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات