صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۰۱۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 14 دی

دکتر خوش‌قلب، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس گزارش پایگاه‌های بین‌المللی در جمع سه هزار دانشمند برتر جهان، نام شش دانشمند ایرانی مشاهده می‌شود؛ ضمن آنکه در ابتدای سال ۲۰۱۷، نام ۱۳ دانشگاه ایران در میان دانشگاه‌های برتر درج شده است. وی افزود: مطابق گزارش پایگاه ISI، ایران به میزان ۲/۲ درصد علم برتر جهان را تولید می‌کند؛ در حالی که سهم کشورمان از تولیدات علمی جهان 1/8 درصد است. با این آمار مشخص می‌شود میزان تولیدات مقالات ایران بیشتر در زمره تولیدات برتر طبقه‌بندی می‌شوند.
محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از ۶۵ دستگاه واگن و لوکوموتیو مترو با تأکید بر ضرورت رسیدگی به وضع آلودگی هوا، گفت: اگر می‌خواهید به مردم شهر خدمت کنید و برای مردم ارزش و کرامتی قائل هستید و اگر به حقوق شهروندی اعتقاد دارید، برای توسعه مترو و رفع آلودگی هوا فکری کنید. شهردار تهران تأکید کرد: تنها با حلوا حلوا گفتن دهان کسی شیرین نمی‌شود، باید اقدامی صورت گیرد تا مردم بتوانند در این شهر به راحتی و در سلامت زندگی کنند.
نوری‌المالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: گرچه برخی کشورها در حرف آمادگی خود را برای کمک به عراق در جنگ با تروریسم اعلام کردند، اما این فقط جمهوری اسلامی ایران بود که به میدان آمد و به عراقی‌ها کمک کرد. وی از سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه به شدت انتقاد کرد و این کشور را خاستگاه تروریسم خواند و گفت: ریاض اکنون تاوان و هزینه سیاست‌های خود در حمایت از تروریسم را می‌دهد و در رسیدن به اهدافش ناکام شده است.
سردار اسدالله هادی‌نژاد، معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در ۹ ماهه سال ۹۵ با توجه به مجموعه اقدامات نیروهای مقابله‌کننده، حدود ۵۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد که این کشفیات نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش دارد. وی افزود: ۸۸ درصد از کشفیات مواد مخدر حاصل زحمات نیروهای انتظامی در کشور و ۱۲ درصد مابقی مربوط به تلاش‌های سایر سازمان‌های مقابله‌ای با مواد مخدر است.
در پی درخواست خریداران شرکت مخابرات از رئیس‌جمهور برای جبران معوقات خود، روحانی تا ۲۰ دی ماه به خریداران مخابرات برای تسویه اقساط و بدهی‌های‌شان مهلت داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات