صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۵۸۹۵

از اختلال راهبردهای دشمن تا حمایت مشروط از روحانی

اردوغان: چگونه ممکن است وارد موصل نشوم!
رئیس‌جمهور ترکیه در کنگره جهانی حقوق آنکارا با بیان اینکه نظامیان کشورش شمال عراق را ترک نکرده و در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد، گفت: «به من می‌گویند در عملیات موصل شرکت نکن. چگونه ممکن است وارد موصل نشوم؟ چه بخواهند و چه نخواهند به ‌منزله بخشی از ائتلاف در عملیات موصل حضور دارم.» وی با اشاره به عملیات موصل و حضور نیروهای مختلفی، از جمله پیشمرگه و بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، ادامه داد: «غیر ممکن است ترکیه در عملیات موصل شرکت نکند؛ زیرا در غیر آن صورت اتفاقاتی خواهد افتاد که نتایج وخیمی خواهد داشت. چگونه است آمریکا یا نیروهای تحت حمایت ایران به این عملیات دعوت شده‌اند؛ اما ترکیه نه؟»

موشک‌های سپاه، راهبرد‌های دشمنان ایران را مختل می‌کند
نشریه ویژه بررسی تحولات منطقه نوشت: نیروهای سپاه و موشک‌های آنها اساس راهبرد دفاعی و بازدارندگی مستحکم این کشور را شکل می‌دهند. «عرب ویکلی» چاپ لندن با اشاره به تحریم‌های تحمیلی علیه صنایع نظامی ایران در سی‌واندی سال گذشته و تلاش‌ برای رهایی از وابستگی مطلق به تسلیحات غربی، نوشت: با تحلیل کامل می‌توان متوجه شد که بخش دفاعی و بازدارندگی ایران مستحکم است و نیروهای سپاه پاسداران، موشک‌های آنها و دکترین همراهی با عوامل غیردولتی منطقه، آنها را به یکی از پیچیده‌ترین تهدیدهایی مبدل کرده است که یک کشور می‌تواند با آن مقابل رقبایش خودنمایی کند.

حمایت از روحانی باید مشروط باشد
صادق زیباکلام در همایش اصلاح‌طلبان لرستان با بیان اینکه معتقدم حمایت از روحانی باید همراه با شروطی، مانند معاون اولی روحانی یا انتخاب سه تا پنج وزیر از اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: اگر حمایت جدی اصلاحات در سال ۹۲ نبود، روحانی ۱۹ میلیون رأی نمی‌آورد. در انتخابات آینده هم اگر وی حمایت جدی اصلاحات را نداشته باشد، رأی سنگینی نمی‌آورد. وی با اعلام عدم حمایتش از عملکرد دولت روحانی و وزارت ارشاد، عنوان کرد: ما همچنان از روحانی می‌خواهیم که رفع حصر را پیگیری کند.

بازگشت زنی که ارتباطات ویژه با کلینتون دارد!
«لیلی صرافان» پس از سال‌ها اقامت در کشور آمریکا به همراه جمع قابل‌توجهی از ایرانیان چندتابعیتی به کشور بازگشته و بدون کوچک‌ترین مشکل امنیتی به عنوان مربی داوطلب کارآفرینی در دو مجموعه «تک» و «آواتک» مشغول به کار شده است. وی از اعضای هیئت‌مدیره مجموعه ضدامنیتی «نایاک» وابسته به وزارت خارجه آمریکاست که به اصطلاح برای تحقق هدف بزرگ «سازش ایران، آمریکا و اسرائیل» تلاش می‌کنند. صرافان همچنین از اعضای کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به شمار می‌رود.

از سال آینده بنزین وارد نمی‌کنیم
بیژن زنگنه، وزیر نفت در دومین کنگره راهبردی نفت و نیروی ایران گفت: فاز اول ستاره خلیج فارس امسال به بهره‌برداری می‌رسد. فازهای بعد نیز در سال آینده بهره‌برداری خواهند شد که در این صورت دیگر وارد کننده بنزین نخواهیم بود. زنگنه در ادامه خاطرنشان کرد: فاز ۱۲ به بهره‌برداری رسیده و فاز ۱۹ امسال به بهره‌برداری می‌رسد. فازهای ۲۰ و ۲۱ نیز بهره‌برداری خواهند شد؛ اما سایر فازهای پارس جنوبی با مشکلاتی روبه‌رو هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات