صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۴۲۶

از غیرممکن بودن تشکیل دوباره 1+5 تا افزایش نفرت از مقامات صهیونیست

ولایتی: امکان تشکیل ۱+۵ جدیدی وجود ندارد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چارچوبی که رهبری ترسیم کردند به طور صددرصد انجام می‌شد، حتماً شرایط طور دیگری بود. وی با تأکید بر لزوم برگزاری مذاکرات هسته‌ای، گفت: ما باید مذاکره می‌کردیم و درست هم این کار را انجام می‌دادیم، این تصمیم نظام بود. ما باید مذاکره می‌کردیم تا اتحادی را که آمریکایی‌ها علیه ما ایجاد کرده بودند، به هم بزنیم. امروز دیگر امکان ندارد آمریکایی‌ها بتوانند ۱+۵ دیگری درست کنند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای چه در دولت قبل و چه در این دولت با تصمیم نظام صورت گرفت، گفت: اگر مذاکره نمی‌شد راه‌حل دیگر جنگ بود؛ پس باید مذاکره انجام می‌شد، اما اینکه مذاکره چگونه انجام شود، با مطلق مذاکره متفاوت است.

افزایش نفرت از مقامات صهیونیستی
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشته است: اظهارات تنفرآمیز جامعه صهیونیستی علیه نظام رژیم صهیونیستی افزایش یافته و این موضوع به شدت مقامات این رژیم را نگران کرده است. بر اساس تحقیقی که بنیاد صهیونیستی «برل کاتزنلسون» انجام داده است، در سال گذشته در فضای اینترنتی، ابراز اظهارات تنفرآمیز علیه بدنه و ساختار رژیم صهیونیستی، از جمله کابینه وزرا، ارتش و پلیس اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و دیگر نهادهای وابسته به این رژیم، ۵۰ درصد افزایش داشته است. این تحقیق نشان می‌دهد، بیش از شش میلیون اظهارات نژادپرستانه علیه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی ثبت شده که نسبت به سال گذشته آن ۵/۱ برابر افزایش داشته است. «گادی آیزنکات» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، به یکی از اصلی‌ترین اهداف این اظهارات تنفرآمیز بدل شده است؛ به ‌گونه‌ای که این قبیل اظهارات علیه وی در ماه‌های اخیر پنج برابر شده است.

آغاز صادرات گازوئیل ایران
عباس کاظمی، معاون وزیر نفت درباره آخرین وضعیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برای نخستین‌بار در طول یک‌صد سال گذشته ایران به صادرکننده انواع فرآورده‌های نفتی تبدیل شده است. کاظمی درباره حجم صادرات انواع فرآورده‌های نفتی از کشور توضیح داد: در هفت ماه نخست امسال به طور متوسط روزانه ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل از ایران به بازارهای جهانی و منطقه‌ای صادر شده است. معاون وزیر نفت با بیان اینکه امسال با صادرات ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل در یک روز رکورد جدیدی برای صادرات این فرآورده نفتی به ثبت رسیده است، بیان کرد: افزون بر گازوئیل هم اکنون روزانه یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم. همچنین در طول هفت ماهه نخست امسال به طور متوسط روزانه بیش از ۴۵ میلیون لیتر نفت کوره صادر شده است.

سه اتفاق برای تحقق رشد پنج درصدی
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: رشد پنج درصدی تا پایان سال محقق نمی‌شود، مگر آنکه در صنعت و تولید کشور انقلاب ایجاد شود. «هادی ابوی» تصریح کرد: برای آنکه تا پایان سال ۱۳۹۵ به رشد اقتصادی پنج درصدی اقتصاد برسیم، باید سه اتفاق مهم بیفتد: اول اینکه دستگاه‌ها و صنایعی را که پیر و خسته شده‌اند، جوان کنیم؛ به عبارتی به سمت احیا و نوسازی صنایع و دستگاه‌ها برویم. دوم کیفیت کالاهای تولیدی را که بسیاری از آنها مورد پسند مردم نیست، بالا ببریم و سوم اینکه، در بخش‌های صنعت و تولید انقلاب اساسی ایجاد کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات