صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۹۸

گزارش روز/ رئیس‌جمهور یا معاون اول؟

«شرایط بدر و خیبر» تعبیری است که رهبر معظم انقلاب در اوج تحریم‌های ظالمانه در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای علیه کشورمان و هنگامی که برخی تلاش داشتند شرایط جمهوری اسلامی ایران را با شرایط مسلمانان در شعب ابی‌طالب همسان‌سازی کنند، به کار بردند![...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: «شرایط بدر و خیبر» تعبیری است که رهبر معظم انقلاب در اوج تحریم‌های ظالمانه در زمینه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای علیه کشورمان و هنگامی که برخی تلاش داشتند شرایط جمهوری اسلامی ایران را با شرایط مسلمانان در شعب ابی‌طالب همسان‌سازی کنند، به کار بردند! تفکری که تلاش داشت با سیاه‌نمایی از اوضاع کشور خود را فرشته نجاتی جلوه دهد که دوری آنان از قدرت موجب مشکلات کشور شده است.
حالا پس از گذشت چندین سال از آن روزها همان ادبیات، این بار از زبان معاون اول رئیس‌جمهور تکرار می‌شود، با این تفاوت که این بار نه برای فرشته نجات جلوه دادن خود و جریان همسو، بلکه برای توجیه ناکارآمدی نزدیک به چهار سال حضور اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها در قوه مجریه! اسحاق جهانگیری در نشست ارائه عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اذعان به رکود و کاهش قدرت خرید مردم، تأکید می‌کند، «کشوری که به ته درّه برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته درّه است!» وی پس از این عبارات که دقیقاً امید مردم را هدف قرار می‌دهد، بر مبنای همان راهبرد معروف دولت یازدهم، یعنی «تقصیر دولت قبل و منتقدان است»، اضافه می‌کند: «عده‌ای آمده‌اند کشور را به ثبات برسانند و در مقابل، عده‌ای تمام هدف خود را قرار داده‌اند که چطور می‌توان امید مردم را گرفت. امید مردم بزرگ‌ترین سرمایه کشور است... امید مردم سبب همراهی با سیاست‌ها می‌شود که برخی این نقطه را نشانه رفته‌اند.»
البته نکته جالب، متناقض و کمی ابهام‌برانگیز در این میان، اینکه چطور ممکن است در حالی که آقای روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید به رشد ۷/۴ اقتصاد کشور معتقد است و بارها در سخنرانی‌های خود بر این موضوع تأکید کرده، معاون اول وی بر این باور باشد که کشور در ته دره قرار دارد؟! آیا آمارهای رئیس‌جمهور دقیق نیست یا معاون اول دولت یازدهم در جریان اوضاع کشور قرار ندارد؟!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات