صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۷۰۵

از ابهام لایحه قانون کار تا ضرورت تغییر در کابینه دولت

سعودی‌ها با جنایت در صنعا گور خود را کندند
ناصر قندیل، تحلیلگر و کارشناس لبنانی در واکنش به حمله روز شنبه عربستان به مراسم ختم پدر وزیر کشور یمن، این اقدام عربستان را جنایتی بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: برخی گزارش‌ها حاکی است «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن و «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در محل حادثه حضور داشته‌اند؛ اما آسیبی به آنها وارد نشده است. ناصر قندیل حادثه صنعا را کشتاری برای ترور یمن توصیف و خاطر نشان کرد: محکوم کردن این حادثه هیچ دردی را دوا نمی‌کند و باید از پاسخ کوبنده به این حمله حمایت کرد. وی در ادامه گفت: نباید با سعودی‌ها معامله کرد، پس از این حادثه یا جای ما در یمن است یا جای آنها. سعودی‌ها باید بدانند که با این اقدام گور خود را کنده‌اند. سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد، جنایات عربستان در یمن با چراغ سبز آمریکا صورت می‎گیرد. گفتنی است، در این حمله دست‌کم ۷۰۰ غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شدند.

وضعیت لایحه جدید قانون کار در ابهام
هادی ابوی، دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: سرنوشت لایحه جدید قانون کار که دولت به مجلس برده، همچنان بلاتکلیف است. در واقع، هنوز مشخص نیست این لایحه در اختیار کدام یک از نهادها بوده و اصلاً معلوم نیست این لایحه طبق توافق به دولت و وزارت کار بازگردانده شده یا همچنان در مجلس شورای اسلامی است. وی با اشاره به نظرات شرکای اجتماعی درباره لایحه جدید قانون کار، خاطرنشان کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف گروه‌های کارگری و کارفرمایی معتقدند، این لایحه باید پیش از ورود به مجلس بازبینی شده و نظرات این نهادها نیز در آن گنجانده شود. ابوی افزود: هم‌اکنون سرنوشت لایحه جدید قانون کار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به همین علت نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

عارف: بهتر است رئیس‌جمهور کابینه را ترمیم کند
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با اشاره به انتقاد شماری از اصلاح‌طلبان نسبت به عملکرد برخی وزرا و ضرورت تغییر در کابینه دولت، گفت: بحث ترمیم کابینه برعهده دولت است که امیدوارم رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر موضع خود را در این زمینه روشن کند. بنده به نام فراکسیون امید و نه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقدم، اگر رئیس‌جمهور برای ترمیم کابینه تصمیم‌ بگیرد، بسیار بهتر از آن است که مجلس بخواهد وزیری را استیضاح کند. رئیس فراکسیون امید در مجلس همچنین با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس‌جمهور، بیان داشت: زمان برگزاری این نوع دیدارها معمولاً در دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود؛ از این رو هنوز تاریخی برای این دیدار تعیین نشده است.

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به روحانی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است، روحانی باید برای انتخابات سال آتی تکلیف را مشخص کند و ای کاش همان‌طور که عارف در سال ۹۲ از خودگذشتگی نشان داد و به نفع روحانی کنار رفت، اکنون روحانی نیز از خودگذشتگی کند و چهار سال بعدی را به محمدرضا عارف بسپارد. محمدزارع فومنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «نامه نیوز» درباره سخنانی مبنی بر وجود تعدّد کاندیدا در میان جریان اصلاحات گفت: گزینه‌های متعددی برای انتخابات وجود دارد؛ اما نمی‌توان گفت تورم! باید دید که روحانی را تنها به میدان جنگ می‌فرستند، یا اینکه یک شوالیه در کنار روحانی قرار می‌دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات