تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۶۷۶۳
گزارش «صبح نو» تایید شد

حکیمی‌پور، شاه‌کلید پرونده یاشار سلطانی

‌‌(روزنامه صبح نو - 1395/08/05 - شماره 111 - صفحه 6)

شانزدهمین جلسه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در موضوع زندان‌ها روز یکشنبه برگزار و صحبت‌های دادستان در این جلسه، روز گذشته منتشر شد. جعفری به بازداشت انتشار‌دهنده نامه سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و با تصریح به اینکه یاشار سلطانی تحقیقات صورت‌گرفته توسط سازمان بازرسی کل کشور را انتشار داده است، افزود: حسب اظهارات و مکتوبات بازرس و همچنین سربازرس سازمان بازرسی کل کشور در دادسرای تهران مبنی بر اینکه به یاشار سلطانی و برخی اعضای شورای شهر به صراحت و مکرر اعلام کرده و هشدار داده بودند که گزارش سازمان بازرسی محرمانه و انتشار آن ممنوع است، و لذا سوء‌نیت خاص متهم محرز است؛ زیرا به‌رغم اطلاع از ممنوعیت انتشار جریان تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان بخشی از قوه قضاییه، مرتکب چنین اقدامی شده است.

متهم در تحقیقات نزد بازپرس و مواجهه حضوری با بازرسان سازمان بازرسی مسوولیت انتشار نامه را پذیرفته است. یاشار سلطانی همچنین اعلام کرده است که تصویر گزارش سازمان بازرسی کل کشور توسط حکیمی‌پور یکی از اعضای شورای شهر تهران به نامبرده تحویل شده است. جعفری دولت‌آبادی در این راستا از برخی وکلا انتقاد کرد که به‌رغم این‌که خود را حقو‌دان می‌دانند، مدعی‌اند که چون روی نامه سازمان مهر محرمانه زده نشده، انتشار آن بلامانع است. انتشار تحقیقات مقدماتی مراجع قضایی و محاکمات غیرعلنی محاکم وفق قانون مطبوعات با ادعای شفاف‌سازی اطلاعات از سوی رسانه‌ها پذیرفته نیست و به‌عنوان جرم عمومی قابل تعقیب است.

پیگیری‌های روز گذشته «صبح نو» نیز نشان‌دهنده فرار حکیمی‌پور از پاسخ بود. «صبح نو» برای پیگیری برخی اخبار و شایعات غیررسمی سراغ وی رفت تا از چندوچون ماجرا بیشتر مطلع شود. حکیمی‌پور در پاسخ به این سؤال که شایعه شده شما در رابطه با این پرونده به دادستانی و قوه قضائیه فراخوانده شدید، با اندکی مکث گفت: «لزومی نمی‌بینم به این سؤال جواب دهم چون کمکی به این موضوع نمی‌کند.» پاسخ مبهم حکیمی‌پور موجب شد تا ابعاد دیگر این پرونده مشخص نشود؛ اما اظهارات جدید دادستان نشان می‌دهد که شایعات درباره حکیمی‌پور دور از واقعیت نبوده است.

در روزهای آتی گزارش‌های تکمیلی‌ای درباره ابعاد مداخلات گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب در روند اداره شهرداری تهران منتشر خواهد شد.

http://sobhe-no.ir/newspaper/111/6/3236

ش.د9502458

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات