صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۳۶

حرف روز/ فصل همدلی و ولایت‌مداری

اقدام کنگره آمریکا در تمدید قانون تحریم‌های ده ساله موسوم به ایسا (ISA) علیه جمهوری اسلامی ایران، همچنان محملی برای تحلیل‌ها و بازتاب‌های مختلف است[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: اقدام کنگره آمریکا در تمدید قانون تحریم‌های ده ساله موسوم به ایسا (ISA) علیه جمهوری اسلامی ایران، همچنان محملی برای تحلیل‌ها و بازتاب‌های مختلف است. در این بین سؤال درباره نحوه واکنش‌ها و چگونگی سازوکار مقابله‌ای ایران در صورت امضای نهایی اوباما از نوعی فراوانی توأم با نگرانی و دلواپسی برخوردار است.
با وجود اتفاق‌نظر و اجماع تمام مسئولان کشور و گروه‌های مختلف سیاسی درباره نقض آشکار برجام از سوی آمریکا که در جای خود امر مبارکی است و باید آن را به منزله عاملی برای وحدت در جامعه و زیربنای راه‌حل‌های احتمالی آینده در برخورد با ناقضان برجام قدر دانست، این روزها از سوی برخی نخبگان و مسئولان دولتی، مواضع و سخنانی ابراز می‌شود که با واقعیات میدان مذاکره و مستندات موضوع مغایرت دارد.
تکرار چندین باره اینکه رهبر معظم انقلاب در جریان تمام قضایای مذاکرات بوده‌اند، از جمله این موضوعات است که به نوعی این مطلب را تداعی می‌کند که برخی قصد دارند با فرافکنی از مسئولیت خود در زمان انعقاد برجام شانه خالی کنند.
ضمن اینکه بررسی فرایندها و روندهای مذاکره نشان می‌دهد، رهبر معظم انقلاب در کنار حمایت از تیم مذاکره‌کننده و دولت، هشدارهایی هم در زمان مقتضی و کژتابی و خدعه دشمنان داشته‌اند که متأسفانه گاهی مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است. تذکرات متعدد مبنی‌‌‌‌بر اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، با آگاهی از تمام جوانب و زوایای سیاسی و حقوقی مسئله و با شنیدن انتقادها و بدون تعجیل با آنها مذاکره کنید و تضمین‌های حقوقی محکم بگیرید، بخش‌هایی از این هشدارها و تحذیرهاست. نادیده گرفتن بندهای مهمی از راهبرد ۹ ماده‌ای معظم‌له پس از تصویب برجام نمونه مهم دیگری است که اگر به آن توجه می‌شد، دست‌مان از برگ‌های برنده هسته‌ای خالی نمی‌شد، البته به فضل الهی و مدیریت رهبر معظم انقلاب و تجربه راه‌گشای ملت همچنان می‌توان با کاربست سازوکارهایی بخشی از توان گذشته خود را احیا کرد، به شرط آنکه با وحدت و انسجام داخلی و در مسیر انگشت اشاره امام امت حرکت کنیم.  
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات